Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 23:17

Wat me bezielde weet ik niet, maar ik heb haar meegenomen op pad. Gewoon go with the flow en zien waar het schip strand. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2x eerste van de 10 combinaties
Mijn lach krijgt niemand van mijn gezicht!

Ik had besloten haar gewoon te rijden zoals thuis. Ook als het mindere punten zouden worden.

Bij jury 1 mooie punten maar die vond haar te lang. Kan ik inkomen maar ik vond haar prima zo. Toch een 185 gereden.

Jury nummer 2 was erg gecharmeerd van de rust en kalmte waar ik mee reed. Daarna nog een leuk gesprek met hem gehad waar hij met een glimlach zei " ik zeg niet teveel, maar je hebt prachtige punten!"
206 punten!

Man wat ben ik trots.
Nu op ons gemakje verder en weer kijken hoe en wat!

Whizz
Berichten: 1052
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 04:14

Zooo, jij durft! Gefeliciteerd goed bezig en goed ingeschat!

idylle
Berichten: 5813
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 07:25

Wat gaaf! Gefeliciteerd!!

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 09:24


GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 09:50

Buiten vond ze spannend maar wel heel positief spannend. Ze was bij me en wakker en dat is goed. Buiten wat schakeltjes en zijgangen gedaan zodat we los waren en niet te lang op het losrijdterrein rondhingen. Toen we aankwamen mocht ik vrijwel direct de baan in. 1x links 1x rechts een goede aai en even braaf erbij waren goud.

Genieten met een grootse G.

Elisa2

Berichten: 37399
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:03

Ziet er lekker ontspannen en braaf uit. :-)

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 15:29

Gefeliciteerd!
En wat ik nu het mooiste vind: gewoon lekker onder de man ( vrouw) naar het terrein, dat als losrijden gebruiken, en naar wat ik zo zie op het terrein oprecht niet anders rijden dan thuis. Opleiden ipv willen presteren. Mooi hoor!

( en ja.. .dan komen de punten vanzelf)

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 17:23

Het moment dat ik vanaf stal op dat terrein was hadden we voor mij al gewonnen. Toen we ook nog de baan doorgingen en allerlei oefeningen rechtsom en linksom gewoon deden had ik al goud.

Het gesprek met Jury heeft me overgehaald toch naar de prijsuitreiking te gaan. Dit hoefde vn mij namelijk niet omdat ik niks verwachtte.

Geloof me toen we van 10 naar 2 gingen kreeg ik kippenvel. Ik kon wel janken van blijdschap. 3 maanden na mijn horrorbevalling flikte we het. Dikke shout out naar Ziva ook. Na 1,5 jaar probeer ik niet alleen het beste uit een paard te halen, maar haalt zij terug wat ik verloren leek te zijn. Totaal geen verwachtingen maar we doen al zoveel. Het is een prachtdier.

Buiten losrijden was een bewuste keuze. Ik ben zwaar tegen stress en spanning. Ik zie en voel teveel negatieve energie op een wedstrijdterrein. Ik wilde haar goede vibe hier niet mee verpesten

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:24

Kortom:

Gouden moment om absoluut te koesteren!
En hoe mooi is het: als je beiden het béste in elkaar naar boven weet te halen. Volgens mij is dat waar het uiteindelijk om gaat.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 22:57

Zeker weten en daarom vandaag gewoon even kalm de spiertjes los laten lopen. Mijn kleine mini is helemaal in haar sas!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nielojram

Berichten: 7815
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 20:46

Waarom hou jij jouw handen zo breed op haar?
Gezien vanaf de foto's en beeldmateriaal.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 22:21

Zoals we allemaal weten is de hoogte van je hand bepalend voor de hals van je paard. Je handen iets omhoog en meer gesloten betekent dus dat je meer naar de oprichting rijdt en je handen lager bij een langere en lagere hals. Daarbij is de breedte van een persoon ook zeer bepalend van hoe ver de handen uit elkaar zitten. Ook breng ik heel vaak 2 handen naar voren om weer lager in te stellen. Dan moet haar hals er dus tussen vallen. Ook een paard wat meer hulp en begeleiding nodig heeft wordt hierdoor wat geholpen.

Zoals je op foto's en beeld ziet is ze vrijwel altijd laag ingesteld waardoor haar schoft tussen mijn handen komt. Ik kan mijn handen zeker hoger houden en sluiten maar met een goede meegaand hand in deze positie is dat bijna onmogelijk omdat ik dan niet alleen van voren naar achteren mee moet gaan maar ook van breed naar smal dit brengt namelijk meer onrust bij een paard dan je handen daar op een ontspannen manier houden.

