Zo gaat je veulen op wedstrijd... Rêve d'or haar debut!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Zo gaat je veulen op wedstrijd... Rêve d'or haar debut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 23:03

Zo worden ze geboren.... Zo zijn ze zelf moeder en voor je het weet heb je ze ineens mee op wedstrijd. :+

Het was een ietwat impulsieve en spontane beslissing maar ineens stond Rêve afgelopen zondag in geschreven. _O-

Rêve zelf was even overrompeld. Ik was even vergeten dat ze nog nooit tussen zoveel paarden gelopen had. Ik had een wedstrijd uit gekozen die normaal gesproken niet zo druk is maar natuurlijk nu dus wel. :+ Toen ze eenmaal over haar issue met 30 soort genoten die van alle kanten kwamen heen was. (omdat ze ontdekte dat als ze dreigde met slaan, ze haar ruimte gaven... Dat is iets dat bij op het lijstje kan om aan te werken. :=) gedroeg ze zich zoals we Rêve kennen... Alsof ze thuis was. :+

In de ring moest ze ook even wennen. Ze heeft echt al mijn verwachtingen overtroffen. Natuurlijk hadden we hakkels. Was de proef niet afgewerkt zoals zou moeten... Ik had deze proeven zelf nog nooit gereden en had eerlijk gezegd niet beseft hoe kort die overgangen elkaar op volgde waardoor ik haar eigenlijk niet voldoende begeleidde. :(:) Desalniettemin nam Rêve me gewoon mee door de proeven als de loyale dappere onverstoorbare merrie die ze is en reden we zowaar een winstpunt. :oo met 60% en 62.2% was de smile echt niet meer van mijn gezicht te vegen. :+:

https://i.postimg.cc/C1HyKL4z/DSC-4533.jpg
manlief vond dat ik niet goed gepoetst had. _O-
https://i.postimg.cc/fR61j02V/DSC-4540.jpg
Controle krijgen over zo'n powermerrie als ze je liefst alle hoeken van de piste wil laten zien omdat haar dat het beste plan van aanpak lijkt is niet zo simpel. :oo
1.Afbeelding
https://i.postimg.cc/J4sT6zBZ/DSC-4550.jpg
tot ze ontdekt dat ze haar persoonlijke ruimte kan afdwingen. Toen had ik gewoon mijn vertrouwde Rêve weer onder mijn kont...
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
https://i.postimg.cc/TYhmMkGW/DSC-4570.jpg
5.Afbeelding
Dit stukje stap was goed voor een 7. :j
6.Afbeelding
https://i.postimg.cc/vm6T3jrG/DSC-4597.jpg
volgens mij kreeg ik hier ergens ongeveer door dat we het echt aan het doen waren... _O-
7.Afbeelding
https://i.postimg.cc/MTqcH5Bx/DSC_4619.jpg
https://i.postimg.cc/hPfXXfXJ/DSC_4622.jpg
Niet helemaal in de hand maar het kon niet boeien. Ze was ZO braaf, ZO dapper...
Ze is een enorme binnenvetter, uiterlijk kan ze heel kalm over komen maar ze vond het echt dood en dood eng. :(:) Toen we na proef 1 buiten kwamen wilde mijn moeder haar aaien en ze schrok zo inmens van mijn moeder haar aanraking dat mijn moeder naar achter sprong. :(:) Ze stond zó strak gespannen dat die prikkel gewoon te veel was.
8.Afbeelding
Trots en blij en ja... Een paar traantjes van geluk. <3
https://i.postimg.cc/fbLzrPYV/DSC_4643.jpg
Bij het losrijden van proef twee haar even iets ronder in gesteld om te kijken of ze daarin meer los wilde laten.
https://i.postimg.cc/xCnRQKTN/DSC_4662.jpg
9.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
https://i.postimg.cc/br7Jk95m/DSC-4695.jpg
4.Afbeelding
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
afgroeten. Rêve vond dat wel een mooi moment om de omgeving even in zich op te nemen. _O-
https://i.postimg.cc/RZjJMz9n/DSC-4754.jpg
Haar belonen, ze bleef ook echt staan. Om weer te geven hoe dwaas ik zelf was: Het duurde een paar seconden voor ik besefte dat Rêve nog niet weet dat lange teugel betekent dat ze weg mag stappen in tegenstelling tot Sam. _O- Ze stond dus echt op mijn volgende commando te wachten en dat maakt het gewoon extra mooi dat ze mij zo door de proeven heen gesleept heeft terwijl ik haar best in de steek liet kwa voorbereiding op de overgangen. :(:)

Maar vrijdag gaan we naar Chris en Chris gaat mij flink bijschaven. :j Zo dat ik haar 11 september wél fatsoenlijk kan begeleiden. :j

Omdat ik van de eerlijkheid ben ook de filmpjes. Ik besef dat ik flinke steken laat vallen en dat ze mij flink red. Wb proef 1: Even wat uitleg omdat ik weet dat iemand er wat van gaat zeggen: Je hoort idd de zweep maar die was op mijn laars. De mensen die Rêve gevolgd hebben van in het begin weten dat Rêve echt flink uithaalt/bokt naar de zweep als je haar zelfs maar aan raakt (net zoals ze dus ook trapte naar de paarden die te dicht bij haar kwamen.) dus ik heb haar geleerd om te reageren op het geluid dat de zweep op mijn laars maakt (of het zwiepen als ik langs haar loop.) Op het moment dat ik op mijn laars tik wilde ze zich omdraaien om terug naar de trailer te rennen en moest ik écht zorgen dat ze zich herinnerde dat ze nog een passagier had. Mijn man en ik grapte toen we haar zadelmak maakte wel eens dat ze me niet voelde zitten maar zo nu en dan denk ik echt dat ze vergeet dat ik er op zit als ze ergens heel erg op gefocussed is. :+ Het geluid haalt haar op zo'n moment even uit haar "trance" waardoor ik nét lang genoeg de tijd heb om terug door te komen en haar aandacht bij mij te halen. Ik ben geen boomknuffelaar en ik zal niet zeggen dat ze nog nooit een fikse tik gehad heeft. Maar zondag heeft de zweep haar niet aan geraakt. Je kan op de foto's ook zien dat ik mijn zweep ietwat apart vast heb. Dat doe ik omdat ik op die manier mijn hand iets naar voren kan doen en dan dus op mijn eigen laars kan tikken ipv op haar heup wat zou gebeuren als ik mijn zweep normaal vast hield. (eveneens de reden dat ik mijn zweep altijd rechts vast heb, links heb ik niet genoeg coördinatie om dat te doen.)
http://www.youtube.com/watch?v=-9LH2hZ9D3o
proef 2, hier reed ik er zelf iets meer aan maar nog steeds niet voldoende.
http://www.youtube.com/watch?v=v0o9GQ0bTjQ

Getup

Berichten: 8341
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 23:48

Ik vind t er hartstikke netjes uitzien joh ! De eerste wedstrijd van een jong paard: echt super gedaan. De kop is er af, de volgende keren zal het makkelijker worden. Maar complimenten voor het nette voorstellen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 00:47

Getup schreef:
Ik vind t er hartstikke netjes uitzien joh ! De eerste wedstrijd van een jong paard: echt super gedaan. De kop is er af, de volgende keren zal het makkelijker worden. Maar complimenten voor het nette voorstellen.

Dankjewel… <3 ik heb het echt zo lang uitgesteld. Mijn man zei op een gegeven moment ‘pak haar nu eens mee!’

Maar dit paard… Enerzijds is ze een ongelooflijk lief, loyaal paard dat snel leert en nuchter is. Anderzijds kan ze echt enorm ontploffen en dan heb ik ook écht een probleem. :+ Ik heb al mijn paarden altijd kunnen inschatten… Bij Rêve ging het echt van ‘braaf’ tot ‘Ze probeert mij en potentieel anderen te verongelukken de eerste keer. :+’ en alles er tussen in. :=

Ze is normaal wel heel stabiel. Als ze besloten heeft dat iets wel oké is, dan moet ik me in principe de volgende keer niet aan een omslag verwachten, maar die eerste keer was ik echt wat bang voor eerlijk gezegd. :o

