Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeniseES

Berichten: 3471
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:47

Romy1234 schreef:
Ik twijfelde ook inderdaad, weet ik genoeg. Dank jullie wel.

Ze wilt mijn adres en e-mailadres voor gegevens als afzender, wat wel logisch is want dat is bijvoorbeeld bij dhl ook zo.
En ze vraagt of ik haar een betaalverzoek wil sturen, in dat opzicht denk ik weer, hoezo kan ze mij dan oplichten?
Ik ga eens opzoeken hier in het topic dat verhaal van oplichting.


Als ze je gewoon betaald en zelf de verzending regelt, kan ze beter haar eigen adres erop zetten (met jouw emailadres, zodat je ergens bevestigd hebt dat het pakket verstuurd is). Mocht het pakket retour komen, dan komt het bij haar terecht ipv weer bij jou. De label kan ze naar je emailadres sturen, wat ze dan toch al heeft, wat jij weer op het pakket kunt plakken.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:01

Hier inmiddels 4 n64 spellen verkocht. Drie aan wat overkwam als een leuk persoon en gewoon gaf wat ik ongeveer vroeg (5e minder), in de doos ook een leuk briefje gedaan.

Andere spel vroeg ik best nog wat voor (was echt voor de verzamelaar) ook deze verkocht en dat voor de prijs die er opstond, hij heeft niet over de prijs gehandeld (had in me hoofd dat ik 10e wou zakken).

Afijn, 4 weg nog zon 35 te gaan haha

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:13

Iemand deed vorige week een bod op voorwaarde dat ik direct akkoord ging met het bod. Akkoord gegaan en nu het gaat over hoe en wat m.b.t. verzenden en betalen, wordt er niet meer gereageerd maar berichten worden wel gelezen. Inmiddels nog tig andere berichten ontvangen van andere mensen.

Superfijn. :)

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:24

Als dat al een week duurt, had ik het mooi aan een ander verkocht.

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:55

Nou de gekochte broedeieren zijn vandaag perfect binnengekomen zonder breuk schade. Nu afwachten hoe de bevruchting geweest is.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:42

Kan je die eieren zo over de post doen? Hoe lang mogen die koud blijven?

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:19

Zijn nog niet bebroed geweest dus warmte is niet zo heel belangrijk. Vocht wel, maar zaten goed ingepakt in iets vochtig zaagsel.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:11

Shae schreef:
Iemand deed vorige week een bod op voorwaarde dat ik direct akkoord ging met het bod. Akkoord gegaan en nu het gaat over hoe en wat m.b.t. verzenden en betalen, wordt er niet meer gereageerd maar berichten worden wel gelezen. Inmiddels nog tig andere berichten ontvangen van andere mensen.

Superfijn. :)


Deadline stellen: als ik tegen *datum* *uur* geen betaling op mijn rekening heb ontvangen, ga ik verder met de volgende geïnteresseerde.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:58

Shae schreef:
Iemand deed vorige week een bod op voorwaarde dat ik direct akkoord ging met het bod. Akkoord gegaan en nu het gaat over hoe en wat m.b.t. verzenden en betalen, wordt er niet meer gereageerd maar berichten worden wel gelezen. Inmiddels nog tig andere berichten ontvangen van andere mensen.

Superfijn. :)



Ik zou zeggen dat je verder gaat met de volgende gezien er geen verder koop tot stand is gekomen. Na een week is het bij mij gewoon mededelen.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:39

Had vandaag een bijzondere := Heb een paar rode pumps te koop staan, 1 keer gebruikt voor een feestje. Dit gesprek was een week geleden:

Koper: Ik bied €8 euro
Ik: Prima hoor, wil je ze ophalen of zal ik ze verzenden?
Koper: Ik ben een jongen en een hak gek, heb je meer foto’s dat je ze draagt?
Ik: Prima als je ze wil kopen en of je man of vrouw bent interesseert me niet, maar geen raar gedoe met foto’s want dan mag je op zoek naar andere.
Koper: Oke maar wel gelijk oversteken en reserveren tot 1 mei want dan weer geld
Ik: Ik reserveer niks, je mag het vandaag overmaken en anders kan je me berichten als je budget hebt.

