2022 met Oskar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

2022 met Oskar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 13:59

Hoi allen! Ik vond het een leuk idee om een jaar met mij en Os te delen. We hebben geen gemakkelijk jaar gehad: er is veel gebeurd, zowel positief als negatief... Ik vind het leuk om dit te delen met alle bokkers! Os en ik zijn er nog lange niet, maar zijn wel op de goede weg. :)

Paspoortje:
Oskar
Ruin van 8 jaar
Met een heel mooi kleurtje 8-)

1. Januari
We beginnen dit jaar op een nieuwe stalling. De maand ervoor verhuisd dus het was allemaal nog erg wennen voor ons beiden! Wel voelden we ons goed welkom en verliep het eigenlijk rustig. We zijn verhuisd van een st op het platteland naar een stalling vlakbij het bos zodat we ook buiten konden rijden!

Hier onze eerste bosrit! Erg veel spanning van beide kanten, maar ging best goed!
Afbeelding

Helaas zagen we dat hij niet lekker liep op de filmpjes in het bos... Osteopaat geweest, kon niks vinden en advies was naar de kliniek.

Arm ding in de trailer.
Afbeelding

In de kliniek is niks gevonden, dus advies was rijden maar... Goede training zou hem goed doen. Zo gingen we richting februari. Toch voelde het niet goed en stond het rijden op een zeer laag pitje.

2. Februari
Weinig gereden, soms even gelongeerd te kijken hoe hij liep maar ik twijfelde gewoon teveel... Wist niet wat ik moest. Veel geknuffeld, gepoetst en grondwerk gedaan. Zo hebben we wel een betere band gekregen.

Afbeelding

3. Maart

Voor het eerst schriktraining gedaan! Hoe nuchter hij ook kan zijn, ging dit eigenlijk te makkelijk :+

Afbeelding

In maart heb ik thermografisch onderzoek laten doen. Op advies van haar een fascia release therapeut laten komen: daar kwamen de antwoorden en oplossingen!!! Hij had meerdere behandelingen nodig... Maar wat een verschil!

Oskar hoe ik hem ken: speels en ondeugend:
Afbeelding

Opeens kon hij springen en was hij blij: :+
Afbeelding

4. April

In april ben ik gaan lessen bij een andere instructrice om Oskar te leren hoe hij op de juiste manier zijn lichaam moet gebruiken! Dit was voor mij heel moeilijk en schakelen... Oskar deed altijd wel z'n best!

Deze foto is echt 1 van mijn favorieten
Afbeelding

5. Mei
Het land op! Yesss! Wel met graasmasker. Dit jaar voor het eerst, dus hij was hier nog niet zo mooi afgesteld.... :')

Afbeelding

Omdat ik wat onzeker kan zijn, helemaal buiten zijn we vaker gaan wandelen naar het bos. Zo deden we toch nog afwisselende dingen in de week en kon hij buiten wennen aan verkeer etc.

Afbeelding


Os is van goud :+

Afbeelding

6. Juni

De maand waarin we veel gingen lessen, wandelen en leuke dingen doen.

Met z'n mooie blauwe dekje!

Afbeelding


:+ Hij houdt van pionnen!
Afbeelding

7. Juli
Ging zoooo goed!

Zo reden we de bak door;
Afbeelding

8. Augustus
Had een hele leuke maand moeten zijn, maar helaas :'(

Op mijn verjaardag, kwam de zadelpasser voor een nieuw zadel. Uit zijn huidige zadel was hij gegroeid... Een verjaardagscadeau zei ik nog! Helaas, was hij heel boos met proefpassen en liep hij kreupel... Gelijk afgestapt, geen zadel gekocht en Os op rust...

Regelmatig gekeken of hij verbeterde, maar helaas. Ik ging eerst op vakantie met het idee: als hij niet goed loopt als ik terug kom, gaan we naar de kliniek.


Afbeelding


9. September

Terug van vakantie en liep nog net zo slecht... Afspraak ingepland en eind september zijn we weer naar de kliniek gegaan. Hij is waarschijnlijk onderuit gegaan in het land, er was wat vocht in z'n SI dus hij is ingespoten. Hij moest echt op rust, daarna oppakken. In de tussentijd veel clickertraining gedaan om hem mentaal bezig te houden. Daarna met een les opgestapt! Ging nog moeilijk, maar het komt goed, dat zeker. Vanaf dat moment serieus bezig geweest met hem echt goed recht te richten. Hij is scheef, waardoor ook z'n problemen ontstaan.

http://boktimg.nl/img/m/wMJZ5x.jpg


http://boktimg.nl/img/m/xoKpXP.jpg


http://boktimg.nl/img/m/SEi12I.jpg

10. Oktober
Lessen, lessen, lessen en veel oefenen. Hard werk werd beloond!! Hij werd rechter, ging goed lopen en gewoon een feestje om samen te werken.

http://boktimg.nl/img/m/9a0H69.webp

11. November

Top maand! Tot nu toe :+ Os kreeg een nieuw zadel van mij cadeau die weer 100% ligt!

http://boktimg.nl/img/m/hjgCfH.jpg

Gisteren weer buitengereden!!


http://boktimg.nl/img/m/674o92.webp

http://boktimg.nl/img/m/3rhLFS.webp


Kortom, alleen nog december dan zit het jaar er weer op. Ik ben blij dat ik nooit heb opgegeven en dat hij nu mijn allerbeste vriendje is :) We hebben het niet altijd makkelijk.... Maar we komen er wel!

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen/kijken!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 14-11-22 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links veranderd, max 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 2022 met Oskar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:13

ITP --> EJL-ITP

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: 2022 met Oskar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:48

Wat een ontzettend leuk en sympathieke pony om te zien. Hopelijk volgend jaar minder tegenslagen!

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 22:00

littleroosie schreef:
Wat een ontzettend leuk en sympathieke pony om te zien. Hopelijk volgend jaar minder tegenslagen!


Ik hoop het ook! :)

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: 2022 met Oskar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:06

Wat een leuk overzicht! En een knappe pony, mooie kleur <3

Flowery

Berichten: 2445
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: 2022 met Oskar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:30

Trots op jullie! <3

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: 2022 met Oskar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:07

Heel leuk geschreven met leuke fotos! Wat een pech. Hopelijk was dit genoeg pech voor de komende 10 jaar.
Oskar heeft echt een heel mooie kleur. Weet je wat voor ras hij is?

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Re: 2022 met Oskar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:02

Wat een leuke foto's, wat doe je leuke dingen met hem, ondanks zijn blessures.
Hoop dat jullie volgend jaar een beter jaar hebben qua gezondheid. <3

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 10:28

Dandelion07 schreef:
Heel leuk geschreven met leuke fotos! Wat een pech. Hopelijk was dit genoeg pech voor de komende 10 jaar.
Oskar heeft echt een heel mooie kleur. Weet je wat voor ras hij is?


Thanks allen! :) Er zijn zat leuke dingen te doen ook al is hij geblesseerd, dat vond ik in ieder geval :')

Zijn ras is onbekend :) Hij komt uit Hongarije en is in NL pas gechipt en en paspoort gekregen.... Hij is echt een toverbal! Als ik hem niet geschoren had, was hij nu bijna zwart geweest:)

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: 2022 met Oskar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:02

Wat een leukerd!
Bijzonder kleurtje ook.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:53

knappe Ossie <3

Jullie hebben helaas veel tegenslagen gehad maar nu zo goed op weg!
Hopelijk lekker van elkaar genieten in 2023! :D