Prachtige Benicio in het avondzonnetje voor de lens

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heyhallohey
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Pijnacker

Prachtige Benicio in het avondzonnetje voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 14:56

Maanden geleden had ik een fotoshoot gewonnen bij Cheyenne Vlottes Fotografie. Eindelijk deze ingelost en de resultaten zijn echt prachtig.
De foto’s zit een copyright op.

Benicio is mijn spaans bijrijdpaardje sinds maart dit jaar. Ik miste het onder de paarden zijn enorm, en Benicio is echt een gevonden cadeautje. Vanaf moment 1 is er een enorme klik en kunnen we de wereld aan. Ik rij hem 2x per week bij, soms meer. We zijn dressuurmatig lekker aan het trainen en pakken af en toe een lesje bij Marije van den Heuvel mee. Zo nu en dan doen we de dubbele longe, wandelen we en gaan we door het bos.

Voor de geïnteresseerden de outfit:
- ps of sweden broek maggie
- ps of sweden shirt minna
- equestrian stockholm dekje steel blue
- br cap
- deniro laarzen
- torsy bridles hoofdstel

Genoeg gepraat, geniet van de foto’s!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:58

Wat een prachtige foto's!
Op sommige foto's zie ik dat hij zijn mond iets open heeft, dat kan net toeval zijn of een aanleuningsprobleem. Dit is natuurlijk een momentopname maar wellicht iets om een keer mee te nemen in je les.

Horse_Jo
Berichten: 204
Geregistreerd: 22-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:35

mooie foto's! <3

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:00

heyhallohey schreef:
Voor de geïnteresseerden de outfit:
- ps of sweden broek maggie
- ps of sweden shirt minna
- equestrian stockholm dekje steel blue
- br cap
- deniro laarzen
- torsy bridles hoofdstel


Is dit een nieuwe trend? :')

Mooie foto's, hij kleurt prachtig met het lichts van de zonsondergang! Let erop dat je je handen draagt en niet vastzet op je bovenbenen. :)

Elisa2

Berichten: 37640
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:52

zoedeloe schreef:
Wat een prachtige foto's!
Op sommige foto's zie ik dat hij zijn mond iets open heeft, dat kan net toeval zijn of een aanleuningsprobleem. Dit is natuurlijk een momentopname maar wellicht iets om een keer mee te nemen in je les.


Spanjaarden zijn vaak sowieso veel onrustiger met hun mond, hoeft niets te zeggen over de aanleuning.

TS: ik heb niets met setjes, maar wel met je ontzettend leuke pony/ paard :D Mooie foto's hoor!

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Prachtige Benicio in het avondzonnetje voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:30

Ik heb niks met setjes. Wel met paarden.

Gaaf dier :D

atilla

Berichten: 653
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Prachtige Benicio in het avondzonnetje voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:07

Prachtige foto’s en paard!!
Er zit denk ik nog wel wat werk aan de aanleuning. Hij lijkt niet echt contact te zoeken met de hand en het lijkt dat hij zijn mond niet ontspannen sluit.

Avalanche

Berichten: 16266
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Prachtige Benicio in het avondzonnetje voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:10

Ik heb wel iets met setjes, en ik vind hem super :D

Probeer wel je handen te dragen, nu druk je ze naar beneden en dat is heel vervelend in de mond van je paard.

heyhallohey
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Pijnacker

Re: Prachtige Benicio in het avondzonnetje voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 19:58

Dank voor de reacties :)

Er zit zeker nog werk in de aanleuning, thanks voor de tips. Ben al van een enorm dikke bustrens overgestapt op een anatomisch dubbelgebroken bitje waarop hij al echt ontspant en zijn mond dus meestal dicht heeft. Buiten werd hij enorm enthousiast en was het moeilijker om het goede contact te houden, maar vond het zelf niet storend omdat we het zo enorm naar ons zin hadden (Benicio wilde het liefste alles in rengalop doen haha). Naast mijn ritjes wordt hij eigenlijk alleen recreatief bereden, dus ben zelf enorm blij met de vooruitgang in die 2 soms 3x per week rijden. Op mijn instagram Horselife by gab is dat verschil met een paar maanden geleden goed te zien. En zoals ook al in het topic gezegd werd, het is absoluut een zeer sensibele spaanse.

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Prachtige Benicio in het avondzonnetje voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 02:25

Leuke combinatie en mooie foto's met een prachtige sfeer +:)+

Misschien een kleine tip: Op sommige foto's (kunnen momentopnames zijn uiteraard) zit je met jouw onderbenen vrij ver naar voren, waardoor je zelf wat achterin het zadel terecht komt. Is het een idee om jouw beugels 1 gaatje korter te doen, zodat je wat minder op jouw tenen hoeft te staan, om de beugel aan de voet te houden? Daardoor kun je je knie ook makkelijker buigen, je enkels laten veren en kom je mooi in het midden van het zadel te zitten. Ik denk dat dit jou ook gaat helpen om de spanning in jouw bovenlichaam te verminderen, waardoor je je handen ook mooier kunt gaan dragen :)

Heel veel succes, maar dat gaat ongetwijfeld wel goed komen met jouw knappe (bijrijd)paard :j