Welke dingen doe jij die niet mogen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:22

Jullie hadden gelijk hoor, niemand gezien |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:27

Peanutbutter schreef:
Annet_Dottie schreef:
Tja met alle respect ik schrik er ook van hoe mensen vol trots vertellen dat ze in de weekenden illegale feestjes af gaan en zich vol gooien met drugs. Mensen die dan nog niet eens 25 zijn :x
Hier zal iedereen ook wel weer overheen vallen maar mijn persoonlijke mening is dat drugs rommel is en alles behalve nodig is om het leuk te kunnen hebben.
Ik hou overigens niemand tegen doe lekker, maar inderdaad trots zijn om met een wijntje teveel op achter het stuur te stappen en ga zo maar door valt m'n mond van open, noem mij een heilig boontje maar je hebt maar één leven hoor, doe er mee wat je wil maar om dat trots in zo'n topic neer te gooien tjaa....

Overigens zat ik vanmiddag met m'n vriend in de auto toen ik vroeg maar een verkeersbord (ben zelf met m'n rijbewijs bezig namelijk) hij wou het opzoeken en pakt z'n mobiel. Het was een rechtuit rechtaan weg maar hij wou het perse gelijk weten, ik heb hem eventjes gelaten en toen de telefoon uit z'n handen getrokken met de boodschap dat ie op de weg moet letten en dat ik het zelf ook wel op kan zoeken.
Hij heeft ook zo'n ding waar hij z'n telefoon op kan klikken naast z'n stuur en zei dus tegen mij dat ik dan ook maar zo één moet kopen voor in m'n eigen auto straks waarop ik zei nou ik dacht het niet mijn telefoon blijft lekker in m'n tas op de achterbank ofzo..
Tja ieder zo z'n ding..


Als je mij bedoeld , Super trots !!! , daarbij ben ik 32 en ook nog moeder.
Graag een nieuwe vooroordeel


Gaat het goed verder? Nou je bent 32, dus zal ik het dan over jou hebben als ik praat over onder de 25...? Quote ik je soms ergens? Als ik iemand rechtstreeks wil aanspreken/aanvallen/veroordelen hoe je het noemen wil dan quote ik je wel gewoon of als ik geen zin heb in een discussie er omheen stuur ik wel een pb.
Zoals ik al zei iedereen moet het vooral lekker zelf weten maar mijn persoonlijke mening is dat ik drugs rommel vind en niet nodig om lol te hebben. Ik ben ondertussen ook al jaren samen met iemand die verslaafd geweest is dus nee ik zie er de lol niet van in want heb er meer ellende van gezien dan plezier, en niet alleen bij m'n partner. :)
Maar goed ik mag dan toch hopen dat je bedoeld dat je vroeger s weekends drugs gebruikte etc gezien je moeder bent dat je dat nu toch niet meer doet :x
Maar goed nogmaals, zelf weten!
Het is niet mijn leven dus ik bepaal niks maar mag net zo goed als vele anderen in dit topic wel m'n mening geven :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:37

Jeetje wat overdreven. Enne je zegt ‘zelf weten’ maar je veroordeelt haar wel omdat ze moeder is en recreatief een pilletje slikt.. Alsof je meteen een slechte moeder bent als je een eens een keer een pilletje neemt := Ik ben geen moeder (en dat wil ik graag zo houden) maar kom op zeg..

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:51

[quote="Resistance]


Dat vind ik dan weer jammer.[/quote]

Ach, dat was nog in de guldentijd en ik zat nog op de basisschool. Een hand knaken uit de zendelingenzak. Geen idee wat ik ermee moest dus ik heb t op school in het gezin-school-kerk potje gestopt :+

Anoniem

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:55

Ik denk dat het ergste wat ik soms doe is hopen dat er iets gebeurt als ik aan het werk ben. Ik ben journalist en als ik (zoals vanavond) in mijn eentje de avonddienst draai kan ik echt hopen dat er een mailtje binnenkomt over een ongeluk ofzo. Vanaf de 'menselijke' kant vind ik het altijd verschrikkelijk (natuurlijk wil je geen gewonden of doden) maar bij een hersendodende avonddienst kan ik er altijd wel in een bepaalde zin van genieten als er iets gebeurt waar ik me in vast kan bijten.

