neckrope avondturen met pre nazari !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 18:18

hai allemaal!
daar ben ik waar na 2 jaar stilte!
ik vond het weer eens tijd om een topic temaken want soms mis ik wel de gezelligheid van bokt !
kleine update van mijn leven totdat ik ga naar de gave foto's :o

de zoekt tocht naar carolien is helaas dood gelopen ik weet nog steeds niet hoe en wat met haar helaas
het is nog steeds een hooftstuk die ik maar niet achter mij kan laten helaas ze zit nog steeds in mijn hooft en hart |(
maar heb nu wel 2 paarden waar ik een band probeer mee optebouwen en het zal nooit het zelfde zijn wat ik met haar had .

maar gelukkig is ace in mijn leven gekomen ( roemeense straat mix hondje)
hij is nu een deel van mij geworden ik zal nooit zonder hem kunnen!
voor nu gaan we naar de fotos!

heb vandaag voor het eerst echt met neckrope gereden !
ik dacht het spannend tevinden maar dat viel reuze mee gelukkig , het is lang geleden dat ik mij zo vrij voelde en .. gelukkig !
het voelde heel veilig en vooral heel leuk! een keer helemaal wat anders!
nou dan nu eindelijk de foto's!

Afbeelding
net het hooftstel af gedaan en zie hem kijken!

en dan nu rij foto's!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het was zeker een evaring om niet te vergeten!
en ook zeker een aanrader om te doen ( wel de basis natuurlijk aanleren bij jou paard)

ik wil zeker de plek waar ik werk bedanken dat ik dit gave paard mag rijden !

Lijsken
Berichten: 1039
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:29

Wat een lief paard en wat mooi dat jullie met zoveel vertrouwen rijden met de neckrope! Grappig ook dat verbaasde koppie als het hoofdstel af gaat :D

Ik zou je wel willen adviseren om te kijken naar een zadel dat passend is voor jullie beiden. Dit zadel lijkt voor jou niet passend en dat komt de drukverdeling van het zadel niet ten goede. Ook voor je zit is een passend zadel een stuk fijner, dan kan je ook met een wat langer been zitten.

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:34

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de boktregels.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:43

Wat een leuk paard heb je! :j Maar inderdaad, je bent veel te groot voor je huidige zadel. Ik weet niet of een groter zadel op de rug van jouw (vrij korte) paard past, dat zou je met een zadelmaker kunnen bespreken. Maar op dit moment belast je je paard wel verkeerd en te zwaar.

marleen_88

Berichten: 14102
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:46

Wat een leuk dier, hij laat zich gemakkelijk rondleiden met de neckrope.

Verder schrik ik wel van het beeld. Ik vind ook het zadel niet passend voor jouw lijf en je zit vrij kort, hierdoor ziet het beeld er nog minder prettig uit.

Cinnepin

Berichten: 8957
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:52

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de boktregels.

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 19:02

Wat een braaf dier ts, maar ook ik vindt het niet passen... Niet alleen het zadel maar ook qua gewicht, veel mensen vinden het lastig daar commentaar op te krijgen dus ik hoop dat je dit niet ziet als een aanval op jou of je gewicht maar gewoon over het feit dat we het over dieren hebben.Ik vraag me ook af waarom je beugels zo ontzettend kort zijn? Ook denk ik niet dat het handig is spoortjes te dragen als je uit balans zit omdat het zadel te klein is.
In ieder geval welkom terug op bokt! :)

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 19:24

Captain schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt Regels



Waarom moet je dat nou zo opschrijven? Dat kan echt wel wat vriendelijker verwoord worden.
Je hebt zelf ook met je gewicht geworsteld. Stel je voor dat iemand jou zo aansprak? Daarmee vergelijk ik de situatie niet direct met die van jou overigens.

Ik zie op Bokt best veel combi’s die niet mooi zijn of ruiters die in mijn ogen echt te groot of te zwaar zijn. Ook wat bekendere Bokkers. Niet iedereen wordt hierin op dezelfde manier aangesproken.

