PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:03

Na wat gedoe (een val van een trap, gedoe met inschrijven voor de vereniging) kunnen we een half jaar later dan de planning was dan eindelijk van start. Ik ben vol goede moed gaan inschrijven en had me niet gerealiseerd dat het ruiterfestijn in Meerlo best een terrein vol prikkels is voor een eerste keer :')
Gelukkig deed Aurelia het fantastisch tussen alle mega grote KWPN-er's.

Met losrijden was ze echt heel fijn, in de ring heb ingezet op braaf langs de witte hekjes en bloembakken wat behoorlijk ten koste ging van de lossigheid, lengte in lijf en gangen en impuls. Ik moest er behoorlijk aan managen om haar aan de gang te houden wat niet normaal is voor ons dus we hebben meteen een leerpunt voor de volgende keer.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding


3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Onze sterke punten zijn een stabiele aanleuning en harmonieuze samenwerking. Daar kregen we duidelijk ook de punten voor, uiteindelijk 184,5.

Eigenlijk mag ik komend weekend weer maar die laat ik gaan met 30+ graden.
Jullie gaan ons vaker in de ring tegen komen. *\o/*

Kinke

Berichten: 20573
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:38

Het ziet er toch keurig, vriendelijk en ontspannen uit. Ik vind het zo jammer dat je zo veel naar je paard kijkt ipv waar je naartoe rijdt. (valt me altijd op bij jouw foto's). Je maakt het jezelf veel gemakkelijker als je met een 'wijde' blik rijdt

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:44

Mooie foto's van een geslaagd debuut, zo te lezen en zo te zien. Je hebt je paard mooi voor elkaar en ook al goed bij elkaar. Geniet er samen verder van!

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:34

Prima gedaan!

Ik kijk er graag naar.
Maar ik begrijp ook de opmerking over het naar beneden kijken. Bij mij kwam op: probeer wat trotser/rechtop te blijven zitten. Ik denk dat het naar beneden kijken bijdraagt aan in elkaar lijken te zakken op momenten.

En je bent zo goed bezig, iets om trots op te zijn en dat mag je laten zien :)

Succes! Ik hoop meer van jullie te zien.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:57

Ik vind de foto's een heel fijn en vriendelijk beeld geven!
Mooie wedstrijd set ook :)

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:13

Het ziet er bij jou altijd zo keurig uit <3 zo fijn om te zien :D

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:49

Mooi gereden, gefeliciteerd *\o/*

DiscoDipp

Berichten: 2880
Geregistreerd: 29-09-14

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:26

Ahhh zonde!! Heb je net misgelopen! Ik zou eigenlijk met bontje ook in Meerlo starten maar helaas toch afgemeld ivm verhuizing pony..

Super leuk dat jullie nu ook officieel starten! Jij rijdt altijd zo vriendelijk! :D

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:31

Wat een mooi beeld :+: <3

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:50

Ik vind de fotos ook fijn om naar te kijken. Prettig beeld en ontspannen paard.

Ik zou je handen wel iets meer voor je houden. Eventueel teugels wat korter? Je neigt nu wat te werken op/naar je bovenbenen.

Ik heb de proef wel niet gezien. Maar aan de hand van het beeld ben ik wel wat verbaasd over de lage score.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:47

Ik ben ook wel wat verbaasd over de 'lage' score. Nette punten hoor, daar niet van. Maar je hebt haar ondanks wat je zelf aangeeft, absoluut netjes voor elkaar. :j Zeker B waardig wat ik van de foto's af zie! Ik weet niet wat er tussen de foto's door is gebeurd maar voor mij had hierop zeker hoger gescoord mogen worden! Misschien wat spanning, maar zeker netjes door haar lijf vind ik. Vat het op als een compliment +:)+

hannelot
Berichten: 1006
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:43

mooi. ziet er goed uit. winstpunten gescoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:43

Kinke en Boras: bedankt voor de complimenten. Ik heb inmiddels geaccepteerd dat kijken waar ik heen rijd een werkpunt voor de rest van mijn leven gaat blijven ;) Ik merk er zelf nog steeds verbetering in dus zolang dat er is klaag ik niet.

Saaams: ze werd in de proef dus behoorlijk wat korter en ik deed mijn best haar wat meer op lengte te krijgen, vandaar de handen wat dichter bij me.

Saaams en Amado: ik vind het wel te verklaren, enerzijds was het een zeer sterk deelnemersveld met veelal vriendelijke ruiters (ik zie het wel eens anders), anderzijds was Aurelia in tegenstelling tot bij het losrijden echt niet aan mijn been, in galop verkeerd gebogen wegens de enge bloemen etc. Daarnaast reden we tussen de grote kwpn-ers met mooie swingende gangen en kwam ik er als laatste achteraan met mijn kleine PRE met vrij vlakke gangen. Haar gangen zijn al aan het verbeteren maar daar gaat gewoon veel tijd en werk in zitten en het commentaar was dan ook voornamelijk: meer impuls, betere lengtebuiging en meer ruimte en verschil in de (verruimde) gangen.

