neckrope avondturen met pre nazari !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 18:52

:(
Cinnepin schreef:
Jammer dat TS alleen aan zichzelf denkt, eigen plezier en niet het paard. Ze stapt hoe dan ook op, op een zadel dat voor deze combi niet goed is. Ookal ben je dan al 14 kg afgevallen voor de paarden ( wat ik super vind ) vind ik niet dat je het beste voor hebt met dit dier. Je weet dat dit zadel jou te klein is, ( misschien ) je houding verziekt wat dus slechte drukverdeling veroorzaakt met ook wat meer gewicht.
Nee dan gaat het imo puur om je eigen plezier en paard moet maar ja en amen zeggen. Ookal vindt de eigenaresse het goed, je hebt altijd je eigen stem er in. Het lijkt me niet dat ze je verplicht op te stappen.



Je kunt wel elke keer het zelfde zeggen. Denken hoe ik dit bedoel. Maar ik heb het beste voor met dit paard. ( iets wat jij niet denkt dat is nu wel duidelijk) maar note: dat is jou mening. Jij kent dat paard niet en mij ook niet.

Prima dat jij dat vind en dat mag natuurlijk . Gelukkig rij ik hem 1x in de week. En de andere keren op een paard die eigenlijks weer tegroot voor me is maarja. Vind jij misschien niet maarja ga die foto' s hier niet plaatsen ivm ik niet nog een keer allemaal adviezen en tips hoef tehebben. Alleen jammer dat jij het zo ziet.
Maar niet mijn probleem helaas

Heb die dag de grootste lol met hem gehad en hij ook. Ivm hij alle vrijheid om tekiezen since het de eerste keer was ( vind jij ook niet maar dat is nu wel duidelijk lol)
En ik 60 foto's van dat moment heb en een video , weet ik wel hoe en wat .

Maarja wees vrij je mening te uitten .

Hoop dat dit je wat gebracht heeft .
Heb in inderdaad geval geleerd dat
Ik wel beter weet en niet iedereen gelijk heeft.
Niet om egoïstisch tezijn hoor lol
(Jij vind van wel natuurlijk!)
Misschien vind je toon nu niet meer aardig. Maar mijn geduld en respect is op nu.

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 18:57

gonniee schreef:
Beste TS, ik wens je veel plezier in alles wat je samen met dit paard doet! Doe dat samen met vrienden en in goed overleg met de eigenaar, want zij weten en zien meer dan heel bokt bij elkaar. Ik denk dat ik meer weeg dan jij, maar omdat ik lang ben toont dat anders. Vervelend dat je hier zoveel opmerkingen over krijgt.

Ik hoop dat de reageerders hier wat meer respect willen hebben in de toekomst voor de grenzen die door een ts worden aangegeven. Blijven hameren op gewicht of combi met zadel, terwijl toch al vaker gezegd is dat hierover geen opmerkingen meer hoeven, vind ik niet getuigen van respect. Ik hoop dan ook dat een volgend rij-itp met zoveel reacties eens niet gaat over ruitergewicht...



Dankjewel <3

Helaas ben ik dit soort reacties wel gewend ..
Maar dat laat de pret niet drukken!
Ben nazari zeer dankbaar dat ik dit met hem mocht doen ! En hij kreeg zeker een extra koekje omdat hij zo goed mee om ging de eerste keer zonder hoofdstel!

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:05

ik ben wel benieuwd hoe je daar zelf tegenaan kijkt TS? Vind jij dat het zadel de juiste maat heeft voor jou? Wat is de reden dat je je beugels zo kort hebt?

