neckrope avondturen met pre nazari !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:52

Lees je eigen Posts nog eens door.

Cinnepin

Berichten: 8957
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:54

Ik weet wat ik heb gepost. Ik sta daar ook achter. Paard heeft gevoel hoor. Wordt onnodig en flink geprikt. Wordt gereden met een zadel wat niet bij de ruiter past wat de druk niet goed verdeeld, dan is het toch een feit dat het een braaf paard is, die laat de ongemak over zich heen gaan, niet elk paard pikt dat.

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:55

Prima dat je er zo over denkt. Alle recht toe.
Maar je reageert op ieder wissewasje.

Doe gewoon je zegje en hou daarna op ipv door blijven drammen.

Cinnepin

Berichten: 8957
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:58

Ik was stil en had nog niks gezegd over die sporen omdat ik niet zag hoe hard het inwerkte. Ik schrik er van

Ik snap best dat de ts een beperking heeft en zich rot voelt. En dat is sneu, maar dat betekent toch niet dat alles maar goed gekeurd moet worden met hoe het paard gereden wordt?

ook bij mensen zonder beperking wordt er wat van gezegd, nu wordt het goed gepraat onder het mom van een beperking, maar daar heeft het paard niks aan.

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:59

Wat een mooie en aparte bles heeft Nazari!
Het ziet eruit alsof hij tijdens het rijden erg geconcentreerd is. Die oortjes! <3

ellepel

Berichten: 47417
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:02

ja ik vind het echt hele leuke foto’s om te zien
paard lol, ruiter ook lol.
helemaal dikke prima.


+:)+

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:09

Cinnepin schreef:
Saul schreef:
Gefeliciteerd.



Jij bent lekker vriendelijk :')


Negeren dat kleine kind.

Dit is een goed voorbeeld van hoe het spoor gebruik dus NIET moet.
Cinnepin heeft gewoon gelijk.

prugelpiet

Berichten: 12588
Geregistreerd: 20-01-12

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:17

Toch fijn he, dat het bokt weer lukt het totale zelfbeeld van iemand finaal de grond in te trappen. Zijn jullie nu blij met jezelf? Echt top gedaan weer, het presteren om 6!!!! pagina’s door te zeiken. Lekker volwassen. Ga je druk maken om je eigen dieren.

En meelezende mods; dat dit word toegestaan zeg. Arme TS. Die gaat nooit meer zorgeloos op een paard zitten.

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:20

Wat jammer dat nog zoveel mensen de andere kant op kijken. Er wordt echt niets gezegd om de ts te beledigingen, doe niet alsof dat onze goal is met de berichten hier want dat is het niet. Ts is bewust van haar gewicht, is ermee aan de slag en dat is uiteraard heel goed van haar. Maar ik kijk niet de andere kant op omdat zij onzekerheden heeft. komop zeg.
Het is geen zoeken naar foutjes, opkomen voor een dier dat niet kan praten noem je dat en hopelijk doet ts er iets mee ipv het slachtoffer spelen had ze ook kunnen zeggen; Goh, jullie hebben gelijk, ik ga er wat aan doen en stap niet meer op.
Nee het is excuses op excuses wat neerkomt op het feit dat ze dit paard zo blijft rijden.
Ik persoonlijk lees dit topic niet meer, hoop wel dat mensen op blijven komen voor dieren, al is het iets ''kleins'' in een foto waar niemand om vraagt.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:22

Ik vind eigenlijk dat veel mensen hele nette en onderbouwde reacties posten. Het is een dier die er niet om gevraagd heeft bereden te worden, zoals alle andere paarden, kan het alleen maar toejuichen dat men inmiddels meer op welzijn hamert. En zoals vrijwel iedereen benadrukt, het gaat helemaal niet om het gewicht van de TS maar de combinatie met het zadel dat nu volledig in de lendenen drukt wat een ontzettend kwetsbare plek is.

En eerlijk? Ik stap nooit zorgeloos op een paard, omdat ik me er bewust van ben dat mijn gedrag invloed kan hebben op het comfort van een paard. En ja, dat zorgt er ook voor dat ik niet altijd kan genieten van paardrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:27

Jullie punt is inmiddels wel gemaakt. TS kan niet meer terugdraaien wat er gebeurd of gedaan is, dat gehak is nergens meer voor nodig. Eerlijk gezegd vind ik het inmiddels neigen naar pesten, wat echt bewonderenswaardig is tegen iemand die a. in haar eentje staat en b. een beperking heeft. 6 pagina's drammen gaat niet opeens ongedaan maken wat er gebeurd of gedaan is.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:32

Ik denk dat mensen er tegenaan lopen dat de kritiek niet wordt opgepakt. Absoluut dat daarin TS haar beperkingen in mee genomen moeten worden. Maar het wordt ook niet opgepakt door de mensen om haar heen die het hier voor haar opnemen.
Hopelijk dat een van deze personen de kritiek wel serieus wilt nemen en dit met de TS of de organisatie willen en kunnen bespreken. Alleen maar fijn dat ze mensen om haar heeft die gemoeid zijn met haar en zich voor haar inzetten.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:37

Zullen we proberen het woord beperkingen niet te gebruiken, klinkt niet heel vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:38

Suliko schreef:
Ik denk dat mensen er tegenaan lopen dat de kritiek niet wordt opgepakt. Absoluut dat daarin TS haar beperkingen in mee genomen moeten worden. Maar het wordt ook niet opgepakt door de mensen om haar heen die het hier voor haar opnemen.
Hopelijk dat een van deze personen de kritiek wel serieus wilt nemen en dit met de TS of de organisatie willen en kunnen bespreken. Alleen maar fijn dat ze mensen om haar heeft die gemoeid zijn met haar en zich voor haar inzetten.
Wij weten helemaal niet of er wel of niet iets gedaan wordt met de kritiek. Als een goede vriendin van mij zo behandeld zou worden, zou ik haar ook in bescherming nemen in het openbaar en alles wat ik met haar achter de schermen bespreek, zou daar ook blijven. Het zou een hoop mensen op Bokt sieren als ze eens van hun moral high horse zouden komen en zouden accepteren dat mensen ze niets verschuldigd zijn, geen verklaringen, geen updates, geen uitleg.

En ja, ik zie ook wat jullie zien, maar het is echt geen excuus om zo met z'n allen bovenop iemand te duiken en maar te blijven drammen.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:42

Ailill schreef:
Zullen we proberen het woord beperkingen niet te gebruiken, klinkt niet heel vriendelijk.


Dit is juist de term die bij mijn werk in de zorg wordt gebruikt en wordt daar als mild gezien omdat iedereen wel in meer of mindere mate beperkingen heeft in het leven (en zich daarmee weer onderscheidt van handicap wat meer een kadering geeft maar niet van toepassing is op TS). Maar goed, taalgebruik blijft lastig bij dit soort onderwerpen.

@Mkango, ik snap wat je bedoelt en ben het met je eens. Ik probeerde meer een verklaring te geven voor het gedram (waar ik zelf ook een aandeel in had). Het klopt dat TS ons niets verschuldigd is. Daarom hoop ik simpelweg dat iemand in haar omgeving, die dit meeleest of zelf oppikt, er iets mee doet.

RianneH

Berichten: 28253
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:54

Ik plaats hier een slotje voor overleg.