Verder zijn er nog een hoop dingen maar die ga ik niet op het internet knallen :+

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:12

Titel is, welke dingen doe jij die niet mogen....

En dan nog komen moraalridders vertellen welke dingen die niet mogen, echt niet mag :+

( Gij die zonder zonde is.... )

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:18

Ik rij heel vaak te hard, maar nooit harder dan wat het gewone verkeer ergens mag rijden, of toch in ieder geval niet opzettelijk (1x een boete gehad voor te hard dus helemaal nooit is niet waar).
Maar dat komt omdat ik in een 45 km autootje rij (jaja daar is niet iedereen fan van, ik weet het), en dus rij je tussen de gewone auto's. En dus rij ik 50 waar auto's ook 50 rijden. Hij gaat overigens niet harder dan 60 en eerlijk gezegd rij ik dat alleen op lange lege stukken (denk aan Zwolle-Lelystad retour, over de ventweg). Waar het verkeer hier in de stad 70 mag rij ik meestal gewoon 50. Maar goed, technisch gezien is dat dus ook gewoon te hard. Mocht ik overigens wel geflitst worden, zoals dus 1 keer gebeurd is dan telt het dus vanaf mijn maximale toegestane snelheid van 45, rij is dus 55 waar 50 is toegestaan krijg ik een bon voor 10 km te hard en niet 5km (even los van een correctie).


Qua niet scannen in de supermarkt, ik kreeg laatst controle bij de AH. Ik zei nog 'ja die zag ik wel aankomen want ik vergat steeds de 35% sticker te scannen ipv de gewone streepjescode dus heb de nodige correcties gemaakt en vaak heb je dan wel controle' waarop de jongen zegt 'ja maar er zit dus wel een fout in want deze is niet gescand. Nou serieus hij en de mevrouw die naast me stonden hebben echt op me in staan praten dat ik echt niet de enige was die dat overkwam. Moge duidelijk zijn dat het geen kwade opzet was. Baalde er zo van dat het gebeurd was -O- Gelukkig gewoon los af kunnen rekenen en daarmee was het klaar, maar vond het echt vervelend :=

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:22

Shaggy09 schreef:
Nou, niet helemaal. Als beginnend bestuurder mag je geloof ik 0.2 % promillage hebben en dat is letterlijk 2 slokken.
Als ervaren bestuurder mag je 0,5. Das een glas geloof ik.
En dan moet je denken aan bier of wijn.

Maar letterlijk één glaasje teveel, is dus 2 glaasjes ipv het wettelijk toegestane 1.
Ik zag het ergens hier voorbij komen, weet niet welke bokker het was.

Je mag 2 glaasjes op hebben. Een alcoholische eenheid verteert binnen ca 1,5 uur. Dus als je bij het eten wat gedronken hebt en rijdt later op de avond naar huis, blaas je schoon in geval van controle.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:25

Ik maak mij regelmatig schuldig aan te hard rijden en middenbaanplakkers rechts inhalen. De rechterbaan is ook betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:28

elnienjo schreef:
Je mag 2 glaasjes op hebben. Een alcoholische eenheid verteert binnen ca 1,5 uur. Dus als je bij het eten wat gedronken hebt en rijdt later op de avond naar huis, blaas je schoon in geval van controle.

Dit klopt niet. Wat voor impact 1 glas wijn heeft op je promilage heeft super erg te maken met hoe je lichaam alcohol verteert, hoe veel je weegt en bv hoe lang je bent. Voor kleine, dunne mensen die slecht tegen alcohol kunnen kan het zijn dat ze met 1 glas al echt te veel op hebben om te drinken, voor anderen kan het heel anders liggen. De vuistregel dat je (als ervaren bestuurder) 2+1 per anderhalf uur mag is voor een super gemiddeld persoon enigszins van toepassing, maar echt niet verstandig om op af te gaan. Ik ben geen heilige en ik weet dat dit een dooddoener is; maar als je het niet zeker weet gewoon niet drinken of het bij 1 glas houden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:30

Emmaa_ schreef:
elnienjo schreef:
Je mag 2 glaasjes op hebben. Een alcoholische eenheid verteert binnen ca 1,5 uur. Dus als je bij het eten wat gedronken hebt en rijdt later op de avond naar huis, blaas je schoon in geval van controle.

