als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_88

Berichten: 14102
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:46

kitsunemimi schreef:
Sorry maar je weet ook wel een klein beetje waar je aan begint als je dit op deze site zet.


Is toch juist lekker makkelijk? Gewoon online zetten en niet meer reageren, er wordt toch niets met de goedbedoelde adviezen gedaan als ik dit topic zo lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:53

Laatste wat jullie van me lezen en iedzreen blij maakt

Na de zoveelste haat op bokt besloten om niet meer online te komen

Aan vraag voor deactiveren acount ingediend

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:54

flint_blesco schreef:
Laatste wat jullie van me lezen en iedzreen blij maakt

Na de zoveelste haat op bokt besloten om niet meer online te komen

Aan vraag voor deactiveren acount ingediend


Was te verwachten, maar ik vind dit lekker makkelijk van je. Kop in t zand.
Kijk nou eens ECHT eerlijk naar je paard. Dan zie je zelf ook dat dit niet kan.

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:57

flint_blesco schreef:
Laatste wat jullie van me lezen en iedzreen blij maakt

Na de zoveelste haat op bokt besloten om niet meer online te komen

Aan vraag voor deactiveren acount ingediend

Nu kun je zoveel keuzes maken.

Er niet meer op gaan en leuke foto's maken van werk aan de hand, longeren, vrijheidsdressuur
Wat kilo's kwijtraken, serieuze les nemen en straks supergave foto's maken

Of van Bokt af....... Wat zonde meis. Je kan echt betere keuzes maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:58

flint_blesco schreef:
Laatste wat jullie van me lezen en iedzreen blij maakt

Na de zoveelste haat op bokt besloten om niet meer online te komen

Aan vraag voor deactiveren acount ingediend

Tja, tis geen haat hoor, enkel een spiegel. Men is bezorgd om het welzijn van je dier, jij bent dat schijnbaar niet. Al jaren niet, doe er eens wat aan. Zorg dat je paard goed verzorgd is,dat je tuigage ok is en je rijstijl. Tis nu allemaal 10 keer niks en dat is enorm sneu voor je mooie paard. Wees maar blij dat ie zo vergevingsgezind is, dat heb je eigenlijk niet verdiend.

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:57

Wow, gewoon Wow! Waar in de regels staat dat Bokt een site is uitsluitend voor professionele ruiters met happy athletes? Ik vind dit soort topics toch echt wel een duidelijk voorbeeld van het azijnzeik gedrag onder een grote groep bokkers. Allemaal de rechtvaardigheid achter zich en ventileren maar.. ….. en vaak nog Roomser dan de paus!
Waar staat beschreven dat je geen foto’s mag posten die niet perfect zijn?
En om te voorkomen dat mensen nu weer in herhaling gaan vallen over het feit dat niet alle foto’s perfect hoeven te zijn en dat TS al lange tijd dit soort topics post en er niet van leert; dat zijn imo drogredenen. Bokt is een site waar mensen posten die gek op paarden zijn en alles wat er bij hoort. Ts is duidelijk gek op haar paard en dus mag ze posten op Bokt. Zo simpel is dat. Laat staan dat Bokt gebruikers onderling moeten gaan bepalen wie wel mag posten en wie niet.
Er is ook geen regel die voorschrijft dat je daar op MOET reageren. Al helemaal geen regel die voorschrijft dat er met diagnoses gestrooid mag worden, waar dat maar kan ( en for the record: Autisme is een ontwikkelingsstoornis met als gevolg psychisch lijden).
Als TS niet leert van de fouten die ze in jullie ogen maakt, reageer dan gewoon niet. Dan is de boodschap misschien nog wel duidelijker ook.
Er is geen regel te maken over wat wel en wat niet gepost mag worden, tenzij er overduidelijk moedwillig sprake is van mishandeling.
Het is jammer dat ts zich niet aanpast aan jullie wensen. Het beeld is absoluut niet ideaal, maar dat gaan jullie op deze manier echt niet veranderen.
Mijn advies: kijk vooral goed naar wat je zelf doet en optimaliseer dat. Daar heeft iedereen het denk ik druk genoeg mee. Waar je ( fysiek, niet digitaal) in staat bent om iemand te begeleiden/ trainen; ga daar vooral mee door. Dan heb je namelijk op een directere manier invloed en zicht op wat er in het leerproces nodig is. Via een toetsenbord Hennie dat gewoon niet.
Het maakt me echt boos om steeds weer dit soort topics te zien op Bokt, waardoor steeds minder mensen foto’s durven delen. Is dat dan de bedoeling? Zelfs sommige moraalridders die ik in veel topics kwistig hun wijsheden zie verkondigen, posten zelf geen rijfoto’s meer.
Bokt is een topic voor alle soorten paardenliefhebbers: beginnende, gevorderde, getalenteerde en minder getalenteerde exemplaren. Wil je zeker weten dat het paard niet lijdt onder ruiter of harnachement? Ga er dan vooral helemaal niet meer op zitten.

