Mondkapjesplicht op stal?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21858
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Mondkapjesplicht op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:52

Met als grote verschil mondkapjes verplicht zijn... En die niet werkende pasjes natuurlijk niet.

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:25

Yvank_ schreef:
Met als grote verschil mondkapjes verplicht zijn... En die niet werkende pasjes natuurlijk niet.


en dan is het dus oke om de slimme ondernemer te spekken? Misschien moeten we hier weer eens leren opkomen voor onze rechten i.p.v. ons te laten verplichten met, niet werkende, onhygiënische snuitluiers rond te lopen die op de manier waarop ze gebruikt worden zelf ziekteverwekkers worden. Ik heb er nog geen enkele keer 1 opgehad en ga het ook niet doen.

Allemaal angst en uiteindelijk worden er straks nog meer mensen nog rijker van al de rommel ( lees; vaccins) die verkocht wordt, gaan er hele bedrijven failliet en raken er steeds meer mensen aan lager wal omdat we bang zijn om dood te gaan aan een virus waarvan ruim 99% geneest en daardoor minder gevaarlijk is dan de griep.

Spenk
Berichten: 21858
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:36

En misschien moeten we ook eens leren dat niet iedereen meegaat in de mening van een ander en ook niet iedereen die de aanpak van de overheid wel goedkeurt raar is :)

Ik ben het niet met je beweringen eens en gelukkig hoeven wij de beslissingen ook niet te nemen. Wat mij betreft mogen ze iedereen die geen mondkapje opzet een boete geven. Wil je naar publieke ruimtes dan draag je een mondkapje. Wil je geen mondkapje op? Prima dan blijf je lekker uit die publieke ruimtes.

Ik ben blij voor je dat jij kennelijk geen naasten hebt gehad die ongelooflijk ziek zijn geweest van het virus en na al die maanden nog steeds met restklachten zitten. En dit waren gezonde fitte mensen die van een griep nooit op de IC gelegen hebben hoor.

Roos_h

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Re: Mondkapjesplicht op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:06

Bij ons op stal is er een mondkapjesplicht in de binnenruimtes. Dus in de binnenbak en bij de kastruimtes etc. Ik vind het wel prima, het is een hele kleine moeite vind ik. Moest wel even aan het idee wennen, maar bij ons doet iedereen het braaf dus is het al snel heel normaal :)

Marjo

Berichten: 37338
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:24

ElCid schreef:
Yvank_ schreef:
Met als grote verschil mondkapjes verplicht zijn... En die niet werkende pasjes natuurlijk niet.


en dan is het dus oke om de slimme ondernemer te spekken? Misschien moeten we hier weer eens leren opkomen voor onze rechten i.p.v. ons te laten verplichten met, niet werkende, onhygiënische snuitluiers rond te lopen die op de manier waarop ze gebruikt worden zelf ziekteverwekkers worden. Ik heb er nog geen enkele keer 1 opgehad en ga het ook niet doen.

Allemaal angst en uiteindelijk worden er straks nog meer mensen nog rijker van al de rommel ( lees; vaccins) die verkocht wordt, gaan er hele bedrijven failliet en raken er steeds meer mensen aan lager wal omdat we bang zijn om dood te gaan aan een virus waarvan ruim 99% geneest en daardoor minder gevaarlijk is dan de griep.


Het heeft niets te maken met angst. Simpel voorbeeld; doe jij je autogordel om, om jezelf te beschermen of omdat je doodsbenauwd bent in een ongeluk terecht te komen? Of doe je het alleen maar omdat er anders een boete op staat?

Ik denk dat een mondkapje icm de anderhalve meter zeker het aantal besmettingen kan laten dalen. Dat komt omdat het virusdeeltje zich aan aerosolen bindt en dat die dus veel minder ver verspreidt worden door het mondkapje.

