Rêve d'or in volle (winter)glorie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 16:06

Rêve is een paar dagen geleden nog eens op de foto gezet. :+: Omdat ik geen zin had om te vlechten is het in haar volle glorie met de dikke manen in de wind. :+:

Rêve is inmiddels alweer 10. Ze gaan niet stuk van het werken bij mij. := := Rêve is eigenlijk in de leeftijd van het werken gekomen vlak voor een heel tumulteuze medische periode in mijn leven. Ze heeft bovendien nog een (inmiddels drie jarige) zoon op de wereld gezet. Vorig jaar heeft ze haar eerste competities gelopen en dat ging eigenlijk beter dan verwacht. Dit jaar wil ik het iets serieuzer met haar aanpakken al ben ik daar al goed mee begonnen. :o (not)

Gedurende de winter hebben we eigenlijk amper getraind. Sinds een kleine maand zijn we terug bezig en ben ik vooral bezig met haar meer in balans te krijgen. Rêve is gedeeltelijk Barok (Berber/PRE) en heeft daardoor een talent voor verzameling maar iets minder met echt ruimte en een zweefmoment creëren. Ze heeft echter potentieel ten over in mijn ogen dus ik werk rustig met haar aan balans en kracht zodat ze sterk genoeg is om beide uiteindes van het spectrum te benutten. Rêve is een beetje een contradictie kwa karakter. :+ Ze wil het graag goed doen maar ze is ook snel beledigd en eens ze beledigd is krijg je echt een kleine tanker tegen je. := Als ze niet akkoord gaat zet ze graag die hals er op en tegelijk is ze erg gevoelig (dus als je hulp iets te veel door komt gaan we terug naar het stukje "snel beledigd". ) Het komt er op neer dat je het zo moet aanbrengen dat ze denkt dat ze het zelf wil. :+ All in all is Rêve dus eigenlijk het perfecte paard voor mij. :+: Bovenop alles is Rêve nl ontzettend loyaal. Ze is gewoon wie ze is. :+:

Een kleine disclaimer voor wie ons niet kent: Rêve wordt bewust met weinig tot geen contact gereden. :) In de ideale omstandigheden heb ik enkel het gewicht van de teugel in mijn hand. Natuurlijk is het een training en bereiken we die ideale omstandigheden niet constant. :D Dan moesten we niet meer trainen. De reden daarvoor zijn zowel mijn beperkingen als mijn persoonlijke "visie" op het rijden van paarden. Vragen stellen mag altijd. Zolang we respectvol kunnen blijven onderbouw ik graag waarom ik zus of zo doe. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Af en toe mag ze er wat te diep in zakken van me. Daarin laat ze geheel los en ik volg het lijf van mijn paard. Als het voor haar werkt dan doe ik er niet moeilijk om. Ik weet uit ervaring dat dat er uit gaat naarmate ze sterk genoeg zijn. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://i.postimg.cc/d1r56Wc3/DSC-1178-01.jpg
Mijn bloedmooie truttebel. :+:

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:13

Wat zijn jullie leuk samen! Ik ben groot voorstanden van jouw manier van rijden en vind het hele prettige plaatjes om te zien.

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 08:58

Ze ziet er fantastisch uit! Benieuwd naar haar zomervacht, want die is volgens mij ook ieder jaar weer anders.
Geniet maar van je bloedmooie truttebel. Jullie doen dat goed samen!

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:01

Het ziet er zoals altijd weer heel fijn uit. :j

En je hoeft jou manier van rijden niet te verdedigen. Integendeel. Mensen zouden er een voorbeeld aan mogen nemen. Dat het zo dus ook kan!

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:05

Tussen diep komen met een losse teugel of diep sleuren omdat het moet liggen 2 werelden.

Fijne foto's!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:21

Zo zou het toch altijd moeten zijn, enkel dat gewicht van die teugel en meer niet. Ik ben alvast fan!!!!

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:40

Zo hoort het inderdaad, alleen gewicht van de teugel in de hand.

