Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:37

Ze heeft het goed naar het zin zo te zien :D Wat leuk ook dat het met de pony klikt :D

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:05

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen fan van de slof ben. Maar met zo'n verhaal en een paard wat link kan worden en achterover kan slaan e.d. snap ik wel dat je er liever eerst mee begint voor de veiligheid.

Dan vind ik de laatste rijfoto's zonder slof wel erg fijn om naar te kijken trouwens..ze loopt al mooi voorwaarts neerwaarts in verbinding met actief achterbeen en het is echt een prachtig en getalenteerd paard zo te zien. Dus ja, ik zou het ook wel leuk vinden om deze ontwikkelingen te blijven volgen. :-)

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 15:36

Jaaa Frits is echt een allemansvriend. Ik ben ook erg blij dat hij zo us. De eerste week liet hij haar gewoon met rust zodat zij naar hem kon komen. Ze hebben 1,5 dag ver uit elkaar gestaan en toen kwam ze steeds wat dichterbij.

Nu hebben we dit
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... sn=scwspmo

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 15:53

Elisa2 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen fan van de slof ben. Maar met zo'n verhaal en een paard wat link kan worden en achterover kan slaan e.d. snap ik wel dat je er liever eerst mee begint voor de veiligheid.

Dan vind ik de laatste rijfoto's zonder slof wel erg fijn om naar te kijken trouwens..ze loopt al mooi voorwaarts neerwaarts in verbinding met actief achterbeen en het is echt een prachtig en getalenteerd paard zo te zien. Dus ja, ik zou het ook wel leuk vinden om deze ontwikkelingen te blijven volgen. :-)



Het is een geweldig lief en werkwillig dier. Staat eigenlijk altijd aan en wilt alles voor je doen. Helaas is dat ook haar valkuil en waar de problemen begonnen zijn. Ik kan niet anders zeggen dat ik te spreken ben over het karakter en de mentaliteit van dit dier. Ik wilde nooit meer starten, maar deze triggert .e om dat verhaal wel weer aan te gaan en weer te trainen met een doel.

Ik train al een paar jaar met alleen het doel een leuke ronde te kunnen sturen. Wedstrijden zijn eigenlijk nooit evht mijn passie geweest. Ik deed het wel eens maar de drive behouden is niet mijn ding.

Ik denk dat ik einde van het buitenhuizen aftrap maar wie weet doen we het eerder.

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:49

Ik snap dat het weer gaat kriebelen van zo'n paard.

Zolang dat kan met respect voor haar en niet in dezelfde valkuil trappend zou dat ook gewoon moeten kunnen toch? Welke klasse wil je haar dan starten? Is ze al eerder uitgebracht?

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 16:33

TS: wat laat jij je hier zien als een fijne, reeële, niet dogmatische maar deskundige amazone, die overduidelijk weet wat ze doet, wat zich ook vertaalt in de heel fijne ontwikkeling van deze merrie.

Alle complimenten, hier kan ik alleen maar heel erg van genieten!

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 18:01

Elisa2 schreef:
Ik snap dat het weer gaat kriebelen van zo'n paard.

Zolang dat kan met respect voor haar en niet in dezelfde valkuil trappend zou dat ook gewoon moeten kunnen toch? Welke klasse wil je haar dan starten? Is ze al eerder uitgebracht?

Leuk dat je dat vraagt.

Ik zou namelijk hoe dan ook vanaf het B omhoog rijden. Dit paard zou ik willen laten groeien zonder spanningen. Miss vliegen we het B door maar dan bleek het voor nu een makkie en dan hebben we gewoon tijd om alles ontspannen en chill te doorlopen.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 18:02

Punz schreef:
TS: wat laat jij je hier zien als een fijne, reeële, niet dogmatische maar deskundige amazone, die overduidelijk weet wat ze doet, wat zich ook vertaalt in de heel fijne ontwikkeling van deze merrie.

Alle complimenten, hier kan ik alleen maar heel erg van genieten!

Aaaaah lief van je!
Deze steek ik in mijn zak!

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:01

GabberGill schreef:
Elisa2 schreef:
Ik snap dat het weer gaat kriebelen van zo'n paard.

Zolang dat kan met respect voor haar en niet in dezelfde valkuil trappend zou dat ook gewoon moeten kunnen toch? Welke klasse wil je haar dan starten? Is ze al eerder uitgebracht?

Leuk dat je dat vraagt.

