Wedstrijddebuut met Lady

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wedstrijddebuut met Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:30

Afgelopen zaterdag hadden Lady en ik ons wedstrijddebuut. Voor zowel Lady als mij was dit onze eerste echte wedstrijd. Dit was de 2e keer dat we met haar op vreemd terrein reden en ten opzichte van de eerste keer was er wel een verbetering te zien gelukkig.

Bij het losrijden was ze mega gespannen en kon ik er niet aan rijden. Ze had ook heel veel last van de vliegjes en bleef maar met haar hoofd schudden :(:) . Uiteindelijk vloeide de meeste spanning gelukkig wel wat af en konden we de eerste proef in. Meteen even rondje linksom en rechtsom door de ring maar die witte hekjes en die jury auto waren toch dooooodeng. Ohjee waar ben ik aan begonnen :+ Ze was met alles bezig behalve met mij en ik had de grootste moeite om haar langs de hekjes te krijgen. De hoeken kreeg ik haar helemaal niet door. Al met al een proef met heel veel spanning waar we dan ook 175 punten kregen met jammer genoeg een nagenoeg leeg protocol :+

Daarna meteen de 2e proef in. Ook daar weer veel moeite om haar langs de hekjes en de juryauto te krijgen en veel stukken helaas in contrastelling omdat ik haar niet recht kreeg. Het ging wel een klein beetje beter maar voor mijn idee ging was het niet veel beter. Ik was dan ook verbaasd dat ik voor deze proef 189 punten had :')

Thuis in de trainingen is het allemaal gelukkig wel goed bevestigd. Het is nu vooral een kwestie van kilometers maken en vaak op vreemd terrein rijden.

Even een kort paspoortje:
* Lady
* 5 jaar
* Merrie
* Blue Hors First Choice X Wolkentanz ||

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Eerste proef: hier verstapte ze zich in de wending voor het inzetten van de middendraf. Ze liep daar de hele diagonaal niet goed. Dit herstelde zich gelukkig later weer.

https://youtu.be/bqqH0Wd_YHs

Proef 2:
https://youtu.be/b_exRoPtg6I

Commentaar mag maar hou het een beetje lief :o We doen ons best maar 2 groentjes samen voor het eerst in de ring gaat niet altijd meteen perfect :+

Bowo
Berichten: 2836
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wedstrijddebuut met Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:14

Niet te streng zijn voor jezelf hoor! Ik vond het beide eigenlijk beide proeven wel winstpuntwaardig. Je paard ziet er in de proeven best ontspannen uit, wel wat contra stelling en afgesneden hoeken inderdaad, maar een proef hoeft ook niet foutloos te zijn.
Je hebt wel een constante verbinding, niet echt grote fouten en een vriendelijk beeld. Dat zou wat mij betreft best een winstpunt waard zijn.

Het geheel mag nog nageeflijker en meer aan elkaar, maar het is ook nog maar B.
Wat me wel opviel is dat je veel overgangen terug op je hand rijdt in plaats van je zit. Daar zou ik wel aan werken.

Maar vooral lekker zo door gaan!

Anoniem

Re: Wedstrijddebuut met Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:36

Klopt helemaal! De overgangen waren zaterdag teveel op de hand. In de training zijn we hier ook hard aan het werken. Vooral de overgang galop draf is nog vrij moeilijk. En ze mag inderdaad wat meer bij elkaar gereden worden. Vind dat erg lastig om zo’n groot lijf bij elkaar te rijden :o

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Wedstrijddebuut met Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:19

Wat leuk dat jullie samen het wedstrijdrijden kunnen ontdekken. Ben het helemaal eens met Bowo hierboven. Gewoon lekker doorwerken en kilometers maken, je bent goed op weg hoor!

SelinaJarig

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wedstrijddebuut met Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:25

Naar aanleiding van je tekst verwachtte ik een heel ander filmpje. Ik zie een fijne proef met een paard dat de ruimte krijgt. Als je zo doorgaat lijkt het me dat je uiteindelijk mooie punten kan rijden.

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:53

Dit is toch juist hardstikke goed? Het paard is jong, voor de tweede keer op een vreemde locatie, alleen in de ring, en alsnog braaf. Daarnaast loopt ze ook netjes; niet dat gehaast wat je soms ziet en lekker met ruimte in de hals. Dit is toch juist prachtig om als basis te hebben?

Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:33

Leuk om naar te kijken hoor. Ik zie liever dit dan geruk en gepluk om ze toch maar in een Krul of door de hoeken te krijgen.

Leuk paard! Kilometers maken en dat komt helemaal goed.

MerleSimone

Berichten: 5733
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Wedstrijddebuut met Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:50

Wat een reus! Leuk paard hoor en voor de tweede keer echt niet slecht! :j Wel is het allemaal nog wat slingerend en heeft ze soms iets te veel ruimte. Lekker ritme gaan krijgen, doortrainen en vooral zelfvertrouwen krijgen! Als jij er iets meer aan durft te rijden vliegen je punten omhoog, dat weet ik zeker!

Anoniem

Re: Wedstrijddebuut met Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:52

aahh dankjewel voor jullie positieve reacties <3 Ik ben zelf vaak te perfectionistisch en zie alleen de dingen die beter kunnen }:0 en vergeet af en toe waar we van af komen :o

@ MerleSimone: ze is ook echt een reus! afgelopen herfst hebben we haar op 4.5 jarige leeftijd op 1.76 gemeten. Ik denk dat ze nu inmiddels tegen de 1.80 gaat.

Dat slingeren klopt helemaal. Ik rijd haar inderdaad met redelijk wat lengte in de hals omdat ze gewoon zo een mega lange hals heeft dat korter instellen voor haar nog te moeilijk is. Normaal pakt ze zelf dan ook die lengte en heb ik wat meer contact waardoor ik haar echt tussen 2 teugels en 2 benen kan rijden maar door alle spanning pakte ze nu niet alle lengte en verloor ik af en toe het contact en viel ze uit elkaar. Ik had ook als commentaar dat ik mijn teugels wat korter mag pakken.

11 september gaat onze volgende wedstrijd zijn!