Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:10

Nog even wachten. En anders geld terug storten . ?

Suzanne F.

Berichten: 49238
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:17

Romy1234 schreef:
Ik twijfelde ook inderdaad, weet ik genoeg. Dank jullie wel.

Ze wilt mijn adres en e-mailadres voor gegevens als afzender, wat wel logisch is want dat is bijvoorbeeld bij dhl ook zo.
En ze vraagt of ik haar een betaalverzoek wil sturen, in dat opzicht denk ik weer, hoezo kan ze mij dan oplichten?
Ik ga eens opzoeken hier in het topic dat verhaal van oplichting.


Als zij alleen jouw adres vraagt dan is er niet veel aan de hand. Zolang jijzelf maar het betaalverzoek stuurt en jij nooit je bankgegevens invoert in een link die je van haar krijgt.

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:29

anca schreef:
Nog even wachten. En anders geld terug storten . ?


Kan je geld terugstorten wat betaald is met een betaalverzoek van marktplaats?

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:31

Nee volgens mij niet via betaalverzoek. Gewoon zelf terug overmaken.

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:34

Marcella schreef:
Nee volgens mij niet via betaalverzoek. Gewoon zelf terug overmaken.


Maar dan heb je een rekeningnummer nodig en die heb je (volgens) mij niet als er via marktplaats wordt betaald.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:41

ik zou echt niks terugstorten, hoor.
bikker heeft netjes meerdere keren om het adres gevraagd. Koper reageert niey... die meldczich vanzelf en anders maar niet... dan stuur je over 2 wkn ofzo nog een x een bericht dat je graag binnen een week rravtie wilt en het anders verder verkoopt zonder restitutie

Evelienepien

Berichten: 3305
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:47

annelieke92 schreef:
Ik heb momenteel een rare situatie. 2 dagen geleden heeft een koper via betaalverzoek van marktplaats betaald. Tot zover niks raars.
Alleen ik heb geen adres van de gene waar ik het naar toe kan sturen (staat ook niet in het betaalverzoek). Ik heb ondertussen meerdere keren al naar gevraagd naar de adresgegevens maar krijg geen reactie. De vinkjes in het gesprek worden wel groen.
Iemand een idee wat ik kan doen?


Volgens mij staat het adres automatisch op je rekeningnr als koper iets betaald via betaalverzoek via mp.
Staat bij storting, extra gegevens

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:42

annelieke92 schreef:
Ik heb momenteel een rare situatie. 2 dagen geleden heeft een koper via betaalverzoek van marktplaats betaald. Tot zover niks raars.
Alleen ik heb geen adres van de gene waar ik het naar toe kan sturen (staat ook niet in het betaalverzoek). Ik heb ondertussen meerdere keren al naar gevraagd naar de adresgegevens maar krijg geen reactie. De vinkjes in het gesprek worden wel groen.
Iemand een idee wat ik kan doen?


Wachten en elke dag een bericht sturen waarin je om het adres vraagt.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:11

Evelienepien schreef:
Volgens mij staat het adres automatisch op je rekeningnr als koper iets betaald via betaalverzoek via mp.
Staat bij storting, extra gegevens


Helaas niet, ik heb vandaag een betaling gekregen van marktplaats, maar geen adres.

Evelienepien

Berichten: 3305
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:28

Tallie1979 schreef:
Evelienepien schreef:
Volgens mij staat het adres automatisch op je rekeningnr als koper iets betaald via betaalverzoek via mp.
Staat bij storting, extra gegevens


Helaas niet, ik heb vandaag een betaling gekregen van marktplaats, maar geen adres.

Wat raar want op mijn rekening (dus niet het iets wat je krijgt van mp dat het betaald is) kon ik bij de overschrijving op “meer gegevens” (oid) klikken en daar stond altijd wel adres bij. Heb ing dus misschien is dat bank afhankelijk?

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:19

Dat beoordelingssysteem slaat nergens op. Mensen kunnen te pas en te onpas beoordelen na contact zonder kopen.

Verkopers die het merendeel 5 sterren heb kijk ik wel doorheen bij de enkele 1 ster. Maar bij verkopers die echt meerdere 1 sterren heb dan ga ik toch twijfelen, maar ligt ook heel erg aan het kritiek, want "laat reageren" vind ik helemaal geen probleem bijv.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:27

Evelienepien schreef:
Wat raar want op mijn rekening (dus niet het iets wat je krijgt van mp dat het betaald is) kon ik bij de overschrijving op “meer gegevens” (oid) klikken en daar stond altijd wel adres bij. Heb ing dus misschien is dat bank afhankelijk?


Dat zou kunnen, ik heb Rabobank :)

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:30

Evelienepien schreef:
Wat raar want op mijn rekening (dus niet het iets wat je krijgt van mp dat het betaald is) kon ik bij de overschrijving op “meer gegevens” (oid) klikken en daar stond altijd wel adres bij. Heb ing dus misschien is dat bank afhankelijk?


Ik heb ook ING maar zie het niet staan. Heb je dat toen gezien in de app of via internet?

Evelienepien

Berichten: 3305
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:37

annelieke92 schreef:
Evelienepien schreef:
Wat raar want op mijn rekening (dus niet het iets wat je krijgt van mp dat het betaald is) kon ik bij de overschrijving op “meer gegevens” (oid) klikken en daar stond altijd wel adres bij. Heb ing dus misschien is dat bank afhankelijk?