Dit klopt niet. Wat voor impact 1 glas wijn heeft op je promilage heeft super erg te maken met hoe je lichaam alcohol verteert, hoe veel je weegt en bv hoe lang je bent. Voor kleine, dunne mensen die slecht tegen alcohol kunnen kan het zijn dat ze met 1 glas al echt te veel op hebben om te drinken, voor anderen kan het heel anders liggen. De vuistregel dat je (als ervaren bestuurder) 2+1 per anderhalf uur mag is voor een super gemiddeld persoon enigszins van toepassing, maar echt niet verstandig om op af te gaan. Ik ben geen heilige en ik weet dat dit een dooddoener is; maar als je het niet zeker weet gewoon niet drinken of het bij 1 glas houden.

Ik ben een keer aangehouden om te blazen toen ik ca 2 uur daarvoor 3 kleine glaasjes wijn op had. Ik blies volkomen schoon. (Toch nog een voordeel van te dik zijn....)

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:36

Deoro schreef:
Jullie hadden gelijk hoor, niemand gezien |o

Misschien een berichtje sturen dat je het geld binnen x tijd wil hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:37

elnienjo schreef:
Ik ben een keer aangehouden om te blazen toen ik ca 2 uur daarvoor 3 kleine glaasjes wijn op had. Ik blies volkomen schoon. (Toch nog een voordeel van te dik zijn....)

Ja, voor iedereen anders dus. Ik heb ook een vrij hoge alcoholtolerantie (zou niet weten wat ik blaas want ben er nog nooit voor aangehouden maar in ieder geval in hoe ik me voel), maar ik ken ook mensen die met 0.5 glas zeker niet meer achter het stuur moeten stappen en ik weet ook aardig zeker dat die mensen niet heel netjes zouden blazen.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 01:33

Emmaa_ schreef:
elnienjo schreef:
Ik ben een keer aangehouden om te blazen toen ik ca 2 uur daarvoor 3 kleine glaasjes wijn op had. Ik blies volkomen schoon. (Toch nog een voordeel van te dik zijn....)

Ja, voor iedereen anders dus. Ik heb ook een vrij hoge alcoholtolerantie (zou niet weten wat ik blaas want ben er nog nooit voor aangehouden maar in ieder geval in hoe ik me voel), maar ik ken ook mensen die met 0.5 glas zeker niet meer achter het stuur moeten stappen en ik weet ook aardig zeker dat die mensen niet heel netjes zouden blazen.

Daar zou ik er een van zijn.

Daarom blijf ik ook nuchter als ik moet rijden.
Ik drink regelmatig. Maar alcohol slaat er bij mij ondanks dat altijd nog flink in.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 03:26

Mijn hond had niet eens een halsband en ging overal mee naartoe. Duitse herder die overigens zeer goed onder apel stond. Toen mijn enkel in het gips zat stuurde ik de hond naar de snackbar om eten te halen en de patat kwam warm thuis in het rugzakje.
Diezelfde hond lag ook altijd in de auto te slapen, ook bij warm weer. Wel met de ramen open, een bak water en de sleutel in het contact. Een vreemde kwam toch niet ongedeerd die auto in. Huisdeur stond ook meestal open. Vreemden mochten best binnen komen maar kwamen er niet meer uit voor wij weer thuis waren.

Te hard rijden is soms mooi. Sommige wegen en tijdstippen lenen zich daar prima voor. 180 waar 60 is toegestaan op een voertuig waar je geen rijbewijs voor hebt is best kicken. Op een lege snelweg zondagmorgen een auto tegen de begrenzer aantikken is ook mooi. Mag niet maar wel mooi...

