Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 07:38

Boek gevonden, bod gedaan, tegenbod gekregen, geaccepteerd, betaald en het boek zou dezelfde dag op de post gedaan worden (woensdag) zaterdag nog niks ontvangen, mail gestuurd met vraag, antwoord: er kwam wat tussen en ligt nog op werk (do en vr vrij) ik verstuur m maandag. -O-
Daar baal ik van. Hoeveel sterren zouden jullie geven?

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 07:43

Ceetje_bokt schreef:
Boek gevonden, bod gedaan, tegenbod gekregen, geaccepteerd, betaald en het boek zou dezelfde dag op de post gedaan worden (woensdag) zaterdag nog niks ontvangen, mail gestuurd met vraag, antwoord: er kwam wat tussen en ligt nog op werk (do en vr vrij) ik verstuur m maandag. -O-
Daar baal ik van. Hoeveel sterren zouden jullie geven?


Gezien het niet communiceren 3 ofzo. Maar eerst wachten tot je hem binnen hebt. Wellicht is er nog meer niet zoals verwacht

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:57

Wat belle boef zegt ik in mee. Dat de verkoper het door wat voor reden dan ook niet heeft kunnen versturen, dat kan. Maar zeg dat dan.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:22

Ik geef nooit sterren. Ik vind dat systeem zo stom en natuurlijk niet handig dat zo'n verkoper het niet door communiceert maar om dan hier te gaan overleggen hoeveel sterren je moet geven vind ik ook wel een beetje gek.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:26

mvdende schreef:
Edit: ik heb nog nooit gelijk oversteken gedaan, maar volgens mij moet de ontvanger (jij dus) aan marktplaats aangeven dat je het pakkje hebt ontvangen én dat je er tevreden mee bent. Pas dan wordt het geld vrijgeven aan de verkoper.


Nope. Het geld wordt vrijgegeven na ontvangst van het pakketje, of als ontvanger niets aangeeft na 7 dagen.

Je krijgt als verkoper dus alleen je geld niet als de koper binnen 7 dagen aangeeft het niet te hebben ontvangen. Wel of niet tevreden zijn staat er los van.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:27

Ik snap dat gehaast niet. Pakjes moeten altijd maar sneller en sneller binnenkomen. Nu moeten ook particulieren even snel verzenden als de gemiddelde webshop. Ik vind het een verkeerde tendens. En dan nog slechte beoordeling krijgen als je het per ongeluk vergeten bent. Doe effe chill.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:30

Bijna, je krijg alleen je geld terug als volgend postnl niets ontvangen is. Mijn zusje heeft wel eens wat gekocht via gelijk oversteken, had de verkoper niet hetgene in gedaan wat ze gekocht had. Bij marktplaats dit aangegeven, maar de verkoper kreeg nadat de tijd verstreken was toch haar geld...
Ik doe dus niet meer aan gelijk oversteken, je weet enkel zeker dat het de post op gaat niet wat er de post op gaat.

Dat gehaast wordt ik soms ook moe van, hier een dag langer over verzenden gedaan gelijk een 3 sterren beoordeling. Nou sorry hoor ik had veldwerk in Limburg, was half 9 thuis ga ik toch echt niet meer naar de post...

Ashleytjuhh

Berichten: 6661
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:40

Gini schreef:
Ik snap dat gehaast niet. Pakjes moeten altijd maar sneller en sneller binnenkomen. Nu moeten ook particulieren even snel verzenden als de gemiddelde webshop. Ik vind het een verkeerde tendens. En dan nog slechte beoordeling krijgen als je het per ongeluk vergeten bent. Doe effe chill.



