[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
herr_balou
Berichten: 1456
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:49

Als ik dat allemaal lees, is mij heel wat bespaard gebleven. Geen zussen of broers en na een niet al te lange relatie met een leeftijdsgenoot die eigenlijk niet wist of hij kinderen wilde en zijn zussen zeker wisten dat ze kinderen wilden leerde ik een heel leuke man kennen die zeker wist geen kinderen te willen én minstens 15 jaar ouder was. Hij is de jongste van zijn gezin, de neefjes en nichtjes waren toen ik hem leerde kennen net in de 20. Die neefjes en nichtjes hebben inmiddels bijna allemaal kinderen maar daar kunnen (en mogen ivm intolerante hond met verlatingsangst) wij aan ontkomen. Een stel in de familie heeft heel leuke, lastige (lees extreem intelligente) kinderen, dat vinden we leuk en die zijn altijd welkom. Die kinderen zijn ook niet het type snottebel overal aan afvegen, handdoekjes op het gastentoilet zijn opgebruikt als zij zijn geweest terwijl we soms volwassen bezoek hebben dat wel naar het toilet gaat maar geen handdoekje gebruikt... Vrienden en kennissen met jonge kinderen zijn op een hand te tellen en we hoeven niets met die kinderen te maken te hebben. Heerlijk.

herr_balou
Berichten: 1456
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:56

Femke_Tweety schreef:
Ik ga doorgaans zelfs niet naar verjaardagen van volwassenen :')

Niet mijn ding.
Enkele uitzonderingen daargelaten

Oja, ik haat verjaardagen! Als kind al. Totally overrated. Wat mij betreft. Al die f*cking onzin die mensen je willen geven of zelf willen hebben.

DuoPenotti

Berichten: 29582
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:18

Hier hebben we in de familie de kadootjes afgeschaft. Al in de tijd dat de ene cd cadeaubon van de een naar de ander ging.

Amber_anne

Berichten: 6921
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:43

Als de verjaardag alleen maar over kinder dingen gaat dan zijn we met een uur weer weg. Zo niet dan blijven we langer

Je hebt na een kinder verjaardag wel altijd iets om over te klagen in de auto naar huis :+

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:30

Ik ga soms wel (verplicht) naar kinderverjaardagen maar zorg altijd dat ik ofwel aan de verste statafel sta dat er geen kinderhandjes in mijn wortel-bloemkool-kaas-worst schotel terecht komen ofwel ergens vol in de zon waar de guppies het te warm hebben als ze gaan rennen.

Ook wel de nodige wijn erbij en dan kan ik wel zowat naar huis zonder dat ik ook echt interactie met een kind heb moeten hebben. Needless to say dat kinderen die in de winter jarig zijn pech hebben. Binnenfeestjes doe ik niet aan.

Prairy
Berichten: 9088
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:40

Wij vieren alleen nog verjaardag van mijn zus, zwager en ouders en mijn oma :P Meestal dan. Als mijn ouders in NL zijn tenminste :+

Kinderverjaardagen hebben we een jaar of 2 gedaan van mijn man zijn 2 zussen, maar dan heb je het wel gelijk over 7 stuks. En dan die van hunzelf nog natuurlijk.

Daar ben ik mee gestopt en sinds mijn man ook niet zo veel contact meer heeft met zijn zussen, hij ook.

Kost me alleen maar energie en ik vind er geen reet aan. Blabla met mensen die je niet kent, yuk.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:46

Alleen van mijn vader en ons nichtje met Down.Verder niemand.

Qimm

Berichten: 15167
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:49

Ik vind verjaardagen vaak best leuk :D Alleen niet van kinderen, nu ook weer een uitnodiging van eentje die 2 wordt. Wij kunnen niet, we hebben al wat anders (geen zin).

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:25

Ik doe niet aan verjaardagen of andere verplichtingen als ik er ook maar even onderuit kan komen. :')

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 12:25

:')

Afbeelding

Laurora

Berichten: 2645
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:34

Afbeelding
Afbeelding

:D

Kinder verjaardagen doe ik over het algemeen niet aan, behalve die van mn neefje, en dat is oprecht wel leuk altijd.

Christiene
Berichten: 7725
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:24

Vooral doe handjes in alle etenswaren en dan weer terug leggen ook waar al aan gezeten is of zelfs in de mond en dan terug.

Ik lus altijd veel maar dan eet ik niks. Chips hapjes ect.
De taart sla ik ook over iets met kaarsjes uitblazen wat geen blazen is.

Ondertussen doen ze het gelukkig vaak alleen op een klein taartje van de jarige in de familie.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:32

Argh koters in restaurants...

