Bowlers Baby "Appreciate the journey"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Bowlers Baby "Appreciate the journey"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 16:43

Na ons overzicht van 2021 ( [RIJ-ITP] Sometimes living out your dreams, ain't as easy as it seems ) een hele tijd niets van ons laten zien.

We zijn door gegaan met dressuurmatig trainen, proberen het springen en crossen weer vertrouwd te krijgen maar het wou niet goed lukken. Nadat ook mijn spring instructrice er van schrok hoe Baby aan voelde en er hard vanaf gevlogen was besloot ik dan ook om Baby toch maar te gaan verkopen.
Ik zag het niet meer goed komen met ons. Wel met Baby, maar niet met mij als amazone, met ons als combinatie.
Helaas had mijn instructrice per ongeluk Baby haar mond kapot getrokken en hebben we hier maanden mee zitten klooien.
Iedere keer als Baby oké was om de verkoop in de gaan gebeurde er weer iets waardoor het te koop zetten weer weggeschoven werd :+

Heel lang verhaal. Anyhow, ze is er nog :')

Inmiddels hebben we de punten voor het Z2 bij elkaar, hebben we bitloos in het bos gehobbeld, rijden we mee in de springles bij de club, hebben we nog een oefencrossje mee gereden afgelopen jaar, zijn we onze endurance carrière gestart en hebben we geprobeerd of 4tal rijden iets voor ons is :Y).
En ondanks dat alles wat ik eigenlijk wou niet lukt hoe ik het zou willen, hebben we veel plezier samen!

Afbeelding

Links in de M2, rechts onze 1e wedstrijd in de Z1.
Helaas was ik te veel aan het genieten en reed ik verkeerd, had ik een rare spanning in mijn lijf en toen was onze afstemming verstoord :+

Afbeelding

Een strikje bij onze 2e x Z1! De 1e proef 224,5 punt, de 2e proef helaas geen wp, te veel fouten. Daar wel de prijs in gekregen hahaha.

Afbeelding

Op een selectie kregen we per ongeluk een winstpunt, die we met de proef die we hadden laten zien echt niet verdiend hadden haha. Maar dat betekende dat we op de kampioenschappen zouden kunnen gaan starten! Met het doel om niet laatste te worden zijn we van start gegaan. Ook geen goede proef laten zien, plezier gehad en niet laatste geworden dus doel gehaald :P.

"Maak veel fouten en vind dat goed van jezelf.
Omdat ervaring is wat je krijgt, net nadat je het nodig had.
Story of my life; Goed kunnen verliezen is veel moeilijker dan goed kunnen winnen :Y) "

Ook voor het eerst met stang & trens gestart in de Z1. We kregen het onverwachte punten aantal van 228 punt (65,143,%, 4e van de 11 starters)

Afbeelding

We zijn met endurance begonnen omdat er een wedstrijd in de buurt was en de dochter van een kennis haar 1e wedstrijd sinds een heftig ongeluk weer wou rijden. Ik had aangeboden om mee te rijden zodat er iig altijd iemand bij hun dochter was en ze geen moment alleen zou gaan zijn. Niet dat dat perse nodig was, maar mentaal toch een fijn idee ;).
Het was erg leuk en we deden het niet onverdienstelijk met een 1e en 2e plaats in de klasse 1 kort!

Afbeelding

Daarna nog eens Z1 gestart. De 1e proef die best redelijk ging kregen we de 3e plaats vd 7 met 225 punten (64,286%) en bij de 2e proef kregen we een onverwachte 1e prijs vd 4 met (217 -2 vanwege een extra volte) 215 punten (61,429%)

Nu lijkt het net alsof we het heel goed deden maar we rijden gemiddeld zo 50/50 niet en wel een winstpunt in de Z1. Met Baby haar gangenwerk en voorkomen ligt het er toch zeker wel aan wat voor een jury er zit máár we maken ook gewoonweg te vaak te veel fouten die we ons niet kunnen permitteren ;).


