Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:29

Danielleeee_ schreef:
Toevallig was ik net bij het afhaalpunt, omdat twee pakketjes daar afgeleverd zouden zijn via Mondial Relay. Eenmaal daar bleek dat er maar een pakketje was.
De man van de pakketdienst zei dat die andere vast nog wel zou komen. Maar in Vinted staat dat hij al bij het afhaalpunt is, dus ik weet niet hoe ik erachter moet komen wanneer hij dan alsnog bezorgd wordt... Ik heb ook geen zin om elke dag op en neer te gaan naar het afhaalpunt. :Y)

Verder heb ik wel altijd goede ervaringen gehad met Vinted, bezorgen én bestellen :D


Je hebt toevaallig geen zwart shirt gekocht?
Ik ging net 2 pakjes halen en er lagen er 3 :)
Blijkt dat een verkoper mij per ongeluk 2 pakjes heeft gestuurd ipv 1
Ik ben benieuwd hoe de verkoper dat gaat oplossen en of ik een pakje retour afzender kan sturen.....

bibstertje
Berichten: 417
Geregistreerd: 31-12-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:33


Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:36

petra8 schreef:
Danielleeee_ schreef:
Toevallig was ik net bij het afhaalpunt, omdat twee pakketjes daar afgeleverd zouden zijn via Mondial Relay. Eenmaal daar bleek dat er maar een pakketje was.
De man van de pakketdienst zei dat die andere vast nog wel zou komen. Maar in Vinted staat dat hij al bij het afhaalpunt is, dus ik weet niet hoe ik erachter moet komen wanneer hij dan alsnog bezorgd wordt... Ik heb ook geen zin om elke dag op en neer te gaan naar het afhaalpunt. :Y)

Verder heb ik wel altijd goede ervaringen gehad met Vinted, bezorgen én bestellen :D


Je hebt toevaallig geen zwart shirt gekocht?
Ik ging net 2 pakjes halen en er lagen er 3 :)
Blijkt dat een verkoper mij per ongeluk 2 pakjes heeft gestuurd ipv 1
Ik ben benieuwd hoe de verkoper dat gaat oplossen en of ik een pakje retour afzender kan sturen.....

Nee helaas niet...

Ik heb net contact gehad met Vinted, en het blijkt dat mijn pakketje door Mondial Relay naar een afhaalpunt in Almelo is gebracht i.p.v. het afhaalpunt in Nijkerk die ik had gekozen (ruim 100 km afstand tussen Almelo en Nijkerk). Dus of ik moet nu zelf naar Almelo, of ik moet wachten tot het pakketje over 11 dagen retour wordt gestuurd naar de verkoper in Frankrijk en dan krijg ik mijn geld terug. Handig :+

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:59

Ik waag mij nu voor de eerste keer op vinted. Ik ontdekte de pakket deals. Stel ik keurig een pakketje samen, wil de verkoper meer geld? Ik vind dat zo gek? Stel de pakket deals dan niet in denk ik dan? Of doet vinted dit automatisch?

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:21

In België ging ook een negatief verhaal de ronde over vinted, iemand zijn rekening was geplunderd.... toen puntje bij paaltje kwam had de koopster de betaling buiten vinted om geregeld en zo erin geluisd. Heeft niets met vinted te maken, maar puur met de naïviteit van die dame...

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:27

Moestuin schreef:
Ik waag mij nu voor de eerste keer op vinted. Ik ontdekte de pakket deals. Stel ik keurig een pakketje samen, wil de verkoper meer geld? Ik vind dat zo gek? Stel de pakket deals dan niet in denk ik dan? Of doet vinted dit automatisch?


Dat is vreemd. Ik heb een keer 2 producten bij dezelfde verkoopster gekocht als pakket deal. Ik kreeg een kleine korting per product en zij moest vervolgens even voor mij kijken wat de verzendkosten zouden worden. Zo heb ik 2 producten met korting gekocht met maar 1 keer verzendkosten waardoor ik voor een hele vriendelijk prijs 2 producten had.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:30

Ik bestel ook regelmatig wat op Vinted. Heb onder andere nieuwe pumps (met prijsje er nog op) van Gabor voor €15 en een nieuwe ring van Swarovski in het doosje van een oude collectie (die nieuw niet meer te verkrijgen is) voor €15. Verder nog wel wat meer dingetjes gekocht, meestal voor een spotprijsje met kaartje er nog aan. :-D

@Moestuin, die pakkage deals ken ik niet, ik weet wel wat je bij sommige verkopers korting krijgt als je meerdere dingen koopt, maar ligt het wellicht niet aan de verzendkosten? Dat die hoger worden bij meer producten?!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:32

Moestuin schreef:
Ik waag mij nu voor de eerste keer op vinted. Ik ontdekte de pakket deals. Stel ik keurig een pakketje samen, wil de verkoper meer geld? Ik vind dat zo gek? Stel de pakket deals dan niet in denk ik dan? Of doet vinted dit automatisch?