Je weet hoe hoog de boete is? Zo'n grote moeite is het niet om een mondkapje op te zetten als je de winkel in gaat toch :)

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:48

Roos_h schreef:
Bij ons op stal is er een mondkapjesplicht in de binnenruimtes. Dus in de binnenbak en bij de kastruimtes etc. Ik vind het wel prima, het is een hele kleine moeite vind ik. Moest wel even aan het idee wennen, maar bij ons doet iedereen het braaf dus is het al snel heel normaal :)


Op een grote stal met veel mensen bij elkaar snap ik het nog wel, maar ik blijf erbij dat een mondkapje in een dergelijke omgeving niet echt hygiënisch is dus ben heel blij dat wij op stal lekker nuchter blijven en we hem niet op hoeven.

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:57

ElCid schreef:
Daar kan je een vrijstellingspas voor aanschaffen. [link]


Zo'n pas heeft geen waarde en dit lijkt me vooral oplichting te zijn: voor nog best wel wat veel geld iets aanbieden dat je zelf ook zou kunnen printen en ook precies zoveel nut heeft. Er zijn geen officiele passen, of officiele regels of uitzonderingen.

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:00

ElCid schreef:
aan een virus waarvan ruim 99% geneest en daardoor minder gevaarlijk is dan de griep.


Besef je dat als er 'slechts' 1 op de 100 dood zouden gaan aan een virus dat vervolgens de hele bevolking doorgaat, dat er dan 1,7 miljoen (!!!) doden zijn? Door 1 virus?
En ten tweede: in hoeverre mensen genezen is nog helemaal niet zoveel informatie, er zijn veel mensen die langdurige klachten houden, sommige daarvan zeer ernstig, en in hoeverre dat geneest is niet bekend.

Roos_h

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:35

frutsels schreef:
Roos_h schreef:
Bij ons op stal is er een mondkapjesplicht in de binnenruimtes. Dus in de binnenbak en bij de kastruimtes etc. Ik vind het wel prima, het is een hele kleine moeite vind ik. Moest wel even aan het idee wennen, maar bij ons doet iedereen het braaf dus is het al snel heel normaal :)


Op een grote stal met veel mensen bij elkaar snap ik het nog wel, maar ik blijf erbij dat een mondkapje in een dergelijke omgeving niet echt hygiënisch is dus ben heel blij dat wij op stal lekker nuchter blijven en we hem niet op hoeven.

Snap ik helemaal hoor. Ik sta op een grote pensionstal met heel veel mensen die daar op een dag langskomen. De mondkapjesplicht zelf vind ik een beetje doorgeslagen (onder elke overkapping een mondkapje op), maar op zo'n grote stal kan je eigenlijk niet meer uit gaan van 'eigen verantwoordelijkheid' en ik ben dus blij dat er is gezorgd voor duidelijkheid: mondkapje op als je een dak boven je hoofd hebt. En wat ik zeg: als iedereen dat zonder mokken doet, is het voor je het weet al normaal.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Mondkapjesplicht op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:43

Ik ga alleen op best rustige tijden naar stal, blijf bij mensen uit de buurt, praat op voldoende afstand.
Een mondkapje heeft geen toegevoegde waarde voor mij. Heb liever mensen die geen mondkapje op hebben want dan zitten ze er ook niet steeds aan. Ben echt bang dat ze de viezigheid steeds overal aan smeren..

Utixo

Berichten: 6625
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Mondkapjesplicht op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:16

Je bent bang dat ze de viezigheid overal aansmeren? Het virus overleefd minder lang op vaste materialen dan bacteriën. En die handen van mensen komen op heel wat meer plekken dan wij zien 8-)

crow
Berichten: 2429
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Mondkapjesplicht op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:34

Bij ons op stal geen mondkapjesplicht. Is ook geen aangesloten of gecertificeerde manege/stal. Ik kan meestal wel op de rustige tijden en let zelf op de 1 1/2 mtr afstand.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:35

Utixo schreef:
Je bent bang dat ze de viezigheid overal aansmeren? Het virus overleefd minder lang op vaste materialen dan bacteriën. En die handen van mensen komen op heel wat meer plekken dan wij zien 8-)


Gewoon algemeen he, ik vind het gewoon heel onhygienisch zo'n snuitluier...