Mensen mogen absoluut kritischer op zichzelf zijn en kritisch naar hun eigen foto’s durven kijken, maar iemand afbranden met een kort door de bocht post is echt niet nodig. Deze TS is wellicht best bereid om te luisteren naar de adviezen. En wellicht staat het plaatje al anders als de manier van in het zadel zitten veranderd. Dat bereik je alleen niet door iemand af te branden of asociaal te noemen.
Laatst bijgewerkt door Sica op 22-09-22 09:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: quote leeggehaald bericht aangepast

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 19:34

Anastasia24 schreef:
Wat een braaf dier ts, maar ook ik vindt het niet passen... Niet alleen het zadel maar ook qua gewicht, veel mensen vinden het lastig daar commentaar op te krijgen dus ik hoop dat je dit niet ziet als een aanval op jou of je gewicht maar gewoon over het feit dat we het over dieren hebben.Ik vraag me ook af waarom je beugels zo ontzettend kort zijn? Ook denk ik niet dat het handig is spoortjes te dragen als je uit balans zit omdat het zadel te klein is.
In ieder geval welkom terug op bokt! :)


Dit vind ik dan weer fijn verwoord.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:17

Zo halleluja .. daar ging de gezelligheid van Bokt. Had dat niet op een andere manier gekund? :n

Leuk paard TS :)

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:32

Wat een braaf paard TS! Ik vind het altijd knap om mensen met neckrope te zien rijden.

Ik ga echter wel mee met mijn voorgangers. In mijn ogen ben je absoluut niet te lang voor je paard maar ben je wel echt aan de zware kant. Dat lijkt me voor zowel jezelf als voor het paard niet erg fijn. Ik struggle zelf ook al jaren met mijn gewicht (ondanks dat ik 6x per week op de atletiekbaan te vinden ben) maar ik heb dus ook besloten om niet meer op een paard te gaan zitten. Mijn gewicht is namelijk mijn probleem, niet die van mijn paard. Nu men ik alleen nog maar wat ook super gaaf is!

Cinnepin

Berichten: 8957
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:55

HopeMyDay schreef:
Wat een braaf paard TS! Ik vind het altijd knap om mensen met neckrope te zien rijden.

Ik ga echter wel mee met mijn voorgangers. In mijn ogen ben je absoluut niet te lang voor je paard maar ben je wel echt aan de zware kant. Dat lijkt me voor zowel jezelf als voor het paard niet erg fijn. Ik struggle zelf ook al jaren met mijn gewicht (ondanks dat ik 6x per week op de atletiekbaan te vinden ben) maar ik heb dus ook besloten om niet meer op een paard te gaan zitten. Mijn gewicht is namelijk mijn probleem, niet die van mijn paard. Nu men ik alleen nog maar wat ook super gaaf is!


Hier heb ik dus echt respect voor!
Als ik te zwaar voor mijn paard zou worden zou ik ook niet meer opstappen. Eerst proberen af te vallen, lukt dat niet, dan vanaf de grond werken.
Paardrijden is erg leuk, maar het zijn levende dieren met 1 rug en stel benen. Moet je zuinig op zijn

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:00

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van de reacties en het geen reacties zijn waar je op hoopt TS. Maar ze hebben wel een punt. Je bent en te zwaar voor je paard en je past ook niet in het zadel waardoor ook de drukverdeling niet juist is.

Probeer naar het beste voor je paard te kijken en er niet meer op te stappen. Soms een hele moeilijke keuze, maar wel het beste.

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 21:41

ikkedus schreef:
Captain schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt Regels



Waarom moet je dat nou zo opschrijven? Dat kan echt wel wat vriendelijker verwoord worden.
Je hebt zelf ook met je gewicht geworsteld. Stel je voor dat iemand jou zo aansprak? Daarmee vergelijk ik de situatie niet direct met die van jou overigens.

Ik zie op Bokt best veel combi’s die niet mooi zijn of ruiters die in mijn ogen echt te groot of te zwaar zijn. Ook wat bekendere Bokkers. Niet iedereen wordt hierin op dezelfde manier aangesproken.