Wij oefenen met onze hond van 5 maanden om rustig uit eten te gaan waarbij ze lekker met haar bot onder tafel kan liggen kluiven en mensen/andere honden zoveel mogelijk negeert. Ze vindt mensen wel super leuk dus als ze háár benaderen dan staat ze blij op en gaat kijken. Als niemand haar benaderd of aanraakt ligt ze heel braaf.
Mijn man en ik zaten net ons eerste hapje te eten toen achter me een gezin kwam zitten. Ik hoorde een blije papa al roepen 'ooh wat een leuke hond' en voelde een rukje aan de riem. Mijn pup was opgestaan, voor ik haar terug onder tafel kon vragen zag ik dat de blije vader zijn jong (jaar of 2 denk ik) al voor haar neus had gezet. Pardoes pakt het kind pup haar kopje vast bij de oortjes en geeft een kus vol op haar neus. Nu is ons dametje geweldig lief voor kinderen maar door haar leeftijd en omvang lomp in haar doen en laten. Dus ik grijp in en vraag haar terug onder tafel.

Blije vader zegt dan 'oooh maar wij zijn hier helemaal okee mee hoorrr' 8)7 en wijst naar de even blije moeke die het ook allemaal zo leuk en vertederend vond. Alsof ik me vereerd mocht voelen dat hun wondertje aan mijn hond kwam plukken.

'Maar ik niet' zeg ik. 'Je laat je kind ongevraagd op een wildvreemde hond af gaan met zijn gezicht bij haar neus. Als ze was geschrokken en uitgehaald had dan was mijn hond nu de pineut'.

Toen was ik natuurlijk weer de kwaaie pier en dropen de iets minder blije vader en moeke weer af met hun wurm. Echt, ik snap niets van dit soort mensen |o

black_kelpie

Berichten: 7821
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:22

Pfff, lekker is dat Mars -O- Mijn hond is ontzettend braaf op terrassen en in restaurants, meestal hebben mensen überhaupt niet door dat ze er is tot we weg gaan. Maar als een kind dit zou doen werd die echt wel in het gezicht gebeten :x

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:32

Ik durf niet te zeggen wat mijn zwartje zou doen in zo'n situatie.
Ze is ontzettend lief, maar vindt de meeste kinderen erg spannend en als ze niet weg kan zou ze weleens van zich af kunnen happen, net als ze mij eens gebeten heeft toen er eten in het spel was (voernijd).
Mijn blondje weet dat kinderen vaak knoeien met lekkers dus die zou evt het lekkers uit de handjes grissen. O:)
Maar ook hij heeft eens gehapt nadat een kind hem meerdere keren aan zijn staart(haar) trok en bij weghalen telkens weer terug kwam om weer aan hem te trekken.
Ik was er zelf niet bij maar was behoorlijk pissed off toen ik het achteraf hoorde, vooral dat ze zo onoplettend waren geweest dat het kind de kans kreeg telkens opnieuw aan zijn staart te trekken.
Het kind neem ik niets kwalijk overigens, die was ±1,5 jaar toen.
Kind had ook geen schade ofzo, was wel flink geschrokken natuurlijk.

Ik hou iig de zwarte weg bij kinderen als er geen uitwijkmogelijkheden zijn en instructeer ook om haar de ruimte te geven, dan gaat het goed en kunnen ze haar ook lekkers toestoppen.
Maar zij is nogal een zenuwpees dus ik bescherm haar tegen deze situaties om ongelukken te voorkomen, ze gaat daarom bijvoorbeeld wel mee koffie drinken bij de Intratuin maar niet naar een druk terras in de stad.
Mijn blondje vindt drukke terrassen weer helemaal geweldig, hoe meer reuring hoe beter. *\%/*

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:37

Ik denk dat het puur aan de nog aanwezige puppen onbevangenheid te danken was dat ze zo makkelijk reageerde. Menig hond zal het idd helemaal niet op prijs gesteld hebben om zo vastgepakt te worden.
Ook vind ik dat een hond ook recht heeft op persoonlijke ruimte. Ze hoeft niet altijd zomaar aangeraakt te worden, zeker niet zo out of the blue.

LWDaisy

Berichten: 4781
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:30

Ik zeg altijd "dat doe ik toch ook niet bij jouw kind, het zomaar vastpakken en aan haar haar trekken?"
Dan valt het kwartje meestal wel..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:50

Onze Mier zou meteen hebben gesnept :o.

herr_balou
Berichten: 1456
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 20:13

black_kelpie schreef:
Pfff, lekker is dat Mars -O- Mijn hond is ontzettend braaf op terrassen en in restaurants, meestal hebben mensen überhaupt niet door dat ze er is tot we weg gaan. Maar als een kind dit zou doen werd die echt wel in het gezicht gebeten :x