Afstand houden. Op rustige tijden winkelen en naar stal blijft toch het belangrijkste. Dat mensen zo weinig mogelijk in elkaars bubbel komen.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:49

frutsels schreef:
Roos_h schreef:
Bij ons op stal is er een mondkapjesplicht in de binnenruimtes. Dus in de binnenbak en bij de kastruimtes etc. Ik vind het wel prima, het is een hele kleine moeite vind ik. Moest wel even aan het idee wennen, maar bij ons doet iedereen het braaf dus is het al snel heel normaal :)


Op een grote stal met veel mensen bij elkaar snap ik het nog wel, maar ik blijf erbij dat een mondkapje in een dergelijke omgeving niet echt hygiënisch is dus ben heel blij dat wij op stal lekker nuchter blijven en we hem niet op hoeven.

Helemaal mee eens.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:51

Roos_h schreef:
frutsels schreef:


Op een grote stal met veel mensen bij elkaar snap ik het nog wel, maar ik blijf erbij dat een mondkapje in een dergelijke omgeving niet echt hygiënisch is dus ben heel blij dat wij op stal lekker nuchter blijven en we hem niet op hoeven.

Snap ik helemaal hoor. Ik sta op een grote pensionstal met heel veel mensen die daar op een dag langskomen. De mondkapjesplicht zelf vind ik een beetje doorgeslagen (onder elke overkapping een mondkapje op), maar op zo'n grote stal kan je eigenlijk niet meer uit gaan van 'eigen verantwoordelijkheid' en ik ben dus blij dat er is gezorgd voor duidelijkheid: mondkapje op als je een dak boven je hoofd hebt. En wat ik zeg: als iedereen dat zonder mokken doet, is het voor je het weet al normaal.

Dat vind ik juist het engste er aan. Dat iedereen het maar normaal gaat vinden...

Roos_h

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Re: Mondkapjesplicht op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:57

Zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken. Ik ben blij dat dit soort dingen normaal worden, want als ik alles wat we sinds maart doen nog steeds bijzonder of vervelend zou vinden, zou ik denk ik inmiddels in een diepe depressie zitten. Ik laat het allemaal eigenlijk maar over me heen komen en pas me makkelijk aan.

Ik kan wel vraagtekens gaan plaatsen bij alles wat er om me heen gebeurt, maar ik geloof niet dat het daar makkelijker of beter van wordt haha.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Mondkapjesplicht op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:58

Ik snap wat je bedoelt, maar ik doel eigenlijk alleen op die mondkapjesplicht. Vind ik toch wel een verhaal apart hoe het is ontstaan van totale onzin, nutteloos en nu zaligmakend en verplicht.

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:05

Ik heb niks tegen mondkapjes, maar op stal vind ik ze echt ontzettend goor en irritant.
Door de vochtige kou beslaat een bril direct, dus geen zicht, en door de waterkou loop je snel (ik wel) met een loopneus tijdens het (stal)werk. Gadverdamme, lekker zo dat mondkapje in. Sta je dan in een driekwart/half open schuur.. maar omdat het een dak heeft moet dat ding op...vind het echt de plank finaal mis slaan.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 02-12-20 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_h

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:06

Bloodymary schreef:
Ik snap wat je bedoelt, maar ik doel eigenlijk alleen op die mondkapjesplicht. Vind ik toch wel een verhaal apart hoe het is ontstaan van totale onzin, nutteloos en nu zaligmakend en verplicht.