Hier een paar voorbeelden waar je ziet dat een gemoedelijke verbindingen in alle standen een ander effect heeft. Indien je je handen laag vast zet krijg je een ander effect maar hoop dat je het verschil tussen het vastzetten en meegaan wel begrijpt :) Ik ben in ieder geval blij dat de jury het begreep en er een dikke shout out voor gaaf. Hoog en gedragen komt namelijk wel als zij wat sterker is.

Ik streef vooral naar een fijne verbinding van mond naar hand. Mijn paarden willen mijn hand volgen en zijn allemaal altijd heel licht geweest op de voorkant. Als ik ze naar voren breng verlengen ze en als ik ze terug plaats komen ze zonder fratsen weer terug omhoog zo der druk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 21-07-23 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 22:25

Afbeelding
Vandaag mocht mijn mini even uitstappen wat was ze trots!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:14

GabberGill schreef:
Zoals we allemaal weten is de hoogte van je hand bepalend voor de hals van je paard. Je handen iets omhoog en meer gesloten betekent dus dat je meer naar de oprichting rijdt en je handen lager bij een langere en lagere hals. Daarbij is de breedte van een persoon ook zeer bepalend van hoe ver de handen uit elkaar zitten. Ook breng ik heel vaak 2 handen naar voren om weer lager in te stellen. Dan moet haar hals er dus tussen vallen. Ook een paard wat meer hulp en begeleiding nodig heeft wordt hierdoor wat geholpen.

Zoals je op foto's en beeld ziet is ze vrijwel altijd laag ingesteld waardoor haar schoft tussen mijn handen komt. Ik kan mijn handen zeker hoger houden en sluiten maar met een goede meegaand hand in deze positie is dat bijna onmogelijk omdat ik dan niet alleen van voren naar achteren mee moet gaan maar ook van breed naar smal dit brengt namelijk meer onrust bij een paard dan je handen daar op een ontspannen manier houden.

Hier een paar voorbeelden waar je ziet dat een gemoedelijke verbindingen in alle standen een ander effect heeft. Indien je je handen laag vast zet krijg je een ander effect maar hoop dat je het verschil tussen het vastzetten en meegaan wel begrijpt :) Ik ben in ieder geval blij dat de jury het begreep en er een dikke shout out voor gaaf. Hoog en gedragen komt namelijk wel als zij wat sterker is.

Ik streef vooral naar een fijne verbinding van mond naar hand. Mijn paarden willen mijn hand volgen en zijn allemaal altijd heel licht geweest op de voorkant. Als ik ze naar voren breng verlengen ze en als ik ze terug plaats komen ze zonder fratsen weer terug omhoog zo der druk

[ [url=m/uCVSbc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B4lXOx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XsAwKI.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/4mbmTz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PlDuW0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dmdHrm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel duidelijk uitgelegd en mooi om te zien op de foto's het verschil inderdaad.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 18:18


Elisa2

Berichten: 37399
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:30

Die eerste foto, mooi plaatje!

FB doet het niet dus de rest kan ik niet zien, maar komt vast nog wel. Fijn dat ze het zo goed op pakt!

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 23:38

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


We deden het weer!
Ondanks een paar schrikbuien hebben we toch heerlijk kunnen rijden. Het waaide ook bizar hard!

Zelfs mijn kraagje vloog om

Ayasha
Blogger

Berichten: 57990
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 00:49

Heerlijk om te zien GG <3
Fijn licht en op eigen benen. :+:

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 00:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe haar week er een beetje uitziet!

Ze functioneert 1x per week als kinderpoownie eigenlijk is dit hawr vrije dag. Het is zo'n lieverd en ze geniet van kinderen om zich heen.

3x per week rijden we waar we nog steeds lang laag als uitgangspunt hebben maar ook steeds meer omhoog kunnen rijden en ze steeds wat sterker wordt in het dragen.

Toevallig deze week dan weer gestart. Dat zal na het zomerseizoen zeer zeker afzwakken. Nu ze nog om de hoek zijn pikken we ze mee.