Rêve is niet gewoon van bang te zijn en áls ze dan iets eng vindt dan weet ze niet wat ze daarmee moet… en dan kan het dus alle kanten uit. Ze is ook een bulldozer wat fijn is in die zin dat ze niet voor elk plekje of sprietje aan de kant gaat zoals Sam… Maar waar ik Sam kan overbluffen en kan zeggen ‘nee, hier blijven.’ gaat Rêve gewoon keihard tegen je in als ze niet akkoord is… en dat maakt haar tot wie ze is. Ze handelt ook maar gewoon naar haar natuur. Maar het is niet altijd makkelijk… Ik heb al zoveel trukjes moeten verzinnen voor dit paard… :)) als ze het dan eenmaal echt snapt en geïntegreerd heeft. Dan kan je haar wel echt een jaar laten stilstaan, opstappen en wegrijden en ze zet geen voet verkeerd…

Ze heeft dus echt ontzettend veel positieve kenmerken. Alleen is ze onvoorspelbaar en weet ik dat als ze zich tegen me keert ze voor niks of niemand stopt… Dat maakte dat ik zeg maar wat bleek was toen we hier vertrokken en ik pas weer kleur kreeg ergens de eerste galop. _O-

absque_dubio

Berichten: 7852
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Zo gaat je veulen op wedstrijd... Rêve d'or haar debut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:13

Wat herpakt ze zich goed! Van spanning, naar gewoon gaan!

miereneter

Berichten: 2598
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:31

Mooi Ayasha, hoe jullie je samen gered hebben. Je rijdt haar zo vriendelijk, en dat met zo'n krachtige bonk van een merrie. En dank voor je eerlijke verslag. Vind dat altijd zo leerzaam, dat mensen hun goed punten en mindere punten uitleggen.

(Ik kom ze allemaal tegen met een jong paard (en ga ze nog tegenkomen), is best een steile leercurve.)

Nessie

Berichten: 8599
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:34

Wat een stoere pony! Mooie foto’s zijn er gemaakt en het ziet er vriendelijk uit :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 10:30

absque_dubio schreef:
Wat herpakt ze zich goed! Van spanning, naar gewoon gaan!

ja ongelooflijk he? :+: Hoe snel ze het los liet... Dat had ik niet verwacht. :n


miereneter schreef:
Mooi Ayasha, hoe jullie je samen gered hebben. Je rijdt haar zo vriendelijk, en dat met zo'n krachtige bonk van een merrie. En dank voor je eerlijke verslag. Vind dat altijd zo leerzaam, dat mensen hun goed punten en mindere punten uitleggen.

(Ik kom ze allemaal tegen met een jong paard (en ga ze nog tegenkomen), is best een steile leercurve.)

dankjewel! :+:
Ze dwingt het ook wel een beetje af hoor... :D Het is een paard dat het echt wel voor je wil doen maar ze eist wel respect. :j Het is geen type dat je moet willen rijden met een mentaliteit van "Ik zeg dat je het moet doen dus je doet het" want dan eindig je gewoon in het zand. Ik heb al veel van haar geleerd en ik twijfel er niet aan dat ze me nog heel wat uit te leggen heeft de komende maanden/jaren. :D

Wat bedoel je met de kleine lettertjes? :o Dat stukje begrijp ik niet zo goed. :o


Nessie schreef:
Wat een stoere pony! Mooie foto’s zijn er gemaakt en het ziet er vriendelijk uit :j

Dankjewel! :+:
Maar... tsk tsk! Paard! :D ja, ook in NL zou Rêve gewoon een paard zijn. :)) We noemen koningin Rêve geen pony. Da's niet goed voor haar ego en als haar ego gekneusd is, is niemand nog gelukkig. _O-

Nessie

Berichten: 8599
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Zo gaat je veulen op wedstrijd... Rêve d'or haar debut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:41

Mijn excuses! Ze heeft in ieder geval een heel stoere bouw en mooi sierlijk hoofdje, vandaar dat ik dacht dat ze wat compacter was.