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:03

Tazzey schreef:
Het gaat mij ook niet om de cap maar het feit dat er met twee maten gemeten wordt. TS branden jullie af en in het andere topic is de sfeer lovend. Bijzonder wel.

Over de foto’s en bijkomende zaken heb ik niet meer te zeggen dan er al gezegd is. Het lijkt me niet nodig om daar nog op door te gaan.


Tazzey, die cap kan de meerderheid van de reageerders geen reet schelen. De kritiek is op haar rijden, de conditie van haar paarden, en haar eigen conditie. Jij bent degenen die over die cap zit te drammen.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:10

Drammen? Ik dram niet over die cap, sterker nog ik heb mijn mening er niet over gegeven. Het gaat mij om het meten met twee maten, even goed lezen dus.

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:12

Misschien moet jij beter (begrijpend) lezen. Het gaat er mij juist om dat je zit te drammen over het meten met twee maten over die cap. Terwijl de meeste kritiek over het rijden en de conditie van het paard gaan.

Dat ik dit aan je moet uitleggen ook.

ikkedus schreef:
Waar staat beschreven dat je geen foto’s mag posten die niet perfect zijn?


Jij vindt serieus dat deze foto's enkel een kwestie zijn van 'niet perfect'? En als er misstanden gepost worden, dan moeten we allemaal onze mond houden, want anders zijn we roomser dan de paus. Je zal maar het dier in kwestie zijn zeg.

Daarbij, niemand zegt dat TS niet mag posten. En op het geraaskal over psychische aandoeningen van amen is heel, heel veel kritiek gekomen. Je vlammende betoog raakt, naar mijn bescheiden mening, kant noch wal.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:18

Waar dram ik er over dan?

Dit was mijn eerste bericht.

Tazzey schreef:
Wat mij vooral verbaasd is dat ts in dit topic tot aan de sokken wordt afgefikt over het niet dragen van een cap, terwijl er in een topic dat zelfs in Uitgelicht staat met geen woord over de missende cap wordt gerept.


Dit was het tweede bericht.

Tazzey schreef:
Het gaat mij ook niet om de cap maar het feit dat er met twee maten gemeten wordt. TS branden jullie af en in het andere topic is de sfeer lovend. Bijzonder wel.

Over de foto’s en bijkomende zaken heb ik niet meer te zeggen dan er al gezegd is. Het lijkt me niet nodig om daar nog op door te gaan.


En daarna heb ik aangegeven dat ik het te ver vind gaan om iemand een psychische diagnose in de schoenen te schuiven.

Als je het al drammen zou willen noemen, dan mag je dat zeggen over het feit dat ik het bijzonder vind dat de ene persoon weg komt met lovende woorden en de ander tot de sokken wordt afgefikt voor hetzelfde feit.
Ik heb nergens iets gezegd over de foto's en over het paard, sterker nog ik heb aangegeven dat ik het niet nodig vind om er iets van te zeggen omdat alles al gezegd is en ik het onnodig vind om ts verder de grond in te trappen. Dat doen jullie allemaal al prima.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je het een beetje op de persoon speelt, dat mag hoor. Maar vind je het niet een klein beetje flauw om dat zo te doen? Als je een probleem met mij hebt, dan weet je de pb knop te vinden.