Oh ja helemaal mee eens. Ik vind dat ook lastig, aan de ene kant werkt het niet, maar aan de andere kant zeggen ze 'alle kleine beetjes helpen'. Wat op zich niet zo gek is, want niemand wist natuurlijk precies wat helpt en wat niet. Dan maak ik nu een beetje de afweging voor mezelf en als ik het me visualiseer stel ik me voor dat een mondkapje wel ietsje kan werken, aangezien de druppeltjes een stuk minder ver kunnen komen. Nu ben ik geen viroloog dus zeker weten doe ik het niet :') . Maargoed ik ben sowieso met alles een mak schaap met dit soort dingen dus al had ik volledig geloofd dat het niet zou werken, zou ik het alsnog doen denk ik :P

Roos_h

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:08

Hannanas schreef:
Ik heb niks tegen mondkapjes, maar op stal vind ik ze echt ontzettend goor en irritant.
Door de vochtige kou beslaat een bril direct, dus geen zicht, en door de waterkou loop je snel (ik wel) met een loopneus tijdens het (stal)werk. Gadverdamme, lekker zo dat mondkapje in. Sta je dan in een driekwart/half open schuur.. maar omdat het een dak heeft moet dat ding op...vind het echt de plank finaal mis slaan.

Hier ben ik het mee eens. Ik had het logischer gevonden als ze hadden gezegd 'alles met 4 muren en een dak is een binnenruimte'. Wij moeten nu op stal ook bij de overdekte poetsplaatsen een mondkapje op, terwijl dat echt op 1 muur na helemaal open is :') . Dat lijkt me toch niet helemaal het punt.

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:21

Bloodymary schreef:
Dat vind ik juist het engste er aan. Dat iedereen het maar normaal gaat vinden...


Dat is ook de hele bedoeling erachter; "gehoorzaamheidstraining" en "gedragsbeïnvloeding". Het feit dat mensen het nu als normaal gaan beschouwen is diep triest en beloofd niet veel goeds voor de toekomt.
Al die mensen die nu dit normaal vinden zijn Pavlov's honden.............de conditionering is bijna compleet en we gaan ons vooral niet meer afvragen waarom we iets doen want dan wordt het veel te moeilijk. Is natuurlijk wel handig want dat kunnen de vaccins straks zonder probleem in al die "honden" gespoten worden en kan Big Pharma nog groter en rijker worden. Vooral geen vragen stellen mensen; daar wordt je moe van en al dat nadenken doet blijkbaar pijn |o ;(

Spenk
Berichten: 21858
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Mondkapjesplicht op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:26

Je presenteert jouw mening nu als waarheid. Dat je het zelf geloofd prima maar het is jouw idee erover en jouw mening. Niet dé waarheid. Ik en heel veel andere mensen gelukkig ook geloven niet in de grote boze elite.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:28

Shadow0 schreef:
ElCid schreef:
aan een virus waarvan ruim 99% geneest en daardoor minder gevaarlijk is dan de griep.


Besef je dat als er 'slechts' 1 op de 100 dood zouden gaan aan een virus dat vervolgens de hele bevolking doorgaat, dat er dan 1,7 miljoen (!!!) doden zijn? Door 1 virus?
En ten tweede: in hoeverre mensen genezen is nog helemaal niet zoveel informatie, er zijn veel mensen die langdurige klachten houden, sommige daarvan zeer ernstig, en in hoeverre dat geneest is niet bekend.


Bedoel je dit over de hele wereld of in Nederland?
Ik snap je rekenmethode denk ik niet helemaal :)

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Mondkapjesplicht op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:33

Er wonen 17 miljoen mensen, als iedereen daarvan besmet raakt met corona en 1% gaat dood, gaan er 1,7 miljoen mensen dood.

Dat is niet de exacte situatie rondom corona, maar om aan te sluiten bij de cijfers die ElCid noemt. 'Maar' 1% gaat om echt heel veel mensen.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:36

Shadow0 schreef:
Er wonen 17 miljoen mensen, als iedereen daarvan besmet raakt met corona en 1% gaat dood, gaan er 1,7 miljoen mensen dood.

Dat is niet de exacte situatie rondom corona, maar om aan te sluiten bij de cijfers die ElCid noemt. 'Maar' 1% gaat om echt heel veel mensen.


En nu met rekenmachine ;)