Orange Pip Marilla (Toto Jr x Cachet L)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Orange Pip Marilla (Toto Jr x Cachet L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 15:39

Hoi!
Het wordt wel tijd voor een topic van mijn 3 jarige merrie Orange Pip Marilla (of beter gezegd Pip). Ze is nu 1,5/2 maanden zoiets zadelmak. En heeft het echt allemaal top gedaan. Super trots op deze meid en dat zou ik graag willen laten zien hier :D

Even een complicatie van het hele proces:



Een tijdje geleden:

Afbeelding

Afbeelding

En een impressie van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Ze is gedekt met Secret dit jaar en vandaag op de 17 dagen scan zat er een mooi vruchtje. Nu maar hopen dat het blijft zitten en we volgend jaar een gezond veulen mogen verwelkomen _/-\o_

Dat was het weer! Bedankt voor het kijken :D

BloemBloem

Berichten: 16600
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Orange Pip Marilla (Toto Jr x Cachet L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:08

Bizar hoor hoe je deze er ook alweer zo fijn voor
hebt staan.

Ik vind je echt een heel kundige ruiter!

Pip is mooi aan het uitzwaren, complimenten :)

Suzanne F.

Berichten: 49308
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:30

Kijk en ook deze staat er weer lekker aan! Top hoor.
Deze heeft van zichzelf veel houding lijkt het en bij deze is de uitdaging om haar je hand te laten volgen naar beneden toe zodat ietsje zakt in de hals en mooi de verbinding over de rug houdt. Klopt dat?

Wat een fijn dier weer. Ik zou bijna jaloers worden op al die leuke paarden.

3timesmom

Berichten: 1323
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Orange Pip Marilla (Toto Jr x Cachet L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:46

Dat ziet er super netjes en vriendelijk uit.

Wat is ze veel uitgezwaard in die paar maanden, mooi paard

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 10:57

Dankjulliewel!
Suzanne, ze is echt meeega kort van zichzelf dus inderdaad al heel veel zelf houding! In de training probeer ik haar al steeds meer over de rug te laten lopen en dat gaat met vlagen wel goed. Ze laat dan al mooi de hals wat vallen maar is nog best lastig om het constant te houden. Ze gaat liever hoog in hoofd/hals houding en hard in tempo dan laag en rustig in tempo haha.

Dit was een tijdje geleden maar hier lijkt ze net een te dikke shetlander zowel qua uiterlijk als qua lopen :')


Ik probeer haar wel met deze intentie te trainen. Haar te leren te ontspannen over de bovenlijn en de hals steeds meer te laten vallen. En dat gaat dan nu even ten koste van de beweging maar ik heb er wel vertrouwen in dat als ze super ontspannen is in de bovenlijn en door de tijd heen meer kracht krijgt ze ook wel beter gaat lopen. Haar stap en galop vind ik echt heel fijn alleen haar draf is echt een pony. Gelukkig is ze nog jong en kunnen we dat door de tijd heen verder ontwikkelen.

Gister waren we een beetje aan het spelen met het tempo en zo te kijken wat nu een fijn tempo is voor haar om goed in balans te blijven dus daarom niet echt lekker beeld materiaal maar dit is hoe ze gister ook liep:



Op de video in het 1e bericht had ik haar wat hoger in de hoofd/hals houding en wat actiever.

Thanks voor de complimenten over dat ze er goed uit ziet! Ik vind haar zelf nog echt te dik maar het is altijd lastig dat er af te krijgen. Ze staat de hele dag buiten samen met Nero op een grote wei met gewoon kort gras en ze rennen en spelen natuurlijk super veel maar toch gaat er geen gram af :')
Hopelijk trekt het door de tijd heen een beetje weg :P

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Orange Pip Marilla (Toto Jr x Cachet L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:47

Heel leuk om de vorderingen te zien! Zou het eigenlijk wel willen volgen, wordt dit een volg-topic? :D *\o/* Het ziet er erg vriendelijk uit!

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 21:57

Ah lief haha. Nee dit wordt geen volgtopic maar er zal vast nog wel een keer een nieuw topic verschijnen :D