Ik denk niet dat het uitmaakt of er later verzonden verzonden gaat worden of niet. maar om dat de verkoper zegt morgen op de post te doen en dat de koper er zelf een paar dagen later achter aan moet gaan.


ik vindt het als koper ook fijn wanneer ik het ongeveer kan verwachten. Als verkoper geef ik ook altijd een dag door wanneer ik het ga verzenden, mocht dat toch niet lukken stuur ik de koper altijd een berichtje dat het niet gelukt is.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:43

K_nolan daarom zei ik ontvangst van het pakketje. ;) MP houdt zich inderdaad buiten de inhoud.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:51

Sorry begreep je dan verkeerd dacht dat je bedoelde dat je ook je geld kreeg als jij als koper aangaf dat het niet ontvangen was ondanks dat het bezorgd was!
Maar inderdaad, en daardoor vindt ik het gelijk oversteken erg duur. Bij mijn zusje hebben ze nooit meer wat gedaan

_Lorette_

Berichten: 12086
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:32

Ik had gekocht van iemand die steeds zei dat ze het op dag x ging versturen, maar dat herhaaldelijk niet deed. Uiteindelijk gaf ze toe dat ze geen idee had wanneer het zou lukken (en kon ook niet zeggen dat het bijv. over twee weken kon). Ik gaf aan dat het als koper niet prettig was dat er helemaal geen termijn aan de verzending werd gehangen. Misschien kon ze iemand anders het pakket laten afgeven. Dat leek aanvankelijk te lukken, maar ging toch weer niet door. Ruim 2 weken na aankoop heb ik gevraagd of ze het geld terug wilde storten en dat deed ze direct. Enkele dagen later kreeg ik een berichte of ik nog interesse had, want ze zou de volgende dag kunnen versturen. Ik wilde dat wel, als ze het écht zou doen. Vervolgens radiostilte. Het is een aardige meid en geen oplichter, maar het voelt niet lekker als iemand zo nonchalant omgaat met een aankoop. Ik weet niet goed wat haar eigen idee is van kopen/verkopen op Marktplaats en wat dan een normaal proces is...

Verder had ik een camera-accessoire voor weinig geld erop gezet. Er was ook direct een koper voor die niet onderhandelde. Ik heb het pakket meteen opgestuurd en kreeg een berichtje dat hij er super blij mee was, dat de verzending vlot was en dat ik het zo keurig had verpakt. In de review ook alle pluspunten meegepakt. Maar toch geen 5 sterren. Dat was dan weer jammer. :P
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 16-05-21 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29559
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:36

Ja precies, het later versturen hoeft geen probleem te zijn als het aangegeven word.
Ik had eens iets al een paar weken te koop en toen een koper.
Maar had net een rijtje van 6 nachtdiensten en dan kwam ik nergens.
Dus heb ook meteen aangegeven dat ik het pas daarna verstuurde.
Dat vond ze geen probleem en zo de koop gesloten.

Maar als iemand het niet aangeeft zou ik ook niet blij zijn en bang opgelicht te zijn.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:37

Ashleytjuhh schreef:
Gini schreef:
Ik snap dat gehaast niet. Pakjes moeten altijd maar sneller en sneller binnenkomen. Nu moeten ook particulieren even snel verzenden als de gemiddelde webshop. Ik vind het een verkeerde tendens. En dan nog slechte beoordeling krijgen als je het per ongeluk vergeten bent. Doe effe chill.



Ik denk niet dat het uitmaakt of er later verzonden verzonden gaat worden of niet. maar om dat de verkoper zegt morgen op de post te doen en dat de koper er zelf een paar dagen later achter aan moet gaan.


ik vindt het als koper ook fijn wanneer ik het ongeveer kan verwachten. Als verkoper geef ik ook altijd een dag door wanneer ik het ga verzenden, mocht dat toch niet lukken stuur ik de koper altijd een berichtje dat het niet gelukt is.


Dat is uiteraard ook fijner, maar ik vind dit (nog) niet een slechte beoordeling waard. Het gaat om 1 mogelijk oeps-momentje, dan geef ik mensen nog wel het voordeel van de twijfel. Zo zou ik zelf ook graag behandeld worden als ik even een niet zo handig vergeetmoment had.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:49

Ik zeg er altijd bij dat het geen haast heeft en graag een berichtje ontvang als het op de post is. Meestal heb ik het dan alsnog binnen een week.

Urona447
Berichten: 2804
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:13

Ik ben dan blijkbaar een van de weinigen die direct het pakket wegbrengt.

Pas na drie dagen verzenden vind ik persoonlijk heel irritant tenzij het van te voren gecommuniceerd is.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:16

Ik ook hoor, vind het niet kunnen om dat na een paar dagen te doen, tenzij van te voren aangegeven.