Er zitten fijne plaatjes tussen hoor, vooral waar ze zakt en fijner over de rug gaat lopen en je hand op zoekt. (foto 8)

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:48

Ik vind het er bij jou altijd zo simpel en fijn uitzien. Daar neem ik echt een voorbeeld aan en ik wilde dat het mij al zo zou lukken.

Unwritten
Berichten: 34
Geregistreerd: 14-03-22

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:52

Ik geniet altijd van jouw rijfotos, eerder al met Sam en (daarvoor ook met Ex en Pret) nu met Rêve en straks natuurlijk met haar zoon.

Inhoudelijk ben ik al een tijd niet meer actief qua rijden maar ik weet dat ik heel graag paarden zie lopen zoals bij jou, ongedwongen en met respect!

ConnemaraP
Berichten: 124
Geregistreerd: 31-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:55

het ziet er heel prettig en vriendelijk uit, je hoeft je echt niet te verdedigen. Ik vind Rêve prachtig. veel succes met haar dit seizoen

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:16

Het blijft een mooi beeld hoor! Ik vind het altijd erg mooi hoe je verteld over jou visie en wijze van trainen. Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:18

ze ziet er goed uit, en het ziet er weer vriendelijk uit.
Ze is wel veel afgevallen of niet? hihi nu is ze mooi in model.

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:20

Ik ben het helemaal eens met iedereen hierboven. Wat een fijne manier van rijden heb je.

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:28

Mooie foto's Ayasha!

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:01

Wat ziet het er mooi uit zeg!!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 14:34

EngeltjeS schreef:
Wat ziet het er mooi uit zeg!!!

Dankjewel :o

pien_2010 schreef:
Mooie foto's Ayasha!

Ze is zo mooi he :+:


dioni schreef:
Ik ben het helemaal eens met iedereen hierboven. Wat een fijne manier van rijden heb je.

Dankjewel. :o dat ik liever geen contact heb dan zwaar contact is doorheen de jaren wel eens een puntje van discussie geweest. :D
Het einddoel is het gewicht van de teugel maar de weg er naar toe pak ik iets anders aan zeg maar.


Sky_As schreef:
ze ziet er goed uit, en het ziet er weer vriendelijk uit.
Ze is wel veel afgevallen of niet? hihi nu is ze mooi in model.

Ze is vrij veel spieren kwijt. Heb eigenlijk van oktober tot vorige maand ergens niet meer gereden. :o


Mirjam79 schreef:
Het blijft een mooi beeld hoor! Ik vind het altijd erg mooi hoe je verteld over jou visie en wijze van trainen. Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.

:+: als ze terug wat meer onder het zadel is, is er iemand die haar eens mag testen. :D ze heeft zelf een PRE hengst veulen en Rêve mag haar leren loslaten. :D


ConnemaraP schreef:
het ziet er heel prettig en vriendelijk uit, je hoeft je echt niet te verdedigen. Ik vind Rêve prachtig. veel succes met haar dit seizoen

Dankjewel! De eerste is gepland voor 21 april. Tegen dan hoop ik haar weer mooi in de spieren te hebben.

Unwritten schreef:
Ik geniet altijd van jouw rijfotos, eerder al met Sam en (daarvoor ook met Ex en Pret) nu met Rêve en straks natuurlijk met haar zoon.

Inhoudelijk ben ik al een tijd niet meer actief qua rijden maar ik weet dat ik heel graag paarden zie lopen zoals bij jou, ongedwongen en met respect!

Pretty is nooit mijn beste kant geweest. Op een
Of andere manier werkte Pretty en ik gewoon niet. :o Ben zelf ook erg benieuwd naar Rêve haar zoon want vanaf de grond is hij in elk geval een topdier. :+:


Melzazu schreef:
Ik vind het er bij jou altijd zo simpel en fijn uitzien. Daar neem ik echt een voorbeeld aan en ik wilde dat het mij al zo zou lukken.

:+: het is voor mij een beetje een proces geweest van loslaten wat ‘men’ verwachtte en vertrouwen in mijn eigen proces. Dat stukje is wat voor mij het langst geduurd heeft. Als mensen keken die ‘verder’ waren dan ik, toch mezelf durven vertrouwen.


