Fuego, diepe dalen en hoge pieken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Fuego, diepe dalen en hoge pieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 08:41

Fuego is er inmiddels al 1,5 jaar en wat hebben wij een weg afgelegd, inmiddels zijn wij samen onverslaanbaar <3

Fuego kocht ik in mei 2021 als 17 jarige Andalusiër hengst na het plotseling afscheid moeten nemen van mijn onceinalifetime paard.

Ons begin was niet zo goed, hij was getraumatiseerd en mega onzeker, ik was na het verlies van mijn maatje ook mega onzeker geworden en zelfs bang om hem te rijden. Een combinatie die gedoemd is om te mislukken dus. Eind 2021 Fuego dan ook weer te koop gezet, maar ik kon het niet over mijn hart krijgen om hem weg te doen. Mijn laatste kans om het te laten slagen was aan mijzelf werken en dat ben ik toen gaan doen.

Aanbeland in januari 2022 hadden we een prachtige fotoshoot samen <3
Eigenlijk bedoeld als afscheidsschoot, maar het was gewoon het begin van iets heel moois <3

Afbeelding

Daarna besloten om Fuego toch te houden en na aan mijzelf gewerkt te hebben, met dank aan Fuego om even een grote spiegel voor te houden! Heb ik in Maart de stoute schoenen aangetrokken en na een half jaar zat ik er weer op. Met knikkende knieën, maar ik zat erop! Na een rondje eraf en de dag erna 10 minuten met hem gestapt en de knikkende knieën waren verdwenen, ik voelde aan alles, ik kon weer gaan genieten van het rijden :D
Dat weekend reed ik weer een heerlijk rondje met hem door de wei, zó enorm braaf, na een half jaar niks doen en dan zo rondlopen, ja ik wist, Fuego was toch echt bijzonder <3
Afbeelding

Zo reden we dit voorjaar en zomer heerlijk zonder problemen samen rond, wat een geweldig paard is het toch <3

Afbeelding

Afbeelding

Nog een leuke van ons samen :D
Afbeelding

In juni/juli had ik weer een fotoshoot gepland en kwamen deze geweldige foto's uit.
Onze band is hier zo mooi vastgelegd <3

Afbeelding

Afbeelding

En dit jaar heb ik ook mijn droom waargemaakt, ik had Fuego eigenlijk gekocht om buitenritjes te maken, en deze zomer heb ik dit dan eindelijk met hem gedaan, en wauw, ondanks zijn mega spanning was hij zo enorm braaf, ja, die Fuego blijft mij steeds weer verbazen hoe geweldig hij eigenlijk is! <3

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast is Fuego uiteraard ook maar gewoon een paard en ondanks dat hij hengst is, leeft hij hier een echt paardenleven met vriendjes <3

Afbeelding

Zijn we nog alleen met z'n tweetjes op pad geweest buiten en was hij super braaf <3
Afbeelding

Afbeelding

Nog een mooie foto van een shoot eind van de zomer <3
Afbeelding

En na deze mooie zomer zijn we aanbeland in het hier en nu.
Helaas heeft Fuego het aan zijn luchtwegen en begon hij einde van de zomer erg veel last te krijgen.
Ondanks de goede zorgen en het vele buiten werd het alleen maar erger en heb ik vaker gedacht dat ik hem misschien wel moest laten gaan. Gelukkig zijn we weer op het goede spoor en begint Fuego langzaam weer wat beter te worden zodat hij hier zijn (vervroegd) pre-pensioen kan vieren.
Want na alles wat wij hebben meegemaakt wil ik deze lieverd zeker weten nog niet kwijt <3

Afbeelding

Afbeelding

We zijn zo enorm gegroeid in een jaar tijd, ik kan wel zeggen dat Fuego mijn nieuwe onceinalifetime paard is, wat hij mij allemaal geleerd heeft, over hem én over mijzelf, dat is gewoon ongelofelijk mooi <3
Hopelijk is het ons gegund en mag ik volgend jaar weer een jaaroverzicht maken van ons!

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fuego, diepe dalen en hoge pieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:33

Ik hoop dat hij nog lang bij je mag blijven, vind het echt een prachtpaard.

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Fuego, diepe dalen en hoge pieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 14:12

Dankjewel Elisa, dat hoop ik ook, want hij is echt geweldig <3

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Fuego, diepe dalen en hoge pieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:17

Wat een prachtige en vriendelijke uitstraling heeft Fuego, moet een geweldig paard
zijn idd om te hebben.
Hopelijk mag hij nog heel lang bij je blijven….

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:20

Wat zijn jullie zo onwijs naar elkaar toe gegroeid, mooi om dat te mogen volgen. Ik hoop dat (hij Rambo allereerst heel houdt _O- ) en nog heel lang bij je mag blijven!

Amber_anne

Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:22

Je mag echt heel trots zijn op jezelf ts! Ik hoop dat 2023 nog mooie momenten brengt voor jullie

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 08:28

Kally, het is een paard waar je echt moeite voor moet doen, maar eenmaal die band gaat hij echt voor je door het vuur! Zelden zo'n geweldig, bijzonder karakter meegemaakt!
Autumnn, dankjewel <3 Je weet zelf hoe moeilijk het soms kan zijn!
Hij is gelukkig al wat liever tegen Rambo :') En ik hoop dat hij nog wat jaartjes mag genieten van z'n pensioen bij ons <3
Amber_anne, wat een lieve woorden, dankjewel! Uiteindelijk denk ik dat wij gewoon elkaar nodig hadden op dat moment, alleen begrepen we elkaar niet. Ik hoop dat hij nog lang bij ons in de wei mag blijven lopen en lekker mag genieten van het echte paardenleven <3

Anoniem

Re: Fuego, diepe dalen en hoge pieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:31

Fuego <3

Hij lijkt me zo bijzonder! Hopelijk mogen jullie nog lang van elkaar genieten.