DuoPenotti

Berichten: 29559
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:17

Volgens mij hoor je juist bij de meeste hoor. :j

Ik breng het ook dezelfde of anders de dag later weg.
Of inderdaad geef ik het aan, lijkt me ook heel normaal.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:18

marleen_usar schreef:
Leuk he als een verkoop soepel en snel verloopt net als die wandelschoenen. Ik heb gisteren een bankstel er op gezet, ik moet er echt vanaf dus vroeg ik 50 euro. Na 10 minuten wilde iemand 20 euro geven, dus ik stuurde terug dat dat goed was.

Maar helaas niks meer gehoord, en anders gaat het met het grofvuil mee.


Bij zo'n snelle reactie op een relatief laag bod haak ik ook nog wel eens af, het idee dat je op teveel geboden hebt of dat t product misschien in slechte staat zou kunnen zijn :') .

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:19

Ik vind in de huidige maatschappij lang wachten met verzenden ook echt niet kunnen.

Veel supermarkten die een punt hebben zijn 7 dagen per week geopend en de meeste dagen tot 20.00 uur en soms langer. Alle andere winkels 6 dagen per week tot 5/6 uur.
Als je daar geen mogelijkheid in hebt om op korte termijn een pakket heen te brengen en niemand kan vragen om het weg te brengen. Dan moet je wat mij betreft het niet aanbieden of direct benoemen dat je niet snel kan verzenden.

Ik vind het ook getuigen van fatsoen en moeite doen om het zo snel mogelijk te verzenden.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:21

Nou hier is het echt niet altijd mogelijk om binnen een dag iets op de bus te doen. Ik probeer het zo snel mogelijk te doen maar sommige dagen is het pakketpunt dicht en als ik moet werken ben ik voor opening al weg en na sluiting pas weer in de buurt. Ik verwacht zelf ook echt niet dat het zo snel deze kant op komt. Wel vervelend als iemand een belofte doet en die niet nakomt. Beloof het dan niet, dan zit ik er ook niet mee als het wat langer duurt :)

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:25

Hier kan ik alleen tussen 9 en 18.00 verzenden dus dat kan ook net lastig uitkomen qua werk, maar daarover communiceren is wel handig ja.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:26

In de supermarkt hier is het niet mogelijk iets te verzenden. Ik kan op 3 momenten per week versturen en vermeld dit ook aan de koper.
Mocht er eens iets tussen komen, meld ik dat ook zsm zodat de koper zich niet hoeft af te vragen waar het blijft. Dat vind ik normaal en wel zo netjes.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:28

Uitgangspunt is zo snel mogelijk, maar wanneer dat eens een keertje niet is, ga ik niet meteen veroordelen en een lagere beoordeling geven. Maar goed, die beoordelingen, heb ik in dit topic al gemerkt dat ik daar wel vaker anders over denk. :D

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:36

Gister ook een mooie gehad, was met twee mensen tegelijk in gesprek om iets van mij te kopen.

Persoon 1: twijfelde nog over het bedrag, want het was een flink stuk rijden... Anderhalf uur. Dus ik gaf aan het voor dat bedrag ook wel te willen brengen.
Kreeg ik terug of ik het dan voor een lager bedrag €x wilde brengen.

Persoon 2, had ik tegelijkertijd met persoon 1 mijn vraagprijs medegedeeld en moest er nog even over nadenken. In de minuut dat persoon 1 een lager bedrag voorstelde ging persoon 2 akkoord met mijn vraagprijs en zou het komen halen.

Dus akkoord gegeven aan persoon 2, en dat medegedeeld aan persoon 1.

Die was natuurlijk niet zo blij, en bood zelfs meer dan mijn vraagprijs als ik het toch kwam brengen.


Uiteindelijk gewoon verkocht aan persoon 2.

Gaat me dan echt om het principe... Iemand biedt aan om dan zo'n drie uur voor jou in de auto te gaan zitten.. en ipv te zeggen ow dat is fijn, ik geef je nog wat voor de benzine..
Proberen om nog meer van de prijs af te krijgen.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:18

1 is wel heel bijdehand :wow: