Model worden/hoe? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:57

Courses schreef:
Neem aan dat je via HPS vaak genoeg te horen gekregen hebt dat je wel geschikt bent, dus om dat wederom nog hier te gaan verhalen terwijl je er momenteel geen interesse in hebt vind ik persoonlijk nogal apart :)



Dat is prima dat jij dat apart vind. Op HPS reageren meestal dezelfde mensen en aangezien hier, blijkbaar, mensen zijn die er verstand van hebben kan ik het beter hier vragen.
Als jij dat niet goedkeurt of vervelend lijkt te vinden, dan reageer je toch niet? ;)

Stitatio

Berichten: 1267
Geregistreerd: 31-01-06

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:15

Ik heb een fotoshoot gedaan puur voor mezelf en ben door de fotograaf voorgesteld bij een modellenbureau en nu sta ik daar ingeschreven

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 21:22

Daar gaat het helemaal niet om en dat weet je zelf ook wel Iris. Je geeft aan momenteel niet te willen, dit is een topic voor een bepaald doel, je komt hier omdat je dat doel momenteel niet voor ogen hebt. Wat kom je hier dan doen? Complimenten vangen? :) Je hebt al duizenden keren gehoord dat je je moet inschrijven, prima, dat weet je nu dus. Doe er wat mee, doe er niks mee. Maar zo onderhand weten we wel dat je een knappe kop hebt, want dat word overal geroepen en keer op keer kom je terug met hangende pootjes en 'Ik weet eigenlijk niet of ik wel goed genoeg ben' en vervolgens post je foto's waarbij je zelf al comentaar geeft. 'Ik kijk best wel leeg' Ja, dat klopt. Dus je bent niet tevreden met de foto's? 'Pose met het handje' Als je 'm zelf niet goed vind, post 'm dan niet.Het is zo enorm frustrerend dat je elke keer terug lijkt te komen om te horen hoe mooi je wel niet bent. En nee, ik ben niet jaloers, ik ben degene die je als eerste geshoot heeft dus ik weet waar ik over praat maar meid, serieus. Dit is zo enorm vervelend aan het worden :z

Je lengte heb je niet mee, en met dat gegeven gaat het gewoon lastig worden in de algehele modellen wereld gezien een paar centimeter vaak onder 'Specials' valt, maar onder de 1.60 is het gewoon geen geschikte maat. Als Nikki de Kerf vond van wel, vraag dan aan Nikki of ze wat portfolio platen van je kan schieten, dat heb je die in ieder geval en kan je daarmee verder. Of gooi een oproepje in een modellen groep op Facebook neer voor een TFP shoot, daar zitten ook honderden fotografen te springen om meiden als jij. Maar kom dan niet elke keer weer op fora met dit soort dingen aan want de geloofwaardigheid is er voor mij ondertussen echt af.

Of je het kan worden? Iedereen is mooi op z'n eigen manier dus wat dat betreft; gewoon proberen. Of je het aan kan? Dat ligt geheel aan jezelf. Ik denk het persoonlijk niet als ik jou zo inschat destijds, maar dat is al even geleden. Ik weet dat ik zelf niet zou kunnen tegen constante afwijzing dus zodoende is dat voor mij geen optie.

Dus nogmaals, het heeft helemaal niks met goedkeuren of vervelend zijn of doen te maken, maar meer het feit dat je dondersgoed weet dat je een mooie kop hebt maar steeds overal bevestiging in schijnt te zoeken. Je hebt dan de pech dat ik op precies dezelfde fora zit, maar ik raad je aan dat niet elke keer te doen gezien het onderhand nogal begint op te vallen. Als TFP je leuk lijkt, ga dat dan gewoon doen. Dan zie je van zelf wel weer wat je daarmee kan/gaat doen.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:35

Destijds :') hmm ja :o Jij hebt mij nooit goed gekend dus begin daar alsjeblieft niet over.


Fijn dat jij voor mij kan bepalen dat ''ik vind dat ik een knappe kop heb'' zegt al weer meer dan genoeg dat je mij niet zo goed kent als dat jij misschien denkt. Ik hoef niet persé JOUW mening, ik vraag de mening van anderen, zint het je nog steeds niet? let it be. Reageer dan gewoon niet. Zie je mij vaak op fora's? Prima, dat mág.
Leuk dat jij de eerste bent die mij op de foto heeft gezet, maar wat wil je daar in hemelsnaam mee zeggen?

Als ik dingen niet goed vind zet ik het erbij, betekend niet meteen dat een foto niet geplaatst moet worden, ik ben gewoon rete perfectionistisch en zie alles wat faalt. Als ik er nu geen behoefte aan heb, betekent dat dan dat ik er nooit behoefte aan zal hebben om model te worden? don't think so.

