als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30097
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:44

xxCYNNxx schreef:
wow dit gaat wel eventjes een grens over he.......de toespelingen dat ts een geestelijke beperking heeft vind ik al veel te ver gaan, maar nu haal je dr moeder er ook bij?
Sommige mensen zien gewoon niet wat ze fout doen....en daar zitten zelfs mensen bij met een hbo of wo opleiding. Dus gelijk concluderen dat er wel sprake zal zijn van een geestelijke beperking is wel zo kort door de bocht dat je gewoon de bocht uitvliegt.

Bokt mag idd wat meer aandacht schenken in wat er gepost wordt waarbij welzijn in het geding komt, maar ook dit soort valse insinuaties mag van mij op gemod worden.

bedoel jij hiermee mij ook omdat je mij ook in de quote laat staan en ik enkel zeg, moeder maakt de foto's?

Want ik heb het niet over beperkingen hè.
Dus aub graag die quote verduidelijken
En bedoel je mij wel, verder lezen...

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:48

nee DP, ik bedoelde zeker jou niet...volgens mij heb jij ook niet een diagnose gesteld toch? Of ik heb er over heen gelezen.
Ik heb het tegen Amen.

Ik was te lui om jouw quote er tussen uit te halen...sorry
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 15-08-22 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30097
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:49

Nee inderdaad dat heb ik niet
Maar ik sta wel in je quote en omdat je moeder specifiek aanhaalt is het voor mij onduidelijk wat je wel bedoelt.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:49

Tazzey schreef:
Dit gaat echt veel te ver! Er worden nu psychische diagnoses gedaan door mensen die daar totaal geen verstand van hebben over iemand die ze alleen van een internet forum kennen. Dit kan echt niet!



Moderatoropmerking:
bericht verwijderd vanwege niet voldoen aan Bokt regels

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:51

Moderatoropmerking:
bericht verwijderd vanwege niet voldoen aan regels OP

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:51

Ik was te lui om jouw quote er tussen uit te halen...sorry
Vandaar dat jouw opmerking erbij staat.....maar is zeer zeker niet aan jou gericht, maar luiheid aan mijn kant om de quote iets aan te passen. Nogmaals; sorry daarvoor

Ik reageerde puur op de opmerking dat een geestelijke beperking ook erfelijk kan zijn....die weer als reactie op jouw opmerking geplaatst werd.

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:53

amen schreef:
Moderatoropmerking:
bericht verwijderd vanwege niet voldoen aan regels OP



Dat heb ik dan ook gedaan en hopelijk met mij nog een aantal op de laatste post. Dat kun je niet maken.

DuoPenotti

Berichten: 30097
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:53

xxCYNNxx schreef:
Ik was te lui om jouw quote er tussen uit te halen...sorry
Vandaar dat jouw opmerking erbij staat.....maar is zeer zeker niet aan jou gericht, maar luiheid aan mijn kant om de quote iets aan te passen. Nogmaals; sorry daarvoor

lief van je , dank je Uiteraard aanvaard.

Maar ik dacht vraag even door.
Bokt kenende is dit 2 pagina's verder iets wat ik gezegd zou hebben :P

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:54

chevax schreef:
superpony schreef:
We kunnen wel iets doen. Blijven reageren, ook op foto's van GP ruiters bijv. Dat is wel een stuk lastiger, want als je geen GP hebt gereden mag je niks zeggen en een grote groep mensen vindt het nog steeds een mooi stukje sport. Dan moet je dus tegen enorm veel weerstand kunnen als je kritiek gaat geven.

Met z'n allen op iemand met een beperking is natuurlijk veel makkelijker......


Ik vind je onderste zin niet fair. Als Anky hier een topic zou openen, zouden de reacties niet mis zijn. Maar dat is niet aan de orde. TS heeft dit topic geopend en daarop krijgt ze zeer terecht commentaar. Als TS een beperking heeft die dermate zwaar is dat dit gevolgen heeft voor hoe ze omgaat met dieren, vind ik het heel erg dat ze (blijkbaar) niet beter wordt begeleid in wat ze online zet.


