Knappe Izarra

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 15:48

Izarra is nog niet zo heel lang van mij en ik ben zo’n sensibel paard niet gewend, maar ze heeft een heel erg lief karakter en doet enorm haar best voor mij <3
Ze is 6 jaar en sinds januari dit jaar onder het zadel.

Ik heb zelf een vorm van Cerebrale Parese (spasme), ataxie en heupdysplasie. Ehm als paard was ik allang afgekeurd en waarschijnlijk ingeslapen :o

Morgenmiddag word ik gekeurd bij de KNHS, zodat ik met dispensatie wedstrijden mag gaan starten wat uiteindelijk de bedoeling gaat zijn. Ik heb gisteren groen licht gekregen voor magnetische stijgbeugels met magnetische zooltjes voor in mijn laarzen. Die worden / zijn gesponsord door de DVB foundation <3
Ik heb ze besteld en ze zijn onderweg, dus onderstaande foto’s zijn nog met “ gewone” stijgbeugels.

Wij zijn nog niet klaar voor een wedstrijd, maar ik ben gewoon zo blij met Izarra :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knuffeldier

Berichten: 562
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Midden van het land

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 16:22

Wat een mooi dier!

Je omschrijft een hoop lichamelijke uitdagingen. ik vind het er fijn uitzien, knap!

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:10

Hele fijne eerlijke ruiter ben je <3

MyWishMax

Berichten: 25447
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:35

Wat fijn dat de aanvraag gelukt en goedgekeurd is zeg! Fijne uitkomst van topic! En ik had het al eens gezegd,maar zo'n sensibel paard is niet zo verkeerd als je lichamelijk wat mankeert he? Heel fijn dat het zo goed klikt!

Ziet er goed uit hoor en met die beugels gaat het alleen nog maar beter worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:38

Wat een leuke combinatie! <3
Het ziet er nu al fijn uit en dat gaat alleen nog maar beter worden!

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 19:53

MyWishMax schreef:
Wat fijn dat de aanvraag gelukt en goedgekeurd is zeg! Fijne uitkomst van topic! En ik had het al eens gezegd,maar zo'n sensibel paard is niet zo verkeerd als je lichamelijk wat mankeert he? Heel fijn dat het zo goed klikt!

Ziet er goed uit hoor en met die beugels gaat het alleen nog maar beter worden.

Het was zeg maar mijn plan inderdaad met een nieuw paard, dat het een sensibel paard moest gaan zijn. Dat betekent wel dat ik hulp nodig heb om hier mee te leren omgaan, die hulp heb ik gelukkig ook en daardoor gaat het gelukkig goed.
Izarra houdt mij heel erg in de gaten en mocht ze even in de war zijn laat ze dat subtiel maar voor mij toch duidelijk weten <3
Dan zeg ik sorry paard en vraag ik duidelijker wat ik wil en zegt zij “ Ooo dat wil je, dan doen we dat” :D

Leuk die gesprekken zo hoor, heel verhelderend. Ook dat ik leiderschap moet nemen, dat eist Izarra namelijk, want anders is ze dus in de war :)

Lieve reacties iedereen, dankjewel <3

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 23:33

Ja want sensibel is echt heel fijn, want zo hoef je minder hard te werken :D
Het ziet er goed uit hoor! Ik ken iemand die ook met die magnetische beugels rijdt vanwege een beperking en die is er heel erg blij mee!

prompter

Berichten: 11238
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 23:39

Wat zit je er netjes op Ineke, ik kan me nog foto's herinneren met Levi, toen was je nog aan het zoeken naar een fijne houding denk ik, maar dit ziet er goed uit +:)+ !

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 00:52

Hele fijne foto’s om naar te kijken! Jullie zijn een leuke combinatie!

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:34

Fijne foto's en zeker knap met de beperkingen die je benoemt. Heel veel succes in de toekomst, jullie zijn een leuk stel! <3

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:14

Mooie combinatie! Het ziet er voor een nieuwe combi al erg goed uit +:)+ ! Ik wens jullie veel plezier en succes bij de wedstrijden. Dat komt vast goed !!

Zertab

Berichten: 12317
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:26

Knap paard Ineke <3

Kiwiaa

Berichten: 970
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:12

Wat ziet dit er fijn uit! Veel plezier met haar, komt helemaal goed. <3

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 18:21

Wat een leuke reacties dankjewel :D en nog in uitgelicht ook, daar heb ik nog nooit gestaan tot nu dan :D

Ik ben net thuis vanuit het KNHS centrum in Ermelo. Lange reis voor mij, maar het was het waard. Ik ben erg moe, ze lieten mij heel hard werken met alle oefeningen die ik moest doen. Normaal gesproken helemaal niet zo moeilijk hoor, maar voor mij wel.

Daar ging het natuurlijk ook om, wat kun je wel en wat niet. Nou, ik kan een hele hoop dus niet of heel slecht.

