Weer eens wedstrijd met Ivy!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 19:42

11 september had ik weer eens wedstrijd met Ivy! Eerst ben ik samen met een vriendin haar gaan wassen en toiletteren om daarna wat foto's te gaan maken. Die zal ik in een later topic delen :) Tijdens het knotten was ze zo braaf. Ze stond zelfs te slapen. Ik ben daar heel trots op, omdat ze ook wel eens ander gedrag heeft laten zien, zoals bijten en vervelend doen.

In mijn vorige wedstrijtopic kreeg ik te horen dat mijn zadel te ver naar voren lag, dus heb ik mijn zadelmaker in de tussentijd laten komen. Het zadel paste nog prima, maar ze heeft hem iets opgehoogd zodat ik minder makkelijk in stoelzit zou komen te zitten. Verder vond ze me voor dat moment prima zitten. Ik heb nog steeds de neiging om dat te doen, maar dat is dus vooral een werkpunt voor mezelf. Daarnaast heb ik in stapjes de thiedeman los kunnen laten en kunnen we nu best wel goed zonder rijden, al zeg ik het zelf :D

Tijdens het losrijden heb ik er vooral op gefocust op een pasje wijken in stap en draf, zodat ik haar makkelijker recht kon maken als ze zichzelf scheef zou maken in de proef. Daarnaast heb ik het binnenkomen en halthouden geoefend, gereden op de binnenhoefslag, doorzitten en zelf proberen te ontspannen (dat is echt een heel groot werkpunt van me), voltes 15 meter en activeren en rechtrichten. Tijdens het losrijden was ze zo fijn!
De foto's staan grotendeels op volgorde.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna hebben we de proef F9 gereden. Voor mijn idee was het was slordig gereden, maar volgens stalgenootjes die hebben gekeken was het heel netjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Uiteindelijk heb ik een derde plaats behaald van de negen deelnemers met 223 punten.

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Tips en reacties zijn natuurlijk altijd welkom!

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:23

Dat vind ik er al veel beter uitzien!

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 20:25

Dankjewel! We hebben natuurlijk genoeg verbeterpunten, maar ik heb wel echt het idee dat we in stapjes vooruit gaan :)

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:07

Kimmie25501 schreef:
Dankjewel! We hebben natuurlijk genoeg verbeterpunten, maar ik heb wel echt het idee dat we in stapjes vooruit gaan :)


Ik heb je stilletjes gevolgd maar er zit zeker een stijgende lijn in hoor, lekker door gaan +:)+

MerleSimone

Berichten: 5734
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:30

Wauw dat ziet er al een stuk constanter uit! Gefeliciteerd met je prijs!

prugelpiet

Berichten: 12594
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:38

Wat ga jij hard vooruit zeg! Goed bezig!

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 21:42

Dankjewel allemaal!

karijn

Berichten: 5420
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 07:42

Top gedaan hoor.
Let wel op het lichtrijden op het juiste been :)

Divers

Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:07

Fijn beeld, ik volg je al (heel) lang en ben lange tijd niet gelukkig geworden van hoe het eruit zag. Ik kan nu oprecht zeggen dat ik dat wel word.

Ivy loopt door, jij zit recht op met een knik in je ellebogen, Ivy loopt met een fijne hoofdhouding… vooral dat ‘gas erop’ ziet er stukken beter uit dan het gesjok wat ik eerder gezien heb. Knap hoor, goed op weg.

Als ik dan toch wat zou zeggen is het; ontspan je benen zodat je tenen niet uitsteken en houd je handen iets minder in je schoot. Maar zo is er altijd wel iets te zeggen ;)

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:37

Ik heb niet eerder gereageerd op je topics, maar ze wel voorbij zien komen. Ook ik wil even zeggen dat het verschil groot is! Wat zijn jullie goed vooruit gegaan, je bent echt lekker bezig met Ivy. Ga vooral zo door :D

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:40

Jullie gaan goed Kim! Ziet er super netjes uit!

Autumnn

Berichten: 8083
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:10

Wat gaan jullie goed! Je mag trots op jezelf zijn hoe jullie vooruitgaan :)

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 10:18

Heel erg bedankt allemaal!

Karijn, dat is een puntje waarbij ik geaccepteerd heb dat ik dat niet zo goed kan :+ Ik zie het niet, ik voel het niet. Het is eigenlijk altijd een grote gok :') Met mijn normale training kijk ik altijd in de spiegel, dus het is niet dat ik haar altijd in de weg zit, maar dit is nou zoiets wat zelfs met iedere dag oefenen niet beter wordt.

Divers, daar ga ik proberen op te letten. Ontspanning is best lastig. Want eigenlijk als je erop gaat letten ontspan je niet meer haha!

Dee_Es

Berichten: 3674
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:48

Ik zie ook duidelijk vooruitgang, knap hoor! En gefeliciteerd met jullie 3e plek.

Probeer in het doorzitten niet te stil te zitten. Lekker meewiebelen met je paard. Vaak willen we te stil zitten en daar ga je juist van stuiteren.

Leuk dat je weer foto's en een filmpje hebt gedeeld. Lekker verder oefenen, jullie zijn goed bezig.

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 12:47

Dankjewel! Dat ga ik proberen!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:56

Gefeliciteerd met jullie 3e prijs en wauw met hele mooie punten. Leuk om jullie weer eens in een topic te zien. Wat zijn jullie al heel mooi vooruit gegaan. Er zitten al heel veel goede gereden stukken bij in de proef, maar ook nog wat stukken die nog iets minder zijn ( dat zijn er niet veel). Ga je nog meer wedstrijden rijden? Mooie foto's en de knotten zijn ook echt super mooi!

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 09:25

Dankjewel! Ik ben van plan als het lukt voor nu nog onderling F-proeven te blijven rijden en dan mezelf vanaf volgend jaar zomer te oriënteren op officieel starten :)