Dat is echt niet waar. Anky en Edward etc plaatsen ook dingen op fb en worden door velen de hemel in geprezen. Als je een keer kritisch bent, ben je een azijnpisser, moet je maar laten zien hoe je zelf rijdt etc. Altijd hetzelfde kudde gedrag van brave volgers en aanbidders en dat is op Bokt net zo.


Tazzey schreef:
Dit gaat echt veel te ver! Er worden nu psychische diagnoses gedaan door mensen die daar totaal geen verstand van hebben over iemand die ze alleen van een internet forum kennen. Dit kan echt niet!


Jij weet helemaal niet of mensen er totaal geen verstand van hebben. Dat is jouw ( te snelle ) vooroordeel.

En het is een vermoeden van mensen die uitgesproken mag worden zodat het misschien vanuit een ander daglicht bekeken kan worden waarom iemand zo schrijft en reageert. Daar is ook al een apart topic over geweest

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:56

DuoPenotti schreef:
xxCYNNxx schreef:
Ik was te lui om jouw quote er tussen uit te halen...sorry
Vandaar dat jouw opmerking erbij staat.....maar is zeer zeker niet aan jou gericht, maar luiheid aan mijn kant om de quote iets aan te passen. Nogmaals; sorry daarvoor

lief van je , dank je Uiteraard aanvaard.

Maar ik dacht vraag even door.
Bokt kenende is dit 2 pagina's verder iets wat ik gezegd zou hebben :P


hahaha ja snap ik....moest er nu al tegen tikken om te voorkomen dat er al weer 6 andere opmerkingen er tussen stonden :D En idd; voor je het weet wordt de verkeerde er op aangekeken

@ Amen; ook ik heb je opmerking geTEMd

Fly_high

Berichten: 3323
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:00

amen schreef:
Tazzey schreef:
Dit gaat echt veel te ver! Er worden nu psychische diagnoses gedaan door mensen die daar totaal geen verstand van hebben over iemand die ze alleen van een internet forum kennen. Dit kan echt niet!
Moderatoropmerking:
bericht verwijderd vanwege niet voldoen aan regels OP

/quote]


Je zegt dat TS haar dier slecht verzorgt en schade toebrengt (wat te zien is op de foto's) vanwege een (mogelijke) erfelijke psychische stoornis, met als hoofdvoorbeeld autisme, nou nu een keer raden waarom het niet in een normale discussie op bokt hoort :+

De manier waarop je psychische aandoeningen bij deze discussie probeert te betrekken en conclusies waarmee je komt vind ik erg kwalijk voor mensen die daadwerkelijk met dergelijke problemen te maken hebben (en daarbij hun paarden wel goed verzorgen).

Tazzey
Berichten: 9523
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:08

superpony schreef:
Tazzey schreef:
Dit gaat echt veel te ver! Er worden nu psychische diagnoses gedaan door mensen die daar totaal geen verstand van hebben over iemand die ze alleen van een internet forum kennen. Dit kan echt niet!


Jij weet helemaal niet of mensen er totaal geen verstand van hebben. Dat is jouw ( te snelle ) vooroordeel.

En het is een vermoeden van mensen die uitgesproken mag worden zodat het misschien vanuit een ander daglicht bekeken kan worden waarom iemand zo schrijft en reageert. Daar is ook al een apart topic over geweest


Iemand die verstand van die zaken heeft doet dit soort uitspraken niet online. :+ Dat heeft dus niets met een vooroordeel te maken.


amen schreef:
Moderatoropmerking:
bericht verwijderd vanwege niet voldoen aan regels OP



Dat heb ik ook gedaan. Je vertoont hier echt vreselijk naar gedrag. Je zou je moeten schamen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:09

superpony schreef:
Dat is echt niet waar. Anky en Edward etc plaatsen ook dingen op fb en worden door velen de hemel in geprezen. Als je een keer kritisch bent, ben je een azijnpisser, moet je maar laten zien hoe je zelf rijdt etc. Altijd hetzelfde kudde gedrag van brave volgers en aanbidders en dat is op Bokt net zo.


