Staan of zitten op de tribune?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 11:43

Sky schreef:
Ik ben dus wel benieuwd naar wat de zitters hier dan van vinden: https://www.tiktok.com/t/ZGJ4BobP3/ ?
Deze chick is zichtbaar volledig aan het genieten, zouden jullie hier dan zo woedend van worden? Overigens zou ik in deze situatie zelf niet zijn gaan staan omdat er verder niemand staat en ik dat te awkward zou vinden. Ik zou het wel ongelofelijk jammer vinden als ik in zo'n 'dood' vak zou zitten, je bent bij een rock concert, geen theater voorstelling oid. :+

Overigens ben ik dit niet, ik was niet bij dit concert, maar zag deze toevallig langskomen op TikTok.


Ik zou niet blij worden van tegen haar kont aan kijken, nee.

Ik was er wel en ging los in het publiek want zitten leek me niks.

Sanet

Berichten: 8019
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:50

Als ze een groot deel van het concert zo blijft staan en je er pal achter zit en niet zelf goed kunt staan… dan ja, dan was ik wel redelijk sjaggie geweest ja. Ik heb betaald om het concert te zien, niet haar kont en rug.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37407
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:17

Ik zie geen dood vak :n maar mensen genieten maar dan op hun billen, hoofdknikken soms een armpje in de lucht.

Nee ik zou hier echt niet blij van worden. :n En ik zie daar ook zo n zwaaiend tasje wat lekker anderen kan raken. Ze kan dit ook zittend doen en heen en weer wiegen en zo en arm in de lucht en meezingen. Een arm kun je nog wel omheenkijken een heel lijf wordt wat lastiger,

_Nadia_

Berichten: 2658
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:32

Ik kan helaas niet meer lang staan, mijn rug en bekken zijn kapot. Vorig jaar naar een Alanis Morissette show geweest waar ik niets van gezien heb omdat iedereen de hele tijd ging staan. Dan heeft t dus ook geen zin om mensen te vragen te gaan zitten want letterlijk t hele vak stond. Ik koop nu dus alleen nog tickets als ik op de eerste rij in t vak kan zitten, anders blijf ik wel thuis

Fitzroy

Berichten: 25205
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:28

_San87_ schreef:
Als echt iedereen staat, ja dan snap ik wel dat je ook gaat staan en meedoet. Maar in essentie koop je een zitplek omdat er gezeten wordt in het zitvak, niet omdat je op een staplek in de verdrukking komt en maar een zitplek koopt om daar vervolgens lekker te gaan staan..


En dat ben ik dus niet met je eens. Ik koop een zitplek omdat ik niet in de verdrukking wil raken en niet de hele avond wil staan. Niet omdat ik de hele avond wil zitten.

LWDaisy

Berichten: 4813
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:39

Fitzroy schreef:
_San87_ schreef:
Als echt iedereen staat, ja dan snap ik wel dat je ook gaat staan en meedoet. Maar in essentie koop je een zitplek omdat er gezeten wordt in het zitvak, niet omdat je op een staplek in de verdrukking komt en maar een zitplek koopt om daar vervolgens lekker te gaan staan..


En dat ben ik dus niet met je eens. Ik koop een zitplek omdat ik niet in de verdrukking wil raken en niet de hele avond wil staan. Niet omdat ik de hele avond wil zitten.


Maar het is wel een zitplaats, dus eigenlijk wordt dat wel van je verwacht.
Er zal niemand boos worden als je eens een keertje gaat recht staan, maar de mensen rondom jou zitten daar misschien wel om fysieke redenen - en die zien dus niets meer als jij recht staat.

Jouw reden voor een zitplaats is iets wat ik ook zou doen - maar ik zou dan wel blijven zitten. Want ja.. dat hoort op die plaats wel gewoon zo.

Jildau

Berichten: 9436
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:44

Ik zou die vrouw van dat Rammstein filmpje ook vervelend vinden. Ik had zelf zitplaatsen bij Rammstein en wij gingen alleen tegen het einde staan (zoals het hele vak). Je kon op de tribunes trouwens prima bij de trappen en achterin gaan staan als je wilde staan en dat deden ook veel mensen. Dus deze vrouw is gewoon vervelend. :D

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:53

Jildau schreef:
Dus deze vrouw is gewoon vervelend. :D

Ik zie het filmpje vooral eigenlijk als “ alles voor de likes”
En ben het met Jildau eens. Zij ziet en weet dat ze als enige of 1 van de weinige staat, dan loop je voor de tijd die je wil staan toch naar de trap of achteraan zodat je niet voor iemand zijn neus staat :)

VuurVleugels
Berichten: 1792
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:55

Ja dit is echt puur aandacht vragen en asociaal naar mensen eromheen. Al helemáál als ze ook gewoon in de menigte kon gaan staan. Kan hier echt geen respect voor hebben.

pmarena

Berichten: 48386
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:04

Ik vind het ook een hoog "zie mij eens" gehalte hebben, en kan het me heel goed voorstellen als degene in de stoel erachter iets dacht in de trant van "ja hoor ik zit weer net achter die ene muts die in het hele vak gaat staan" >;) En dan maar hopen dat je geen hand of iets in je gezicht krijgt....

Sanet

Berichten: 8019
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:11

pmarena schreef:
Ik vind het ook een hoog "zie mij eens" gehalte hebben, en kan het me heel goed voorstellen als degene in de stoel erachter iets dacht in de trant van "ja hoor ik zit weer net achter die ene muts die in het hele vak gaat staan" >;) En dan maar hopen dat je geen hand of iets in je gezicht krijgt....