Ja doet Vinted automatisch, je moet het handmatig uitzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:34

Dat bedoel ik inderdaad, dat je korting krijgt bij meerdere artikelen bij 1 koper. Ik heb dit gedaan. Had aanvankelijk maar interesse in 3 artikelen. Boven stond er een balk met: Koop nog 2 artikelen en krijg 50% korting (of iets in die aard) Dus nog 2 zaken uitgezocht. Doorgestuurd naar de verkoper. Was voor €6,75. Nu heeft zij dit geweigerd en een tegenbod gedaan van €8 waar nog verzendkosten bovenop moeten en de kopersbescherming. Nu opzich, het gaat niet over erg veel geld hé :') Maar gewoon, een beetje principe. Iemand lokken met nog 2 artikelen en dan krijg je 50% korting om daarna met een tegen bod te komen. Als de appels in de winkel aan €1 de kilo staan als je 3 kilo koopt wilt ik ook geen €3,50 afrekenen. Ik ga er nog even over denken.

Ondertussen wel een eerste aankoop gedaan en alvast wat te koop gezet.

MarcoBorsato: Oh, dat wist ik niet! Heb het net bij mij even gecontroleerd en het staat bij mij wel automatisch uit. Allersinds, ik heb zoiets niet in of uitgeschakeld en het staat op uit :)

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:09

Staat volgens mij automatisch uit en kan je zelf inschakelen. Maar als je dat slim speelt en je koopt bv een iets van 50 euro wat je echt wil en vanaf 5 stuks krijg je 50% korting en die persoon in kwestie heeft bv basisdingen van 1 euro, betaal je 4 euro erbij en heb je je stuk van 50 euro plots voor 27 euro.... dat vergeten mensen dan vaak als ze 50% korting selecteren.... flauw om dan achteraf te weigeren natuurlijk...

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:28

Bij stond het automatisch aan. Zou niet direct oordelen over zo iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:32

tengeltje11 schreef:
Staat volgens mij automatisch uit en kan je zelf inschakelen. Maar als je dat slim speelt en je koopt bv een iets van 50 euro wat je echt wil en vanaf 5 stuks krijg je 50% korting en die persoon in kwestie heeft bv basisdingen van 1 euro, betaal je 4 euro erbij en heb je je stuk van 50 euro plots voor 27 euro.... dat vergeten mensen dan vaak als ze 50% korting selecteren.... flauw om dan achteraf te weigeren natuurlijk...


Oh zo. Nee, het zijn bij mij wel allemaal zaken tussen de €2 en €3. Dus niet iets heel duur en dan wat goedkoop erbij :)

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:33

Hier ook een Vinted fan!
Al veel verkocht en gekocht. Koop amper nog kleding in normale winkels :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:57

Tengeltje, bedankt voor de tip van de zadeldoeken. Mijn dek waar de kaartjes nog aan hingen binnen een kwartier na plaatsen verkocht voor een hele mooie prijs :D Had 'm ook op FB en tweedehands staan, kreeg ik alleen maar biedingen op van de helft van de nieuwprijs incl verzenden of nog minder...
Pakje staat al klaar om morgen weg te brengen.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:05

Ik verkoop veel via Vinted, ook al wel wat aankopen gedaan. Gaat over het algemeen allemaal prima :j

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:10

@Varekay, gek hè! Hier ook zo hoor met paardenspul. Anders nooit sérieuse interesse en op vinted in 1-2-3 verkocht voor een mooi bedrag.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:54

Sommige dingen gaan inderdaad snel en andere hebben meer tijd nodig, maar soit. Weg is weg en elke euro is er eentje :Y)

Werkt zelfs een beetje verslavend haha, die makkelijke verkopen.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:31

Haha ik noemde het van de week al tegen iemand mn nieuwe hobby :')

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:52

Hier ook hoor, echt 50x/dag kijken of er iets nieuws te koop is van mijn favo merkte....

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:02

Jup, hier ook aan de vinted! Het kopen gaat me beter af dan het verkopen :') .

Heb zo al een aantal mooie Levi’s broeken gekocht, die in de winkel heeel duur waren. En nu minder duur *\o/* .

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:03

Ik hoorde vanmiddag op de radio trouwens een spotje over arme gezinnen waar de kinderen alleen maar 2e of zelfs 3e hands kleding konden veroorloven. Weet even de rest niet meer zo maar het leek onwijs zielig...

Ik ben in de veronderstelling dat kleding hergebruik tegenwoordig juist zowat hip is. Als je kinderen er gewoon netjes bij lopen maakt het toch niet uit?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:24

corinep schreef:
Ik hoorde vanmiddag op de radio trouwens een spotje over arme gezinnen waar de kinderen alleen maar 2e of zelfs 3e hands kleding konden veroorloven. Weet even de rest niet meer zo maar het leek onwijs zielig...

Ik ben in de veronderstelling dat kleding hergebruik tegenwoordig juist zowat hip is. Als je kinderen er gewoon netjes bij lopen maakt het toch niet uit?


Maar dat heb je ook in verschillende categorieën. Mijn tweedehands jas voor mijn zoon was nieuw met kaartjes 100 euro, dat leg je niet even neer in de bijstand.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:26

tengeltje11 schreef:
Hier ook hoor, echt 50x/dag kijken of er iets nieuws te koop is van mijn favo merkte....

Oh joepie, ik ben niet de enige :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:45

Maar jij hebt die jas toch ook tweedehands MB? Die nieuwprijs kunnen ze misschien niet betalen, de tweedehandsprijs misschien weer wel. En op vinted zijn echt wel zo goed als nieuwe dingetjes te vinden voor lage prijzen. Als je dan niet te kritisch bent qua merken kunnen ze toch echt wel wat leuke dingen vinden lijkt me.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:56

Ik denk dat noodgedwongen tweede en derdehands moeten kopen een heel ander gevoel is dan de keuze hebben.