Wat is nu eigenlijk je probleem? TS plaatst een topic waarin ze heel duidelijk een paard rijdt wat niet blij is, op z'n minst gezegd. Daar reageren ik en anderen op. Jij hebt daar een probleem mee, want "bij anderen zouden we dat niet doen". Als ik voor mezelf spreek, ja, als ik iets zie waar ik het niet mee eens ben, dan reageer ik. Ongeacht wie. Maar dat staat toch helemaal los van dit topic? Deze TS heeft een geschiedenis op Bokt van pijnlijke (foto)topics. Waarom moet je er een andere discussie van maken? Jij vindt het prima wat je hier ziet? Of we mogen niks zeggen omdat jij vindt dat we allemaal kuddegedrag vertonen. Sorry, je schiet alle kanten op.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:17

amen schreef:
Moderatoropmerking:
bericht verwijderd vanwege niet voldoen aan regels OP



Ik ben psychologe en ik vind dat je een beetje vaker moet zwijgen :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:20

Tazzey schreef:
Iemand die verstand van die zaken heeft doet dit soort uitspraken niet online. :+ Dat heeft dus niets met een vooroordeel te maken.


Dat denk je. Er zitten op Bokt allerlei mensen, redelijk anoniem en veel ( door zichzelf uitgeroepen als expert ) mensen doen uitspraken......


chevax schreef:
superpony schreef:
Dat is echt niet waar. Anky en Edward etc plaatsen ook dingen op fb en worden door velen de hemel in geprezen. Als je een keer kritisch bent, ben je een azijnpisser, moet je maar laten zien hoe je zelf rijdt etc. Altijd hetzelfde kudde gedrag van brave volgers en aanbidders en dat is op Bokt net zo.


Wat is nu eigenlijk je probleem? TS plaatst een topic waarin ze heel duidelijk een paard rijdt wat niet blij is, op z'n minst gezegd. Daar reageren ik en anderen op. Jij hebt daar een probleem mee, want "bij anderen zouden we dat niet doen". Als ik voor mezelf spreek, ja, als ik iets zie waar ik het niet mee eens ben, dan reageer ik. Ongeacht wie. Maar dat staat toch helemaal los van dit topic? Deze TS heeft een geschiedenis op Bokt van pijnlijke (foto)topics. Waarom moet je er een andere discussie van maken? Jij vindt het prima wat je hier ziet? Of we mogen niks zeggen omdat jij vindt dat we allemaal kuddegedrag vertonen. Sorry, je schiet alle kanten op.


Ik zeg nergens dat ik dit beeld goed vindt??

Misschien zelf goed lezen en het hele topic volgen.

Het verleden van TS werd erbij gehaald en hoe men reageert op Bokt. Als er een risico is dat een topic wordt gesloten hier, maar men aangeeft dat het juist goed is om te laten zien dat dingen niet oke zijn en je ook daarmee kan bijdragen aan veranderingen.

Ik zeg alleeen dat dit zeer selectief gebeurt en wat jij er verder van vindt, kan ik niks aan doen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:27


chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:33

superpony schreef:
Ik zeg nergens dat ik dit beeld goed vindt??

Misschien zelf goed lezen en het hele topic volgen.

Het verleden van TS werd erbij gehaald en hoe men reageert op Bokt. Als er een risico is dat een topic wordt gesloten hier, maar men aangeeft dat het juist goed is om te laten zien dat dingen niet oke zijn en je ook daarmee kan bijdragen aan veranderingen.

Ik zeg alleeen dat dit zeer selectief gebeurt en wat jij er verder van vindt, kan ik niks aan doen.


Sorry, ik begrijp werkelijk niks van je redenatie, dus laten we hier maar stoppen.

Telpeva

Berichten: 14823
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:35

superpony schreef:
En het is een vermoeden van mensen die uitgesproken mag worden zodat het misschien vanuit een ander daglicht bekeken kan worden waarom iemand zo schrijft en reageert. Daar is ook al een apart topic over geweest

Ook daarom mijn eerdere reactie om de eerdere beperking op bokt (geen rijtopics posten) opnieuw te bekijken of in stand te houden.
In dit topic waar we nu zitten gebeurd imo namelijk hetzelfde als topics uit het verleden: een deel van de users reageert kattig, een deel reageert boos, een deel probeert ts het voordeel van te twijfel te geven en focust op positief opbouwend commentaar. Dit is echter in het verleden al iedere keer gebeurd, in elk topic met rijfoto's... Dat kwartje landt niet. En dan komt het uit bij het punt waar men over haar gaat praten ipv met haar, zoals wat nu hier ook gebeurd. Wat vervolgens ook niks uithaalt, omdat die kwartjes ook niet vallen... Er lijkt in mijn ogen geen verandering in gedrag, minimaal tot geen leercurve :)