Ook is onze vertrouwde losmaker weer langsgekomen. Wat was ze te spreken over het paard. We voorzien een boel goeds. Over 4 weken weer een afspraak zodat we kunnen voelen en meemaken wat haar lichaam doet. Dit vind ik zelf heel fijn en ook belangrijk. Als we daar iets opmerken kan ik namelijk weer veranderen in wat ik doe. Zolang ze gewoon goed blijft aanvoelen weten we dat haar lichaam het aankan wat we vragen.

Kortom nieuwe week gehad waar we B+5 werden! We zijn op de helft en ik voorspel nog een heleboel goeds voor de toekomst. Ze geniet met volle teugen en ik ook!

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 01:01

Ayasha schreef:
Heerlijk om te zien GG <3
Fijn licht en op eigen benen. :+:

Dankjewel! Ik ben zelf ook heel tevreden over hoe alles gaat!

Ze blijft zo positief en goed. Ik blijf streven naar souplesse en het dragen. Ik wil minimaal in mijn handen hebben. Voor nu gaan we gewoon langzaam door. We pakken wat zijgangen mee maar ook dat heel klein.

We wijken wat links en rechts
Soms een travertje en een schoudervoor van 2 a 3 passen. Dan stel ik haar weer recht in en ga weer richting haar vertrouwde houding. Deze wordt overigens ook steeds wat hoger. Waar ze eerst graag bijna met haar neus over de grond ging gaat ze nu al een stukje naar haar knieën.

Echt het gaat wonderbaarlijk goed

Elisa2

Berichten: 37399
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:30

Wat fijn dat het zo goed gaat! en gefeliciteerd maar weer. :-)

Ben heel benieuwd hoe dit zit blijft vervolgen.

betadine

Berichten: 3243
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:17

Wauw wat heb je ze op korte tijd al netjes en ontspannen aan het lopen. Petje af voor de manier waarop je met haar werkt en ook hoe je hier met al die verschillende meningen en inzichten omgaat.

Weinig op aan te merken, je hebt al veel bereikt op korte tijd. Als ik een klein rijtechnisch tipje mag geven: Je gaat soms net iets te veel mee in de beweging van haar, waar je door zelf iets vaster/stabieler te gaan zitten meer steun kunt bieden. Is een foutje die ik uit gewoonte zelf veel maak en die vaak vanzelf verdwijnt als het paard sterker en stabieler wordt, maar toch wel een klein werkpuntje.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 19:38

betadine schreef:
Wauw wat heb je ze op korte tijd al netjes en ontspannen aan het lopen. Petje af voor de manier waarop je met haar werkt en ook hoe je hier met al die verschillende meningen en inzichten omgaat.

Weinig op aan te merken, je hebt al veel bereikt op korte tijd. Als ik een klein rijtechnisch tipje mag geven: Je gaat soms net iets te veel mee in de beweging van haar, waar je door zelf iets vaster/stabieler te gaan zitten meer steun kunt bieden. Is een foutje die ik uit gewoonte zelf veel maak en die vaak vanzelf verdwijnt als het paard sterker en stabieler wordt, maar toch wel een klein werkpuntje.



Dat mag zeker! En vind ik ook altijd heel fijn als dat gedaan wordt.

Hier komt het stukje erg terug dat mijn lichaam soms even niet meer werkt zoals ik voorheen gewend was. Het begin erg met mijn bekken in de knoop gezeten die leken helemaal hun eigen leven te leiden om over mijn buikspieren nog maar te zwijgen.

Ik heb een abswing gekocht om mijn buikspieren en balans op gang te helpen. Ik merk zeker in het rijden dat dat gewoon nog verre van top is.

Voor het mooie had ik miss iets langer de tijd moeten nemen om alles te laten herstellen en weer een beetje bij te werken.

Dit is dus verre van een kritisch punt. Sterker nog het is een heel belangrijk punt.


En het omgaan met verschillende inzichten vind ik zelf heel fijn. Je kan altijd iets tegenkomen wat je nog niet geprobeerd hebt. Ook formuleer ik graag waarom ik bepaalde keuzes maak.

Vandaag met mijn dochter en haar pony op pad geweest.

Afbeelding

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 20:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook los proberen we nu iets hoger aan te houden. Het zijn kleine stapjes!

Daarbij merk je dat ze heel erg der massa om aan het zetten is in spieren. Dus hoed voer erin 24/7 ruw en een goede aanvullende brok met hier en daar wat supplementen.

Frits eet vooral voor de show mee :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 16:10

Ons nieuwe project is "werken aan natte voetenfobie"
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben de eerste rondes alleen zo gereden. Toen ze eraan gewend was was ze weer tam. :')