2022 Wiet dr eerste jaar (semi)pensioen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24047
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

2022 Wiet dr eerste jaar (semi)pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 10:00

We hebben nog 2 maanden maar toch leuk al een overzichtje te maken :)

Het was wel een bewogen jaar. Waar we in 2021 enorm veel gave kilometers maakten samen, viel dat begin dit jaar opeens stil...

In december nog echt top lessen gereden, maar eind van 't jaar kreeg ik haar niet meer fijn aan het lopen en ze begon wat te staken met het bakwerk. Toen met het weegmoment in januari bleek dat ze ook teveel was afgevallen hebben we alles even op een lager pitje gezet.

Met dr haat liefde verhouding Pony :Y)
Afbeelding

Begin februari even samen naar 't strand gegaan voor een klein stapritje. Nu 't nog kon, want ik wist dat we mogelijk een medische molen in zouden gaan. We waren Alleen op de wereld en het was echt heerlijk!
Afbeelding

half februari gingen we naar de kliniek, iets dat ik had uitgesteldt want toch bang voor wat eruit zou komen :o
Afbeelding

Ik had maagzweren of een vage langere medische molen verwacht. Niet iets definitief. Dat was het wel... Artrose in dr rug en niet heel positieve arts. M'n wereld stond even stil...

Ze is ingespoten, kreeg een behandel plan mee, en daarna weer proberen op te bouwen. Voor mij was 't toen direct wel duidelijk; "rijden ga ik niet meer".

Rustig laten bezinken en samen rommelen en chillen
Afbeelding

Behandelingen door osteo en fysio
*gaap*, rustgevend
Afbeelding

En tussendoor nog een shoot gedaan
Afbeelding

Toen opbouwen. Aan de fiets, aan de longe, wandelen...
Afbeelding

Blij op 't strand!
Afbeelding

Tussendoor kwam er nog wel eens wat uit in de losgooibak {:}
Afbeelding

Omdat 't opbouwen stagneerde en we er beiden niet gelukkig van werden, heb ik dr stilgezet. Lekker de zomer op het land, met af en toe een wandeling. Dat deed haar goed!
Afbeelding

Inmiddels is het weideseizoen zo goed als voorbij, en staan ze weer op de paddock. En pak ik dr weer iets op met aan de hand werken, zodat ze toch genoeg beweging krijgt en soepel blijft nu ze meer stilstaat op de paddock. Dat gaat tot nu toe goed en ze verbeterd ook!

Verder wandelen we veel, en zo ook met de trailer naar 't bos. Daar is ze zo blij <3 Niet bij te benen die vos :')
Afbeelding

Maar dit mis ik zo!! Dus soms, in 't bos, een mini stukje zonder zadel voor de foto. Ze zet er geen pas anders om, en het lijkt dr niet te deren gelukkig. Dit s gewoon het fijnste gevoel en mooiste uitzicht <3
Afbeelding

Ze is blij, ze doet het momenteel goed. En ik hoop dat we nog jaren samen zij aan zij van elkaar kunnen genieten, al wandelend!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 06:55

Wat een rotnieuws zeg. Hopelijk blijft het zo goed gaan n blijft ze nog lang bij je.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2022 Wiet dr eerste jaar (semi)pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:20

Wat een bewogen jaar inderdaad. Hopelijk kunnen jullie nog lang van elkaar genieten!

Nickeltje

Berichten: 28247
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: 2022 Wiet dr eerste jaar (semi)pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 00:06

Ow... Wat een jaar...
En nog altijd een prachtig paard dat hopelijk nog lang bij je blijft.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 00:48

Jeetje wat een jaar. Hopelijk kunnen jullie zo nog lang genieten. En de eerste foto is briljant :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41609
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: 2022 Wiet dr eerste jaar (semi)pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 07:45

Ach wat een jaar, zo. Fijn te lezen dat het nu goed gaat en de dame lijkt te genieten van haar pensioentje. Ze ziet er iig geweldig en blij uit.

En die pretshet op de eerste foto, haha :)).

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:50

Wietje op de voorpagina in uitgelicht, ze valt meteen op met haar mooie bles. Wat blijft het ook een geweldig paard. Zo'n uitslag doet de grond onder je voeten wegzakken, gelukkig proberen jullie er allebei het beste van te maken. Heeft ze veel pijn aan haar rug? Zitten stapritjes onder het zadel er ook niet meer in voor jullie?

Elisa2

Berichten: 37228
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 2022 Wiet dr eerste jaar (semi)pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:33

Wat een rotnieuws maar respect hoe je ermee om gaat en toch nog leuke dingen samen met haar doet die wel kunnen.

Tancreda4

Berichten: 24047
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 16:03

Bedankt allemaal <3

En ja, mijn shetje. Dat is ook echt een toppertje! Minder bekend op bokt, maar is ook alweer 13 jaar ons maatje <3

suffie schreef:
Wietje op de voorpagina in uitgelicht, ze valt meteen op met haar mooie bles. Wat blijft het ook een geweldig paard. Zo'n uitslag doet de grond onder je voeten wegzakken, gelukkig proberen jullie er allebei het beste van te maken. Heeft ze veel pijn aan haar rug? Zitten stapritjes onder het zadel er ook niet meer in voor jullie?


Stapritjes zouden wellicht nog kunnen, maar omdat ze bij het in draf vragen (aan de longe) duidelijk aangeeft dat ze dat niet wilt, voelt het voor mij ook niet goed er dan wel voor langere tijd op te gaan zitten. Een rondje erf, of stukje in het bos doe ik nog wel eens zonder zadel, dat lijkt haar niet te deren.

Stiekem is dit al wat jaartjes aan het sluimeren, de warming-up was al langer wat lastig. Maar elke keer ging ze weer als een zonnetje lopen als ze eenmaal warm was geworden. Doordat ze stiekem al langere tijd zich zo voor mij heeft ingezet en door die 'zure appel' is heen gegaan, vind ik het niet meer fair om haar hier weer door te vragen, nu ik weet waar het vandaan komt. Vandaar dat ik het opbouwen qua draf (longe etc) van de zomer ook heb neergelegd. Het is goed zo :) Zeg ik nu even heel makkelijk, maar dat heeft ook wel even geduurd bij mij dat ik mij er ook echt bij neer kon leggen... En nog vind ik het nog wel eens heel moeilijk. Ik mis onze ritjes wel heel erg.

hannelot
Berichten: 976
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: 2022 Wiet dr eerste jaar (semi)pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:34

Wat een jaar, wat een jaar! fijn dat het zo gelopen is!