Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 16:48

Voorlopig draaien de grote zenders geen Ali B en Marco meer.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:02

Ik heb Marco voor het laatst gehoord in de Top2000, maar daar buitenom sinds de geruchten niet meer. Top2000 is ook begrijpelijk, dat was natuurlijk al bepaald.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:00

Even een ego-issue waar ik al twee dagen mee zit:

Heb gaithers (harde chaps) in 2 maten besteld: eentje in mijn kuitmaat en eentje groter. Die in mijn kuitmaat zit fijn om de kuit maar van boven erg strak (moet ze met een touwtje dicht trekken en dan kloppen mijn benen een beetje) en die in een maat groter is van boven goed maar bij de kuit te bol/wijd. Dan heb ik daar echt lucht over. Welke moet ik houden? Ze zijn grotendeels van leer.

En nee, terugsturen van beide is geen optie, dan zou ik namelijk al op 24 euro verzendkosten zitten en ik vind ze wel heel mooi.

Boven een plaatje van hoe strak de kleine zitten. Onder de chaps.

Afbeelding
Afbeelding

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:01

Meat Loaf overlijdt minder dan een jaar na Jim Steinman... zou dat nou toeval zijn?

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:03

Prrrr schreef:
Meat Loaf overlijdt minder dan een jaar na Jim Steinman... zou dat nou toeval zijn?

waarom denk je dat?
Mensen overlijden nu eenmaal, zeker als ze wat op leeftijd raken :)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:05

Bat out of hell...

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:14

Prrrr schreef:
Bat out of hell...


Bat into hell...*

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:16

Sheran schreef:
Even een ego-issue waar ik al twee dagen mee zit:

Heb gaithers (harde chaps) in 2 maten besteld: eentje in mijn kuitmaat en eentje groter. Die in mijn kuitmaat zit fijn om de kuit maar van boven erg strak (moet ze met een touwtje dicht trekken en dan kloppen mijn benen een beetje) en die in een maat groter is van boven goed maar bij de kuit te bol/wijd. Dan heb ik daar echt lucht over. Welke moet ik houden? Ze zijn grotendeels van leer.

En nee, terugsturen van beide is geen optie, dan zou ik namelijk al op 24 euro verzendkosten zitten en ik vind ze wel heel mooi.

Boven een plaatje van hoe strak de kleine zitten. Onder de chaps.

[ [url=m/Ta4y6C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5BKQLa.jpg]Afbeelding[/url] ]


De strakste. Die rekken nog uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:19

Sheran schreef:
Even een ego-issue waar ik al twee dagen mee zit:

Heb gaithers (harde chaps) in 2 maten besteld: eentje in mijn kuitmaat en eentje groter. Die in mijn kuitmaat zit fijn om de kuit maar van boven erg strak (moet ze met een touwtje dicht trekken en dan kloppen mijn benen een beetje) en die in een maat groter is van boven goed maar bij de kuit te bol/wijd. Dan heb ik daar echt lucht over. Welke moet ik houden? Ze zijn grotendeels van leer.

En nee, terugsturen van beide is geen optie, dan zou ik namelijk al op 24 euro verzendkosten zitten en ik vind ze wel heel mooi.

Boven een plaatje van hoe strak de kleine zitten. Onder de chaps.

[ [url=m/Ta4y6C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5BKQLa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind ze ook mooi <3 Knellen de kleinere alleen bij de sluiting? Zou daar een rekbaar ding tussen gezet kunnen worden, als je dat ziet zitten? Zo nee, dan zou ik toch de ruimere kiezen. Hoewel het me lastig lijkt als je subtiele kuithulpen wilt geven.. Hm, lastige!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:43

Sheran schreef:
Even een ego-issue waar ik al twee dagen mee zit:

Heb gaithers (harde chaps) in 2 maten besteld: eentje in mijn kuitmaat en eentje groter. Die in mijn kuitmaat zit fijn om de kuit maar van boven erg strak (moet ze met een touwtje dicht trekken en dan kloppen mijn benen een beetje) en die in een maat groter is van boven goed maar bij de kuit te bol/wijd. Dan heb ik daar echt lucht over. Welke moet ik houden? Ze zijn grotendeels van leer.

En nee, terugsturen van beide is geen optie, dan zou ik namelijk al op 24 euro verzendkosten zitten en ik vind ze wel heel mooi.

Boven een plaatje van hoe strak de kleine zitten. Onder de chaps.

[ [url=m/Ta4y6C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5BKQLa.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heb je wel op meerdere momenten/dagen gepast?
Ik zie er geen elastiek in zitten. Uit ervaring weet ik dat kuiten door de dag heen nog best 1-2cm kunnen opzetten. Met laarzen/chaps zonder elastiek niet fijn als ze je been afknellen!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:44

Ja, ze knellen vooral bij de sluiting. Elastiek oid daar zou ik niet erg vinden, maar ik weet niet of dat misschien weer behoorlijk duur wordt...

Die ruime zitten boven goed, maar bij de kuit wijd en de rits bobbelt ook iets als ik mijn teen naar binnen doe. Dan staat de rits in zijn geheel ook een beetje als een punt naar buiten zeg maar. Echt wel losjes dus.

Hier liggen ze naast elkaar - best een verschil. Kuitmaat 34 en 36. 35 was er niet.

Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:12

Te krap rekt nog iets op maar te wijd wordt nooit krapper

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:09

Is zeker waar! Maar bij te smalle kun je het ritsje weer kapot trekken en is je doorbloeding misschien niet in orde... Dilemma's dilemma's!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:12

Hoe erg zie je het als je de rits niet helemaal dicht doet?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:14

De rits zit aan de binnen/voorkant, dus je ziet het niet, maar hij schuurt dan wel tegen het zadel.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:15

Ik zou denk ik de krappe gewoon thuis inlopen, net zoals je ( voorheen) met leren laarzen deed. Dan worden ze vast wat wijder en daarna kan je ermee gaan rijden. Die wijde zijn te wijd en dat kan je denk ik niet oplossen, dat lijkt me iedere keer als je ze draagt een bron van ergernis.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:20

Ik zou een te krappe echt eng vinden vanwege mogelijk loge-syndroom. Dan kan je letterlijk je been kosten.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:20

Mijn shet staat nu op plakbeslag ivm hele korte voetjes en de kliniek was heel negatief over plakken maar ze zitten echt super goed. Nu wilde ik weten welke kit er gebruikt was, uiteraard vergeten te vragen. Is het dan speciale hoefkit of kit uit de bouwmarkt bij wijze van?
Ik wil weten welke kit zodat ik kan kijken waarom het zo goed plakt :+

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:24

tirzasarah10 schreef:
Mijn shet staat nu op plakbeslag ivm hele korte voetjes en de kliniek was heel negatief over plakken maar ze zitten echt super goed. Nu wilde ik weten welke kit er gebruikt was, uiteraard vergeten te vragen. Is het dan speciale hoefkit of kit uit de bouwmarkt bij wijze van?
Ik wil weten welke kit zodat ik kan kijken waarom het zo goed plakt :+

Is meestal speciale 2-componenten lijm. Het moet nl snel drogen en goed plakken.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:24

Prrrr schreef:
Bat out of hell...


Zie je niet vaak, dat bijna elk nummer van een album groots is……Thriller van Jackson (ben geen fan trouwens) is 1 van de weinige uitzonderingen. Bat out of hell hoort zeker bij die unieke albums. Daarnaast: Karla DeVito <3 en ja, ik weet dat Ellen Foley de zangeres was en dat DeVito slechts de playback deed.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:45

_Bonte_ schreef:
poes schreef:
Dat van Michael Jackson vind ik wel een goede vraag. De vraag is: wil je dingen wegsteken? Zo draaien sommige zenders nog inmiddels foute films/series, wel met disclaimers erbij. Ik ben er zelf ook nog niet over uit. De man is dood en verdient er toch niets meer aan.


Vind je niet dat we hem zo in leven houden / zijn muziek eren?


Ik vind veel van zijn muziek erg goed en geniet daarvan. Dat is niet gekoppeld aan zijn persoon. Met andere artiesten heb ik dat wel: dan vind ik en de muziek en de artiest geweldig.

In die zin vind ik het voor mezelf ok. Hij maakte goede muziek maar was erg fiets up. Mocht hij nog leven zou ik boycotten wel snappen overigens!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:49

Sheran schreef:
Ja, ze knellen vooral bij de sluiting. Elastiek oid daar zou ik niet erg vinden, maar ik weet niet of dat misschien weer behoorlijk duur wordt...

Die ruime zitten boven goed, maar bij de kuit wijd en de rits bobbelt ook iets als ik mijn teen naar binnen doe. Dan staat de rits in zijn geheel ook een beetje als een punt naar buiten zeg maar. Echt wel losjes dus.

Hier liggen ze naast elkaar - best een verschil. Kuitmaat 34 en 36. 35 was er niet.

[ [url=m/ALuapm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bestaat er een 35? Anders zou ik beide laten liggen. Ze lijken niet goedkoop en ze passen beide niet.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:51

Cowboy55 schreef:
Prrrr schreef:
Bat out of hell...


Zie je niet vaak, dat bijna elk nummer van een album groots is……Thriller van Jackson (ben geen fan trouwens) is 1 van de weinige uitzonderingen. Bat out of hell hoort zeker bij die unieke albums. Daarnaast: Karla DeVito <3 en ja, ik weet dat Ellen Foley de zangeres was en dat DeVito slechts de playback deed.


Ja interessant onderwerp!!! Er waren toch ook veel live optredens dacht ik en opnames? Wie was dat dan?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:59

35 is er helaas niet, anders was die denk ik perfect. Heb besloten toch voor de grotere te gaan, heb net even expres gesport etc etc en toen ging de 34 niet meer dicht. De 36 paste prends genoeg en bovendien heb ik vaak nog een maillot onder mijn rijbroek.

Prijs viel mee. Als iemand anders nog wil: https://ruitersportgierman.nl/product/d ... lak-zwart/

En de 49/34 kun je van mij overkopen :P

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 01:06

poes schreef:
Cowboy55 schreef:
Zie je niet vaak, dat bijna elk nummer van een album groots is……Thriller van Jackson (ben geen fan trouwens) is 1 van de weinige uitzonderingen. Bat out of hell hoort zeker bij die unieke albums. Daarnaast: Karla DeVito <3 en ja, ik weet dat Ellen Foley de zangeres was en dat DeVito slechts de playback deed.


Ja interessant onderwerp!!! Er waren toch ook veel live optredens dacht ik en opnames? Wie was dat dan?


Alle opnames die je ziet: Karla DeVito. Ellen Foley deed het studiowerk. Cher schreef mee aan Dead Ringer for Love maar was uncredited.