Toen geen reactie voor een tijdje, maar vandaag toch weer bericht:

Koper stuurt dat hij een betaalverzoek wil ontvangen, dus ik stuur hem betaalverzoek voor de eerdere prijs van €8, wat hij meteen overmaakt.
Hij: Echt leuk ik hak gek waarom raad je ze aan voor een jongen?
Ik: Ze gaan maandag of dinsdag op de post.
Hij: Is betaald he wanneer verstuur je het
Ik: Dat stuur ik net, maandag of dinsdag.
Hij: En geniet ik van ze als jongen denk je? Heb je ook die veel gedragen zijn en stinken dat vind ik ook leuk als uw voeten echt stinken

Dat laatste heb ik maar niet op gereageerd. Wat een vreemde pannenkoek :+ Hij typte ook zó raar, vol met spelfouten. Begreep er niks van :')

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:57

x_ankieee schreef:
Had vandaag een bijzondere := Heb een paar rode pumps te koop staan, 1 keer gebruikt voor een feestje. Dit gesprek was een week geleden:

Koper: Ik bied €8 euro
Ik: Prima hoor, wil je ze ophalen of zal ik ze verzenden?
Koper: Ik ben een jongen en een hak gek, heb je meer foto’s dat je ze draagt?
Ik: Prima als je ze wil kopen en of je man of vrouw bent interesseert me niet, maar geen raar gedoe met foto’s want dan mag je op zoek naar andere.
Koper: Oke maar wel gelijk oversteken en reserveren tot 1 mei want dan weer geld
Ik: Ik reserveer niks, je mag het vandaag overmaken en anders kan je me berichten als je budget hebt.

Toen geen reactie voor een tijdje, maar vandaag toch weer bericht:

Koper stuurt dat hij een betaalverzoek wil ontvangen, dus ik stuur hem betaalverzoek voor de eerdere prijs van €8, wat hij meteen overmaakt.
Hij: Echt leuk ik hak gek waarom raad je ze aan voor een jongen?
Ik: Ze gaan maandag of dinsdag op de post.
Hij: Is betaald he wanneer verstuur je het
Ik: Dat stuur ik net, maandag of dinsdag.
Hij: En geniet ik van ze als jongen denk je? Heb je ook die veel gedragen zijn en stinken dat vind ik ook leuk als uw voeten echt stinken

Dat laatste heb ik maar niet op gereageerd. Wat een vreemde pannenkoek :+ Hij typte ook zó raar, vol met spelfouten. Begreep er niks van :')



Hahahaha je hebt er een getroffen met een fetish. Ik zou zeggen kijk even op zolder. _O-

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:14

Afgelopen week advertentie geplaatst en kreeg al vrij snel een bod van Thea.

Thea werd overboden met 1 euro en Thea ging daar met 5,- overheen (hè kijk een serieuze bieder,was mijn gedachten)

Nu ga ik akkoord met haar bod en vraag hoe ze het verzonden wil hebben.

Reactie : wat is het allemaal?

WTF? Je biedt tot 3x aan toe ,ik heb totaal foto's en ingezoomde foto's en een stuk tekst met beschrijving erin staan en dan vraag je " wat is het?" >;) :roll: :oo

Ik moet echt even op m'n handen zitten...

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:52

Van de week 2 zéér snelle deals gesloten, 1 met 2 prolite singels, waarbij ik een in verhouding véél te laag bod deed (normaal gaan ze makkelijk voor rond de 50/75 per stuk, ik bood 60 voor beide) kreeg een tegenbod van 75 euro voor beide singels, dat ik denk: prima! Singels netjes binnen gekregen, in nette staat, dus ik blij. (gevoel dat verkoper er vooral zonder gezeik van beide singels af wou zijn)