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 04:56

Rakkie123 schreef:
Titel is, welke dingen doe jij die niet mogen....

En dan nog komen moraalridders vertellen welke dingen die niet mogen, echt niet mag :+

( Gij die zonder zonde is.... )


Reageer je ook zo als er in jouw huis is ingebroken ?

Iets doen wat niet mag hoeft niet meteen iets illegaals te zijn. Daar zit wmb een verschil in.

Plus hoop dat als er consequenties aan komen iedereen ook zo fair is.
En niet gaat zeuren om de bekeuring oid.
Ik ben zeker niet zonder zonde... wil niet zeggen dat je dan een moraalridder bent. En als je wel een moraalridder bent om bepaalde dingen echt niet ok te vinden.... dan ben ik met trots een moraalridder :))

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:08

Mondy schreef:
Rakkie123 schreef:
Titel is, welke dingen doe jij die niet mogen....

En dan nog komen moraalridders vertellen welke dingen die niet mogen, echt niet mag :+

( Gij die zonder zonde is.... )


Reageer je ook zo als er in jouw huis is ingebroken ?

Iets doen wat niet mag hoeft niet meteen iets illegaals te zijn. Daar zit wmb een verschil in.

Plus hoop dat als er consequenties aan komen iedereen ook zo fair is.
En niet gaat zeuren om de bekeuring oid.
Ik ben zeker niet zonder zonde... wil niet zeggen dat je dan een moraalridder bent. En als je wel een moraalridder bent om bepaalde dingen echt niet ok te vinden.... dan ben ik met trots een moraalridder :))


Er is recent bij me ingebroken, oa zijn al de sieraden van mijn moeder zijn gestolen.
Daar heb ik inderdaad veel verdriet van.
Maar ik heb niet gereageerd zoals hier staat, het is van alle tijden dat er wordt gestolen en nu was ik de pineut.

Ik had meer last van al dat geschreeuw van mensen er om heen.
Ik had al genoeg stress.
Ik had behoefte aan iemand die me troostte, hielp om helder na te denken en dat was het.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:52

Emmaa_ schreef:
elnienjo schreef:
Je mag 2 glaasjes op hebben. Een alcoholische eenheid verteert binnen ca 1,5 uur. Dus als je bij het eten wat gedronken hebt en rijdt later op de avond naar huis, blaas je schoon in geval van controle.

Dit klopt niet. Wat voor impact 1 glas wijn heeft op je promilage heeft super erg te maken met hoe je lichaam alcohol verteert, hoe veel je weegt en bv hoe lang je bent. Voor kleine, dunne mensen die slecht tegen alcohol kunnen kan het zijn dat ze met 1 glas al echt te veel op hebben om te drinken, voor anderen kan het heel anders liggen. De vuistregel dat je (als ervaren bestuurder) 2+1 per anderhalf uur mag is voor een super gemiddeld persoon enigszins van toepassing, maar echt niet verstandig om op af te gaan. Ik ben geen heilige en ik weet dat dit een dooddoener is; maar als je het niet zeker weet gewoon niet drinken of het bij 1 glas houden.


Dit inderdaad.
Ik snap trouwens heel goed dat er mensen zijn die een wijntje drinken en nog in de auto stappen, als je er goed tegen kan zou het geen probleem moeten zijn.

anjali
Berichten: 15087
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:01

Kinke schreef:
Danielleeee_ schreef:
Ondanks dat ik stelen überhaupt niet vind kunnen, vind ik stelen van de kerk dan wel weer ironisch. De (katholieke?) kerk is toch stinkend rijk :+


Zeker. Belachelijk rijk. Dat geschooi om geld zou moeten stoppen.
Maar goed, als jij het collectegeld jat (neem aan dat het daar om gaat) dan steel je dus gewoon van de mensen die dat geld hebben gegeven.