Ik heb ook ING maar zie het niet staan. Heb je dat toen gezien in de app of via internet?

Via mn computer

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:19

Nou net me complete n64 collectie op mp gegooid nu we gaan verhuizen is het extra geld wel even mooi meegenomen. Was halverwege de collectie en werd al gek van alle handelaars die er zwaar onder gingen zitten. Tja, het hoeft niet weg dan gaat het mee naar het nieuwe huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:10

Hier vraag ik mij ook weer af of wij gek zijn... Vorig jaar hadden wij een partij weidepalen besteld en laten leveren met diameter 9. Toen de palen werden geleverd bleek de diameter 9 aan de punt, de rest van de paal was 3-4 cm :+ Het was een restpartij zonder garantie op, dus zodoende zaten wij met 150 nutteloze palen.

Omdat wij nog steeds palen nodig hebben en de prijs gigantisch de hoogte in is gegaan waren wij via 2dehands aan het zoeken. Een mooi lot gevonden met diameter 8. Op de foto leken zij zowel 8 van boven als van onderen. Belt mijn vriend net. Hij staat er naast en die enkele vanop de foto zijn inderdaad mooi gelijk. Al de rest is 8 aan de punt en gemiddeld 4-5 centimeter over de rest van de paal... Dat noem ik dus echt geen 8 centimeter diameter :roll:

DuoPenotti

Berichten: 29571
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:21

Wat raar.
Hier oude paaltjes die te laag waren uit de grond gehaald, en langere terug geplaatst.
Maar die zijn van boven tot onder allemaal even dik, alleen dan een punt er aan.

En die palen zonder garantie, heb je dat wel nagevraagd bij rechtsbijstand of zo, want ik vind het wel misleiding.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:57

Moestuin schreef:
Hier vraag ik mij ook weer af of wij gek zijn... Vorig jaar hadden wij een partij weidepalen besteld en laten leveren met diameter 9. Toen de palen werden geleverd bleek de diameter 9 aan de punt, de rest van de paal was 3-4 cm :+ Het was een restpartij zonder garantie op, dus zodoende zaten wij met 150 nutteloze palen.

Omdat wij nog steeds palen nodig hebben en de prijs gigantisch de hoogte in is gegaan waren wij via 2dehands aan het zoeken. Een mooi lot gevonden met diameter 8. Op de foto leken zij zowel 8 van boven als van onderen. Belt mijn vriend net. Hij staat er naast en die enkele vanop de foto zijn inderdaad mooi gelijk. Al de rest is 8 aan de punt en gemiddeld 4-5 centimeter over de rest van de paal... Dat noem ik dus echt geen 8 centimeter diameter :roll:



Heb je dan geen boompalen. Die zijn vaak zo dun.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:46

Geen idee. Ik ga ervan uit dat als ze in het zoekertje zetten 8 cm diameter dat dat ook gewoon klopt :) En niet enkel bij de punt :')

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:48

@Moestijn dat is wel echt balen zeg; dat zou ik ook niet verwachten nee. Ik zou ook kijken of je ze toch niet terug kan brengen, staan genoeg voorbeeldbrieven op het internet die je zo kan downloaden over dit soort zaken. Wellicht loont het om er toch een naar de verkoper op te sturen zodat je de palen terug kan brengen.

Oehlala
Berichten: 4309
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:50

Je kunt die op zich wel gebruiken, moet je ze iets dichter op elkaar zetten en dieper in de grond.

Gister binnen een uur iets verkocht en betaald. Straks naar de post. Super!

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:53

Moestuin jammer dat je zover weg zit. Anders was ik wel wat paaltjes kopen halen tegen betaling. Moet nog hekje maken om de kinderen van mijn buurvrouw van mijn tuin af te houden (en de eenden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:57

K_nolan schreef:
@Moestijn dat is wel echt balen zeg; dat zou ik ook niet verwachten nee. Ik zou ook kijken of je ze toch niet terug kan brengen, staan genoeg voorbeeldbrieven op het internet die je zo kan downloaden over dit soort zaken. Wellicht loont het om er toch een naar de verkoper op te sturen zodat je de palen terug kan brengen.


Diegene die zijn geleverd is ondertussen te lang geleden vrees ik... Die van vandaag heeft mijn vriend gewoon laten liggen :') Verkoper deed wat raar en was er niet echt mee opgezet want die kun je toch prima gebruiken voor schapen van 30-40 kilo? Onze ooien wegen 100 kilo, de ram gaat naar een 140 kilo en ja, deze dunne duwen ze gewoon kapot _O-

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:01

Aah ik lees nu pas inderdaad dat het al vrij lang geleden is, blijft balen zeg!

Wat ook nog wel eens loont, toen ik palen nodig had, ben ik gewoon langs een aantal grotere boerenbedrijven gegaan met koeien. Ik ben er drie langs gegaan en bij twee kon ik een partij opkopen die echt wel nog goed waren en bij hun al jaren op een hooischuur lagen.
Wij zijn bezig met verhuizen naar een oud paardenrusthuis, ook hier lag nog een hele partij in een schuur. Koper wou deze ook verkopen, maar hebben nu een deal gemaakt dat hij ze kan laten liggen in ruil voor dat wij zelf de hooischuur opruimen (lag nog oud hooi en stro). Best een mooie deal want het gaat zeker om 50 palen die ik goed kan gebruiken en de hooischuur maak ik me wel een weekend of twee even boos om het op te ruimen.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:05

Mooie deal inderdaad :j