Paar dagen later een paar wandelschoenen, verkoper zei: doe maar een bod. Ik gooi vrij laag met 25 euro exclusief verzendkosten.(schoenen zijn nieuw bijna 200, en zagen er op foto goed uit) vervolgens is verkoper akkoord, maar met een bod van 25 euro INCLUSIEF verzendkosten..
Ik had niet eens gelezen, dus braaf een betaalvoorstel gedaan van 25 excl., stuurt ze nog daadwerkelijk terug ook dat het niet goed was, en stuurt een betaalverzoek inclusief verzendkosten.. ik heb gewoon maar netjes betaald, ik ga niet klagen hoor :+

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:04

Wanneer je een bericht krijgt, direct reageert en je dan 2 dagen later terug krijgt; bedankt ben al voorzien. :+

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:06

Van de 10 biedingen die ik op een item had,heb ik nu nog niet 1 serieuze koper :roll:

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:57

Absolem schreef:
x_ankieee schreef:
Had vandaag een bijzondere := Heb een paar rode pumps te koop staan, 1 keer gebruikt voor een feestje. Dit gesprek was een week geleden:

Koper: Ik bied €8 euro
Ik: Prima hoor, wil je ze ophalen of zal ik ze verzenden?
Koper: Ik ben een jongen en een hak gek, heb je meer foto’s dat je ze draagt?
Ik: Prima als je ze wil kopen en of je man of vrouw bent interesseert me niet, maar geen raar gedoe met foto’s want dan mag je op zoek naar andere.
Koper: Oke maar wel gelijk oversteken en reserveren tot 1 mei want dan weer geld
Ik: Ik reserveer niks, je mag het vandaag overmaken en anders kan je me berichten als je budget hebt.

Toen geen reactie voor een tijdje, maar vandaag toch weer bericht:

Koper stuurt dat hij een betaalverzoek wil ontvangen, dus ik stuur hem betaalverzoek voor de eerdere prijs van €8, wat hij meteen overmaakt.
Hij: Echt leuk ik hak gek waarom raad je ze aan voor een jongen?
Ik: Ze gaan maandag of dinsdag op de post.
Hij: Is betaald he wanneer verstuur je het
Ik: Dat stuur ik net, maandag of dinsdag.
Hij: En geniet ik van ze als jongen denk je? Heb je ook die veel gedragen zijn en stinken dat vind ik ook leuk als uw voeten echt stinken

Dat laatste heb ik maar niet op gereageerd. Wat een vreemde pannenkoek :+ Hij typte ook zó raar, vol met spelfouten. Begreep er niks van :')



Hahahaha je hebt er een getroffen met een fetish. Ik zou zeggen kijk even op zolder. _O-


Ergens vind ik het wel sneu voor de schoenen dat ze niet bij een goed baasje terechtkomen. :D

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:01

Daan13 schreef:
Afgelopen week advertentie geplaatst en kreeg al vrij snel een bod van Thea.

Thea werd overboden met 1 euro en Thea ging daar met 5,- overheen (hè kijk een serieuze bieder,was mijn gedachten)

Nu ga ik akkoord met haar bod en vraag hoe ze het verzonden wil hebben.

Reactie : wat is het allemaal?

WTF? Je biedt tot 3x aan toe ,ik heb totaal foto's en ingezoomde foto's en een stuk tekst met beschrijving erin staan en dan vraag je " wat is het?" >;) :roll: :oo

Ik moet echt even op m'n handen zitten...

Het spijt me, dat had ik niet zo mogen zeggen.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:05

Okee het spijt me maar bovenstaand is wel heel grappig, hoe groot is de kans dat beiden op bokt zitten en elkaar tegenkomen in dit topic haha

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:07

K_nolan schreef:
Okee het spijt me maar bovenstaand is wel heel grappig, hoe groot is de kans dat beiden op bokt zitten en elkaar tegenkomen in dit topic haha


:')

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:52

Absolem schreef:
x_ankieee schreef:
Had vandaag een bijzondere := Heb een paar rode pumps te koop staan, 1 keer gebruikt voor een feestje. Dit gesprek was een week geleden:

Koper: Ik bied €8 euro
Ik: Prima hoor, wil je ze ophalen of zal ik ze verzenden?
Koper: Ik ben een jongen en een hak gek, heb je meer foto’s dat je ze draagt?
Ik: Prima als je ze wil kopen en of je man of vrouw bent interesseert me niet, maar geen raar gedoe met foto’s want dan mag je op zoek naar andere.
Koper: Oke maar wel gelijk oversteken en reserveren tot 1 mei want dan weer geld
Ik: Ik reserveer niks, je mag het vandaag overmaken en anders kan je me berichten als je budget hebt.

