Wedstrijddebuut met Sterlyn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FleurSandro

Berichten: 1809
Geregistreerd: 06-10-12

Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 15:22

Hallo Bokkers!

Omdat ik nogsteeds op een roze wolk leef en zo onwijs trots ben op mijn pony kan ik het niet laten om een topic te openen :):)

Afgelopen zondag was het zover! Sterlyn zijn wedstrijddebuut op een onderlinge haflingerwedstrijd georganiseerd door de Belgische Haflingervereniging. Sterlyn is mijn 4 jarige haflinger ruin (Sternkonig x Allacher) die ik zelf zadelmak heb gemaakt en heb opgeleid tot waar we nu zijn.

De planning bestond uit 's ochtends 2 rondjes 50/60cm springen en 's middags 2 B proefjes. Een drukke dag maar gelukkig met voldoende tijd tussen de 2 disciplines om de rust te kunnen pakken (ik had de rust volgens mij meer nodig dan Sterlyn :') ).

Mijn doelen voor deze dag waren: met het springen blijven zitten en met de dressuur binnen de ring blijven (extra moeilijk omdat het enkel met wat balkjes en de letters was afgezet)

Inrijden voor het springen was buiten en het parcours stond binnen opgesteld. Het springen resulteerde in 2 foutloze rondjes en een 3e plaats! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Na een pauze door naar de dressuur! Hij liep echt onwijs fijn en liet zich echt super fijn rijden! Ik had het niet beter durven dromen. Natuurlijk is hij jong en zaten er nog wat grote fouten in waar we punten op laten liggen, maar zijn werkwillige karakter is echt goud waard. Dit geeft mij goede hoop voor de toekomst! <<)
We reden 187 en 196 punten en ook hierbij behaalde we een 3e plaats! *\o/*
foto's staan niet op volgorde
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben super benieuwd hoe hij zich over de jaren zal gaan ontwikkelen! Het uiteindelijke doel is om hem officieel zowel in de dressuur, het springen en in de eventing uit te brengen.

:evaw: :evaw: :evaw:

Ik ben bewust van de verbeterpunten. Ik heb elke 2 weken dressuurles en elke maand springles.

littleroosie

Berichten: 6064
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:57

Als ik die van jou zie, wil ik vandaag nog een haflinger kopen. Behalve dat hij enorm knap is vind ik het erg ook super netjes en vriendelijk uit zien!

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:33

Prachtige foto's en wat een gave combinatie zijn jullie! <3 Super ontspannen en vriendelijk beeld, zo zou ik het vaker willen zien :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:38

Wat zijn haflingers toch gave paarden en wat zijn jullie leuk samen!

Helaas na twee haflingers heb ik zelf moeten concluderen dat koppig en koppig niet de beste match was en dat het gemiddelde haflingerkarakter niet echt mijn match is, maar ik blijf een zwak houden. <3

MyWishMax

Berichten: 25448
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:51

Fly_high schreef:
Prachtige foto's en wat een gave combinatie zijn jullie! <3 Super ontspannen en vriendelijk beeld, zo zou ik het vaker willen zien :)


Nou, helemaal mee eens. Het ziet eruit alsof je echt heel netjes bezig bent. Netjes opgeleid, goed voorbereid voor zo'n wedstrijd en echt keurig gereden. Super zeg! Hij ziet er ook echt goed uit, qua lijf maar ook houding voor niveau en leeftijd :j

En ik vind knotten bij een haflinger echt geweldig staan :+:

SelinaJarig

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:54

Wat fijn dat de dag zo goed verlopen is! Vind het er fijn uitzien hoor.

FleurSandro

Berichten: 1809
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 18:44

Wat een super leuke reacties! Dank jullie wel!<3
Ik vind het zelf ook heel belangrijk dat hij op een correcte manier wordt opgeleid en daarbij zelf ook plezier blijft houden en uiteraard mij daarin toevertrouwd.

@MyWishMax ja knotten zijn het beste!! Ondanks zijn lange manen moest en zou ik zijn manen gewoon knotten :') Was wel even een gedoe maar het staat veruit het mooiste vind ik altijd! :j

Veeerr

Berichten: 76
Geregistreerd: 01-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:05

Een dik welverdiend topic! Jullie gaan echt lekker <3

betadine

Berichten: 3243
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:21

littleroosie schreef:
Als ik die van jou zie, wil ik vandaag nog een haflinger kopen. Behalve dat hij enorm knap is vind ik het erg ook super netjes en vriendelijk uit zien!


Yep, voor zo een kom ik ook in de rij staan.

Wat een gave haf. Vriendelijk en netjes gereden ook. Mag je terecht trots op zijn.
Vind het op de 2 voorlaatste foto's ook mooi om te zien hoe mooi hij kan verruimen en correct zijn rug gebruikt.

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:27

Je hebt hem prachtig gevlochten!

Heel fijn beeld. Je ziet er zelf ook niet gespannen uit, heel knap.

FleurSandro

Berichten: 1809
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 12:49

betadine schreef:
littleroosie schreef:
Als ik die van jou zie, wil ik vandaag nog een haflinger kopen. Behalve dat hij enorm knap is vind ik het erg ook super netjes en vriendelijk uit zien!


Yep, voor zo een kom ik ook in de rij staan.

Wat een gave haf. Vriendelijk en netjes gereden ook. Mag je terecht trots op zijn.
Vind het op de 2 voorlaatste foto's ook mooi om te zien hoe mooi hij kan verruimen en correct zijn rug gebruikt.



Ik ben inderdaad ook heel blij met die foto's! <3 (eigenlijk met alle foto's hahaha)


absque_dubio schreef:
Je hebt hem prachtig gevlochten!