De R.K. Kerk in Nederland is Nederland is niet rijk, integendeel, er gaat veel meer geld uit dan er in komt. Het wordt geheel gefinancierd door giften van gelovigen,en dat neemt steeds meer af. Daarom worden er ook steeds meer kerken gesloten omdat het onderhoud niet meer betaald kan worden. En door dat stelen uit kerken kan onze kerk nu buiten de diensten om niet meer open zijn. Want ze stelen alles wat los en vast zit,zelfs grote heiligenbeelden. En dat is niet meer te verzekeren.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:09

anjali schreef:
Kinke schreef:


Zeker. Belachelijk rijk. Dat geschooi om geld zou moeten stoppen.
Maar goed, als jij het collectegeld jat (neem aan dat het daar om gaat) dan steel je dus gewoon van de mensen die dat geld hebben gegeven.

De R.K. Kerk in Nederland is Nederland is niet rijk, integendeel, er gaat veel meer geld uit dan er in komt. Het wordt geheel gefinancierd door giften van gelovigen,en dat neemt steeds meer af. Daarom worden er ook steeds meer kerken gesloten omdat het onderhoud niet meer betaald kan worden. En door dat stelen uit kerken kan onze kerk nu buiten de diensten om niet meer open zijn. Want ze stelen alles wat los en vast zit,zelfs grote heiligenbeelden. En dat is niet meer te verzekeren.



Maar wie gaat er tegenwoordig nog naar de kerk :')
Als ik naar sprookjes wil luisteren vraag ik wel of iemand mij voorleest uit Doornroosje ofz :')

Het geloof word gewoon minder interessant en dat snap ik ook wel. Als God het zo goed met iedereen voor heeft zouden er geen ziektes zijn en en geen oorlogen. Dan zou de aarde een fijne en veilige plek zijn. Dat is het niet dus ik snap heel goed dat mensen stoppen met geloven en dat kerken moeten sluiten.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:16

Ik vlieg wel eens met mijn drone waar het niet mag..
Niet al mijn computerprogramma's zijn netjes gekocht, en ik download ook wel eens muziek..
We willen de bodem van onze boot gaan behandelen met een laag die veel beter is voor het milieu dan het huidige spul, maar helaas is dat betere spul illegaal >;)
Hondenpoep ruim ik niet altijd braaf op (als het op straat/voetpad ligt wel natuurlijk)
Wildplassen heb ik ook wel eens gedaan :+
Laatst kreeg ik bij het tankstation te veel geld terug, ik zag het te laat en ben niet terug gegaan :o
En ik heb wel eens een prijslabel van een fotolijstje omgewisseld toen ik een jaar of 10 was, daar heb ik me jaren schuldig om gevoeld :')

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:29

Salinero123 schreef:
Deoro schreef:
Jullie hadden gelijk hoor, niemand gezien |o

Misschien een berichtje sturen dat je het geld binnen x tijd wil hebben.


Kreeg vannacht om 1.30 uur een berichtje. We wilden net komen betalen maar het was gesloten. Heb gestuurd kom maar morgen tussen 16.00 en 00.00 uur.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:31

Deoro schreef:
Kreeg vannacht om 1.30 uur een berichtje. We wilden net komen betalen maar het was gesloten. Heb gestuurd kom maar morgen tussen 16.00 en 00.00 uur.

Serieus om half 2? Die zijn je voor de gek aan 't houden. Waarom maken ze het geld niet naar je over?
Ik zou rekening/paypal appen en zeggen dat als het geld niet voor 12 uur op je rekening staat de camerabeelden naar de politie gaan.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:41

Deoro schreef:
Kreeg vannacht om 1.30 uur een berichtje. We wilden net komen betalen maar het was gesloten. Heb gestuurd kom maar morgen tussen 16.00 en 00.00 uur.


No offense, maar je bent wel erg mild tegen ze. :o
Ik had ze een tikkie gestuurd en gezegd dat als ze het niet binnen 24 uur overmaken je de politie inschakelt. Zijn ze helemaal betoeterd, ze stelen gewoon van je.

anjali
Berichten: 15087
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:42

@Lau: Dit topic is niet de plek voor een theologische discussie. Maar of men nou gelooft of niet, dan nog hoort men niet te stelen,ook niet uit kerken.