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Fuego, diepe dalen en hoge pieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 11:47

Dat is hij zeker Jolijn, dankjewel, dat hoop ik ook <3

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Fuego, diepe dalen en hoge pieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:30

Wat een leuk en bijzonder paard. Ik hoop dar jullied nog lang van elkaar mogen genieten. Mag ik vragen waarom hij nog hengst is? Is hij ook dekhengst?

ladyroxy

Berichten: 108
Geregistreerd: 27-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:04

Wat een toppers zijn jullie en knap dat je hebt doorgezet!
Fijn dat je hem zo'n goed thuis kunt bieden en een vertrouwensband hebt opgebouwd.

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Fuego, diepe dalen en hoge pieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:20

Wat een mooi dier. Ik wens jullie nog mooie jaren samen.

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 20:59

Dandelion07 schreef:
Wat een leuk en bijzonder paard. Ik hoop dar jullied nog lang van elkaar mogen genieten. Mag ik vragen waarom hij nog hengst is? Is hij ook dekhengst?

Dat mag je zeker vragen. Fuego heeft 12 jaar in Spanje gewoond en is toen pas naar Duitsland gehaald, waar ik hem 1,5 jaar geleden heb gekocht. Aangezien wij de paarden in eigen beheer hebben en geen merries is het voor mij geen probleem dat hij hengst is en ik zag ook het nut er niet meer van in om een paard op deze leeftijd te castreren. Daarnaast merk je er niks van, hij is superlief en je merkt totaal niet dat hij hengst is.

Ladyroxy, wat lief! Ik ben ook heel blij dat het uiteindelijk toch goed gekomen is met ons <3

Jessix, dankjewel, hopen dat alle medicatie aanslaat, dan kan hij hopelijk nog wat jaartjes mee <3

ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:20

Wat een lieverd! Ik hoop dat je nog lang plezier met hem beleefd! <3

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 09:09

_Tarzan schreef:
Dandelion07 schreef:
Wat een leuk en bijzonder paard. Ik hoop dar jullied nog lang van elkaar mogen genieten. Mag ik vragen waarom hij nog hengst is? Is hij ook dekhengst?

Dat mag je zeker vragen. Fuego heeft 12 jaar in Spanje gewoond en is toen pas naar Duitsland gehaald, waar ik hem 1,5 jaar geleden heb gekocht. Aangezien wij de paarden in eigen beheer hebben en geen merries is het voor mij geen probleem dat hij hengst is en ik zag ook het nut er niet meer van in om een paard op deze leeftijd te castreren. Daarnaast merk je er niks van, hij is superlief en je merkt totaal niet dat hij hengst is.

Ladyroxy, wat lief! Ik ben ook heel blij dat het uiteindelijk toch goed gekomen is met ons <3

Jessix, dankjewel, hopen dat alle medicatie aanslaat, dan kan hij hopelijk nog wat jaartjes mee <3


Aha ik snap het. Hij kijkt ook heel goedig.

DJZ

Berichten: 3116
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Fuego, diepe dalen en hoge pieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:36

Heel mooi paard en wat mooi om te lezen dat je zoveel vertrouwen in hem hebt gekregen +:)+
en super gaaf dat ook jij jouw hengst lekker als paard kunt houden, buiten met andere paarden om hem heen +:)+
Hopelijk slaan de medicijnen aan en heeft hij minder last van zijn luchtwegen :(:)

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 12:47

Dankjewel Dandelion07, je merkt echt niet dat hij hengst is, hij is rustiger dan menigeen merrie of ruin hoor :')
En hij is geweldig, zit geen kwaad in hem <3

DJZ, dankjewel, ik ben ook heel blij dat we ons ondanks alles toch zo gevonden hebben <3
Een hengst is ook maar een paard he, en tot voor kort stonden de 3 hengsten gewoon samen, geen probleem. Nu met een nieuw paard is het wel even rustig introduceren haha! Maar hij staat sowieso altijd samen met zijn pony vriendje :D
De medicatie lijkt aan te slaan dus ik ben voorzichtig positief!

DJZ

Berichten: 3116
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:12

Citaat:
DJZ, dankjewel, ik ben ook heel blij dat we ons ondanks alles toch zo gevonden hebben <3
Een hengst is ook maar een paard he, en tot voor kort stonden de 3 hengsten gewoon samen, geen probleem. Nu met een nieuw paard is het wel even rustig introduceren haha! Maar hij staat sowieso altijd samen met zijn pony vriendje :D
De medicatie lijkt aan te slaan dus ik ben voorzichtig positief!


Inderdaad: een hengst is ook gewoon een paard :D Ik heb zelf een Friese hengst en kan hem ook heel fijn en sociaal houden :D
Ik hoop echt dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten :j

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Fuego, diepe dalen en hoge pieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-22 12:42

Even een update, na de dip die Fuego had kan ik nu gelukkig melden dat hij weer gezond is. Hij blijft onder streng toezicht van de DA en zodra hij weer iets verslechterd krijgt hij weer een kuur maar voor nu is hij weer als herboren en heb ik weer hoop dat we komend jaar weer een jaaroverzicht kunnen maken :D