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:09

Ts, dus je gaat zeggen dat jij dit vind passen?
Goed dat je gaat kijken naar het zadel. Wij baseren inderdaad een mening over foto's maar daar staat voor ons al genoeg info op om te zien dat het niet past. Vertekenen kan altijd, maar niet zo erg, dat snap je zelf ook.
Vroeger moest ik met mijn 65 kg ook op de kleintjes op de manege, vond ook iedereen passen, maar de realiteit is; Het past niet. Gewicht niet en in het zadel niet. Voel ik mij daardoor beledigt nu ik dat weet? natuurlijk niet. We spreken over levende dieren, niet over jouw onzekerheid qua gewicht(Want dat is de hele wereld ondertussen).
Als een heel paardenforum, met kennis van tientalle jaren zegt dat het niet past, maar jouw vriendin en de eigenaaresse zegt van wel, dan is het dus klaar? Hun hebben gelijk, de tientalle op internet niet want het is internet? Als alles zou kloppen zou je ook geen tientalle berichten met commentaar krijgen. Simpel als dat.
Maar mensen vinden commentaar, tips, etc. beledingend vooral als het om gewicht gaat, dat is jammer maar verzin vooral excuses, ik heb inmiddels door dat je toch wel opstapt.
Jammer voor het dier want het welzijn staat dus niet op 1, anders zou je luisteren naar de tientalle mensen die jou beleefd duidelijk maken dat het niet past. Daar hoeven wij jou of het paard niet eens voor te kennen.
Maargoed, negeer het, rijdt vooral door omdat je graag wil rijden, paard is even blij met een grondwerklesje. Dát is welzijn voorop stellen, het zou sterk van je zijn toe te geven; Oke, het past niet, ik wacht met rijden tot ik mijn streefgewicht heb bereikt en bouw het dan weer op.
Jammer ts, dat je alles aan de kant schuift en in de verdedigingsmodus schiet. Ik weet zeker dat je het beste wilt voor het paard dus probeer jezelf aan te passen aan een levend wezen.

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:41

Hohoho, waar zie jij staan dat ik zeg dat het passend is? Je moet mij geen woorden in de mond gaan leggen. Ik zeg enkel dat het genoeg is en dat doorgaan geen nut heeft. Ik snap ook niet waarom iedereen denkt dat men het recht heeft constant zijn ongezouten mening te geven, dat is gigantisch respectloos. Mensen doen toch wat ze zelf willen, zo ook TS, en dat moet ze helemaal zelf weten, ze is niemand wat verplicht. De adviezen zijn goed bedoelt en ik kan mij er, nogmaals, zeker in vinden maar klaar is klaar. Je waardeert het zelf toch ook niet als je baas je ergens op wijst en dit keer op keer blijft herhalen? Dag in dag uit, het is voor jezelf ook wel duidelijk toch? Doe dit dan ook niet bij een ander. Geef je advies, wordt het geaccepteerd, fijn! Zo niet? Jammer dan, meer dan advies geven kan je niet doen. Iemand opdringen of dingen er proberen in te stampen, vooral als dit al meerdere malen gezegd is, heeft geen zin. En DAT is mijn punt. Ik zeg nergens dat ik dingen goedkeur. Ik vraag namens TS om te stoppen met het blijven herhalen van iets wat vaak genoeg gezegd is, dit omdat TS moeite heeft met bepaalde dingen verwoorden en zich hier ook eigenlijk niet in zou moeten gaan verantwoorden.

Nogmaals, advies geven okay, als iemand hier niets mee doet, laat het dan rusten, ga er niet op doorhameren. Ik stel dus, nogmaals, voor dit te laten rusten. TS moet zelf weten wat ze ermee doet, adviezen zijn gegeven :o.

Anastasia24 schreef:
Als een heel paardenforum, met kennis van tientalle jaren zegt dat het niet past, maar jouw vriendin en de eigenaaresse zegt van wel, dan is het dus klaar?

Nielojram

Berichten: 7842
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:01

TS, post even wat foto's met je beugelriemen 4 gaten langer, dan zit je sowieso veel comfortabeler, en zullen de mensen die hier op je gewicht blijven hakken een ander beeld hebben.

Overigens -14 kilo, wow! _/-\o_

Aan iedereen die haar probeert te overtuigen " De ontvanger bepaalt"..

Overigens kan ik mij nog een zeer corpulente dame op Friese paarden herinneren, die subtop (of hoger) reed, waar iedereen kwijlie-kwijlie over deed.
En degene die weet over wie ik het heb, deze tante was zwaarder, en de dingen die zij van een paard wilde, zal meer schade aangebracht hebben..Maar daar hadden we geen 4 pagina's durend topic over om haar te overtuigen dat ze beter selderie kon gaan eten..

office
Berichten: 811
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:31

Leuke foto s ik snap dat je daar trots op ben jij en je paard staan er mooi op vind ik.Het is best een ding voor het eerst neckrope rijden voelt toch als de controle helemaal los laten .M’n eerste buitenrit bitloos was ik zelfs een beetje bang .