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Zo gaat je veulen op wedstrijd... Rêve d'or haar debut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:58

Super gaaf paard en goed gereden met zo'n onervaren paard! Denk dat ze het straks super gaat doen, zeker als ze wat meer ervaring heeft. Je ziet duidelijk al zo veel verschil tussen de eerste en de tweede proef. (In mijn optiek zou die tweede ook nog wel wat hoger gepunt mogen worden, maar goed, ik ben geen jury)

ikkedus
Berichten: 3310
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:08

De tweede proef toont inderdaad al veel stabieler. Netjes gereden!
Ben je niet bang dat dat introverte misschien leidt tot het opslaan van de spanning uit deze ervaring, zodat er op een later moment een ontlading komt of bij het volgende startmoment?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 11:33

Nessie schreef:
Mijn excuses! Ze heeft in ieder geval een heel stoere bouw en mooi sierlijk hoofdje, vandaar dat ik dacht dat ze wat compacter was.

:D Lief! Ze zeggen nooit dat ze een sierlijk hoofd heeft. :+:


DreamGuide schreef:
Super gaaf paard en goed gereden met zo'n onervaren paard! Denk dat ze het straks super gaat doen, zeker als ze wat meer ervaring heeft. Je ziet duidelijk al zo veel verschil tussen de eerste en de tweede proef. (In mijn optiek zou die tweede ook nog wel wat hoger gepunt mogen worden, maar goed, ik ben geen jury)

Er is niet veel te punten in die proeven en bij ons wordt eigenlijk al een stabiele aanleuning verwacht in die laagste proeven. Door de spanning hield ze zich wat vast in het lijf en met momenten liet ze dat wat los (en dan kregen we ook 7ns) maar die beroerde overgangen, hier en daar die ongeplande tempowisselingen opgeteld bij die spanning haalt de punten enorm omlaag. Ik vind de punten wel vrij terecht.

De ‘groei’ tussen de twee proeven was ook echt voelbaar voor mij. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gevoeld bij een paard. Eentje die dat verschil op 1 wedstrijd laat voelen. :+: en al helemaal niet op de 1e. :+: ze is zo flink! :+:


ikkedus schreef:
De tweede proef toont inderdaad al veel stabieler. Netjes gereden!
Ben je niet bang dat dat introverte misschien leidt tot het opslaan van de spanning uit deze ervaring, zodat er op een later moment een ontlading komt of bij het volgende startmoment?

Niet echt, daarom zie je me in de proeven weinig ondernemen om haar in dat kader te houden. Als ik echt gewild had, had ik haar stabieler kunnen houden. Maar dan zou ik het effect creëren van de spanning die enkel op bouwt. Nu had ze veel spanning maar elke keer dat ze er in zakte kwam geheel van uit haar. Niet omdat ik het vroeg maar omdat zij daar even die rust vond. Ik denk/hoop als ik haar op die manier laat wennen aan het wedstrijd gebeuren dat ze gaat kunnen afvloeien ipv bij op bouwen.

Maar met 100% zekerheid kan ik dat ook niet zeggen. Áls ze toch op bouwt en moet ontladen dan denk ik dat ik weinig anders ga kunnen doen dan daar op dat moment zo rustig mogelijk onder blijven en desnoods afgroeten en vragen of ik gewoon nog één rondje mag stappen. Ik vind het moeilijk om in te schatten/te voorspellen wat ze zou doen als dat zou gebeuren dus ik weet ook niet goed hoe ik het dan ga oplossen. Het enige dat ik weet is dat ik bij haar voorzichtig moet zijn in die zin dat ze banger is dan ze oogt. Dus niet te snel dingen van haar gaan vragen ook al oogt ze alsof ze rustig is en haar zelf laten aanbieden lijkt me voor nu de beste aanpak.