Endurance Maasduinen stond als volgende op de agenda. Weer erg leuk!
We leken goed binnen te komen maar helaas kreeg Baby stress bij het begin van de hartslagmeting bij de finish en nam de hartslag afnemer erg beperkt de tijd. Met een hartslag van 64 gingen we van plek 1 naar de plek onder aan het klassement.
In endurance zeggen ze 'To finish is to win', maar die voelde toch even niet zo ;).
Hoe dan ook, binnengekomen op 13,15 km/h gemiddeld, goed hersteld en fit als een hoentje in de wei.
Nog steeds verliefd op deze foto <3 :+:

Afbeelding

We hebben nog een springwedstrijdje op gras gestart & toen weer een endurance gereden.
Door de pilotversie dit jaar zijn we versneld kunnen starten in de klasse 2 kort.
Een top dag gehad met heerlijke ritten, lekker zonnetje en prettig windje :D <3
Onze 1e rit was 25,5 km in gemiddeld 13,1 km/h, de 2e rit 29,1 in 14,2 km/h maakt & totaal gereden km; 54,6.
Wat er iets te veel zijn :+ Iets met een niet helemaal duidelijke route en de gps die vond dat we wel een lus dubbel konden rijden.
Met hartslagen van 40, 48 en 48 ook heel tevreden!
Uiteindelijk werden we 3e van de 12 gestarte combinaties *\o/* Met een gemiddelde snelheid van 12,47 km/h. Op naar de volgende!

Afbeelding

Helaas krijgt Baby steeds erg makkelijk singelwondjes waardoor we de training weer moeten stoppen om alles te laten genezen. Positief bekeken, heeft ze dan weer genoeg vakantie gehad dit jaar :+

Eind juni stond de volgende endurance op de planning in Ermelo. Wederom bleek de rit zeker niet voor niets! Weer goed genoten van de paarden, de omgeving, het weer, en toch ook wel de competitie ;). En natuurlijk onze toppers van grooms!
Ook onze 1e massastart is nu een feit! We zeiden nog zo, 'wij gaan niet voorop'. 3x raden wie er voorop reden :')
Ontzettend tevreden met onze 2e plaats van de 17 deelnemers bij onze 2e x klasse 2 kort *\o/*
En Baby haar oortjes? Die staan bijna alleen maar op vooruit :D

Ook hebben we een fotoshoot gehad dit jaar, daar zijn ook toffe plaatjes uit gekomen!

Afbeelding

In juli onze 1e endurance marathon met overnachtingen gereden. De ondergrond waren we niet gewoon, veel keien, steentjes, straat etc. dus er voor gekozen om rustig aan te doen.
Nummer 1 was ook echt rete snel, daar waren wij geen concurrentie voor.
Uiteindelijk mochten we na 76 km gereden te hebben de 2e en de 3e prijs ophalen met een totaal gemiddelde snelheid van 11,85 km/u!

In augustus hebben we mee gereden met de eventing derby in Aerensgenhout. Veel plezier gehad en Baby deed het top! We mochten hier de 3e prijs ophalen.

Afbeelding

In september hebben we onze laatste Z1 wedstrijd gereden.
Ondanks dat ze met losrijden niet fijn liep, had ik een best oké gevoel in de 1e proef.
In de 2e proef wat foutjes en struggels. Bleek er na dat ze hoog nodig moest plassen
We kregen een 2e prijs met 223 punten en een 2e plaats met 224 punten!
Z2 Startgerechtigd! *\%/*
Ook mochten de paarden een keer model staan voor een oud klasgenootje en haar Cosplay genootschap. Erg tof plaatje is daar uit gekomen!

Afbeelding

Daar na ook nog mee gereden met endurance Kuinderbos. Deze keer met een heus endurance zadel dankzij een vriendin die zadelmaker/verkoper is. Super blij mee!! Véél minder spierpijn hahaha!
We hebben onze 1e x klasse 2 lang gereden. 3 rondes van 23 km, 69 km totaal. Overal gezien met een gemiddelde snelheid van 13,77 km/u.
Daarmee hebben we ons gekwalificeerd voor de endurance kampioenschappen in oktober :D.
Doen deze vrij ongetrainde dodo's even! :P
Na de 2e ronde op hogere snelheid hadden we even wat langer de tijd nodig voor herstel(hartslag) alvorens bij de dierenarts aan te bieden. De 3e ronde hadden we het alle 4 toch wel zwaar, maar op een steady draftempo wou Baby prima blijven lopen. & ons 1e bitloze endurance rondje is ook een feit!
Met de nakeuring met een hartslag van 30 en een moe maar voldaan, gezond, paard naar huis kunnen keren teken ik voor!