Jammer dat mensen zo naar doen doet mij zelfs pijn om te lezen en ik ken je niet eens.
Er stond een tijd terug een foto uitgelicht van een paard met een stang en pain face toen moest ik wel op m’n vingers gaan zitten om niet te reageren dat niemand DAT nou ziet dacht ik.(Je rijd trouwens ook op een prima bak bodem dat zie ik ook wel eens anders.).

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:44

Kristy1998x schreef:
Jullie begrijpen prima wat ik bedoel met de woorden "kan TS niets aan doen/geen zeggenschap in". Zij kan nl niet bepalen en zeggen dat er een nieuw zadel moet gaan komen. Genoeg manege pony's en zelfs een grote selectie top paarden die zonder goed passend tuig lopen, moeten die dan ook maar niet meer lopen? Ik denk tevens dat dit een ander discussiepunt is en het niet nodig is om hier over door te gaan, laten we het topic houden waar het voor bedoelt is. Meningen, tips en adviezen zijn inmiddels genoeg gegeven lijkt mij.


Dus omdat manegepaarden 9 van de 10 x ook met een slecht passend zadel mogen jullie dat ook? Sorry maar dit slaat nergens op. Kijk naar jezelf i.p.v. andere situaties. En als je om je paard geeft dan ga je niet met teveel gewicht op een dier zitten en in een te klein zadel, ongeacht wat de eigenaar zegt. Dan schuif je de verantwoording af op de eigenaar, maar je kunt zelf toch ook wel logisch nadenken?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:54

CaroBaex schreef:
hai allemaal!
daar ben ik waar na 2 jaar stilte!
ik vond het weer eens tijd om een topic temaken want soms mis ik wel de gezelligheid van bokt !
kleine update van mijn leven totdat ik ga naar de gave foto's :o

de zoekt tocht naar carolien is helaas dood gelopen ik weet nog steeds niet hoe en wat met haar helaas
het is nog steeds een hooftstuk die ik maar niet achter mij kan laten helaas ze zit nog steeds in mijn hooft en hart |(
maar heb nu wel 2 paarden waar ik een band probeer mee optebouwen en het zal nooit het zelfde zijn wat ik met haar had .

maar gelukkig is ace in mijn leven gekomen ( roemeense straat mix hondje)
hij is nu een deel van mij geworden ik zal nooit zonder hem kunnen!
voor nu gaan we naar de fotos!

heb vandaag voor het eerst echt met neckrope gereden !
ik dacht het spannend tevinden maar dat viel reuze mee gelukkig , het is lang geleden dat ik mij zo vrij voelde en .. gelukkig !
het voelde heel veilig en vooral heel leuk! een keer helemaal wat anders!
nou dan nu eindelijk de foto's!

[ [url=m/OTKJn2.png]Afbeelding[/url] ]
net het hooftstel af gedaan en zie hem kijken!

en dan nu rij foto's!


[ [url=m/7U2PMR.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sxNGi8.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jbcKqs.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/21hnUW.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ScIbHU.png]Afbeelding[/url] ]

het was zeker een evaring om niet te vergeten!
en ook zeker een aanrader om te doen ( wel de basis natuurlijk aanleren bij jou paard)

ik wil zeker de plek waar ik werk bedanken dat ik dit gave paard mag rijden !


Ik zag de topic titel en dacht meteen, “die ken ik”.
Ik heb bij jullie op stal gestaan tot ruim twee jaar terug als enige pensionklant met mijn paarden Duke en Pleun. Nazzari ken ik omdat T. (de vorige eigenaresse) hem mee genomen had naar mijn nieuwe stal voor een buitenrit samen.

Eerst even dit: Meis wat zie jij er al goed uit zeg! Ik zag meteen dat je al heel erg goed afgevallen bent, ik weet hoe goed jij je best daarvoor deed toen ik nog op stal stond en wat een goed resultaat al! Dus ga zo door, want ondanks dat Nazzari een sterk paard is, is hij ook wat kleiner dan Jelle en Bonnie waar je eerder altijd op reed. Rij je ook nog op Bonnie?

Ik weet dat de reacties op Bokt niet zo leuk voor je zijn, maar je bent al op de goede weg, dus laat je niet ontmoedigen om nog meer af te vallen. Ik weet zeker dat je dat kunt, want je bent een toppertje.