Ik ben ingedeeld in Grade 2
Gekopieerd vanaf de website van de KNHS:

“ Grade II: Voornamelijk rolstoel gebruikers met zeer beperkte romp- en beenfunctie, maar met een licht beperkte arm functie of sporters met een matige beperking in romp en alle vier de ledematen”

Er gaat een wereld voor mij open en gek genoeg voel ik een soort van opluchting, omdat het voor mij voelt alsof ik straks in de wedstrijden een eerlijkere kans krijg om te laten zien wat ik kan.

Zal ik laten weten hoe het straks gaat wanneer ik ga starten en de weg er naar toe, vinden jullie dat leuk om te volgen?

Anoniem

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:08

Wat heb je 'r lekker aan het lopen!

En wat fijn dat je keuring bij de KNHS goed verlopen is. Zo gek vind ik je gevoel niet hoor, het is toch een stukje erkenning en wat je zelf ook zegt, een eerlijkere kans om te laten zien wat je kunt! Als je een topic bijhoudt, kom ik je zeker volgen. :D

MyWishMax

Berichten: 25447
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:11

Wat fijn dat de keuring geweest is en je het stukje erkenning hebt! Ik vind het stoer, want ik ben het al 2 jaar aan het uitstellen want wil eigenlijk die bevestiging niet :') Ik weet het wel, maar zo zwart op wit vind ik toch weer eng

Heb je fijne dispensatie voor in de basis sport? En ja, ik vind het ook boeiend om te volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:38

MyWishMax schreef:
Wat fijn dat de keuring geweest is en je het stukje erkenning hebt! Ik vind het stoer, want ik ben het al 2 jaar aan het uitstellen want wil eigenlijk die bevestiging niet :') Ik weet het wel, maar zo zwart op wit vind ik toch weer eng

Heb je fijne dispensatie voor in de basis sport? En ja, ik vind het ook boeiend om te volgen!
:knuffel: Ik snap dat de drempel gevoelsmatig hoog is, maar als je vastloopt in bepaalde dingen, kan het echt heel fijn zijn. In mijn geval ging het om m'n studie, en het is in eerste instantie wel ruk om toe te moeten geven dat je dispensatie/extra voorzieningen nodig hebt, maar als je er eenmaal gebruik van kunt maken, merk je hoeveel stress en frustratie het je scheelt. :)

Jullie zijn allebei gewoon goede amazones en dankzij dispensatie voor bepaalde hulpmiddelen krijgen jullie ook de eerlijke beoordeling en 'level playing field' die jullie verdienen!

MyWishMax

Berichten: 25447
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:46

In mijn geval slaat het nergens op hoor. Paardrijden is het enige in mijn leven waar er nog geen 'hulp' is. Keuringen heb ik in alle andere gebieden al gehad. :+ Ik ben juist heel bang dat ze het daar niet zo erg vinden, omdat hypermobiel geen reden is. Nu is dat maar 1 symptoom bij mij en kan ik een enorm dossier mee krijgen, zit ik gedeeltelijk in rolstoel, maar toch. Ik rijd / reed altijd al gewoon wedstrijden, kost alleen veel moeite maar ik heb de mazzel dat het blijkbaar niet te zien is.

Daarom vind ik ineke zo stoer dat ze meteen actie heeft ondernomen met dvb en de keuring.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 21:59

MyWishMax schreef:
Daarom vind ik ineke zo stoer dat ze meteen actie heeft ondernomen met dvb en de keuring.

Nou meteen… :')

Ik loop al wat jaartjes rond op deze aardbol en sla mezelf voor mijn hoofd nu dat ik dit niet al 20 jaar eerder heb gedaan.
Ik heb zeker fijne dispensatie die ik mag gebruiken in de reguliere sport. Dat is prettig, want heel veel paradressuurwedstrijden zijn er helaas niet.

Ik hou het voor nu een tikje vaag, omdat ik gevraagd ben voor een interview op bokt, dus dat komt daar vast wel naar voren :o

MyWishMax

Berichten: 25447
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:05

Oke, nu je weer een paard hebt ben je toch snel aan de slag gegaan ;) Gewoon goed gedaan :j

Ik ben heel benieuwd!

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 22:27

Ik raad het in elk geval aan MWM. De keuringsartsen zijn heel aardig ( al laten ze je wel hard werken _O- ik had een heel rood hoofd van inspanning toen we klaar waren :o ) en nadien leggen ze alles zo goed mogelijk uit. Mocht je later dan nog vragen hebben mag je altijd nog bellen.

chazzie
Berichten: 430
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 03:54

Wat een leuk topic heb je aangemaakt, heel interesseant de weg te volgen wanneer niet alles als vanzelfsprekend is/gaat.

Heel veel succes!

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:33

Het ziet er goed uit hoor ondanks je uitdagingen, ik denk dat zo''n fijn sensibel mensgericht paard met comfortabele gangen heel erg goed bij deze uitdagingen past.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 22:30

Ja klopt, ik heb uiteraard heel bewust gekozen voor een paard met comfortabele gangen die niet hoog opgooit.

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Knappe Izarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:31

Wat fijn dat de goedkeuring goed is verlopen! Mijn zoontje van 5 heeft ook cp met andere beperkingen en wilt heel graag paardrijden. Ik ga eens kijken naar de beugels.