Elisa2 schreef:
Zo hoort het inderdaad, alleen gewicht van de teugel in de hand.

Er zitten fijne plaatjes tussen hoor, vooral waar ze zakt en fijner over de rug gaat lopen en je hand op zoekt. (foto 8)

Klopt. Dat is eigenlijk haar voorkeurshouding. Ik probeer haar van daaruit wat meer van de grond af te rijden. Dat lukt de ene keer al beter dan de andere. Dan zie je haar ook ruimer gaan… dat zou ik graag ook willen als ze wat op gerichter ingesteld is. Dat ze al die kracht van haar achterbeen laat doorstromen door haar hele lichaam.


Balte schreef:
Zo zou het toch altijd moeten zijn, enkel dat gewicht van die teugel en meer niet. Ik ben alvast fan!!!!


:+: Met knotjes ziet ze er als sportpaard uit.


hagelslag schreef:
Tussen diep komen met een losse teugel of diep sleuren omdat het moet liggen 2 werelden.

Fijne foto's!

Deze krijg je niet diep gesleurd denk ik, heb het nog nooit geprobeerd maar van wat ik al van haar gezien heb trekt ze je dan uit het zadel. := Ze heeft de kracht en ze weet dat ze sterker is en ze kan vrij creatief zijn als ze beledigd is. :=


DuoPenotti schreef:
Het ziet er zoals altijd weer heel fijn uit. :j

En je hoeft jou manier van rijden niet te verdedigen. Integendeel. Mensen zouden er een voorbeeld aan mogen nemen. Dat het zo dus ook kan!


:D jij hebt de discussies ook al wel mee gekregen… Ik snap ook wel dat niet iedereen hier wat mee kan. Maar het lijkt moeilijker te snappen dat ik niks kan met de X kg in je handen hebben soms. :=


Donnatella schreef:
Ze ziet er fantastisch uit! Benieuwd naar haar zomervacht, want die is volgens mij ook ieder jaar weer anders.
Geniet maar van je bloedmooie truttebel. Jullie doen dat goed samen!


:j vooralsnog is ze elk jaar een tint donkerder. Meestal is ze op haar donkerste in juni/juli. Daarna begint ze terug wat lichter te worden door de zon. :D


Charaz schreef:
Wat zijn jullie leuk samen! Ik ben groot voorstanden van jouw manier van rijden en vind het hele prettige plaatjes om te zien.

:+: dankjewel. Jij bent ook een trouwe volger he. :D zie vaak dezelfde namen terug komen. :D

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:20

Ik vind het er ook prettig uitzien bij jou.

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 23:44

Wat een hele fijne manier van rijden zeg! Inspirerend!

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 23:49

Zijn weer fijne foto's om te zien Ayasha!

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 01:02

Wauw!! Wat een knappe merrie. ik vind het trouwens wel een fijn zicht dat de teugel niet zo strak staat :)

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:23

Ayasha schreef:
Elisa2 schreef:
Zo hoort het inderdaad, alleen gewicht van de teugel in de hand.

Er zitten fijne plaatjes tussen hoor, vooral waar ze zakt en fijner over de rug gaat lopen en je hand op zoekt. (foto 8)


Klopt. Dat is eigenlijk haar voorkeurshouding. Ik probeer haar van daaruit wat meer van de grond af te rijden. Dat lukt de ene keer al beter dan de andere. Dan zie je haar ook ruimer gaan… dat zou ik graag ook willen als ze wat op gerichter ingesteld is. Dat ze al die kracht van haar achterbeen laat doorstromen door haar hele lichaam.


