Knappe Juna danst door het Z2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 10:42

Bijna 8 jaar geleden werd Juna (Firestone x Ixion xx) geboren, ons allereerste zelfgefokte veulen uit ons allereerste paard. Wauw, we hadden echt de jackpot vonden we zelf! Een prachtige zwarte merrie, lief, maar wel met een duidelijk karakter, en lopen kon ze ook!

Inmiddels zijn we dus heel wat jaren verder, ik heb haar zelf ingereden en helemaal opgeleid, en oh oh, wat zijn we trots op dit paard! Ze doet altijd zo haar best en pakt alles zo onwijs makkelijk op. Ik ben altijd spring- en vooral eventingruiter geweest, maar nu Juna het zo fijn doet in de dressuur kan ik daar ook enorm van genieten! Juna heeft ook al wel wat oefencrossjes gelopen en ik spring regelmatig met haar, het uitbrengen zal ook nog wel gaan komen, maar nu eerst eens kijken hoe ver we het kunnen schoppen in de dressuur!

Sinds 2,5 jaar hebben we de paarden aan huis staan, alle zes de paarden staan 24/7 buiten in een superstabiele fijne kudde. Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit echt enorm bijdraagt aan het welzijn van de paarden, en daardoor ook aan de prestaties. Gelukkig hebben we de mazzel dat de voorzieningen perfect zijn, geen modder, hooguit een megaplas als het echt lang hard geregend heeft, maar die trekt dan ook zo weer weg. En lekker veel weide in het seizoen.

Ik rijd Juna zo'n 4 a 5 keer per week, meestal hooguit een half uurtje. Vaak is een van die keren een lekkere bosrit, aangezien ons huis aan het ruiterpad grenst, ideaal! Is het beeld perfect? Nee, zeker niet, er is absoluut ruimte voor verbetering en daar werken we ook heel hard aan, maar ik wilde toch deze leuke impressie van onze dressuurreis aan jullie laten zien! Sinds kort starten we Z2 en zijn we alweer hard op weg qua punten naar het ZZ-licht, het is zo gaaf dit allemaal samen te kunnen leren!

Fotoshoot thuis

Afbeelding

Afbeelding

Allereerste Z2-proef

Afbeelding

Wedstrijd naast het vliegveld, elke 30 seconden een vliegtuig op 20 meter boven ons hoofd over de ring :D

Afbeelding

Afgelopen weekend op wedstrijd

Afbeelding

Stukje van het losrijden



Beetje spelen tijdens de les, nog lang niet perfect, maar mijn instructrice zei, probeer het maar, hadden nog niet eerder meer dan 1 wissel achter elkaar gesprongen, en dan doet ze het gelijk zo, dat is echt precies zoals ze is, ze doet het gewoon <3



We werkten mee aan een artikel voor Hoefslag, deze gave foto kreeg ik als bedankje

Afbeelding

Bosritjes met haar bff Fay

Afbeelding

En hun heerlijke leven in het paradijs

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Water is leuk! Dat het baasje over een half uur naar een clinic wil vertrekken is heel jammer voor het baasje!



Gelukkig zag ze er op de clinic weer spic en span uit :D


Desi_2409

Berichten: 902
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:47

Super gaaf wat je allemaal doet met je knappe zelf gefokte paard. En wat een superplek heb je voor ze!
Succes verder!

martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 16:30

Dank je wel! En ja, we zijn ook echt belachelijk blij met dit geweldige plekje!!

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:50

Wat een prachtige combinatie!
Erg aansprekende merrie en wat leuk dat je zo veelzijdig bezig bent, super mooie bak heb je ook btw <3

martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 18:23

Dank je! Ja het is zo mooi hier!

kimmetje26

Berichten: 480
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:06

Jullie doen het echt super!! En jullie gaan verschrikkelijk hard de klasses door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:40

Gave spierbonk is het toch; op sommige foto's zou je bijna denken dat het een hengst is :D Knap hoe je haar rijdt, en wat een mooie plek inderdaad! Een modderbadje is goed voor de huid, toch? :=

Roeline

Berichten: 107
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Soest

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:28

<3

3timesmom

Berichten: 1325
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:46

Heel leuk om te zien, voor mij een bewijs dat dierenwelzijn en de sport echt wel goed samengaan.