Ik denk dat veel mensen ook niet begrijpen hoe het bij jullie op stal gaat met rijden en de speciale begeleiding. Hoe super de paarden verzorgd worden en hoe er rekening gehouden wordt met de paarden dat als ze extra belasting hebben gehad, ze ook extra rust krijgen. Je rijdt ook niet meerdere uren in de week en ook niet altijd op hetzelfde paard. Ook weet ik dat je best vaker grondwerk met de paarden doet.

Mensen zien een moment opname op de foto en reageren daar op, niet leuk voor jou, maar wel logisch, omdat ze niet weten hoe en wat daar op stal.

Voor jou zou ik in ieder geval adviseren je beugels de volgende keer weer 2-3 gaatjes langer te maken, dan kom je al beter op het zadel te zitten, want door de korte beugels heb je een beetje een stoelzit en kom je te ver naar achteren in het zadel. Ik weet zeker dat als je elke keer oefent met langere beugels te rijden, dat je dat ook gaat lukken.

Doe je de groetjes aan S. en de rest van de daggasten op stal?

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:57

Misschien handig om een leven te gaan zoeken i.p.v iets wat een totaal ander discussiepunt is te benoemen en mij daarop aan te spreken alsof ik TS ben, volgensmij waren voorgaande berichten duidelijk toch?

_Mir schreef:
Kristy1998x schreef:
Jullie begrijpen prima wat ik bedoel met de woorden "kan TS niets aan doen/geen zeggenschap in". Zij kan nl niet bepalen en zeggen dat er een nieuw zadel moet gaan komen. Genoeg manege pony's en zelfs een grote selectie top paarden die zonder goed passend tuig lopen, moeten die dan ook maar niet meer lopen? Ik denk tevens dat dit een ander discussiepunt is en het niet nodig is om hier over door te gaan, laten we het topic houden waar het voor bedoelt is. Meningen, tips en adviezen zijn inmiddels genoeg gegeven lijkt mij.


Dus omdat manegepaarden 9 van de 10 x ook met een slecht passend zadel mogen jullie dat ook? Sorry maar dit slaat nergens op. Kijk naar jezelf i.p.v. andere situaties. En als je om je paard geeft dan ga je niet met teveel gewicht op een dier zitten en in een te klein zadel, ongeacht wat de eigenaar zegt. Dan schuif je de verantwoording af op de eigenaar, maar je kunt zelf toch ook wel logisch nadenken?

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:09

TS heeft inmiddels besloten dat zij zelf niet meer in het topic gaat kijken. Dit zijn voor haar teveel triggers waardoor er soms op een verkeerde manier wordt verwoord/het erg heftig bij haar binnenkomt. Laten we het erop houden dat een "beperking" niet altijd vanaf de buitenkant te zien is. Misschien voor sommigen stof tot nadenken alvorens ze door blijven drammen/mensen blijven bekritiseren, hoe goed bedoelt dan ook. Ik zal het topic voor TS beheren, hier heeft ze om gevraagd, het liefste ziet ze zelf een slotje. Eventueel dat een moderator hier in iets kan betekenen? Tot die tijd zal ik de reacties die netjes zijn naar haar doorspelen. Reacties van mensen die wederom door blijven gaan zullen worden genegeerd; mits deze reacties niet persoonlijk naar mij zijn gericht (en enkele uitzonderingen daargelaten mochten bepaalde verwoordingen te ver gaan). Laat dit voor sommigen tevens een les zijn dat advies/mening geven prima is maar dat je iemand niet kan verplichten & drammen geen nut heeft.

Het is vaak genoeg gezegd en ik hoop dan ook dat het op deze manier, door er verder geen aandacht aan te schenken, een stop komt op het doordrammende negativisme in dit topic. Jammer dat TS het nodig acht niet meer in het topic te willen en durven kijken.

Aan de mensen die wel normaal kunnen reageren en hun advies niet opdringen: dankjewel daarvoor, in het bijzonder: Daphara, wat een fijne reactie. Ik heb hem aan TS doorgespeeld, ze zal het erg prettig vinden :knuffel:!