Liisaaxo

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-10-12
Woonplaats: Wetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:51

BaileyMix schreef:
Ik reageer ook eens even :D Ben zelf zo lelijk als de nacht dus geen intenties om model te worden, maar ik vind het een ontzettend interessante wereld. Lees dit topic en haar voorganger ook al geruime tijd mee.

Ondanks dat ik niet in die wereld zit, heb ik wel een (volgens mij redelijk) idee wat ze zoeken qua shoots, catwalk en commercieel.

Deijs, ik vind dat jij echt een prachtig gezicht hebt, en ik denk dat je het qua uiterlijk en uitstraling zeker wel in je hebt :j Als het echter niet goed voelt, zou ik het niet doen want het is natuurlijk een harde wereld! Hoe groot ben je btw?

Lisa, wat heb jij een leuke uitstraling, lekker vrolijk :j Maar of het echt is wat ze zoeken weet ik niet, wat voor model wil je worden?

Sorry voor de binnenvaller haha.


Dankjewel hahaha :o
Zou eventueel wel model voor de paardensport willen worden
en anders gewoon model in algemeen voor af en toe wat shoots.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:52

Deijs schreef:
Destijds :') hmm ja :o Jij hebt mij nooit goed gekend dus begin daar alsjeblieft niet over.


Fijn dat jij voor mij kan bepalen dat ''ik vind dat ik een knappe kop heb'' zegt al weer meer dan genoeg dat je mij niet zo goed kent als dat jij misschien denkt. Ik hoef niet persé JOUW mening, ik vraag de mening van anderen, zint het je nog steeds niet? let it be. Reageer dan gewoon niet. Zie je mij vaak op fora's? Prima, dat mág.
Leuk dat jij de eerste bent die mij op de foto heeft gezet, maar wat wil je daar in hemelsnaam mee zeggen?

Als ik dingen niet goed vind zet ik het erbij, betekend niet meteen dat een foto niet geplaatst moet worden, ik ben gewoon rete perfectionistisch en zie alles wat faalt. Als ik er nu geen behoefte aan heb, betekent dat dan dat ik er nooit behoefte aan zal hebben om model te worden? don't think so.



Dus je vraagt om een mening, ik beaam dit vervolgens en dan is het nog niet goed? Ik 'bepaal' het niet, ik geef je een compliment, daar zit geen bepalen in. Verder heeft 'jou kennen' helemaal niks te maken met het beoordelen van foto's. Ik beoordeel zo vaak foto's op basis van helemaal niks, mensen die ik niet ken, dus zodoende zie ik de toegevoegde waarde van die opmerking niet helemaal. Maar daar komt waarschijnlijk de reactie 'Dat hoef je ook niet te snappen op', bespaar jezelf de moeite dat uberhaubt te typen.

Maar toe maar :) Als jij zo koppig wilt doen is dat verder niet mijn probleem gelukkig, echter heb ik je hierboven genoeg tips gegeven waar je wat mee kan. En nee, al vind je dingen niet goed, zet het er niet bij, want dan valt het alleen maar meer op en gaan mensen er juist op een negatieve manier naar kijken waar het misschien helemaal niet als negatief geïnterpreteerd zal worden. Gelukkig mág ik overal op reageren ;) Alles wat ik zeg trek je in twijfel, dus zodoende zou ik zeggen; doe vooral niks met de bovenstaande tips en modder lekker verder aan op deze manier. Als je om advies vraagt, dit vervolgens gegeven word en je dit in de wind slaat, ben je dus niet op zoek naar advies maar naar complimenten.

Succes nog Iris +:)+

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:53

Liisaaxo schreef:
BaileyMix schreef:
Ik reageer ook eens even :D Ben zelf zo lelijk als de nacht dus geen intenties om model te worden, maar ik vind het een ontzettend interessante wereld. Lees dit topic en haar voorganger ook al geruime tijd mee.

Ondanks dat ik niet in die wereld zit, heb ik wel een (volgens mij redelijk) idee wat ze zoeken qua shoots, catwalk en commercieel.

Deijs, ik vind dat jij echt een prachtig gezicht hebt, en ik denk dat je het qua uiterlijk en uitstraling zeker wel in je hebt :j Als het echter niet goed voelt, zou ik het niet doen want het is natuurlijk een harde wereld! Hoe groot ben je btw?

Lisa, wat heb jij een leuke uitstraling, lekker vrolijk :j Maar of het echt is wat ze zoeken weet ik niet, wat voor model wil je worden?

Sorry voor de binnenvaller haha.


Dankjewel hahaha :o
Zou eventueel wel model voor de paardensport willen worden
en anders gewoon model in algemeen voor af en toe wat shoots.