Top om te zien hoe jullie daar samen van genieten

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:06

Wauw, wat gaan jullie fantastisch hard zeg!!

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:09

Wauw, wat heb je het heerlijk voor elkaar.

martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 13:46

Dank jullie wel voor alle toffe reacties!!

@Kimmetje, jij gaat ook heel lekker toch!

@Culaccino, ja, ze begint er inmiddels iets minder als een volbloed uit te zien haha! En ja, ze genoot nogal van dat modderbad :D {:}

@3timesmom, dank je, dat is ook wel echt ons doel, de paarden zoveel mogelijk lekker in een kudde buiten hebben, en gelukkig gaat dat zo goed dat het gewoon 24/7 het hele jaar rond kan!

@Nickeltje, ooit ga ik weer met haar crossen, dan kom ik je vast weer eens tegen!

Anoniem

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:02

Prachtige merrie en wat een heerlijk plekje heb je daar!

Natasjaa

Berichten: 2763
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:29

Prachtig paard zeg! Vind de combinatie ook mooi om te zien! Heerlijk plekje heb je ook voor ze!

martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 21:53

Ja het plekje is wel echt goud waard hoor, we gaan hier nooit meer weg! Vanmorgen ook weer een heerlijke bosrit gemaakt met de zwarte prinses, zo van de oprit af het bos in!

Afbeelding

En dan lekker richting de duinen

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:30

Wauw, wat een fantastisch paard!
Wauw, wat een fantastische omgeving!
En wauw, wat een fantastische manier om paarden te houden!

<3 <3 <3

Suzanne F.

Berichten: 49426
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:40

Mooi dier! En wat een fantastische omgeving om buitenritten te maken! Geweldig.

Mag ik wel rijtechnisch wat dingen opmerken? In draf mis ik met name de impuls en lijkt ze niet echt volledig nageeflijk. Ik zou haar actiever van achter naar voren naar de hand toe gereden willen zien. Dus echt meer in verbinding. Ik mis de echte veerkrachtige verbinding van achter naar voren naar de hand toe. Dat zie je ook terug in het lichaamsgebruik. Ze mist nog wat souplesse en afdruk in het draven en daarmee ook een stukje verzameling. Ze loopt erg ‘op terug’. Meer naar voren, meer impuls. En waarschijnlijk gaat ze dan meer duwen in je hand maar dat is het stuk wat je op moet lossen.
In galop zie je dit ook terug en gaat het ten koste van de kwaliteit van je galop. Tact en sprong zijn altijd voorwaarde nummer 1. De galop neigt naar een viertakt, ze mist sprong. Ze houdt zich wat vast in haar lichaam en voordat je met wissels aan de gang gaat zou ik eerst heel goed gaan werken aan de kwaliteit van je galop. Veel schakelen, naar voren en terug, tegen de hand aan zodat ze mooi opwaarts vanuit de schoft gaat springen. Nu houdt ze zich erg vast in galop, alsof ze haar adem inhoudt. De wissels zelf is het probleem niet, die springt ze makkelijk. Succes!

martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 16:35

Rije schreef:
Wauw, wat een fantastisch paard!
Wauw, wat een fantastische omgeving!
En wauw, wat een fantastische manier om paarden te houden!

<3 <3 <3


Hahaha! Wat een geweldige reactie, dank je!

Suzanne, dank voor je uitgebreide opmerkingen! Je hebt helemaal gelijk en dit zijn ook absoluut dingen waar we hard aan werken!

gonniee
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Knappe Juna danst door het Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 23:32

Kanonnen, wat een gaaf paard!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:39

Nou ja.. als je weer eens op bokt kijk kom je nog de s wat tofs tegen!

Zo knap hoe jullie het allemaal doen. Echt méga gaaf. Blij dat ik van jullie van dichtbij mag genieten <3 *\o/*