Ik zou namelijk hoe dan ook vanaf het B omhoog rijden. Dit paard zou ik willen laten groeien zonder spanningen. Miss vliegen we het B door maar dan bleek het voor nu een makkie en dan hebben we gewoon tijd om alles ontspannen en chill te doorlopen.


Ja dat begrijp ik, maar soms mag dat niet meer...B starten. :o

Veel ligt ook aan de voorbereiding denk ik en hoe je er zelf mee om gaat., eerst een paar keer meenemen naar ander terrein..kijken hoe ze daar is en wat ze daar doet. Misschien een keer HC starten, alles op basis van rust en ontspanning. :)
Het moeten vooral leuke ervaringen zijn en blijven denk ik voor paard en ruiter.

pien_2010

Berichten: 43500
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:29

Mooi om te volgen. Ik vind je dapper. Je bevalling verhaal klinkt heftig. Je paard vind ik erg mooi. Succes met alles.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 11:51

Elisa2 schreef:
Ja dat begrijp ik, maar soms mag dat niet meer...B starten. :o

Veel ligt ook aan de voorbereiding denk ik en hoe je er zelf mee om gaat., eerst een paar keer meenemen naar ander terrein..kijken hoe ze daar is en wat ze daar doet. Misschien een keer HC starten, alles op basis van rust en ontspanning. :)
Het moeten vooral leuke ervaringen zijn en blijven denk ik voor paard en ruiter.


Ik ben niet verder gestart dan L 8-)
Iedereen vind het altijd doodzonde, maar ik vind de hectiek (vlechten, tutten, apenpak) altijd teveel voor die paar minuten. Plus dat ik me tegenwoordig in weinig jury's nog kan vinden.

Mijn vorige reed ik echt binnen een paar wedstrijden (een maandje) de B door met zeer goede punten. Ik was klaar tot het M2 maar de drive was weg daarbij werd mijne toen door de Rhino getroffen en hield er lichte ataxie aan over. Ik hoop dat ik hem weer kan oppakken met dit paard. Achteraf heb ik spijt dat ik dit niet met Amiga heb doorgepakt.

En als ik de draad niet oppak zien jullie me waarschijnlijk M tot Z op thuisbasis rijden :')

Alle paarden waar ik mee wilde starten gingen of kapot of werden onder mijn kont weggetrokken omdat ze het weer goed deden. Ik denk eerder dat ik een starttrauma heb nu ik het zo uitleg.

Mijn 1e fries die scheurde haar aorta op jong leeftijd.
Mijn 3 jarige moest ik verkopen toen ik hem net onder het zadel had.
De arabofries, fries, schimmel, bruine werden na lange en intensieve trainingen onder mijn reet vandaan getrokken om het zelf te gaan doen.
Toen kwam amiga en daar ging ik lekker mee tot die ataxie.

Ik rijd dus graag thuis safe
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 12-07-23 11:58, in het totaal 2 keer bewerkt

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 11:53

pien_2010 schreef:
Mooi om te volgen. Ik vind je dapper. Je bevalling verhaal klinkt heftig. Je paard vind ik erg mooi. Succes met alles.

De bevalling was zeer heftig en het herstel is zwaarder dan een normale keizersnee zeiden ze. Toch gaat het redelijk goed en ik b4n blij dat ik weer mee kan draaien!

Het scheelt ook dat dit paard heel stabiel in de bovenlijn is waardoor je heel makkelijk zit en eigenlijk geen schommelschip onder je hebt.

Ze lijkt heel groots en machtig maar zit heerlijk

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:09

Dat is ook wel erg plezierig ja.

En ik begrijp het helemaal als je het zo uit legt. Heb het ook vaak genoeg meegemaakt dat paarden onder je kont vandaan getrokken worden als je ze lekker aan het lopen hebt. En zelf vind ik trainen ook het leukste, lekker thuis en ontspannen.

Het hoeft ook niet he, wedstrijden zijn niet zaligmakend.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 16:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze triggert wel en dat komt vooral omdat ze het echt super doet. Ik heb een topbijrijdster waardoor ik niet meer alles alleen hoef te doen. Ik zocht gisteren alvast een wedstroutoutfit bij elkaar dus wie weet.

Als ik kijk hoe fijn ze is na 1,5 maand bn ik benieuwd naar de rest!

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 17:20

Afbeelding
Afbeelding

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:25

Die blik!
Geweldig!!!