Toen geen reactie voor een tijdje, maar vandaag toch weer bericht:

Koper stuurt dat hij een betaalverzoek wil ontvangen, dus ik stuur hem betaalverzoek voor de eerdere prijs van €8, wat hij meteen overmaakt.
Hij: Echt leuk ik hak gek waarom raad je ze aan voor een jongen?
Ik: Ze gaan maandag of dinsdag op de post.
Hij: Is betaald he wanneer verstuur je het
Ik: Dat stuur ik net, maandag of dinsdag.
Hij: En geniet ik van ze als jongen denk je? Heb je ook die veel gedragen zijn en stinken dat vind ik ook leuk als uw voeten echt stinken

Dat laatste heb ik maar niet op gereageerd. Wat een vreemde pannenkoek :+ Hij typte ook zó raar, vol met spelfouten. Begreep er niks van :')



Hahahaha je hebt er een getroffen met een fetish. Ik zou zeggen kijk even op zolder. _O-



Je had meer moeten vragen.. _/-\o_
Gedragen schoenen gaan naar dit soort mensen echt voor goud geld weg..

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:01

K_nolan schreef:
Okee het spijt me maar bovenstaand is wel heel grappig, hoe groot is de kans dat beiden op bokt zitten en elkaar tegenkomen in dit topic haha

Hahaha ik maakte een grapje hoor, ik zag alleen mijn naam :') maar het zou wel grappig zijn

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:07

Oeps haha, ik kwam net mijn bed uit rollen. Ik dacht wellicht dat er paardenspullen werden verkocht haha :Y) Toch heb ik er wel even om gelachen :')

Nu had ik gister ook wel een wat aparte, ik heb nog denk zo'n 11 advertenties van N64 spullen. Eén meneer bood op twee advertenties ongeveer 5e onder de vraagprijs, dus had hem een bericht gestuurd dat hij ze beiden wel mocht hebben. Nu reageerde meneer terug dat hij nog onder een derde advertentie een bod had geplaatst (was me niet opgevallen in de eerste instantie). Inderdaad alleen daarop had meneer 100euro onder mijn vraagprijs geboden.
Had hem een bericht gestuurd dat ik met de derde niet akkoord ging, maar met de andere alsnog wel. Uiteraard hoefde het toen niet meer, het was alle drie of niet. Tja, dan maar niet he :Y)

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:06

Jolliegirl schreef:
Absolem schreef:

Hahahaha je hebt er een getroffen met een fetish. Ik zou zeggen kijk even op zolder. _O-



Je had meer moeten vragen.. _/-\o_
Gedragen schoenen gaan naar dit soort mensen echt voor goud geld weg..


Nou inderdaad.
Even rondvragen bij vriendinnen etc.
En dan gewoon 50 e vragen.
Da’s lekker cashen

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:09

nynke55 schreef:
Als dat al een week duurt, had ik het mooi aan een ander verkocht.


Ben nu inderdaad met andere mensen in contact, maar mijn brein zegt dan 'wat als haar nichtje een auto ongeluk heeft gehad en ze daarom niet kon reageren' en andere rare dingen. :') Ik verkoop niet vaak via MP, maar heb nu 't laatste paard verkocht. Ik moet er even inkomen zegmaar. :')

StalNollie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:15

Heel banketstaaf al heeft haar nichtje een ongeluk gehad 98 % zit wel ieder dag even op zijn telefoon en ben je niet dag in dag uit nodig bij je nichtje om even situate te schetsen.