Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:19

hoe kun je op word een plaatje toevoegen voor de achtergrond? en dat de tekst dan er gewoon overheen kan..?

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:01

mirna6308 schreef:
hoe kun je op word een plaatje toevoegen voor de achtergrond? en dat de tekst dan er gewoon overheen kan..?

Rechter muisknop, tekst terugloop en dan achter kiezen.

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:18

Morrie schreef:
vreselijk die rooklucht, ik kan geen raampje open hebben 's avonds. Ik heb COPD en stik echt de moord van die gore rooklucht. Als mijn achterburen hebben open haarden waar ze weet-ik-veel wat voor rommel in verbranden, donkerblauwe rookwalmen. We wonen hier hutje mutje op elkaar. Nu met de huidige gasprijzen en het thuiswerken, gaan die stinkhaarden 's morgens vroeg al aan.


Oh jeetje, kan me voorstellen dat dat met COPD of astma of zo al helemaal naar is idd. Ik denk ook dat het een gevolg is van de hoge gasprijzen, vorig jaar merkte ik het niet zo erg..

Hier heb ik een studio met gaskachel, waardoor ik het raam nooit helemaal dicht kan doen ivm koolmonoxide :( Dus lekker slapen in de rooklucht..

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:19

Alou schreef:
Ik vraag me af of er meer bokkers zijn, die bij het legen van de vuilnisbak. (Zak uit de pedaalemmer trekken aan de koortjes) Moeten denken aan de geboorte van een kalfje. 8)7


Ja!! Pedaalemmer heb ik niet, maar ik heb dezelfde gedachte als ik de was uit de wasmachine trek. _O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33860
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:00

Ik heb echt wel eens een kalf uit een koe getrokken en ik heb die associatie niet. _O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 01:08

Idem. Ik snap hem ook niet haha

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:17

amber15 schreef:
Alou schreef:
Ik vraag me af of er meer bokkers zijn, die bij het legen van de vuilnisbak. (Zak uit de pedaalemmer trekken aan de koortjes) Moeten denken aan de geboorte van een kalfje. 8)7


Ja!! Pedaalemmer heb ik niet, maar ik heb dezelfde gedachte als ik de was uit de wasmachine trek. _O-

Ik vraag me sinds dit bericht is geplaatst af hoe groot de prullenbak van Alou is, als je de vuilniszak eruit kan trekken door aan groepjes zingende mensen te trekken :+

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:12

Froukje schreef:
mirna6308 schreef:
hoe kun je op word een plaatje toevoegen voor de achtergrond? en dat de tekst dan er gewoon overheen kan..?

Rechter muisknop, tekst terugloop en dan achter kiezen.

Of watermerk!

Roodvos

Berichten: 6715
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:17

Froukje schreef:
mirna6308 schreef:
hoe kun je op word een plaatje toevoegen voor de achtergrond? en dat de tekst dan er gewoon overheen kan..?

Rechter muisknop, tekst terugloop en dan achter kiezen.

Of dubbelklikken in de marge voor de koptekst of voettekst, daar het plaatje plakken en die dan naar de goede plek slepen. En dan weer dubbelklikken op het gewone tekst gedeelte.

Watermerk kan idd ook, maar wordt het plaatje dan niet automatisch vervaagd?

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:14

Weet iemand hoe het zit als je een envelop met medische post verstuurd. Hoe snel dat geleverd word? Ik moet namelijk wat opsturen maar nu met de kerst drukte hoe snel zal het er zijn??

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:26

Valerie93 schreef:
Weet iemand hoe het zit als je een envelop met medische post verstuurd. Hoe snel dat geleverd word? Ik moet namelijk wat opsturen maar nu met de kerst drukte hoe snel zal het er zijn??

Is er niet een soort speciale dienst? Net als rouwkaarten.

https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossi ... sche-post/

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:35

Flying_Angel schreef:
Valerie93 schreef:
Weet iemand hoe het zit als je een envelop met medische post verstuurd. Hoe snel dat geleverd word? Ik moet namelijk wat opsturen maar nu met de kerst drukte hoe snel zal het er zijn??