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:26

Weet je dat het denk ik is, een hoop mensen zien echt wel dat je goed bezig bent TS, en dan bedoel ik het gedeelte van je eigen fysieke gezondheid. Ga zo door :)

Persoonlijk 'zie' ik dat je het best moeilijk hebt met dit topic, bepaalde berichten zijn ook echt niet mals. Dat dit bij jou anders binnen komt snap ik na het lezen van je profiel hier op Bokt (algemene tip, zouden meer mensen eens mogen doen).

Op zulke berichten neutraal reageren kan lastig zijn, sterker nog, veel mensen vinden dit (soms) lastig.

Alleen de andere zijde is dat de meeste mensen hier extra begaan zijn met dieren en dan paarden in het bijzonder. Iedereen wil het beste voor zijn/haar paard en denkt ook te weten wat het best is, dat zie je terug in berichten van anderen, maar ook in die van jou. Er ontstaan een soort van 2 kampen die beide roepen dat ze gelijk hebben, dat werkt natuurlijk niet.

Wat veel mensen dan doen is nog eens goed nadenken over een bepaald punt, is het wel zo zoals 'ik' het zie, of zit het wellicht toch anders in elkaar? Als je dit kunt, krijg je direct al wat meer begrip van anderen, je laat namelijk zien open te staan voor een dialoog, dan kunnen er dus mogelijkheden zijn waardoor jij/iemand toch van mening verandert. En dit laatste zie ik niet zo terug in jouw berichten hier, je neemt een standpunt aan en dat is het, je lijkt niet echt open te staan voor de mening van anderen, die waarschijnlijk het beste met jou/het paard voor hebben.

Misschien helpt het om je foto's eens privé met wat anderen te bespreken, mensen die een eerlijke/objectieve mening kunnen en durven geven, op een respectvolle manier. Waarschijnlijk zul je middels zo'n persoonlijk gesprek veel beter met iemand communiceren over een onderwerp, waardoor je misschien in de toekomst toch anders naar deze situatie gaat kijken, wat jou en het paard zeker zullen gaan helpen.

Ten slotte, je 'moet' natuurlijk niets met mijn/deze berichten hier op Bokt, en je mag natuurlijk altijd foto's plaatsen, maar realiseer je dat er dan ook minder leuke reacties kunnen komen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:35

Ik denk ook dat mensen de “beperking” niet zien, omdat TS zich op schrift behoorlijk goed kan verwoorden. Maar het is goed om te weten dat het gaat om een zorgboerderij met aangepast rijden. De paarden lopen 4 dagen per week een groepsles van maximaal 3 kwartier of privéles van een half uurtje.

De eigenaaresse doet er alles aan om paardrijden voor elke cliënt, die dat wil, mogelijk te maken. Ze houdt daarbij echt wel rekening dat er minder intensief gereden wordt als de belasting groter is, door een wat zwaardere ruiter of doordat een cliënt bijvoorbeeld een andere (lichamelijke) beperking heeft. Doordat het meestal mogelijk is om te rijden ongeacht de beperking kan ze cliënten helpen en stimuleren. Net zoals TS juist meer wilde afvallen om te kunnen blijven rijden toen het grootste en sterkste paard te oud werd.

Ik kan zien hoe ver TS al is afgevallen omdat ik haar ken(de) en vind dat echt super, want toen ik daar net met mijn paarden op stal kwam (Noodgeval, ik moest met spoed een andere stalling en de eigenaaresse van de zorgboerderij kende ik van vroeger, zo fijn dat er toen meteen plek gemaakt kon worden voor mijn paarden) toen reed TS helemaal niet, toen ik twee jaar later weg ging naar een gewone pensionstal, toen reed TS voornamelijk om beurten op de grootste twee paarden van de zorgboerderij.

De paarden worden daar ook echt super verzorgd, de zadelmaker komt regelmatig langs voor controle, de paarden krijgen ook regelmatig fysiotherapie. Er worden ook veel leuke evenementen georganiseerd en daggasten worden ook gestimuleerd lekker veel vanaf de grond met de paarden (en andere dieren) te werken.

Ik ben ook iemand die in het “ben ik te groot voor mijn paard/pony” topic behoorlijk streng is. Maar zelfs daar wordt er niet zo doorgedramd als iets niet goed past en daar wordt wel om een mening gevraagd, dus het verbaasd mij ook wat ik in dit topic zie gebeuren.

