Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:26

Zolang mensen in dit topic dit _/-\o_ blijven doen voor de ts, zal er niets veranderen.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:58

Waarom is dit Facebook account überhaupt op naam van je dochter? :?

Mag ook niet overigens, account van een kind jonger dan 13 of onder andermans naam.

Losgezien van de bokkende pony vind ik het erg kwalijk, je kind op deze manier als je online persona inzetten. Denk niet dat het je straks in dank wordt afgenomen TS :o

troetjoek
Berichten: 163
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:14

Als ik kijk naar menig manege paard/pony
Zijn die nog veel erger dan ts haar pony.

Manege Pony's die steigeren,die bokken, kinderen die er 5 x in een les afvliegen.

Pony's die er massaal met zijn allen vandoor gaan omdat er 1 schrikt.

Van vallen en opstaan leer je paardrijden zeiden mijn ouders altijd.

Ik zie op de filmpjes niets schokkends ja.. hij doet zijn hoofd naar beneden en trekt haar uit het zadel en neemt daar zijn voordeel van.

Wie is er hier niet van zijn of haar paard/verzorg paard,les paard afgevallen.
Een hoop leren?

Als ik terug kijk naar mijn jeugd met mijn 6 paarden dan was ik nog veel gekker bezig, en dat zonder mijn ouders in de buurt. is altijd goed gekomen.

Ik zie hier een verantwoorde ouder die erbij staat als haar dochter rijd, de boel in de gaten houd.


Misschien kan je de bijzet nog iets anders afstellen? zodat hij zijn hooft niet naar beneden kan doen en haar niet uit het zadel kan trekken ?

Ik vind eigenlijk als ik de filmpjes bekijk ook van de voorgaande keren, en ook met haar nieuwe pony.. dat ze echt heel erg vooruit is gegaan met rijden

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:23

troetjoek schreef:
Als ik kijk naar menig manege paard/pony
Zijn die nog veel erger dan ts haar pony.

Ik ken geen behoorlijke maneges die dat zouden toelaten.

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:43

Ik heb vroeger ook nooit 'makkelijke' pony's gehad. Altijd gevallen waar je veel van leert. Maar op nummer 1, stipt op nummer 1, stond wél veiligheid.
Een dier dat in de basis niet eerlijk onder het zadel is, hoefden wij ons leven niet op te wagen..

En dat moet bij iedereen op nummer 1 staan. Hoe hard een kind dan ook gaat stampen. Pas later gaan ze dat snappen.

troetjoek
Berichten: 163
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:51

Shadow0 schreef:
troetjoek schreef:
Als ik kijk naar menig manege paard/pony
Zijn die nog veel erger dan ts haar pony.

Ik ken geen behoorlijke maneges die dat zouden toelaten.


Nou ik wel mijn zusje is daardoor gestopt met rijden pas op de manege.

En als ik op tiktok kijk naar manege lessen echt die Pony's zijn vele malen erger

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:40

Ja, TikTok is ook hét medium om de juiste informatie vandaan te halen. Een manegeles waar alle pony’s braaf hun rondje lopen trekt uiteraard geen kijkers.
Ik ken ook echt geen manege die pony’s die dit gedrag structureel vertonen in de les hebben lopen en ik ben in de loop der jaren op véél maneges geweest.
Mijn dochter is heel jong begonnen met rijden en is lang klein gebleven, was een handig ruitertje én was voor de duvel niet bang en werd dan ook vaak gevraagd om de wat lastiger pony’s op de manege bij te rijden, maar een pony die dergelijk gedrag vertoonde bleef niet in de lessen lopen. Ze reed ook altijd met bodyprotector.

Ik vraag me ook af wat dan een hele goede reden is om beugels zó lang te maken dat een kind op haar tenen in de beugels moet gaan staan met gestrekte benen om te kunnen lichtrijden.

troetjoek
Berichten: 163
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:38

MairiMacBran schreef:
Ja, TikTok is ook hét medium om de juiste informatie vandaan te halen. Een manegeles waar alle pony’s braaf hun rondje lopen trekt uiteraard geen kijkers.
Ik ken ook echt geen manege die pony’s die dit gedrag structureel vertonen in de les hebben lopen en ik ben in de loop der jaren op véél maneges geweest.
Mijn dochter is heel jong begonnen met rijden en is lang klein gebleven, was een handig ruitertje én was voor de duvel niet bang en werd dan ook vaak gevraagd om de wat lastiger pony’s op de manege bij te rijden, maar een pony die dergelijk gedrag vertoonde bleef niet in de lessen lopen. Ze reed ook altijd met bodyprotector.

Ik vraag me ook af wat dan een hele goede reden is om beugels zó lang te maken dat een kind op haar tenen in de beugels moet gaan staan met gestrekte benen om te kunnen lichtrijden.