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:40

Tazzey, ik heb niets tegen jou. Ken je totaal niet, ook niet van Bokt. En je hebt gelijk: ik dacht dat ik meerdere reacties van jou over de kritiek op de cap had gelezen, maar het was er maar één. Dat kun je geen drammen noemen, dat klopt, dus sorry daarvoor!

Wel vind ik het jammer dat je het belangrijk vindt te reageren op een paar opmerkingen over geen cap. Terwijl het echte brandende probleem nog steeds de ruiter is. En zelfs in je reactie op mij, ga je weer. "We zijn erg goed in het in de grond trappen van TS". Ik denk dat je dat fout ziet: we nemen het op voor het welzijn van haar paard. Jij lijkt de TS te willen verdedigen. Ben nieuwsgierig waarom, er valt weinig te verdedigen aan deze foto's.

***Disclaimer: ook de TS ken ik niet, en heb dus niets tegen haar persoonlijk. Ik heb iets tegen het rijden en de conditie van het paard op deze foto's.

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:50

miereneter schreef:
Misschien moet jij beter (begrijpend) lezen. Het gaat er mij juist om dat je zit te drammen over het meten met twee maten over die cap. Terwijl de meeste kritiek over het rijden en de conditie van het paard gaan.

Dat ik dit aan je moet uitleggen ook.

ikkedus schreef:
Waar staat beschreven dat je geen foto’s mag posten die niet perfect zijn?


Jij vindt serieus dat deze foto's enkel een kwestie zijn van 'niet perfect'? En als er misstanden gepost worden, dan moeten we allemaal onze mond houden, want anders zijn we roomser dan de paus. Je zal maar het dier in kwestie zijn zeg.

Daarbij, niemand zegt dat TS niet mag posten. En op het geraaskal over psychische aandoeningen van amen is heel, heel veel kritiek gekomen. Je vlammende betoog raakt, naar mijn bescheiden mening, kant noch wal.


Dat mag jij vinden. Dat is je goed recht. Ik vind het wel een terecht betoog. Gaat ook om meer topics dan alleen deze. Het is een tendens op Bokt, waar dit topic een duidelijk voorbeeld van is. Waar is het voor nodig om post op post te blijven herhalen wat er mis is op de foto? Als er dan niet direct op “mea culpa, mea maxima culpa” van de TS op volgt, dan gaat bokt nog erger los. Dat werkt niet. Het voelt imo alsof iedereen er even zijn professionele plasje over wil doen ofzo, maar tot resultaat leidt het niet.
En er is wel degelijk een aantal keer verwezen naar de stop die TS blijkbaar gehad op het plaatsen van rijfoto’s. Die opmerkingen sturen imo wel in de richting van een vraag om een nieuw verbod op hetzelfde onderwerp. Daar reageer ik op.
En ja, de foto’s zijn niet perfect. Er is van alles op aan te merken, zoals op veel foto’s die worden geplaatst op Bokt. Er is echter geen sprake van moedwillige dierenmishandeling. Het paard loopt niet lekker door zijn lijf etc etc. Hoe het zadel precies ligt, kan ik overigens op deze foto’s niet goed zien.
Als je er echt wat aan wil doen, dan zal je TS op moeten zoeken en praktisch met haar aan de slag gaan. Als dat geen optie is, dan kan je er verder echt niks mee. Het is wat het is. Laat het los en richt je op zaken waar je wel invloed op hebt.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:53

Excuus geaccepteerd.
Ik verdedig ts alles behalve, ik vind het alleen niet nodig om iemand de grond in te trappen. Nee, ik word niet blij van de foto's maar gezien de hoeveelheid commentaar die er al is gegeven ga ik daar niet nog eens overheen.
Er is in mijn optiek ook een verschil tussen ts onderbouwde kritiek geven waar ze wat mee kan en haar afzeiken, en dat laatste dat gebeurt hier en alleen op basis van wat ze in het verleden heeft gedaan.
Het zou een mooie boel zijn dat we ons hele leven afgerekend worden op wat we in het verleden hebben gedaan. Ik vermoed dat er onder de volwassen Bokkers een hoop Penny meiden zitten die ook lang niet altijd zonder schaamte kijken naar wat ze als jongere deden, ik net zo min. En dat is waar ik veel moeite mee heb, er zit maar weinig constructief commentaar in dit topic.

