Loki's (en mijn) eerste crossles!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 23:03

Onder het motto van 'je bent nooit te oud om iets nieuws uit te proberen' zijn Loki en ik vandaag naar Ede afgereisd voor onze eerste crossles! *\o/*

Een klein beetje voorinformatie...
Loki is een 17-jarige ruin, draver x tuigpaard. Ik heb hem sinds hij 3 is en we hebben veel meegemaakt samen! We hebben het t/m het Z2 dressuur met winst geschopt en sinds ongeveer een jaartje is hij met actief pensioen. We rijden veel in het bos (2-3 keer per week) en ook nog dressuurmatig in de bak. Omdat we in het bos zoveel lol beleven aan boomstammetjes en tempowisselingen dacht ik, ach, waarom niet eens een crossles. :D

Een stalgenoot wilde wel mee en zo kwamen we bij de Valouwe terecht!

Geniet van de foto's, geniet minder van mijn gezicht en mijn houding. Ik scheet 7 kleuren. :')

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4. Kleine miscommunicatie... :D

Afbeelding

5. Braaaaaaaf

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8.

Afbeelding

9.

Afbeelding


En nog een klein filmpje... Ik ben mij (nu :')) bewust van mijn houding, zal hier de volgende keer zeker beter op letten! Vandaag was vooral het doel om erop te blijven zitten, vond het doodeng. _O-




:wave: groetjes Caroline en Loki

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:05

Leuk hoor, lekker plezier maken samen!

silvia58

Berichten: 1832
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:09

Dat ziet er toch heel gaaf uit !
Veel plezier samen *\o/*

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:17

Wat zijn jullie leuk samen!!! En ach, het is ook spannend. Ik heb morgen weer de eerste crossles van het seizoen met mijn bijna 7-jarige smurf en ik schijt de eerste keer ook altijd 7 kleuren. Hij is altijd zo enthousiast ik blij ben als
ik de eerste 15 minuten heb overleefd. Volgens mij vond Loki het ook geweldig. Die oortjes

nicole_floor

Berichten: 3254
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:30

ziet er netjes uit! Ik zou alleen je beugels nog wel 2 of 3 gaten korter doen, dat zit ook wat makkelijker. :)

Volgens mij hebben wij dezelfde rijlegging. :+

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:36

Heb je Loki’s oren nog normaal weer vast moeten lijmen na afloop of zijn ze eraan blijven zitten? :') :)) _O-
Ik zie een paard wat denkt: YES! En alles wel springen wil, met een baas die denkt: help. :=
Heb je nu geen sgw kriebels?
Gewoon bb voor de leuk onderling?
Loki vindt het geweldig zo te zien. :)

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:47

Stoer hoor! Jullie hebben al meteen best veel spannend dingen gedaan volgens mij. Heel knap!

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 18:55

Dank jullie, ja Loki vond het echt prachtig! _O-
Ik heb hem & mezelf beloofd geen wedstrijden meer met hem te gaan rijden nadat hij zich al die jaren de volle 100% voor mij heeft ingezet, dus de kans dat we dit op wedstrijdniveau gaan doen is klein. :)

En de tip over de beugels: zat ik zelf inderdaad ook aan te denken! Zal ze volgende keer eens korter doen.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 06:43

Gaaf! Er heeft er in ieder geval 1 veel plezier :+ Als ik denk te weten van wie je les gehad hebt, dan komt dat helemaal goed :D

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:25

Heerlijke beelden hoor. Ben je bij Hanneke Held geweest?

De Valouw is een heerlijk terrein *D

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:08

Gaaf! Dat noem ik niet met pensioen hoor, misschien gestopt met wedstrijden maar nog heel actief zo te zien, leuk :-)

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:26

Dat ziet er gaaf uit!

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:02

Heel gaaf! Snap wel dat je het spannend vond, zou het zelf ook doodeng vinden :+

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:31

He maar dat is een bekend terrein! Wat superleuk dat je daar ook een les kunt volgen, kun je daar wat meer over vertellen?

Goed gedaan hoor! Hij pakt het echt super aan!

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:46

Vooropgesteld: jouw paard, jouw keuze.
Maar echt? Met 17 met pensioen? En dan een paard hebben wat dit werk zo leuk op pakt.

Mijn 24 jarige galoppeert nog de trailer in om mee te gaan op cross trainingen/ oefencrossen. Die heeft op zijn 20/21e nog L eventing gelopen.

Maar dat terzijde: Wat doet hij dat super fijn zeg! Daar mag je echt mee in je handjes knijpen _/-\o_

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:54

Berdien schreef:
He maar dat is een bekend terrein! Wat superleuk dat je daar ook een les kunt volgen, kun je daar wat meer over vertellen?

Goed gedaan hoor! Hij pakt het echt super aan!



Ik les ook op dit terrein. Hanneke Held heeft er regelmatig les. Waarschijnlijk andere instructeurs ook maar dat weet ik zo 123 niet. Hanneke held regelmatig op haar fb wanneer ze weer Crossles gaat geven. Je kunt je per les aanmelden. Ik zou zeggen, connect even met Hanneke Held op fb.
Laatst bijgewerkt door Tymone op 19-05-20 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

saartjuh__08
Berichten: 49
Geregistreerd: 18-05-20

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:12

crossen is gaaf :):) dat wil ik ook doen met saartje die kan bij een meter springen en ze gaat heel hard oook :j

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 15:17

We hadden les van Wendela Schlimmer! :) heb haar gewoon via haar website een mailtje gestuurd en zo de les ingepland, ze was heel flexibel! We zouden met zijn tweetjes les hebben en uiteindelijk kwam er nog een 3e meisje bij die zich in de tijd had vergist (nadat ze toestemming aan ons had gevraagd maar wij vonden het prima)

En over het woord pensioen: de meeste recreatieruiters zullen vinden dat we nog mega veel doen, maar als ik het vergelijk met hoe we vroeger trainden (6x per week hard aan de bak, heel doelbewust trainen en beide ontzettend moe zijn na een training) en nu (2x in de bak waarbij we het meestal rustig aan doen en 2x een bosrit) is dat in mijn beleving actief pensioen :) Loki heeft op de trailer staan nooit erg leuk gevonden, vandaar dat op wedstrijd gaan altijd best een dingetje was en ons beide veel stress gaf.

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:49

Goh dat dat zo kan zeg, wat geweldig! Het is voor ons wel een heel eindje rijden maar na het NK Jachtpaarden gezien te hebben (dat wordt dus gehouden op de Valouwe :D ) kriebelt het wel om daar eens te oefenen. Maar dan op een wat toegankelijker niveau dan het NK zelf :))

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Loki's (en mijn) eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:01

ziet er super uit <3 , ik snap helemaal dat je t spannend vind maar het ijkt me ook wel heelijk als je daar doorheen bent.