Het gaat dus niet om tiktok ik zeg enkel dat je daar dus ook filmpjes ziet van manege Pony's paarden die erger zijn.

Maar ervaring uit eerste hand mijn zusje is gestopt omdat ze dus op manege paarden werd gezet die echt bokken en steigeren en er vandoor gaan.

Maar echt waren wij vroeger niet een stuk meer onbezonnen.
Rijden zonder cap
Hoe gekker hoe beter.
Bodyprotectors hadden we nog nooit van gehoord.

Echt ik had zelf 6 paarden staan van mezelf en heb echt wat uitgespookt, maar mijn ouders lieten me altijd mijn gang gaan.

Ik was voor de duvel niet bang
Nou nog steeds niet vind het heerlijk om met opknap paarden te werken.

En ja ben echt wel lelijk gevallen, littekens, stuk van mijn tand af maar ach opstaan en doorgaan was het motto.
Daar leer je van rijden.

Ik zie op het filmpje echt geen gevaarlijke dingen

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 19:02

Dat is ook precies mijn punt hiermee.

Hoe hij was en kijk hem nu eens gaan. Dat ze beide zo door de baan gaan en ze zo blij met hem is en hij eigenlijk heel zen door de baan gaat.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 19:04

Fly_high schreef:
Waarom is dit Facebook account überhaupt op naam van je dochter? :?

Mag ook niet overigens, account van een kind jonger dan 13 of onder andermans naam.

Losgezien van de bokkende pony vind ik het erg kwalijk, je kind op deze manier als je online persona inzetten. Denk niet dat het je straks in dank wordt afgenomen TS :o

Dat is gebeurd toen er een insta en een Facebook verkeerd koppelde en krijg het niet hersteld. Het is namelijk gewoon mijn fb en mijn naam hoort daarboven alleen had ik wat ingevoerd blijkbaar waar ineens op alles jillian verscheen.

Hier heb ik ook al fb voor benaderd dus kalm aan

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 19:06

Boras schreef:
Zolang mensen in dit topic dit _/-\o_ blijven doen voor de ts, zal er niets veranderen.

Er zal momenteel ook niks veranderen. Het gaat namelijk super *\o/*

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 19:57

Boras schreef:
Zolang mensen in dit topic dit _/-\o_ blijven doen voor de ts, zal er niets veranderen.



Ik deed het voor de reactie van elisa ;)

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 19:59

Shadow0 schreef:
troetjoek schreef:
Als ik kijk naar menig manege paard/pony
Zijn die nog veel erger dan ts haar pony.

Ik ken geen behoorlijke maneges die dat zouden toelaten.



Helaas zijn die er wel, in mijn kindertijd ook op zo een gereden!

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:05

Shadow0 schreef:
troetjoek schreef:
Als ik kijk naar menig manege paard/pony
Zijn die nog veel erger dan ts haar pony.

Ik ken geen behoorlijke maneges die dat zouden toelaten.



Helaas zijn die er wel, in mijn kindertijd ook op zo een gereden![/quote]

Zie het nog vaak genoeg. Zeker bij frisser weer of bij het gaan rijden in de buitenbak de eerste keren.

Of 1tje gaat en dan volgen er vaak meer.

Zijn nou eenmaal geen robots.

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:09

Cinnepin schreef:
Boras schreef:
Zolang mensen in dit topic dit _/-\o_ blijven doen voor de ts, zal er niets veranderen.



Ik deed het voor de reactie van elisa ;)


Nee!!!!!

:')

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:15

Cinnepin schreef:
Helaas zijn die er wel, in mijn kindertijd ook op zo een gereden!


En veel maneges van nu doen heel erg hun best om het anders te doen. (Zeker degene die het ook werkelijk volgens de regels doen met verzekering en gediplomeerde instructie en zo.) Het kan echt ook anders.

7ofhearts

Berichten: 2832
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:16

Ben benieuwd hoe jou dochter terug kijkt op haar ponytijd als ze eens 15 jaar verder is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:21

GabberGill schreef:
Dat is ook precies mijn punt hiermee.

Hoe hij was en kijk hem nu eens gaan. Dat ze beide zo door de baan gaan en ze zo blij met hem is en hij eigenlijk heel zen door de baan gaat.


Maar ze lag gisteren nog bijna in de paddock naast de bak vertelde je.
Dat zou ik niet bepaald zen willen noemen.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 21:59

Cayenne schreef:
GabberGill schreef:
Dat is ook precies mijn punt hiermee.

Hoe hij was en kijk hem nu eens gaan. Dat ze beide zo door de baan gaan en ze zo blij met hem is en hij eigenlijk heel zen door de baan gaat.


Maar ze lag gisteren nog bijna in de paddock naast de bak vertelde je.
Dat zou ik niet bepaald zen willen noemen.