Jup je krijgt zo een pluk haar of handtas in je gezicht.. Super leuk uiteraard :+

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:13

Fitzroy schreef:
_San87_ schreef:
Als echt iedereen staat, ja dan snap ik wel dat je ook gaat staan en meedoet. Maar in essentie koop je een zitplek omdat er gezeten wordt in het zitvak, niet omdat je op een staplek in de verdrukking komt en maar een zitplek koopt om daar vervolgens lekker te gaan staan..


En dat ben ik dus niet met je eens. Ik koop een zitplek omdat ik niet in de verdrukking wil raken en niet de hele avond wil staan. Niet omdat ik de hele avond wil zitten.


Met heel veel concerten mag je allang blij zijn als je een ticket kan bemachtigen. Ik heb een zitplek voor Coldplay zaterdag, maar dat is puur omdat dat nog enige beschikbare was. Iedereen staat daar, ook met zitplek, dus ja ik sta dan ook.

Enzo_Ollie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:16

En vooral heel apart dat blijkbaar dat gedeelte kiezen is of je gaat staan of zitten. Waarom kies je dan voor een stoel.... En als je met iemand anders bent die wil zitten pas je je of aan of je ziet elkaar weer na het concert....

KSHancox
Berichten: 1265
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:25

VuurVleugels schreef:
Ja dit is echt puur aandacht vragen en asociaal naar mensen eromheen. Al helemáál als ze ook gewoon in de menigte kon gaan staan. Kan hier echt geen respect voor hebben.


Dat was mijn gedachte ook toen ik vrijdag bij Rammstein de enige dansende persoon van ons vak naast me had. Bij het eerste nummer stond ze al op om te gaan swingen. Behalve dat ze sowieso nul komma niks bewust was van de omgeving (lekker zo'n tas in je bek... en niemand stond, iedereen zat) was ze ook gewoon echt beledigd toen degene achter ons na een paar nummers zei dat hij ook wat van het concert wilde zien.

Ga dan het veld op, muts. :')

Maargoed, die chick van TikTok heeft wel mooi een filmpje waar ze lekker op staat te aandachtshoeren, want waarom wil je anders een filmpje van jezelf tijdens een concert? Laat de filmer ook genieten van het concert ofzo. Wat iemand anders al zei, alles voor de likes.

Jildau

Berichten: 9436
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:13

Naath86 schreef:
Met heel veel concerten mag je allang blij zijn als je een ticket kan bemachtigen. Ik heb een zitplek voor Coldplay zaterdag, maar dat is puur omdat dat nog enige beschikbare was. Iedereen staat daar, ook met zitplek, dus ja ik sta dan ook.


Hopelijk zit jij voor of achter mij. :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78615
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:52

Ik weet weer precies waarom ik nooit meer naar een concert ga. Te vaak teleurstellingen gehad, veel geld betaald om een heel concert konten te zien. Lees nu ook weer precies waarom ik het ook niet weer eens moet proberen.

Risxx

Berichten: 153
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:01

Naath86 schreef:
Ik ben twee keer naar Coldplay geweest en beide keren zitplekken. Daar gingen mensen al vanaf het begin staan en gingen niet meer zitten. Ik vond de belevenis dan ook heel anders en doordat iedereen stond gaf dit ook geen problemen. Ik had ook niet de indruk dat er echt mensen waren die per se wilden blijven zitten. Alleen bij langzamere nummers kan je dan even gaan zitten, wat de meesten dan ook weer deden.

dit zijn ook echt de gezelligste concerten! :D afgelopen weken 2x naar the weeknd geweest in de arena, beide avonden stond letterlijk de hele arena. heb niemand boos zien doen. :D :D

DuoPenotti

Berichten: 30330
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:02

Neonlight schreef:
Ik weet weer precies waarom ik nooit meer naar een concert ga. Te vaak teleurstellingen gehad, veel geld betaald om een heel concert konten te zien. Lees nu ook weer precies waarom ik het ook niet weer eens moet proberen.

:j

Femke_Tweety

Berichten: 12036
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:02

'Boos zien doen'


Dus tot dat worden de fysiek minder capabele mensen gedegradeerd.

Niet oke.

Risxx

Berichten: 153
Geregistreerd: 24-07-14

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:03

nee hoor, het was super gezellig.. ik had overigens staplaatsen ;) neemt niet weg dat letterlijk de hele arena stond :D

Femke_Tweety

Berichten: 12036
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:05

Omdat mensen het niet meer dúrven vragen.

Jij hebt het gezellig.
De persoon die niet kon staan had voor véél geld een matige avond.

Risxx

Berichten: 153
Geregistreerd: 24-07-14

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:07

moet ik gaan zitten op de staplaats dan |(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41945
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:16

Risxx schreef:
nee hoor, het was super gezellig.. ik had overigens staplaatsen ;) neemt niet weg dat letterlijk de hele arena stond :D

Wel knap dat je dat kunt zien :)). Wat is je geheim?

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:19

_San87_ schreef:
Risxx schreef:
nee hoor, het was super gezellig.. ik had overigens staplaatsen ;) neemt niet weg dat letterlijk de hele arena stond :D

Wel knap dat je dat kunt zien :)). Wat is je geheim?

Is wel een zure reactie zeg. Ze zal vanaf haar staplaats alleen mensen hebben zien staan, dat is toch niet zo gek dat ze dan zegt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41945
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:22

Ineke2 schreef:
_San87_ schreef:

Wel knap dat je dat kunt zien :)). Wat is je geheim?

Is wel een zure reactie zeg. Ze zal vanaf haar staplaats alleen mensen hebben zien staan, dat is toch niet zo gek dat ze dan zegt.

Maar het is toch logisch dat iedereen die een staplaats heeft staat, en je dus iedereen ziet staan |( .