Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:09

Mensen die hun eigen snoetje belangrijker vinden dan de gezondheid van mensen om hun heen >;)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:20

Lactose gegeten en nu dus ziekig (per ongeluk) en wilde een kruik maken maar HET WARME WATER DOET HET NIET HÈ.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:34

MarlindeRooz schreef:
Lactose gegeten en nu dus ziekig (per ongeluk) en wilde een kruik maken maar HET WARME WATER DOET HET NIET HÈ.


Waterkoker? En anders koud water even in een pannetje opwarmen? Ik doe het altijd via de waterkoker...

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:57

Aan een artikel in de krant over een vrouw die genezen zou zijn van Alzheimer.Hou op met mensen nu hoop te geven.Alzheimer is niet te genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:58

MarlindeRooz schreef:
Lactose gegeten en nu dus ziekig (per ongeluk) en wilde een kruik maken maar HET WARME WATER DOET HET NIET HÈ.


Maar er is genoeg zonder lactose wT oprecht lekker is..

Ik woon met een lactose intolerant persoon dus mocht je nog tips willen roep maar.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:59

Klinkt als een kleinigheidje maar zonder geur ruik je niet of eten bedorven is of aangebrand is, ontzettend hinderlijk als je alleen bent. Corona op zich is al niet ideaal maar als je alleen bent merk je pas hoe afhankelijk jij van je neus bent :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:11

Ik weet dat we veel lactose vrij is maar ik dacht even niet na. Had dit al langer in huis.

En heb inderdaad heet water uit de waterkoker gemengd maar erger me gewoon aan dat ze dit niet oplossen. Ik wil douchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:35

MarlindeRooz schreef:
Ik weet dat we veel lactose vrij is maar ik dacht even niet na. Had dit al langer in huis.

En heb inderdaad heet water uit de waterkoker gemengd maar erger me gewoon aan dat ze dit niet oplossen. Ik wil douchen.


Idk of je koemelk allergie hebt of echt lactose intolerant. Maar als je intolerant bent zou ik alles met lactose uit huis flikkeren. Ik weet hoe naar het is om dan vervolgens de hele nacht op de wc te zitten (mijn nachtelijke es bezoeken zijn dan gwn letterlijk op de koude wc omdat moeke de badkamer dan heeft)

Wij eten als niet intolerant ook gwn bijna alles lactose vrij. Het is zoeter allemaal maar niet minder lekker. En het valt me mee hoeveel je nog kunt eten. Alleen jammer dat er mensen zijn die gwn lactose kunnen hebben die al die vrije producten mee kapen uit de supermarkt.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:52

Marije_1997 schreef:
Wij eten als niet intolerant ook gwn bijna alles lactose vrij. Het is zoeter allemaal maar niet minder lekker. En het valt me mee hoeveel je nog kunt eten. Alleen jammer dat er mensen zijn die gwn lactose kunnen hebben die al die vrije producten mee kapen uit de supermarkt.

Ehm doen jullie daar niet zelf aan mee dan? Je zegt letterlijk dat jullie niet lactose intolerant zijn, maar wel die producten eten en drinken. Niks op tegen, maar het is dan wel vreemd om te klagen dat het op is door soortgelijke mensen.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:55

Ineke2 schreef:
Marije_1997 schreef:
Wij eten als niet intolerant ook gwn bijna alles lactose vrij. Het is zoeter allemaal maar niet minder lekker. En het valt me mee hoeveel je nog kunt eten. Alleen jammer dat er mensen zijn die gwn lactose kunnen hebben die al die vrije producten mee kapen uit de supermarkt.

Ehm doen jullie daar niet zelf aan mee dan? Je zegt letterlijk dat jullie niet lactose intolerant zijn, maar wel die producten eten en drinken. Niks op tegen, maar het is dan wel vreemd om te klagen dat het op is door soortgelijke mensen.



Beetje dubbel inderdaad :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:00

Ineke2 schreef:
Marije_1997 schreef:
Wij eten als niet intolerant ook gwn bijna alles lactose vrij. Het is zoeter allemaal maar niet minder lekker. En het valt me mee hoeveel je nog kunt eten. Alleen jammer dat er mensen zijn die gwn lactose kunnen hebben die al die vrije producten mee kapen uit de supermarkt.

Ehm doen jullie daar niet zelf aan mee dan? Je zegt letterlijk dat jullie niet lactose intolerant zijn, maar wel die producten eten en drinken. Niks op tegen, maar het is dan wel vreemd om te klagen dat het op is door soortgelijke mensen.


Nee omdat moeke anders niet het zelfde kan eten, eten wij gwn met moeke mee. Zij doet ook de boodschappen, dus nee wij doen er zelf niet aan mee :)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:02

Misschien is dat bij die andere mensen ook wel zo. Dat weet je niet maar toch beweer je dat anderen die producten wegkapen... :+

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:05

Kattenbrokjes zijn bijna op en mijn principessa is van mening dat het handje vol dat er nog ligt en het blikje tonijn (ja, echt tonijn want ik dacht omkopen) niet voldoende is. Dus net naar de supermarkt, waar ik niet eens mijn merk kan kopen, eet ze 6! brokjes (van het oude voer) en nu is de wereld weer goed... Ik zit onder de plak :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:15

Mijn water is zonder aankondiging afgesloten. <3

Correctie: er komt alleeen niks uit de kraan als je hem op heet zet
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 21-01-22 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:18

Marije_1997 schreef:
Nee omdat moeke anders niet het zelfde kan eten, eten wij gwn met moeke mee. Zij doet ook de boodschappen, dus nee wij doen er zelf niet aan mee :)

Dus er is wel iemand bij jullie lactose intolerant. Het wordt er zo niet duidelijker op.
Hoe weet jij in vredesnaam dan dat mensen die ook kiezen voor lactose vrije producten deze niet nodig zouden hebben?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:22

Omdat lactose vrij best hip is, net als dat glutenvrij dat was.