Dus nee, ik verdedig ts niet in haar rijden, ik word ook niet blij van de foto's. Maar, en dat is een heel grote maar, ik word net zo verdrietig van de manier waarop mensen nu naar haar reageren. En ik kan niet zo heel goed tegen het feit dat er op verschillende manieren gereageerd wordt op zaken. De ene bokker komt er met een hoop oeh en ah's vanaf terwijl de andere weggetreiterd wordt. Dat is een tendens die ik hier de laatste tijd wel vaker heb gezien en dat vind ik jammer.
En daar ga ik het bij laten, ik heb gezegd wat ik wilde en daarmee is het voor mij wel klaar.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 15-08-22 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:54

Eens ikkedus, het moet voor TS heftig zijn om deze reacties te lezen. Maar als Bokt het zo in meerderheid eens is, dat is namelijk echt niet vaak zo, dan had TS ook kunnen nadenken of er ergens iets van waarheid in schuilt. En kunnen nadenken of ze echt niets kan verbeteren in haar rijden en voor haar paard. En zij verkiest dat niet te doen, en al heel lang niet.

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:56

Tazzey schreef:
Excuus geaccepteerd.
Ik verdedig ts alles behalve, ik vind het alleen niet nodig om iemand de grond in te trappen. Nee, ik word niet blij van de foto's maar gezien de hoeveelheid commentaar die er al is gegeven ga ik daar niet nog eens overheen.
Er is in mijn optiek ook een verschil tussen ts onderbouwde kritiek geven waar ze wat mee kan en haar afzeiken, en dat laatste dat gebeurt hier en alleen op basis van wat ze in het verleden heeft gedaan.
Het zou een mooie boel zijn dat we ons hele leven afgerekend worden op wat we in het verleden hebben gedaan. Ik vermoed dat er onder de volwassen Bokkers een hoop Penny meiden zitten die ook lang niet altijd zonder schaamte kijken naar wat ze als jongere deden, ik net zo min. En dat is waar ik veel moeite mee heb, er zit maar weinig constructief commentaar in dit topic.

Dus nee, ik verdedig ts niet in haar rijden, ik word ook niet blij van de foto's. Maar, en dat is een heel grote maar, ik word net zo verdrietig van de manier waarop mensen nu naar haar reageren. En ik kan niet zo heel goed tegen het feit dat er op verschillende manieren gereageerd wordt op zaken. De ene bokker komt er met een hoop oeh en ah's vanaf terwijl de andere weggetreiterd wordt. Dat is een tendens die ik hier de laatste tijd wel vaker heb gezien en dat vind ik jammer.


Hier ben ik het deels wel mee eens. Het had constructiever gekund (dat doen sommigen gelukkig ook). Overigens denk ik dat de meesten het in dit topic niet als treiterij bedoelen, maar gefrustreerd zijn door de status quo bij de TS door de jaren heen.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:26

nou ik bedoelde het in elk geval niet als treiterij. Ook mijn opmerking over dat ze jaren terug een ban had op het plaatsen van fototopics had verder geen enkele bijbedoeling ( als in; die ban moet er maar weer komen). Ik melde dat meer als illustratie hoe erg destijds dr topics uit de hand liepen.

Ik vind het dan ook oprecht jammer dat ts dr account laat deactiveren...al begrijp ik heel goed waarom en zou waarschijnlijk in haar plaats hetzelfde hebben gedaan.

RianneH

Berichten: 28253
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:31

Ik plaats hier een (tijdelijk) slotje om de nodige zaken op te ruimen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:44

Moderatoropmerking:
Omdat de topicstarter in dit topic niet meer kan reageren plaats ik hier een definitief slotje.