In oktober hebben we een rondje BB mee gereden bij de SGW in Ysselsteyn
Baby vond het weer geweldig!! Ze was goed gretig met het springparcours en ondanks de vele afleidinkjes onderweg liep ze super door de cross!!
Heel blij mee dat ik een paard zonder een greintje onzekerheid op de hindernissen onder me voelde :D
En toch ook een rem had :P
Onze extra volte op het veld, omdat ik ineens stemmen hoorde en twijfelde of ik niet toch wat vergeten was, zorgde er voor dat we 12-13 seconden later binnen kwamen maar alsnog mochten we een 9e prijs mee naar huis nemen!
De hinnikjes die Baby 2 x bij het afstappen liet horen waren ook weer goud waard. Optimaal genieten! <3

Afbeelding


Eind oktober was het NK Endurance waar we mee mochten rijden.
Uiteraard was de voorbereiding voor een kampioenschap weer op zijn Patty's met allemaal hobbels op de weg. Het zou ook eens niet..
Baby kreeg bij een kort buitenritje 1,5 week voor de kampioenschappen weer flinke schuurplekken aan beide kanten bij de singelplek waardoor ik dacht om ons af te melden.
Uiteindelijk zijn we onder het mom van 'we zien wel wat het doet' & 'je kunt op elk moment stoppen' toch maar gegaan. Bepakt en bezakt met een gigantische pot uiercreme, een andere singel en een oplettende groom :Y).
Raar maar waar, de plekken bleven super goed uit zien dus we made it!
Baby deed het weer super en liep de 1e ronde flink hard door. Deze ronde hebben we deels samen met de hele klasse en verder samen met 1 andere combinatie gereden. We zouden iets boven in de 17 km/u gemiddeld gereden hebben maar helaas bood ik haar iets te snel aan bij de dierenarts en was haar hartslag nog te hoog. Even wachten en nog een keer aanbieden. Met de hakken over de sloot goed!
Hierdoor kelderde ons gemiddelde tempo naar 15,99 km/u. Wat alsnog heel snel voor ons is!
De 2e ronde hebben we alleen gereden. Baby deed weer goed haar best, maar was ondertussen toch wel al wat moe geworden.
Ik reed ook nog 2 x verkeerd waardoor we 2,6 km extra gereden hebben :o.
Het gemiddelde tempo volgens mijn app was 15,8 km/u. De snelheid werd natuurlijk bekeken via de juiste route en werd 14,55 km/u gemiddeld. Wederom alsnog snel voor ons.
Voor de wedstrijd 65 km in gemiddeld 15,29 km/u maakte dat we
Zilver op het NK Endurance klasse || :):)
behaalden!
Super trots op mijn veelzijdige Baby!! Die het ongetraind maar gewoon flikt om dit te doen!
Ook zonder mijn fouten hadden we de kampioen nooit in kunnen halen, die had gewoon nog harder gereden
Dit was het hoogst haalbare voor ons op dit moment. Knap paard!! <3

Afbeelding



Begin oktober was er bij de accommodatie waar we reden een mini marathon onder het zadel.
Zo snel mogelijk door pionnen en hindernis zonder de balletjes er af te gooien. Leek mij wel mooi om eens te proberen .
Eerst mocht Baby met ons onervaren overbuurmeisje van 11 jaar jong 2 staprondjes doen. Eerst begeleid aan een touwtje en daarna los. Heel trots op Baby dat ze dit heel braaf deed en haarzelf in alle rust, al mij in het oog houdend, liet rondsturen
Daarna mocht Baby nog even het gas open gooien met mij op haar rug. Dat lukte aardig goed! We kregen de 1e prijs van de 18 starts :D Veelzijdig paard is het toch!

Ondertussen hebben we ook een paar trainingen bij een 4tal mee gereden en 2 wedstrijden met het viertal gestart met de kur op muziek in de Z klasse. We zijn nog niet zo best op elkaar ingestemd en veel aan het bekijken wat er anders moet/kan dus de resultaten zijn nog niet zoals gewenst haha.
Baby blijkt steeds meer error te krijgen van het geheel en uiteindelijk is er voor nu dan ook besloten dat we van de zomer gaan bekijken of ze in de viertal proef mee kan gaan doen of in een nieuwe kür. En zo niet, ook prima.