Mensen mogen absoluut kritischer op zichzelf zijn en kritisch naar hun eigen foto’s durven kijken, maar iemand afbranden met een kort door de bocht post is echt niet nodig. Deze TS is wellicht best bereid om te luisteren naar de adviezen. En wellicht staat het plaatje al anders als de manier van in het zadel zitten veranderd. Dat bereik je alleen niet door iemand af te branden of asociaal te noemen.



Dankjewel om dit zo toverwoorden hoop jullie dit lezen en zou dit gaan delen :

Ik ben nu in totaal 14 kilo afgevallen en ben nog steeds bezig .
Ik mocht toen ik nog niet onder de 100 kilo zat niet op dit paard zijnen in zijn belang . Nu is dit een andere verhaal. Ben samen met toestemming op de eigenaar hem gaan rijden toen ik mijn gewicht goed was om op hem terijden. Daarom vind ik de aannames weer jammer nu. Je kunt niet gokken hoe zwaar iemand is. Ik heb heel veel tijd en moeite gestoken om dit gewicht kwijt teraken . Dit paard heb ik nu al meer dan 6 keer gereden. Hij heeft na dat ik hem gereden heb nergens last van waarom weet ik dit? Omdat ik het altijd vraag aan eigenaar of hij last van mij heeft omdat ik hem geen pijn wil doen. Ik kijk altijd naar het belang en welzijn van een paard. Ik ben altijd onzeker geweest over mij gewicht al since kind af aan. Ik vind het weer jammer dat weer zo gekeken naar mij en mensen zomaar gaan gokken hoe en wat zonder tevragen hoe het daad werkelijk zit. Vandaar nu ook vraag naar moderators om dit topic teverwijderen . Ik heb geen zin in deze onzin . Ik weet wel hoe het zit. Ik wou eens keer mezelf laten zien op een paard. Na al die jaren dat niet tedurven.
Laatst bijgewerkt door Sica op 22-09-22 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote leeggehaald bericht aangepast

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:00

Heel knap dat je zo rond rijdt hoor!

Er is al het eea over gezegd, maar zit jij zo uberhaubt wel fijn in het zadel?
Dat kan toch haast niet.. en dat is echt niet vervelend bedoelt, maar ook voor het plaatje ziet het er niet mooi uit. Paarden laten het niet snel zien als ze pijn hebben en de pijn kan ook op de langere duur gaan ontstaan. Ik zou heel zuinig zijn op je paard.. je kan toch ook beginnen met grondwerken en weer opstappen als je wat bent afgevallen?

Het is knap dat je er al 14 kwijt bent!
Laatst bijgewerkt door _Mir op 21-09-22 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:00

Wij kunnen dat idd niet zien. Ik denk dat het al heel veel scheelt als je een passend zadel krijgt. Ik vind je billen er wel in passen maar je lijkt te kort te zitten en je zit met je knieën over de wrongen heen. Heb je geen last van je balans? Want eigenlijk heb je dan heel weinig steun aan je benen.
Ik denk dat als je wat langer gaat zitten, het beeld al heel anders wordt. Ik stoor me niet zo zeer aan je gewicht, want zo op het eerste oog denk ik dat het wel kan, maar meer dus aan het zadel.
Ik denk wel dat paardrijden nog leuker wordt als je nog meer afvalt. Dan zal je nog een betere balans krijgen en kun je kleinere hulpen geven. :)

parnassia
Berichten: 832
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:08

Mag ik dan zeggen dat ik vind dat je paard er goed uit ziet en er tevreden en oplettend bij loopt?

Daar draait het om in deze sport, fijn om te zien!

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 22:11

parnassia schreef:
Mag ik dan zeggen dat ik vind dat je paard er goed uit ziet en er tevreden en oplettend bij loopt?

Daar draait het om in deze sport, fijn om te zien!


Dankjewel! <3

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:19

parnassia schreef:
Mag ik dan zeggen dat ik vind dat je paard er goed uit ziet en er tevreden en oplettend bij loopt?

Daar draait het om in deze sport, fijn om te zien!



+1.

Het paard lijkt ontspannen en met z’n aandacht bij jou. Fijn om op die manier met je dier om te kunnen gaan.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 22:19

Ts je moet toch los van je gewicht kunnen zien dat je niet in het zadel past. Als ik nu in een 15 inch ga zitten past dat ook niet.
Je knieën zitten ook niet op de goede plek in dit zadel op deze manier.