Dat is jouw beeld erbij.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 21:59

7ofhearts schreef:
Ben benieuwd hoe jou dochter terug kijkt op haar ponytijd als ze eens 15 jaar verder is.

Ik zal het je laten weten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:23

GabberGill schreef:
Dat is jouw beeld erbij.


Nee, dat is wat jij verkondigd.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 00:00

Cayenne schreef:
GabberGill schreef:
Dat is jouw beeld erbij.


Nee, dat is wat jij verkondigd.

Jij wilt dit niet zen noemen.

Terwijl je helemaal niet weet hoe wat waar.

Dus ik zeg ze belande uit de bak en jij haalt daaruit dat het niet zen was. Terwijl ze erna opstapt met een lach op der smurf en vervolgens goed wegrijd. De dag erna al om 9 uur klaarstaat in der kloffie om weer te gaan spelen met hem en erna te kijken hoe en wat. Daar ging het dus ook weer heel goed en relaxed.

Dus het is het beeld wat gevormd wordt bij het stukje uit de bak. Weet je hoever mijn bak en paddock uit elkaar zitten? Weet je hoe ze "viel"? Het zijn beelden die jullie halen uit hoe ik iets zeg.

Niemand weet waarom ze daar belande. Ik heb een paar mensen beeld materiaal getoond en verder staan er genoeg capabele mensen naast me die echt wel zouden opperen te stoppen indien nodig. Sterker nog ze vinden mij wel eens te bemoederend omdat ik heb gezien wat hij altijd deed en het nu juist hartstikke goed gaat.

En dan komt er weer een opmerking ja ze viel of nou lekker zen ze is al gevallen.

Maar als ik vertel dat ze al 7x van Sunny af is gevallen dan is het allemaal niet zo erg.

Kinderen vallen en helemaal met een bepaald beweging van een paard. Maar zie je hem daar ergens iets doen waarvan je in shock raakt? Als hij rechtdoor gaat in galop en niet gestuurd wordt dan maakt die op het einde een haakse snelle bocht. Wat zouden jullie paarden doen? Alleen het is dat jill daar eigenlijk gelijk ervanaf dook en zo door het hek ging.

Om dan even mijn bakhek te benoemen waar hier en daar geen lijn hangt of een slappe lijn en dus niet op een ijzeren of hout balk klapt.

Ik ben echt benieuwd naar menig mens hoe ze vroeger reden en op wat voor paarden want ik zie hier momenteel een redelijke brave pony die inderdaad heet is en een karakter heeft maar momenteel echt wel heel goed te rijden is. Hij is snel en dat zal nooit overgaan, je moet er met je hoofd bij blijven ja en daarom sta ik er altijd elke seconde bij om naar hem en haar te kijken en zijn tekenen die hij geeft af te vloeien en haar te helpen zodat ze hem kan doseren en dat gaat goed. Zolang iets goed gaat houden we dat dus aan. Ook zijn schema is verandert, zijn regelmaat is ook bijgestuurd en zo zijn de trainingen van hem bij mij ook heel anders.

Je ziet in een week tijd al een hele andere pony die veel kalmer is en gewoon gezellig zijn ronde doet. Wel eens zijn kop schud maar he dat doen er zoveel.

Als er dan op dit beeld al het negatieve uit de kast getrokken wordt omdat ze een keer gevallen is waar dat 6 maanden geleden 7x in een kwartier was dan kan ik daar inderdaad niets anders mee dan wegwuiven.

Ik ben in ieder geval blij om te zien dat bokt altijd bokt zal blijven. Wat ik al eerder zei Frits, Sun en Ziva verhalen blijven nu lekker bij ons en wij gaan van ze genieten zoals wij dat kunnen. Het is leuk geweest zo.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 02:07

Cayenne schreef:
GabberGill schreef:
Dat is ook precies mijn punt hiermee.

Hoe hij was en kijk hem nu eens gaan. Dat ze beide zo door de baan gaan en ze zo blij met hem is en hij eigenlijk heel zen door de baan gaat.


Maar ze lag gisteren nog bijna in de paddock naast de bak vertelde je.
Dat zou ik niet bepaald zen willen noemen.


Ben jij nog nooit zen de bak uitgewerkt door je paard dan? Zo rustgevend is dat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 04:28

Tazzey schreef:
Ben jij nog nooit zen de bak uitgewerkt door je paard dan? Zo rustgevend is dat.


_O- _O-

TS, jij hebt duidelijk een heel andere beleving van veiligheid en veiligheidsmaatregelen.
Prima hoor. Maar ga dan niet miepen dat "Bokt weer Bokt is" door de informatie die je zelf verteld.

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 07:08

Cinnepin schreef:
Helaas zijn die er wel, in mijn kindertijd ook op zo een gereden!

Dat is 30 jaar geleden, toch? Toen pony's nog in stands stonden ...