Helaas is Baby eind van het jaar niet goed geworden vanwege het natte weer… schimmel aan 4 benen, mok er bij en vervolgens kreupel van de ellende. Gelukkig is ze na 7 weken weer hersteld en zijn we afgelopen weekend met een zieke ikke ( :') ) op endurance trainingsweekend in de Ardennen geweest!

Afbeelding

Ons doel voor 2024? Na een berg dressuurwerk hopelijk een keer Z2 starten, meer endurance wedstrijden rijden, in België endurance starten, blijven springen in de springles en misschien nog ergens wat lage oefenrondjes rijden, vast her of der nog een crosstraining of oefencross rijden.. wellicht in het 4tal mee rijden, maar vóóral gewoon heel veel plezier met elkaar hebben!

♡ Love what you have, before life teaches you to love what you lost ♡

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bowlers Baby "Appreciete the yourney"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 16:56

Wat een leuke combinatie zijn jullie!
Ik vind je bij het commentaar nog best streng voor jezelf/jullie. Het ziet er al goed uit hoor :j
Hoe gaat het met Krisje?

lovechicco

Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 17:49

Ik dacht de naam van Baby al te herkennen, maar wat een ontzettend leuk topic! Heerlijk om te lezen. Zie en zag je naam overal voorbij komen en geniet van jullie als combinatie als ik jullie zie rijden. Super knap hoe je alles al zo bereikt hebt, ik doe het je niet na!! Heb je nog leuke dingen op de planning staan? :D

leonie87

Berichten: 4465
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:14

Super trots op jou en op Baby! zo knap hoe je toch telkens weer het beste eruit weet te halen <3 en met zoveel plezier samen.
Jullie zijn een topteam *\o/*

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Bowlers Baby "Appreciate the journey"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:34

Jullie zijn zo’n leuke combinatie! <3 Vond het erg gezellig in de Ardennen met jullie. Tot snel in Leende ;)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Bowlers Baby "Appreciate the journey"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:40

Wat een heerlijk veelzijdig dier <3

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Bowlers Baby "Appreciate the journey"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:52

Wat zijn jullie een leuke combinatie en wat een veelzijdig paard is Baby! <3

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bowlers Baby "Appreciate the journey"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 11:41

Ik vindt jullie ook een hele leuke veelzijdige combinatie!

Het beeld ziet er goed uit, niet te streng zijn voor jezelf hoor.

Heerlijk al die afwisseling!

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:12

Wat doen jullie veel leuks samen! En die endurance foto in galop dat je in de camera kijkt is echt erg leuk! Door die foto ging ik ook even in dit topic kijken.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Bowlers Baby "Appreciate the journey"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:34

Ik kwam hier ook door de foto op de voorpagina, hele toffe foto. En een enorm indrukwekkend verslag, wat zijn jullie veelzijdig. Wat mij raakt is dat een aantal foto's is met jouw hand op haar hals tijdens het rijden. Echt een team, super om te zien <3

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:59

Wat een sympathiek dier! Mooi overzicht!

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 18:31

Oh wat hebben jullie al veel moois bereikt samen! Eigenlijk zijn jullie dus uiteindelijk een hele goede match gebleken als dit allemaal kan. En precies de reis er naartoe is ook mooi

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Bowlers Baby "Appreciate the journey"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:15

Wat heerlijk veelzijdig bezig! Genieten is het allerbelangrijkste en het loopt toch altijd anders als dat je van tevoren bedenkt.

Hoe gaat het met Krisje?

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Bowlers Baby "Appreciate the journey"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:11

Wat een leuke veelzijdige combinatie zijn jullie. De naam van je paard icm je youtube naam en de minimarathon in november klonken herkenbaar en inderdaad je zit in dezelfde regio.

Veel plezier toegewenst in 2024!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 13:07

Dankjullie! :D Leuk om de reacties te lezen! :o

lovechicco, leuk te horen! :D Voorlopig endurance Leenderbos & wil naar Zutendaal gaan, verder gaan we het nog zien :)

lideli was heel gezellig!! Tot Leende!

Cayenne & oji,
Met Krisje gaat het inmiddels weer goed... Lang verhaal kort, in december er achter gekomen dat ze ook nog IBD blijkt te hebben nadat ze ineens dusdanig vermagerde en spieren weg vielen dat ze weer net een 3 jarige was. Die stond ook goed vooraan toen ze aan het uitdelen waren :Y)
Berg medicatie er in, aan laten sterken, aan de hand gewerkt en nu sinds deze week weer aan het rijden.