Zo'n eventueel verbod om rijfoto's te plaatsen maakt niet dat de situatie voor het dier spontaan ontzettend zou verbeteren nee, wat het wel kan doen is de ts beschermen tegen de narigheid die openbaarheid en bekendheid op internet haar kan geven. De ervaring leert dat mensen online heel lelijke dingen kunnen zeggen en doen, er kan bijvoorbeeld ook zomaar inspectie op de stoep komen omdat mensen instanties gaan bellen. Het gebeurd... Ik heb oprecht mijn twijfels of ze beseft dat acties (vervelende) gevolgen kunnen hebben voor haarzelf. Maar dat ligt imo geheel bij het Bokt team of ze daar iets mee willen, en zo ja wat ze ermee willen.. Ik heb de antwoorden ook niet.

Edit, typo's eruit

Dreamboy

Berichten: 2485
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:52

Wat ik dan weer bijzonder vind is dat als mensen iets posten wat niet okee is, het gerechtvaardigd wordt door sommige mensen omdat degene die het posten een psychise aandoening hebben.

Suzanne F.

Berichten: 49434
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:09

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:19

Marjo schreef:
Avalanche schreef:
Alles wordt gepost met de beste bedoelingen voor de paarden?
Bedoel je TS of de reacties?

De reacties natuurlijk :j

Ik ging er al vanuit, maar ik wilde ff checken, thanks :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:28

Flauw oomens en suzanne. Komop.

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:30

Telpeva schreef:
Zo'n eventueel verbod om rijfoto's te plaatsen maakt niet dat de situatie voor het dier spontaan ontzettend zou verbeteren nee, wat het wel kan doen is de ts beschermen tegen de narigheid die openbaarheid en bekendheid op internet haar kan geven. De ervaring leert dat mensen online heel lelijke dingen kunnen zeggen en doen, er kan bijvoorbeeld ook zomaar inspectie op de stoep komen omdat mensen instanties gaan bellen. Het gebeurd... Ik heb oprecht mijn twijfels of ze beseft dat acties (vervelende) gevolgen kunnen hebben voor haarzelf. Maar dat ligt imo geheel bij het Bokt team of ze daar iets mee willen, en zo ja wat ze ermee willen.. Ik heb de antwoorden ook niet.

Edit, typo's eruit


Als dit al zeker 10 jaar zo is, als ik de andere Bokkers mag geloven, lijkt het me evident dat een post-verbod niets uithaalt.

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Re: als je je moeder vraagt foto's te komen nemen met 1 voorwaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:42

Wat een enorm risky topic,

Dit is een beetje het gevoel van die net te dronken genomen foto in de kroeg en dan denken dat je er wel goed uitziet.

Bokt kan genadeloos zijn met commentaar en kritiek.
Soms terecht en soms net iets te hard beoordelend.

Ware het niet het feit dat er in het verleden blijkbaar een post-verbod is opgelegd.

I'll consider it a fiets powermove.
Ga je hard op t feit dat je afgebrand wil worden?

De cap is geen excuus, het is nooit verstandig en het riekt naar manipulatie als ze je alleen zonder cap op de foto's wil zetten.

En zeker als die foto's met een inventum magnetron zijn genomen.

Sorry maar je weet ook wel een klein beetje waar je aan begint als je dit op deze site zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:44

superpony schreef:
We kunnen wel iets doen. Blijven reageren, ook op foto's van GP ruiters bijv. Dat is wel een stuk lastiger, want als je geen GP hebt gereden mag je niks zeggen en een grote groep mensen vindt het nog steeds een mooi stukje sport. Dan moet je dus tegen enorm veel weerstand kunnen als je kritiek gaat geven.

Met z'n allen op iemand met een beperking is natuurlijk veel makkelijker......

Als iemands beperking een kwelling is voor het paard, moet men niet zo egoïstisch zijn en er gewoon niet op gaan zitten.