Zoals in die bladen voor de nieuwe collectie van ruitersport enzo bedoel je? Voor commercieel werk zou dat prima kunnen hoor! :j

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:22

Dat denk ik ook wel ja :j

Liisaaxo

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-10-12
Woonplaats: Wetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:37

@Courses; ja dat bedoel ik haha. :j
Dat zou ik echt heel graag willen.
Heb alleen geen idee hoe ik zoiets aan moet pakken :oo

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:43

Courses schreef:
Deijs schreef:
Destijds :') hmm ja :o Jij hebt mij nooit goed gekend dus begin daar alsjeblieft niet over.


Fijn dat jij voor mij kan bepalen dat ''ik vind dat ik een knappe kop heb'' zegt al weer meer dan genoeg dat je mij niet zo goed kent als dat jij misschien denkt. Ik hoef niet persé JOUW mening, ik vraag de mening van anderen, zint het je nog steeds niet? let it be. Reageer dan gewoon niet. Zie je mij vaak op fora's? Prima, dat mág.
Leuk dat jij de eerste bent die mij op de foto heeft gezet, maar wat wil je daar in hemelsnaam mee zeggen?

Als ik dingen niet goed vind zet ik het erbij, betekend niet meteen dat een foto niet geplaatst moet worden, ik ben gewoon rete perfectionistisch en zie alles wat faalt. Als ik er nu geen behoefte aan heb, betekent dat dan dat ik er nooit behoefte aan zal hebben om model te worden? don't think so.



Dus je vraagt om een mening, ik beaam dit vervolgens en dan is het nog niet goed? Ik 'bepaal' het niet, ik geef je een compliment, daar zit geen bepalen in. Verder heeft 'jou kennen' helemaal niks te maken met het beoordelen van foto's. Ik beoordeel zo vaak foto's op basis van helemaal niks, mensen die ik niet ken, dus zodoende zie ik de toegevoegde waarde van die opmerking niet helemaal. Maar daar komt waarschijnlijk de reactie 'Dat hoef je ook niet te snappen op', bespaar jezelf de moeite dat uberhaubt te typen.

Maar toe maar :) Als jij zo koppig wilt doen is dat verder niet mijn probleem gelukkig, echter heb ik je hierboven genoeg tips gegeven waar je wat mee kan. En nee, al vind je dingen niet goed, zet het er niet bij, want dan valt het alleen maar meer op en gaan mensen er juist op een negatieve manier naar kijken waar het misschien helemaal niet als negatief geïnterpreteerd zal worden. Gelukkig mág ik overal op reageren ;) Alles wat ik zeg trek je in twijfel, dus zodoende zou ik zeggen; doe vooral niks met de bovenstaande tips en modder lekker verder aan op deze manier. Als je om advies vraagt, dit vervolgens gegeven word en je dit in de wind slaat, ben je dus niet op zoek naar advies maar naar complimenten.

Succes nog Iris +:)+


Ik vind jou mening en tips prima, maar dat met die topics en fora's heeft niets met model zijn te maken dus dat je daarover begint vind ik nogal onzin en daar kan ik ook wel wat mee, maar hou het dan ontopic en begin niet over andere fora's.(zoals ik al benoemde)
Ik vind het overigens knap dat jij denkt te weten ''wat er in mij opkomt'' doe maar gewoon niet, want dat weet jij niet.
Wie zegt dat ik alles in twijfel trek? bijzonder..

Maargoed, ik staak deze ''discussie'' want dit voegt niets toe.

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:43

hallo
zou ik me hier ook mogen melden?
ik ben Samantha hamers 29 jaar en heb een paar maanden geleden een fotoshoot laten doen.
wat was dat een prachtige ervaring.nu zou ik nog eens heel graag een keer eentje willen.
lijkt me heel leuk om hier mee te praten :)

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:22

dit zijn wat foto s die gemaakt zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7866_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3387_n.jpg
Afbeelding

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0102_n.jpg
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1797_n.jpg

ik ben 164 klein ik weet heb maat 36 nu op het moment.
het lijkt me super gaaf om in deze wereld te gaan werken,maar ik weet niet of ik er wel geschikt voor ben :)

heb in de zomer bij mijn vriendin de eerste keer wat geoefend met foto s maken door deze foto s ben ik bij deze fotograaf terecht gekomen.
deze zijn van mijn vriendin.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7133_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5895_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0698_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5201_n.jpg

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:33

Samantha, ik denk eerlijk gezegd niet dat je echt in de fashion industry past... Misschien commercieel wel, daar heb ik niet zoveel verstand van. Mooie ogen heb je wel!

