Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:09

Mooi overzicht, mooie commentaren en mooie foto's! Het ziet er erg vriendelijk gereden uit. Hopelijk weer veel mooie herinneringen maken in 2024! Een puntje, als je al last hebt van je lichaam: je zadel laat jou in stoelzit zitten...of heb je daar bewust voor gekozen?

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 19:15

manubres schreef:
Mooi overzicht, mooie commentaren en mooie foto's! Het ziet er erg vriendelijk gereden uit. Hopelijk weer veel mooie herinneringen maken in 2024! Een puntje, als je al last hebt van je lichaam: je zadel laat jou in stoelzit zitten...of heb je daar bewust voor gekozen?


Dank je wel!

Nee, dat doe ik helaas zelf als ik pijn in heupen heb. Op paar foto's was het tijd voor de zadelmaker en lag het iets achterover, zoals die van de Chio selectie. We zijn beide erg gevoelig en hebben dus 3 a 4 keer per jaar de zadelmaker nodig, omdat ze en best wisselt qua conditie door het jaar heen en helemaal met de blessures helaas. Afgelopen jaar was het 1e jaar sinds we haar hebben dat we haar s zomers ook in conditie konden houden, maar ze blijft ontwikkelen qua spieren en wordt steeds rechter dus alsnog regelmatig wat aanpassingen nodig. Laatste keer was de 1e keer dat ze volledig recht in bespiering was en geen verschil meer in schouders oid, terwijl dat vroeger best een groot verschil was. Als het dan net niet meer goed ligt ga ik idd in stoelzit zitten, ook als ik last van heupen heb en dan ook net wat meer op 1 kant zodat mijn slechtste heup een mindere hoek maakt. Versterkt elkaar.

Met trainen zit ik veel beter, even de goede dagen dan hé, maar op wedstrijden kost alles er omheen me zoveel energie dat mijn houding echt minder is. Eigenlijk zou ik mijn rolstoel mee moeten nemen, maar rolstoel en paarden plus paarden accommodaties gaan niet zo goed samen. :')

Maar ik kan helaas ook op geen ander zadel rijden als deze. Tegenwoordig ook niet meer op andere paarden, maar of dat vooral door de zadels komt of de paarden weet ik niet. Ik heb op dit paard wel 10 of meer zadels gehad :') en dat zijn alleen degene waar we vaker als 1 keer of een paar minuten mee gereden hebben. Sommige stopte zij onder met lopen, anderen bleken na een aantal keer voor mij niet geschikt te zijn. Weer andere was ze binnen een half jaar uitgegroeid terwijl wij dachten dat ze sowieso niet meer zo extreem zou veranderen met 6,5. :+ We hebben de zadelmaker regelmatig kopzorgen bezorgd. Het zijn ook altijd kleine aanpassingen maar maken voor ons beide heel veel verschil, sowieso natuurlijk dat ik dan beter kan zitten en haar minder in de weg zit.

Maar daarom loop ik ook 2 a 3 keer per week bij de fysio, zodat we de probleem punten aan kunnen blijven pakken en mee nemen met oefeningen zodat mijn beperkingen haar zo min mogelijk storen. Daarom heb ik ook wel eens afgegroet, de punten waren helemaal niet slecht, maar ik kon niet meer goed mee zitten en dat vind ik oneerlijk. Wedstrijd moet voor allebei leuk zijn en dan bescherm ik haar liever want zij blijft haar best doen terwijl ik tegenwerk.

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 19:23

Wat krijg jij fijn commentaar, en meer dan terecht! Als meerdere juryleden zeggen dat je vriendelijk rijdt en dat ze van jullie genieten, daar kan niemand een andere mening over volhouden!
Wat ontzettend naar dat je lichaam niet meewerkt, al zie je dat op de foto's er niet aan af. Zo zie je maar, van wat wij op de plaatjes zien, heb jij ontzettend hard voor moeten werken en kost je veel. Fijn om te lezen dat het jou zelf meer oplevert dan het je kost.
Geniet er samen van! Ook ik heb genoten van jullie (topic).

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:00

Mooie foto's en knap dat je dit ondanks de gezondheidsklachten zo voor elkaar krijgt

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:41

Genoten van het overzicht , de foto’s en bijschriften van de jury op de protocollen zijn fantastisch :)F
Je hebt een prachtig mooie merrie en je rijd haar heel vriendelijk, een genot om naar te kijken.
Hoop van harte dat je gezondheid stabiel blijft .

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:53

Leuk overzicht! Goede punten gereden en vooral heel leuk om zulk mooi commentaar onderaan je protocollen te krijgen.

996981
Berichten: 9721
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:59

Wat een leuk overzicht! Mooie punten en commentaar bij een mooie combinatie. Top! :D

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 00:36

Dank jullie wel! Leuk dat jullie ook allemaal zo enthousiast zijn :D

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 09:03

Zondag hadden we de laatste wedstrijd van het jaar. Was niet onze wedstrijd, waarschijnlijk door hengstigheid, want op sommige stukken was ze gewoon niet aan de hulpen. En dat is echt heel bijzonder voor haar. Maar ondanks 3en, 4en en een min 2 wel 3e met 185,5, zonder min 2 was het 1e plaats geweest, en 2e met 193 met M1 en M2 in handicap. Het is in ieder geval een redelijk begin voor deze competitie, nog 2 wedstrijden en daarna finale waar klassement van de 3 voorgaande wedstrijden ook meetelt voor uitslag.

Dito56
Berichten: 53
Geregistreerd: 08-12-23

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:25

Mooie combi zijn jullie. Mooie kleur heeft je paard.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Go with the Flow; een geweldig 2023 met mijn worteltje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:14

Jullie zijn een fijne combinatie zo te zien!!! Proficiat met je resultaten en nog veel succesvolle jaren toegewenst!!