We hebben tijd. Ze hoeft niet te scoren. Ze moet alleen kilometers maken en als het even kan in de aan ons aangewezen ring in het juiste tempo en de juiste richting. _O-

Autumnn

Berichten: 8083
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:40

Wat hebben jullie dat goed gedaan! Je ziet inderdaad dat in de tweede proef Reve er wat meer ‘aan’ staat wat haar bewegingen zeker ten goede komt :j (en wat heb je trouwens een gááf jasje! Heb je een linkje? :o ) heb je trouwens winst gereden?

miereneter

Berichten: 2598
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:47

Ayasha schreef:
Wat bedoel je met de kleine lettertjes? :o Dat stukje begrijp ik niet zo goed. :o


Nee, was ook niet zo duidelijk. Ik bedoelde dat ik mijn goede en vooral mindere skills in paardenomgang erg tegenkom nu ik een jong paard heb, die ik (met begeleiding) beleer. Heb nog veel te leren, en mijn paard is de beste leermeester.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Zo gaat je veulen op wedstrijd... Rêve d'or haar debut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:25

Jullie zijn een hele toffe combinatie!!
Voor een eerste keer, al heel netjes gereden +:)+
Veel succes !

Neon

Berichten: 4949
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:02

Droom van goud..... je hebt haar mooi voor elkaar gekregen... kijk haar eens lopen op haar eerste wedstrijd <3 zeker als je in beschouwing houdt dat het mormel eigenlijk voor Satan bedoeld is :+

Goed gedaan hoor! Je mag met recht trots zijn! (Ik ben het in ieder geval wel :D
Spoiler:
niet dat dat van toegevoegde waarde is :P maar soit :P
)
Laatst bijgewerkt door Neon op 24-08-22 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: Zo gaat je veulen op wedstrijd... Rêve d'or haar debut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:21

Heel mooi gereden, zeker voor een eerste keer. Was ook mooi om te zien hoe ze gedurende de proef vooruitgang maakte. (op meerdere manieren :D ;) )
En flink laden op vreemd terrein, jullie mogen terecht fier zijn!
Op naar de volgende en lekker veel km's maken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 20:11

Autumnn schreef:
Wat hebben jullie dat goed gedaan! Je ziet inderdaad dat in de tweede proef Reve er wat meer ‘aan’ staat wat haar bewegingen zeker ten goede komt :j (en wat heb je trouwens een gááf jasje! Heb je een linkje? :o ) heb je trouwens winst gereden?

:j Als ze eenmaal helemaal los laat kan ze nog losser maar dat komt wel als ze eenmaal kan ontspannen. :j Ik ben al ongelooflijk trots op haar dat ze het zo braaf ondergaan is allemaal. :+: Ik had echt hele andere beelden in mijn hoofd als ik aan onze eerste proeven dacht. _O- Ik heb haar moeder ook in eigendom gehad en opgeleid en dus ook als eerste uitgebracht, haar moeder was een ramp.... en niet eens alleen het eerste seizoen. _O-

Jasje heb ik even moeten zoeken want ik vergeet het merk steeds, ik heb het bij Emmers gekregen van mijn man (voor mijn verjaardag :+: Als "schop onder mijn kont" om terug wedstrijd te gaan rijden. _O- )
Alessandro Albanese MotionLite Wedstrijdvest | Dames en deze kleur is de Primatova. :) Het jasje is wel van een soort "gaas". Het is dus een heel luchtig jasje (bij warme wedstrijden start ik liever met jasje dan zonder omdat ik met jasje de zon minder voel en het jasje eigenlijk niet warm is.). Maar voor in de winter moet je er lange mouwen onder doen, kou lijden of een alternatief jasje hebben denk ik. :D Nu zijn er natuurlijk ook hele mooie wedstrijdblouses met lange mouwen... O:) (ik ben binnenkort terug jarig. O:) )

We hebben 1 winstpunt gereden. :j Nipt overigens maar we hebben eentje. _O- Nu wil ik eigenlijk liever niet te veel winstpunten rijden want het verschil tussen onze niveau's is erg groot. Het volgende niveau moet ze bv al eenvoudige galopwissels kunnen tonen. :) Dus ze hoeft niet te veel winstpunten te lopen. _O-


miereneter schreef:
Ayasha schreef:
Wat bedoel je met de kleine lettertjes? :o Dat stukje begrijp ik niet zo goed. :o


Nee, was ook niet zo duidelijk. Ik bedoelde dat ik mijn goede en vooral mindere skills in paardenomgang erg tegenkom nu ik een jong paard heb, die ik (met begeleiding) beleer. Heb nog veel te leren, en mijn paard is de beste leermeester.