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:46

ok dankjewel vind het leuk om tedoen :)

xSaarSaar

Berichten: 4357
Geregistreerd: 21-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:59

Om heel eerlijk te zeggen vind ik ze fototechnisch niet bepaald sterk. (Zowel nabewerking als het plaatje zelf) Was dit een professionele fotograaf? :o

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:58

ja

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:03

Hier een stille meelezer.
Ik fotografeer af en toe en ik vind de nabewerking van de foto's hierboven dramatisch...
Je hebt wel prachtige ogen en ik vind je kapsel ook leuk, maar ik denk dat je veel beter op foto's kan uitkomen dan hierboven. :j

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:19

ok dankjewel ik zal eens kijken of ik andere vind

xEliesx
Berichten: 766
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:14

Misschien kun je een paar "naturel" foto's maken Sammy1? Deze zijn niet goed te beoordelen door de nabewerking.

@xjewillemijn, mooi gezichtje heb je zeg! Je lijkt een beetje op Scarlet Johansson vind ik :)

@Deijs, je hebt een mooi gezicht en volgens mij ook een goede expressie (wel blijven oefenen!) Met 1.58 wordt het wel moeilijk om je geld te verdienen met modellenwerk, maar er is ook niets mis mee om mooie foto's op TFP-basis te laten maken toch? :)

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:20

Ja precies :) een meisje op Bokt stuurde mij ook een berichtje of ik voor TFP basis wou komen.
Super leuk! Helaas heb ik mijn lengte niet mee. -O-

Wat zijn eigenlijk 'goede expressies'? heb je daar ook tips voor? :)

xEliesx
Berichten: 766
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:56

@ Deijs, met goede expressie wordt bedoeld dat je met je gezicht en lichaam de juiste sfeer van de foto weet weer te geven. Dit is dus afhankelijk van wat de fotograaf van je wil. Tip: HEEL VEEL emoties en poses oefenen voor de spiegel, maar het belangrijkste, inlevingsvermogen :) Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:31

Courses, ik wil nog wel even wat zeggen over hoe het hier in dit topic gaat na aanleiding van je post naar Deijs, ik vind persoonlijk dat je wel heel erg bepalend wilt zijn binnen dit topic. Eerlijkheid is goed maar het is een openbaar forum en openbaar topic waarin het me niet de bedoeling lijkt dat jij bepaald wat er gebeurd. Ik heb het gevoel dat het jouw topic is, dat lijkt me niet de bedoeling :)

Over expressies, bedenk van te voren goed wat je wilt uitstralen en bied jezelf en de fotograaf variaties in poses en houdingen. Dus niet alleen expressie maar ook je lijf. Kijk wat je plus en minpunten zijn, heb je bijv brede heupen, ga dan niet recht voor de camera staan maar draai altijd je heupen wat bij zodat je optisch smaller lijkt. Laat je expressie ook overeen komen met je lichaam, anders klopt het niet.

Dinsdag ga ik een hele gave shoot doen met een hele goede fotograaf, heel veel zin in :D

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:09

Bedankt xEliesx en Joolien! Dat moet ik inderdaad érg oefenen :D
ik heb er nogal moeite mee om iets te moeten voelen als ik het niet voel :)

Lipydo

Berichten: 4202
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:12

Oh gaaf Jolien! Ik ben benieuwd :D

*sorry, ben eigenlijk een stille meelezer hihi

VinandoW
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:44

Joolien schreef:
Courses, ik wil nog wel even wat zeggen over hoe het hier in dit topic gaat na aanleiding van je post naar Deijs, ik vind persoonlijk dat je wel heel erg bepalend wilt zijn binnen dit topic. Eerlijkheid is goed maar het is een openbaar forum en openbaar topic waarin het me niet de bedoeling lijkt dat jij bepaald wat er gebeurd. Ik heb het gevoel dat het jouw topic is, dat lijkt me niet de bedoeling :)

Over expressies, bedenk van te voren goed wat je wilt uitstralen en bied jezelf en de fotograaf variaties in poses en houdingen. Dus niet alleen expressie maar ook je lijf. Kijk wat je plus en minpunten zijn, heb je bijv brede heupen, ga dan niet recht voor de camera staan maar draai altijd je heupen wat bij zodat je optisch smaller lijkt. Laat je expressie ook overeen komen met je lichaam, anders klopt het niet.

Dinsdag ga ik een hele gave shoot doen met een hele goede fotograaf, heel veel zin in :D


Hier ben ik het mee eens, wat Courses betreft. Heb er nooit wat van gezegd, maar Joolien verwoord het goed. Vooral als er nieuwe mensen zich in het topic aanmelden, ik vind het altijd wat negatief overkomen.