Ik kan me dus prima vinden in de punten en we hebben genoeg materiaal om mee aan de slag te gaan voor de komende wedstrijden :)

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:36

Ik ben altijd stik jaloers als ik jou met Aurelia zie. Ze lijkt op sommige foto's zo erg op mijn merrie (ik had je ook al een keer bericht op insta daarover, haha), maar die van mij is bij lange na niet in deze goede conditie en nu ze op de wei staat is het al helemaal een vet varken geworden. De gelijkenis begint daardoor ook flink af te nemen.. _O-

Maar heel mooi gereden! Voor mij ben je een voorbeeldruiter, je rijdt zo vriendelijk! Heel fijn om naar te kijken.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:50

Mooi zo, de kop is eraf! En gelijk met winst dus je mag best tevreden zijn.

Kinke schreef:
Het ziet er toch keurig, vriendelijk en ontspannen uit. Ik vind het zo jammer dat je zo veel naar je paard kijkt ipv waar je naartoe rijdt. (valt me altijd op bij jouw foto's). Je maakt het jezelf veel gemakkelijker als je met een 'wijde' blik rijdt


Ik ben het ook eens met Kinke, Buiten het feit dat het mooier is als je jezelf "opent", help je je paard ook om beter in balans te blijven. Als je kijkt waar je naartoe gaat, dan werkt je gewicht mee bij het sturen en hoef je minder te doen met je benen en je handen. Bovendien zet je jezelf (en je paard) minder vast, door een open lichaamshouding. Goed dat je je ervan bewust bent dat dit een werkpunt is, want je gaat het echt nodig hebben als je wat verder wil komen.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:57

Heb je al eens proefgericht les gehad? Door zo'n proefgerichte les bv bij een jurylid, leer je wat zo'n jury graag wil zien. Soms is het beeld mooi maar het puntenaantal toch lager omdat er wat slordigheidjes inzitten die je zelf soms niet in de gaten hebt. Sommige onderdelen zitten wel 2 x in een proef (zoals bv halt houden). Door daar goed op te oefenen kun je dus 2 x met hogere punten scoren.

loopjeloopje
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-15

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:59

Ziet er mooi ontspannen uit hoor!!

En wat goed dat je ervoor kiest om komend weekend NIET te rijden ivm de warmte..TOP!!!

Anoniem

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:29

Wat een leuk compliment Joanieke :o
Ik doe ook echt mijn best om zo zacht mogelijk te rijden, dat is voor mij persoonlijk heel belangrijk.

Babootje: helaas werkt mijn bouw een beetje tegen, ik heb een scoliose en kyfose hoog in mijn rug en die kan ik niet wegtoveren dus een beetje gebogen en 'vast' ga ik altijd blijven. Daar loop ik voor bij een therapeut die mij eens in de paar weken los mag maken _O-

Ik weet denk ik vrij goed waar onze slordigheidjes zitten, zo zwaait Aurelia nog wel eens wat uit, waar ik in de proef niet altijd aan denk en kreeg ik haar in de proef niet perfect op de letter afgewend bij bijvoorbeeld de voltes, mede doordat ze niet los was van mijn binnenbeen. Dit zijn echt de dingen die beter mogen en kunnen maar zijn voor mij ook een beetje logisch gevolg van het aan mijn hulpen zijn in de ring en dus ruimte hebben in mijn hoofd voor dit soort zaken. Dus dat wordt werkpunt 1 voor de volgende keer.

We hebben overigens 2 x in de week les.

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:52

Ik vind het er netjes uitzien. Complimenten.

Maar ik vraag me af of je in je zadel wel de steun hebt, die je nodig hebt (wellicht zeker met de aandoeningen die je benoemd). Heb het gevoel dat je wat zoekerig bent naar je balans, met tijd en wijle.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:33

Robijntjah schreef:
Babootje: helaas werkt mijn bouw een beetje tegen, ik heb een scoliose en kyfose hoog in mijn rug en die kan ik niet wegtoveren dus een beetje gebogen en 'vast' ga ik altijd blijven. Daar loop ik voor bij een therapeut die mij eens in de paar weken los mag maken

Dat wilde ik idd vragen, want de meeste mensen die zo zitten, drukken ook de handen naar beneden, en jij hebt een hele mooie open hand, die mee is.

Je bent super bezig meid, en het beeld is altijd vriendelijk en eerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:20

Knap hoor, ziet er heel vriendelijk uit.
Viel mij ook op dat je veel naar beneden kijkt, voor mij zeer herkenbaar (ik kijk ook vooral naar mijn paard).

Loretta
Berichten: 8808
Geregistreerd: 11-01-04

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:05

Je zit er heel mooi op.

Desi_2409

Berichten: 900
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:20

Ik vind jullie een prachtige combi, maar ben ik nu echt de enige die vindt dat je met links flink inwerkt? met name op foto 5 en 6 zie je het bit uit haar mond komen.. misschien zie ik het verkeerd..

Anoniem

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:39

Ik denk dat dat deels vertekend (nieuw hoofdstel, bit zit nog niet helemaal ideaal) en deels heb je gelijk want in de ring viel ze met name behoorlijk door mijn linkerbeen heen dus dat compenseer ik in mijn linkerhand (wat uiteraard niet de bedoeling is maar ik kreeg het in de proef niet meer opgelost zoals ik in training zou doen). Daarbij is mijn linkerschouder op het moment een stevig punt van aandacht want die trek ik gauw op ipv dat ik hem laat zakken :+ Is onder de aandacht dus.

juniper

Berichten: 1582
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: PRE Aurelia op wedstrijddebuut: B+1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:49

Ik wil graag weten wat je voert want zo mooi glimmend krijg ik ze hier niet! :P