Ja het lijkt nu dat ze nog wat afbreekt in de rug bij het hogere instellen. Maar ja, dat is natuurlijk niet zo raar als jullie de hele winter niet zoveel gedaan hebben. Gewoon lekker oppakken en door trainen komt het vast wel goed. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 21:46

Elisa2 schreef:
Ayasha schreef:

Klopt. Dat is eigenlijk haar voorkeurshouding. Ik probeer haar van daaruit wat meer van de grond af te rijden. Dat lukt de ene keer al beter dan de andere. Dan zie je haar ook ruimer gaan… dat zou ik graag ook willen als ze wat op gerichter ingesteld is. Dat ze al die kracht van haar achterbeen laat doorstromen door haar hele lichaam.


Ja het lijkt nu dat ze nog wat afbreekt in de rug bij het hogere instellen. Maar ja, dat is natuurlijk niet zo raar als jullie de hele winter niet zoveel gedaan hebben. Gewoon lekker oppakken en door trainen komt het vast wel goed. :)

Klopt. Doet ze ook. Maar ze is zo vreselijk sterk met dat achterbeen dat het ontzettend concentreren is op welk punt ze het doet. Geen jury die het ziet ook trouwens. Ze zijn allemaal afgeleid door dat achterbeen lijkt het. :=

Ik probeer de zijgangen nu op voltes in te zetten zodat ze gedwongen wordt om te laten doorvloeien. Als ik daarin wat tempowisselingen kan rijden straks hoop ik dat ik haar zo duidelijk gemaakt krijg wat ik wil, het is nl niet dat ze dwars ligt. Het is dat ze gewoon de weg van de minste weerstand kiest momenteel.


Furst schreef:
Wauw!! Wat een knappe merrie. ik vind het trouwens wel een fijn zicht dat de teugel niet zo strak staat :)

Dankjewel, ben erg trots op haar. :+:


nafkedemi schreef:
Zijn weer fijne foto's om te zien Ayasha!

Dankjewel :+: ben blij dat ze het altijd zo vreselijk snel terug op pakt.


nikysa90 schreef:
Wat een hele fijne manier van rijden zeg! Inspirerend!

Dankjewel :o


Rubs schreef:
Ik vind het er ook prettig uitzien bij jou.

Dankje :+:
Het werkt voor mij erg fijn en tot nu toe reageren de paarden die ik rijd eigenlijk ook allemaal goed.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 10:01

Nouja voor de B/ L is het natuurlijk ook een prima beeld! Alleen voor wat meer verzameling en dragen straks ie meer buiging en gewicht opnemen achter wenselijk. Het is alleen maar logisch dat dit nog lastig voor haar is. Zul je dan ook wel terug krijgen aan de voorkant in het misschien iets teveel er achter kruipen, net een fractie opdrukken etc. etc. Kom je natuurlijk ook bij dat stukje ruimte wat lastig kan zijn voor deze paarden. Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe jullie je samen door gaan ontwikkelen. :-)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 01:24

Elisa2 schreef:
Nouja voor de B/ L is het natuurlijk ook een prima beeld! Alleen voor wat meer verzameling en dragen straks ie meer buiging en gewicht opnemen achter wenselijk. Het is alleen maar logisch dat dit nog lastig voor haar is. Zul je dan ook wel terug krijgen aan de voorkant in het misschien iets teveel er achter kruipen, net een fractie opdrukken etc. etc. Kom je natuurlijk ook bij dat stukje ruimte wat lastig kan zijn voor deze paarden. Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe jullie je samen door gaan ontwikkelen. :-)

Ik vergeet in mijn focus wel eens dat dat in de B/L nog niet verwacht wordt. :o door de indeling van de Belgische proeven heb je er soms ook het raden naar hoe zwaar een jury er aan tilt.

Maar wil het ook vooral voor haar omdat ik merk dat ze veel minder energie verspilt als ze door haar hele lijf beweegt tov wanneer ze alles opvangt met dat achterbeen.
Ze heeft inderdaad de neiging om liever ronder te komen momenteel. Eerlijk gezegd til ik daar niet al te zwaar aan zolang ze niet gaat hangen. Zolang ze soepel voelt in die bovenlijn komt ze wel waar ze moet zijn zodra de kracht er is. :j

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 07:53

Ik word altijd blij van jouw rijd foto’s! Het ziet er weer super fijn uit.