Mijn hond ook. Helaas zijn er op veel plekken tafels waar de hond niet onder de tafel kan. Ik ben dan extreem alert omdat er altijd idioten (volwassenen en kinderen) zijn die zonder te vragen de hond willen aanraken (ziet er zo lief uit) en de kans dat er dan gebeten wordt is 99%. Kun je zeggen, neem de hond niet mee of ga gewoon niet uit eten maar beiden zijn geen optie. Van de ruim 400 keer is het geen een keer fout gegaan. Nou vooruit, een keer scheelde het niet een haar maar mijn hand; ik was gelukkig zo snel dat ik op tijd mijn hand in de bek van de hond kon steken zodat er geen gewonden zijn gevallen. Mijn hond bijt mij nooit, ook niet per ongeluk - ik geloof dus ook niet in per ongeluk bijten van het 'baasje'. Mijn verwonding? die was er dus niet, ook niet een minuscule afdruk van een tand.

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 20:33

Moet je eens proberen om over straat te gaan met een hond die eruit ziet als een bekende filmhond.


Jullie verhalen, maar dan in het kwadraat.


(En nee, de mijne is niet eens hetzelfde ras als Lassie... Maar het ziet er nogal hetzelfde uit, en dat is genoeg voor heel wat bijzondere taferelen, tot aan een groep Japanners toe die in Volendam zowat achterover het water ingingen omdat ze 'Lassie'van dichtbij met hoog stemmetje riepen voor de fotos, en mijn enthousiaste (zeer vriendelijk, maar lomp enthousiast em vocaal...) blaffend naar voren sprong omdat hij mee wou doen met die enthousiaste mensen... En zij zich te pletter schrokken, achteruit sprongen en zowat t water inflikkerden :')
(Niet verzonnen.....))

Mo_86

Berichten: 1243
Geregistreerd: 10-02-09

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 21:10

Pfff, sommige mensen… En dan die ouders die dat ook gewoon maar laten gebeuren. Maar o wee als het dan fout gaat.

Wij hebben een (te) lieve hond, ze ziet er ook heel vrolijk en lief uit en is daardoor helaas een ware kotermagneet. Maar die vragen wel altijd of ze d’r mogen aaien en dan vind ik het ook geen probleem. Maar dus dan wel interactie met een kind. Volwassenen zijn eigenlijk altijd brutaler, die vragen nooit maar aaien gewoon. Zeggen dat ze bijt werkt ook niet, je ziet al vanaf een kilometer afstand dat d’r echt geen greintje agressie in zit.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 23:39

Ik liep een keer met mijn bijrijdpaard over straat richting het bos, staan er twee oudere Japans pratende dames naast een auto en beginnen haar in een flits achter mijn rug (ik moest draaien om de bocht te kunnen maken) te aaien op haar buik (!). Hoog sensibele merrie. Ik schreeuwde "DON'T TOUCH" en ze durfden me niet eens aan te kijken. Merrie heeft zich braaf gehouden maar ze hadden ook zo die auto in geschopt kunnen worden.

Hoe f*cking dom ben je om een volledig onbekend paard uit het niets op de buik te gaan aaien in het voorbijgaan... En zo'n kind inderdaad aan het gezicht van een hond, echt, vreselijk dat soort dingen. Sommige mensen verdienen die beet of trap echt. Maar ja, zo werkt ons rechtssysteem dan weer niet...

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 09:54

Ik ben wat dat betreft allang blij dat mijn honden geen schade maken als ze eens uithalen.
Ik moet trouwens de volwassenen vaker opvoeden dan de kinderen, de volwassenen duiken zo op de honden af terwijl de meeste kinderen het netjes vragen of ze mogen aaien.
Ook vaak zat dat het kind dan zegt 'oma/opa/mama/papa, dat moet je vragen hoor'. :')
Het enkele kind dat het niet vraagt is 9 vd 10x nog heel jong en ff aan de aandacht vd volwassene ontsnapt, maar dat zie je meestal aankomen en dan begeleid ik het even, plus ik heb het blondje meestal alleen mee, die is super vriendelijk zolang je hem niet (herhaaldelijk) pijn doet en ontzettend voorzichtig met ukkies.

Overigens ook weleens gehad dat we een groepje kinderen met oa verstandelijke beperking tegenkwamen in het park en er door 1 gevraagd werd of die de hondjes mocht aaien, toen wees ik het blondje aan die vervolgens nog net niet werd dubbelgevouwen in een omhelzing en gewoon op schoot kroop om kusjes uit te delen. :D
Na uitleg dat de zwarte ze een beetje eng vindt (en haar half achter me te parkeren) werd ze ook met rust gelaten en vanaf een klein afstandje tegen haar gepraat terwijl de blonde alle aaitjes, knuffels etc kreeg. _/-\o_

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:51

Ik zag deze voorbij komen en werd instant zó kwaad. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:03

Dat soort mensen verdienen een high five in hun gezicht. Met een stoel.