Heel fijn beeld. Je ziet er zelf ook niet gespannen uit, heel knap.


Wat NAF braid-up en flink wat draad wel niet kan doen :+

Gek genoeg had ik tijdens het rijden inderdaad helemaal geen spanning! Ervoor en tussendoor vrat ik mezelf echt op van de spanning hahaha

Maddy_Paola

Berichten: 1338
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:55

Leuke combinatie zo! Ik moet zeggen dat ik knotten ook netter vind staan := heeft ie zulke lange manen dan? Er is een methode om lange manen simpel en snel te knotten, met alleen laatste knot draad, in Ayasha dr topic harmonie in chaos hebben we het er laatst over gehad, daarin staan filmpjes, maar het komt neer op 4 slagen vlechten, elastiek erin, uiteinde draaien en middendoor omhoog steken, en die pluk meenemen in volgende vlecht/ knot,je kan de vlecht ook verder doorvlechten dat je een boogje hebt tussen de knotten die ook uit vlecht bestaat, en dan vlecht je dat vlechtje weer mee zeg maar 8)7

MyWishMax

Berichten: 25448
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:02

Die naf braid it up is geweldig. Ik gebruik hem al sinds hij uit kwam, alleen tegenwoordig wel de mousse ipv spray variant.
Met die knotten wordt die hals zo mooi, of komt nog beter tot zijn recht.

FleurSandro

Berichten: 1809
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 13:03

Maddy_Paola schreef:
Leuke combinatie zo! Ik moet zeggen dat ik knotten ook netter vind staan := heeft ie zulke lange manen dan? Er is een methode om lange manen simpel en snel te knotten, met alleen laatste knot draad, in Ayasha dr topic harmonie in chaos hebben we het er laatst over gehad, daarin staan filmpjes, maar het komt neer op 4 slagen vlechten, elastiek erin, uiteinde draaien en middendoor omhoog steken, en die pluk meenemen in volgende vlecht/ knot,je kan de vlecht ook verder doorvlechten dat je een boogje hebt tussen de knotten die ook uit vlecht bestaat, en dan vlecht je dat vlechtje weer mee zeg maar 8)7


Ja die manier ken ik inderdaad! Ik vind dat alleen minder mooi omdat je natuurlijk de pluk doortrekt naar de volgende knot en je dan een extra boog hebt.

Zijn manen zijn (nog) niet mega lang en het scheelt dat ze niet heel dik zijn waardoor het nu nog kan haha
Dit is een foto van april dit jaar, inmiddels wel weer 5/10cm langer
Afbeelding

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 14:07

Ziet er herl fijn uit op alle foto’s, mooie combi zijn jullie.

WhiskeyBlues
Berichten: 47
Geregistreerd: 04-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 15:47

absque_dubio schreef:
Je hebt hem prachtig gevlochten!

Heel fijn beeld. Je ziet er zelf ook niet gespannen uit, heel knap.


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik heb genoten van je foto's, echt prachtig!

Keizerinnnn

Berichten: 1221
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 17:11

Wat een ontzettend vriendelijk beeld en prachtige haf heb je!!
En gaaf zo veelzijdig ook! <3

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:06

Nou, dat ziet er echt lekker uit hoor! Fijn dat jullie zo rond kunnen rijden.
En ach, verbeterpuntjes: die hebben we allemaal wel toch? Dit beeld wat jullie laten zien is een heel mooie basis om vanaf door te kunnen groeien.

En fijn dat er weer mensen zijn die RIJ-ITP plaatsen. Het was een tijdje erg stil hier

FleurSandro

Berichten: 1809
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 22:42

gonniee schreef:
Nou, dat ziet er echt lekker uit hoor! Fijn dat jullie zo rond kunnen rijden.
En ach, verbeterpuntjes: die hebben we allemaal wel toch? Dit beeld wat jullie laten zien is een heel mooie basis om vanaf door te kunnen groeien.

En fijn dat er weer mensen zijn die RIJ-ITP plaatsen. Het was een tijdje erg stil hier


Verbeterpunten zijn er altijd inderdaad. Het is fijn dat de basis nu echt wel goed bevestigd is en hij dus ook zo fijn te rijden blijft op vreemd terrein! Verfijnen is de volgende stap!

Ja het is jammer dat bokt altijd zo streng is voor alles en iedereen op bokt bij RIJ-ITP...
Mij weerhield het nu even niet om gewoon te posten :D ben gewoon veel te trots op dit beeld en ben daarbij zelf ook kritisch genoeg.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 23:03

Als mijn Bee’tje even fijn wordt als jouw Sterlyn ben ik dik gezegend <3

Prachtige foto’s meid! Je werkt er voor en je laat Ster gewoon Ster zijn en dat loont :D

_karin_

Berichten: 3924
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:32

Wat ziet het er vriendelijk uit, ik sluit me aan bij de rest! Geweldig mooie haflinger ook!

FleurSandro

Berichten: 1809
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 09:48

Mi_Amore schreef:
Als mijn Bee’tje even fijn wordt als jouw Sterlyn ben ik dik gezegend <3

Prachtige foto’s meid! Je werkt er voor en je laat Ster gewoon Ster zijn en dat loont :D


Gaat met Bee'tje ook helemaal goed komen!
:j


_karin_ schreef:
Wat ziet het er vriendelijk uit, ik sluit me aan bij de rest! Geweldig mooie haflinger ook!


Dankjewel! <3

Rubs

Berichten: 527
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:59

Nou die heb je netjes aan het lopen zeg, en ik vind jou er ook netjes opzitten, gewoon een fijn vriendelijk totaalplaatje.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wedstrijddebuut met Sterlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 23:12

Wat een prachtige haflinger zeg. En je rijdt hem echt heel fijn.