Maar ik koop alleen lactosevrije chocomelk. De rest vermijd ik of kocht ik sowieso al plantaardig.

DuoPenotti

Berichten: 29480
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:34

MarlindeRooz schreef:
Mijn water is zonder aankondiging afgesloten. <3

Correctie: er komt alleeen niks uit de kraan als je hem op heet zet

ik zal vast blond zijn. :o?
Maar ons warme water komt uit dezelfde leiding als het koude.
Alleen de ketel of boiler verwarmt het. Doet die het niet, komt er nog steeds water, alleen koud.

Hoe is dat bij jou anders?
Of is dat bij meer mensen zo aangesloten?

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:36

MarlindeRooz schreef:
Omdat lactose vrij best hip is, net als dat glutenvrij dat was.

Maar ik koop alleen lactosevrije chocomelk. De rest vermijd ik of kocht ik sowieso al plantaardig.

Maar alsnog kun je in een supermarkt niet van klanten weten of ze het wel of niet nodig hebben. Daar gaat het om. Je kunt dat aan de buitenkant niet zien.

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-22 20:47

Of misschien vinden ze de choco havermelk wel gewoon lekkerder.
Ook een optie en net zo legitiem

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:51

Waarom is het zo'n probleem om iets lactose vrij te kopen :+ Het is er niet alleen voor mensen die lactose niet kunnen hebben hoor...
En zo zijn vleesvervangers ook niet alleen voor vegetarische mensen.

Het zou wat zijn, als je alleen iets "bijzonders" mag als je zelf een medische (of vegetarisch, veganistisch etc) hebt. :Y)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:52

DuoPenotti schreef:
MarlindeRooz schreef:
Mijn water is zonder aankondiging afgesloten. <3

Correctie: er komt alleeen niks uit de kraan als je hem op heet zet

ik zal vast blond zijn. :o?
Maar ons warme water komt uit dezelfde leiding als het koude.
Alleen de ketel of boiler verwarmt het. Doet die het niet, komt er nog steeds water, alleen koud.

Hoe is dat bij jou anders?
Of is dat bij meer mensen zo aangesloten?

Geen idee maar er komt niks tot weinig uit op volledig hete stand en gewoon alles als je de koude kraan doet? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:54

Ineke2 schreef:
Marije_1997 schreef:
Nee omdat moeke anders niet het zelfde kan eten, eten wij gwn met moeke mee. Zij doet ook de boodschappen, dus nee wij doen er zelf niet aan mee :)

Dus er is wel iemand bij jullie lactose intolerant. Het wordt er zo niet duidelijker op.
Hoe weet jij in vredesnaam dan dat mensen die ook kiezen voor lactose vrije producten deze niet nodig zouden hebben?


Het is gewoon enorm hip om lactose gluten vrij etc te eten. Het zogenaamde nieuwe vegatarisch ofzo. Maar er zijn mensen die hier echt niet tegen kunnen en dus gewoon weg geen toetje hebben, of een yoghurt als onbijt. Voor mezelf denk ik er niet bij na. Maar als ik bijv kook voor het hele thuisfront, ja sorry maar dan hou ik rekening met m'n moeder en zie gwn regelmatig lactose vrij spul op zijn. Terwijl er echt niet weinig staat hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:55

Appeltje_1 schreef:
Waarom is het zo'n probleem om iets lactose vrij te kopen :+ Het is er niet alleen voor mensen die lactose niet kunnen hebben hoor...
En zo zijn vleesvervangers ook niet alleen voor vegetarische mensen.

Het zou wat zijn, als je alleen iets "bijzonders" mag als je zelf een medische (of vegetarisch, veganistisch etc) hebt. :Y)


Nee dat zeg ik niet. Maar schappen zijn gwn compleet leeg. Is altijd een helse zoektocht om van die pakjes klopslagroom, lactose vrij.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:59

Ik begrijp even het probleem niet denk ik. De schappen zijn wel vaker leeg, ook bij gewoon melk etc. (wc papier ook :+ ) Dat is ook een zoektocht.

Niet om je meteen aan te vallen, maar ik heb even je probleem en reden daartoe gemist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:04

Appeltje_1 schreef:
Ik begrijp even het probleem niet denk ik. De schappen zijn wel vaker leeg, ook bij gewoon melk etc. (wc papier ook :+ ) Dat is ook een zoektocht.

Niet om je meteen aan te vallen, maar ik heb even je probleem en reden daartoe gemist.


Lactose vrije producten (vaak ook lang houdbaar) worden niet dagelijks aangevuld. Gewoon "spul" wel. Net als glutenvrij. Als je een allgerie of intolerantie hebt, sorry maar dan heb je graag ook genoeg keuze. M'n moeder is er serieus wel boos om geworden. Week na week gwn hele schappen leeg.