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 17:37

Soms wordt ze erg fanatiek gaan der oortjes erop en laat ze even zien hoe mooi ze is :7
Afbeelding

Ze is werkelijk een genot in het werk
Afbeelding
Galop is al goed en groots
Afbeelding

En met meer sprong maken neemt ze der opdracht zeer serieus. Opstijgen is dan ook zeker een optie :')
Afbeelding

Stukjes omhoog werken
In de galop ook

Nog verre van perfect maar met hoger instellen enz blijft ze positief. Dat is heel fijn!

We behouden vooral het losse voor en werken uit lichaam. De rust en positieve vibrator moet behouden blijven. Er zijn wat spanningen maar ze vloeit keurig af!

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:06

Ik zou haar niet te snel hoger instellen maar het van achter uit laten komen. Nu lijkt ze op de eerste foto iets wat in een vals knikje te gaan lopen. (foto kan vertekenen uiteraard) En voor een paard die nog helemaal weer opgetraind moet worden ohz denk ik dat ze daar wat meer tijd voor nodig heeft om de juiste spieren e.d op te bouwen. :-)

Al snap ik het enthousiasme bij zo,n talentvol paard die alles aanbiedt en alles zo makkelijk doet. :-) Ben wel benieuwd naar bewegend beeld. Galop ziet er ook fijn uit.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 09:38

Elisa2 schreef:
Ik zou haar niet te snel hoger instellen maar het van achter uit laten komen. Nu lijkt ze op de eerste foto iets wat in een vals knikje te gaan lopen. (foto kan vertekenen uiteraard) En voor een paard die nog helemaal weer opgetraind moet worden ohz denk ik dat ze daar wat meer tijd voor nodig heeft om de juiste spieren e.d op te bouwen. :-)

Al snap ik het enthousiasme bij zo,n talentvol paard die alles aanbiedt en alles zo makkelijk doet. :-) Ben wel benieuwd naar bewegend beeld. Galop ziet er ook fijn uit.


Het is meer het stukje vanuit achter schakelen. Minder duiken zeg maar en sommige ministukjes dus even een stukje daaruit komen.

Nog steeds baby stapjes

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 10:44

Ik had mijn bericht niet afgemaakt. Half wakker.

Dat lang laag kennen we natuurlijk en dat doet ze super en correct. Die foto's hoef ik hier niet meer te plaatsen tenminste niet constant. Het leek me alleen wel leuk dat je ziet waarom we niet snel omhoog plaatsen en waarom we dit in kleine stapjes doen. Metertje oppakken en weer los en zeker niet doorzetten hierin maar wel proberen ernaar toe te werken.

Ik ga vandaag weer zelf en zal weer proberen een stuk te filmen.

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 11:39

Wat een leuk topic om te volgen! Ik sluit aan!

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:11

GabberGill schreef:
Elisa2 schreef:
Ik zou haar niet te snel hoger instellen maar het van achter uit laten komen. Nu lijkt ze op de eerste foto iets wat in een vals knikje te gaan lopen. (foto kan vertekenen uiteraard) En voor een paard die nog helemaal weer opgetraind moet worden ohz denk ik dat ze daar wat meer tijd voor nodig heeft om de juiste spieren e.d op te bouwen. :-)

Al snap ik het enthousiasme bij zo,n talentvol paard die alles aanbiedt en alles zo makkelijk doet. :-) Ben wel benieuwd naar bewegend beeld. Galop ziet er ook fijn uit.


Het is meer het stukje vanuit achter schakelen. Minder duiken zeg maar en sommige ministukjes dus even een stukje daaruit komen.

Nog steeds baby stapjes


Dan heb ik niets gezegd. :)

Ben wel benieuwd naar bewegend beeld!

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 14:49

Ik ga dit morgen gelijk proberen te regelen!

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Wat ik nu vooral doe is een stukje oppakken maar vanuit achter en dan der hals weer een deel laten vallen.

Ze komt natuurlijk van heel laag ingesteld en dat doen we nu een heel klein beetje liften en dat vind ze spannend dat merk je en als ze dan doorkomt met achter laten we der na een paar pasjes weer gewoon zakken. Eigenlijk lichtjes opvoeren en afvloeien en dat zijn nu een paar pasjes, wordt vanzelf een meter om uiteindelijk een rondje te worden. Alles kalm aan maar wel met het oogpunt op waar we naartoe willen.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5645846381

Hier zit wat beeld bij maar mijn tel viel steeds om. Was dus geen succes.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 22:41


Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 08:25

Ziet er fijn uit! zitten al mooie stukken tussen.