AvHdG
Berichten: 264
Geregistreerd: 11-08-17

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:56

Geef maar aan TS door dat ik het verstandig vind dat ze het niet meer leest. Tegenwoordig is mensen afzeiken via de computer bijna modern en dan verschuilen achter het paarden welzijn. Niks van aantrekken hoor. Ik ben stiekem jaloers dat je zo kan rijden met neckrope

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:07

Jammer dat jullie niet tegen kritiek kunnen.
Niemand hier heeft aanvallend of beledigend gereageerd hoor.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:18

Mee eens

Kristy ik denk dat je zelf een les kunt trekken uit de reacties die je oproept.

Ik vind het bericht van daphara bijvoorbeeld veel duidelijker uitleggen wat de situatie is en deze kweekt hierdoor ook meer begrip.

AvHdG
Berichten: 264
Geregistreerd: 11-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:37

_Mir schreef:
Jammer dat jullie niet tegen kritiek kunnen.
Niemand hier heeft aanvallend of beledigend gereageerd hoor.


Telkens iets herhalen is toch ook een aanval. Ieders mening was al duidelijk op pagina 1. Toen werden er zelfs berichten verwijderd door de moderators. Uiteraard zijn die wel gelezen. Blijkbaar lastig om je in te leven in een ander achter je pc.

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:47

Ik vind ook dat je het paardje leuk rijd met neckrope en op rij (sporen icm te kort rijden)/zadel gebied heb je al genoeg tips gehad. Maar ook ik wil meegeven dat ik je te zwaar vind voor dit paard. Desondanks zie je dat hij wel z'n best voor je wilt doen want hij is erg gefocust op jou, maar zoals ik de post hierboven lees is dit gewoon een erg fijne stal (om te leren) om met paarden om te gaan. Dus als je al die 14 kilo kwijt bent is dat super knap en weet ik zeker dat je er over een poosje nog beter op past en jullie dus bij elkaar passen!

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:49

Misschien is een van de lessen juist dat je niet zomaar moet oordelen, of je nou achtergrond informatie hebt ja of nee. Niemand is verplicht je uitleg over bepaalde zaken te geven. Genoeg is genoeg, ongeacht welke situatie dan ook. Dus omdat deze situatie complexer ligt is er ineens begrip? Beetje dubbel vindt je niet. Ik hoef nergens een les te leren, dat jij dat vindt is prima maar daar ga ik niet verder met je over in bespreking.

Amber_anne schreef:
Mee eens

Kristy ik denk dat je zelf een les kunt trekken uit de reacties die je oproept.

Ik vind het bericht van daphara bijvoorbeeld veel duidelijker uitleggen wat de situatie is en deze kweekt hierdoor ook meer begrip.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:49

_Mir schreef:
Jammer dat jullie niet tegen kritiek kunnen.
Niemand hier heeft aanvallend of beledigend gereageerd hoor.


Zo zie je maar dat iedereen het anders beleefd, ik vind heel veel berichten in dit topic juist erg aanvallend overkomen.

Kristy1998xJarig

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:50

Ik zal enkele reacties morgen even aan TS doorkoppelen. Daphara; ze neemt morgen even contact met je op om je te bedanken voor de fijne woorden, doet haar goed :o.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 23:34

Kristy1998x schreef:
Misschien is een van de lessen juist dat je niet zomaar moet oordelen, of je nou achtergrond informatie hebt ja of nee. Niemand is verplicht je uitleg over bepaalde zaken te geven. Genoeg is genoeg, ongeacht welke situatie dan ook. Dus omdat deze situatie complexer ligt is er ineens begrip? Beetje dubbel vindt je niet. Ik hoef nergens een les te leren, dat jij dat vindt is prima maar daar ga ik niet verder met je over in bespreking.

Amber_anne schreef:
Mee eens

Kristy ik denk dat je zelf een les kunt trekken uit de reacties die je oproept.

Ik vind het bericht van daphara bijvoorbeeld veel duidelijker uitleggen wat de situatie is en deze kweekt hierdoor ook meer begrip.


Oordelen of observeren? Ik heb nergens geoordeeld over ts namelijk.

Jou reacties roepen meer discussie op in een al gaande discussie terwijl je deze probeert te kalmeren. Dat lukt dus duidelijk niet, daar zit voor jou de les. Daphara geeft uitleg en bereikt dus wat jij met meerdere reacties probeert.