:j Ik heb altijd mijn paarden zelf op geleid, de meeste waarmee al geklooid was (en dat is nog moeilijker) en nu deze heb ik zelf zadelmak kunnen maken. Ik ben nog steeds van mening dat al de paarden die ik getraind heb mij meer geleerd hebben dan ik hen. :j


webster543 schreef:
Jullie zijn een hele toffe combinatie!!
Voor een eerste keer, al heel netjes gereden +:)+
Veel succes !

thx. Terror eindelijk op wedstrijd. _O-


Neon schreef:
Droom van goud..... je hebt haar mooi voor elkaar gekregen... kijk haar eens lopen op haar eerste wedstrijd <3 zeker als je in beschouwing houdt dat het mormel eigenlijk voor Satan bedoeld is :+

Goed gedaan hoor! Je mag met recht trots zijn! (Ik ben het in ieder geval wel :D
Spoiler:
niet dat dat van toegevoegde waarde is :P maar soit :P
)

Ja, mijn hellepaard. :+: Ze bewees wel dat ze een fantastisch oorlogspaard is voor Satan tijdens het losrijden trouwens. :+ Ze gaan echt niet in zijn buurt komen. }:)

ben ontzettend trots op haar. :+: En ze kwam gewoon thuis en ging meteen naar Sam, ik geloof dat ze veel te vertellen had. _O- :)) Ze stond ook zo lekker chill rond te kijken op de camion en bij het zadelen. Ze was het gewoon in zich op aan het nemen allemaal. :+:


nayla schreef:
Heel mooi gereden, zeker voor een eerste keer. Was ook mooi om te zien hoe ze gedurende de proef vooruitgang maakte. (op meerdere manieren :D ;) )
En flink laden op vreemd terrein, jullie mogen terecht fier zijn!
Op naar de volgende en lekker veel km's maken.

:)) _O- Nogmaals dank dat jullie gekomen zijn. :+: :+:

Mijn man was nog het meest opgelucht over het laden bleek dinsdag bij Chris. _O- Denk dat ie nog liever gehad had dat ze met mij gegooid had dan dat ze niet op de vrachtwagen gegaan was. _O-

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Zo gaat je veulen op wedstrijd... Rêve d'or haar debut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:20

Ziet er supergoed uit en wat een mooi paard! Dat van zweepje op laars is echt een goed idee. Op werk een paard die ook niet van zweepjes houd maar soms echt even zn hersens dr bij moet houden. Maar als die een tik krijgt is die meteen beledigt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 00:03

Dandelion07 schreef:
Ziet er supergoed uit en wat een mooi paard! Dat van zweepje op laars is echt een goed idee. Op werk een paard die ook niet van zweepjes houd maar soms echt even zn hersens dr bij moet houden. Maar als die een tik krijgt is die meteen beledigt.

Rêve ook, vooral als ze in een ‘nah-ah’ State of mind is. Op de laars beledigd haar niet maar trekt haar aandacht wel.

Vandaag weer super braaf de vrachtwagen op :+: ze is écht volwassen aan het worden. Ik heb nul spijt van het wachten…

Chris heeft flink aan mij gewerkt en dat was ook voelbaar aan Rêve. Moet haar iets kordater rijden in training. :j Dus we gaan oefenen met ons huiswerk en de 6e mag ze terug mee. Ze was weer heerlijk nuchter, een rondje door de tent en ik had gewoon mijn vertrouwde Rêve…

Overgangen werden doorheen de les al beter nu ik daadwerkelijk leiding nam. Het is even omschakelen. Ze is echt op elk gebied het tegenovergestelde van Sam. :))


Chris was opgelucht en verwonderd over haar ontwikkeling (hij heeft haar vlak voor Joy gezien) en gaf vandaag toe dat hij toen een beetje vreesde voor ‘ons’ maar dat ze nu echt een enorm intelligent, werkwillig dier was dat ook erg mooi geworden was. :+: ze is haflinger-af aldus Chris, _O-

Nymphaea

Berichten: 53
Geregistreerd: 14-07-22

Re: Zo gaat je veulen op wedstrijd... Rêve d'or haar debut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:58

Wat een mooi paard! Ziet er vriendelijk gereden uit! :D