Door ongelijke verdeling in het zadel drukt het op plekken waar het niet moet. Daar krijgt je paard op de lange termijn last van.

Dit alles heeft dus niks met je gewicht te maken

AvHdG
Berichten: 264
Geregistreerd: 11-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 23:00

ikkedus schreef:
Captain schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt Regels



Waarom moet je dat nou zo opschrijven? Dat kan echt wel wat vriendelijker verwoord worden.
Je hebt zelf ook met je gewicht geworsteld. Stel je voor dat iemand jou zo aansprak? Daarmee vergelijk ik de situatie niet direct met die van jou overigens.

Ik zie op Bokt best veel combi’s die niet mooi zijn of ruiters die in mijn ogen echt te groot of te zwaar zijn. Ook wat bekendere Bokkers. Niet iedereen wordt hierin op dezelfde manier aangesproken.

Mensen mogen absoluut kritischer op zichzelf zijn en kritisch naar hun eigen foto’s durven kijken, maar iemand afbranden met een kort door de bocht post is echt niet nodig. Deze TS is wellicht best bereid om te luisteren naar de adviezen. En wellicht staat het plaatje al anders als de manier van in het zadel zitten veranderd. Dat bereik je alleen niet door iemand af te branden of asociaal te noemen.


Amen! Eens
Laatst bijgewerkt door Sica op 22-09-22 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote leeggehaald bericht aangepast

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 23:09

njiloj schreef:
parnassia schreef:
Mag ik dan zeggen dat ik vind dat je paard er goed uit ziet en er tevreden en oplettend bij loopt?

Daar draait het om in deze sport, fijn om te zien!



+1.

Het paard lijkt ontspannen en met z’n aandacht bij jou. Fijn om op die manier met je dier om te kunnen gaan.


Dankje <3

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 23:32

Sorry TS, het is echt heel goed van je dat je zoveel bent afgevallen, maar je bent nog steeds te zwaar voor dit paard. Dus je zou eigenlijk eerst nog een stuk meer moeten afvallen voor je weer opstapt. Dat het paard nu niks aangeeft (of worden signalen niet opgemerkt...?) zegt weinig, slijtage ontstaat pas na een wat langere tijd.

Denk er nog eens overna wat iedereen gezegd heeft, laat het even bezinken :j Maar wees wel eerlijk naar jezelf & het paard toe.

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 23:48

Ach ts, super knap dat je al 14kg kwijt bent als jij je er goed bij voelt zeker blijven doorgaan! Ik weet hoe moeilijk het is\kan zijn.
Maar des al niet te min zou je wat strenger kunnen kijken naar jezelf als het gaat om op een dier zijn\haar rug stappen. Niets met jouw uiterlijk te maken, puur met welzijn van een levend wezen.
Dus jammer dat jij het jammer en ''onzin'' vind maar meerdere mensen zeggen dit, aardig advies en een mening, het is immers een forum. Het zijn geen rellen en geen haat naar jou toe. Verder laat een paard zeker niet zien als iets hem te veel is, ook de eigenaaresse kan dat niet zien. Dat is gewoon zo, dat is geen mening, tot het dier ongemakken krijgt of ''raar'' en of ''gemeen'' uit de hoek komt kijken zal hij zijn ronde lopen.
Ik vind dat bokkers, op een enkele na, het hier beleefd brengen ts. Gewicht kunnen wij inderdaad niet schatten, maar hoe je in het zadel past wel en dat is helaas te klein. Voor jezelf misschien handig gewoon de 15% regel aan te houden van het paard zijn gewicht, dat is standaard(hoop ik dan) in de paardenwereld en zit je altijd goed.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 07:20

Ik kan dus totaal geen inschatting maken van je gewicht, wel knap dat half bokt dat kan. Volgens mij ben je namelijk ook niet zo heel groot.

Wat ik wél zie is dat het zadel echt te klein is. Daar moet je wel echt iets mee. Maar het paard loopt best heel fijn. Mooi plaatje