Ik heb door dapharas uitleg meer begrip voor ts haar reacties niet voor de manier van rijden.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 01:44

TS kan echt wel netjes rijden, dus dat moet het “probleem” niet zijn en valt verder niets over te vinden of zeggen. Wat dat betreft geef ik Kristy helemaal gelijk (hoewel ik het waarschijnlijk iets anders zou verwoorden), want TS vraagt hier geen meningen over haar postuur en of zij volgens bokt wel of niet op dit paard moet gaan zitten, ze deelt gewoon foto’s van het rijden met een neckrope.

Dat TS een beperking heeft is in dit geval inderdaad niet belangrijk, want TS is zich goed bewust van haar postuur en van wat mensen vinden van vollere ruiters, dat geeft ze ook meerdere malen hier in het topic aan. Ze ontkent ook nergens dat ze overgewicht heeft en ze geeft zelf aan dat ze ook haar twijfels had bij de combinatie.

De enige die ze over deze kwestie om een mening heeft gevraagd, is de eigenaresse van het paard en die vind dat het past voor de tijd en arbeid die het paard moet leveren. Dan kunnen wij met z’n allen een andere mening hebben, maar dat is totaal niet relevant.
Bij de mening van de eigenaresse houdt het gewoon op, geen enkele andere mening is belangrijk en doorgaan over haar postuur zal helemaal niets veranderen, TS is er totaal niet mee geholpen, Nazzari is er ook niet “mee geholpen”.

Toevallig weet ik dat Nazzari bij de vorige eigenaars gereden werd door zowel moeder als dochter, moeder is langer dan TS, maar zal ook rond de 90-95 kilo zijn. Nazzari werd door haar op M2 niveau gereden, het paard is dus wel wat gewend, is nog jong en zit goed in de spieren. Als TS met langere beugels kan rijden, meer midden in het zadel komt te zitten, verwacht ik met die 45 minuten per week dat ze er op zit echt totaal geen problemen. Vind ik het mooi passen, nee ik zou TS liever op een wat groter paard zien, maar ik vind het zo’n drama als sommigen het er hier van maken, nou dat ook weer niet. Ik zie Nazzari op de foto’s eigenlijk best lekker ontspannen door de bak sjeesen.

Ik zie op bokt toch echt wel meer drama voorbij komen, waarbij ik toch maar weer mezelf moet bedwingen en niet iets van te zeggen. Veel te korte singels, slecht liggende zadels en paarden die “mooi nagevelijk” lopen met weggedrukte ruggen waar iedereen “oe wat gaaf” en “ahh wat een mooi plaatje” roept, terwijl ik dan maar weer op mijn handen ga zitten.
Ik heb het idee dat overgewicht makkelijker zichtbaar is en iedereen daar wat van durft te vinden. Maar men niet goed kan zien dat tuig niet goed ligt of een paard zijn lijf verkeerd gebruikt, dus dat gewoon maar accepteren.

Dit is trouwens niet het “ben ik te groot voor mijn paard/pony?” topic, dus al die reacties (en zelfs ook mijn mening hierover) is totaal niet om gevraagd en dus off topic.

Het enige dat bereikt is is dat TS zich niet meer laat zien op bokt. Maar hey, iedereen kan zichzelf weer een schouderklopje geven, want ze hebben er toch maar wat van gezegd. Wees dan ook zo’n held om in elk ander foto topic waar iets anders dan gewicht niet klopt er ook wat van te zeggen of imo beter nog, zeg voortaan niets als je mening over dat onderwerp niet is gevraagd.

_Carien

Berichten: 1802
Geregistreerd: 13-05-08

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 06:47

Chapeau, hulde en alle lofzangen voor Captain, Cinnepin, MarlindeRooz et al. Jullie hebben het zover gekregen ( nog los van de beperking van ts) dat een gebruiker dit hobbymatige forum niet meer durft te betreden. Trots mogen jullie écht zijn.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 07:52

TS, welkom terug op Bokt. Wat een leuk paard heb je en die is ook gaaf. Wat een braaf paard om met een neckrope gereden kan worden , ik vind dat heel erg knap. Plezier heb jij er ook van om met een neckrope te rijden, daar geniet jij toch van?

Wat super goed dat jij al 14 kilo bent afgevallen, dat is echt super knap. Daar mag je ook zeker trots op zijn.

Ik schrik erg van de reacties hier op Bokt.