Is er niet een soort speciale dienst? Net als rouwkaarten.

https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossi ... sche-post/


Die link had ik al bekeken inderdaad. Maar twijfelde even omdat rond de feestdagen is en ze het vaak druk hebben. Maar ik ga het risico gewoon nemen. Anders moet ik 45min enkele reis om het af te geven..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18034
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:50

Persoonlijk zou ik in deze tijden of die 45 min enkele reis voor lief nemen := Maar ik vertrouw PostNL al niet zo in normale tijden, laat staan met medische post, laat staan met medische post in deze tijden. Maar dat ben ik.

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:51

Lalidan schreef:
Persoonlijk zou ik in deze tijden of die 45 min enkele reis voor lief nemen := Maar ik vertrouw PostNL al niet zo in normale tijden, laat staan met medische post, laat staan met medische post in deze tijden. Maar dat ben ik.

:j

Ik zou nu net voor kerst echt zeker het zelf wegbrengen bij zulke belangrijke post.
Als het nu aan de andere kant van het land was zou ik de gok wagen, nu niet.

thequeensmum
Berichten: 3577
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:57

Aangetekend verzenden ?

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:02

Ik heb het uiteindelijk toch langs gebracht. Voor de zekerheid

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:16

Hoe krijg ik mijn insta account terug? Ik ben gehackt en het account heeft een nieuwe naam met alles er nog op.

Gerapporteerd, maar krijg terug dat het account gewoon normaal is.

Kookaburra

Berichten: 5431
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:20

Is hij nog gekoppeld aan je mail? Kun je nog het ww veranderen?

Wel eerst het wachtwoord van je mail aanpassen. Je ik verwacht het niet dat ze daar ook in zitten, maar stel je voor.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:29

Kookaburra schreef:
Is hij nog gekoppeld aan je mail? Kun je nog het ww veranderen?

Wel eerst het wachtwoord van je mail aanpassen. Je ik verwacht het niet dat ze daar ook in zitten, maar stel je voor.


Ik kon er net via Facebook login nog in, maar kan het wachtwoord niet aanpassen omdat het vandaag is aangepast.

Wel geprobeerd de mail aan te passen en de inlog vanuit Georgië er uit geknikkerd.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:31

truus1957 schreef:
Aangetekend verzenden ?


Uit onderzoek van de Consumentenbond is weleens gebleken dat je met aangetekend verzenden een groter risico op kwijtraken loopt. De brief wordt nl. uit het standaardproces gehaald. Dit is wel een tijd geleden geweest, misschien is het daarna verbeterd.

thequeensmum
Berichten: 3577
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:22

Ok, dat was dus een waardeloze tip haha. Had ik niet verwacht

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:31

Waarom willen veel katten op schoot? Eigenlijk is dat toch best iets geks als je er over nadenkt :D

Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:02

Warmte. Katten zijn exoten uit een warm klimaat. Hun thermoneutrale zone, de temperatuur waarbij ze het lekker hebben, is relatief hoog, tegen de 30 graden aan. En de schoot is een kachel.

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:29

Ik vraag me af of er een naam bestaat voor hetgeen ik nu ga beschrijven. Ik ga het zo goed mogelijk proberen te omschrijven, maar het wordt waarschijnlijk een vaag verhaal. Soms heb ik een random gesprek met mijn vriend, of iemand anders, waar dan een bepaald begrip, of een acteur, of een term, of een boek in voorbij komt. Vervolgens kom ik dat wat we besproken hebben op heel veel plekken tegen; in series, andere boeken, etc.

Een voorbeeld: we hadden het een tijd geleden over Moby Dick. In het tijdsbestek van 3 maanden, is Moby Dick vervolgens voorbij gekomen in 3 boeken die ik heb gelezen, plus in een serie en een film.

Dit is natuurlijk prachtig toeval. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het ook een soort psychologisch fenomeen is: je aandacht wordt ergens op gevestigd, en vervolgens kom je het overal tegen. Als ik dat gesprek niet gevoerd had, had ik Moby Dick alsnog op 5 plekken achter elkaar gezien, maar was het me niet opgevallen.

Is hier een naam voor?!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:31

Ja ik moet er alleen even over nadenken.

Edit: Frequency bias.