Project kneus in de m1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bodiwi
Berichten: 142
Geregistreerd: 22-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:41

Anoniemk2 schreef:
Ik vind jouw reactie niet respectvol overkomen richting TS alsof iemand met dunne lange benen wel zijn benen om het paard kan vouwen. :?

Niet onrespectvol en zo is het inderdaad. Een been wat in verhouding wat dikker is licht beter in een zadel met een smalle twist. Zo'n zadel past alleen niet ieder paard even makkelijk + bij een paard van dit formaat zijn benen al snel kort. De meeste zadels hebben een bredere twist wat voor de gemiddelde Nederlandse vrouw eigenlijk al niet geschikt is en als je het formaat van dit paard daarbij optelt is het behoorlijk aannemelijk dat hier het probleem zit. Niet onrespectvol dus, maar een behoorlijke goede optie van de bron van het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:48

Respectloos bedoel je. Onrespectvol is echt geen bestaand woord. :x O:)

En uit ervaring; met iets stevigere bovenbenen zit je wel sneller in stoelzit dan dunne benen als je wat wijder moet zitten.

Bodiwi
Berichten: 142
Geregistreerd: 22-09-19

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:50

Het zat me al niet lekker, maar ik zag het niet. Nederlands zal nooit mijn sterkste taal worden.

Anoniem

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:51

Je leest en hoort het steeds vaker, de twijfel is niet vreemd. ;)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:08

Leuk Nimber!! Knappe Ijs :)

Ik denk dat de meeste mensen niet eens fatsoenlijk kunnen lichtrijden op jou bunker, laat staan doorzitten en een proef rijden :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:30

Bodiwi schreef:
Anoniemk2 schreef:
Ik vind jouw reactie niet respectvol overkomen richting TS alsof iemand met dunne lange benen wel zijn benen om het paard kan vouwen. :?

Niet onrespectvol en zo is het inderdaad. Een been wat in verhouding wat dikker is licht beter in een zadel met een smalle twist. Zo'n zadel past alleen niet ieder paard even makkelijk + bij een paard van dit formaat zijn benen al snel kort. De meeste zadels hebben een bredere twist wat voor de gemiddelde Nederlandse vrouw eigenlijk al niet geschikt is en als je het formaat van dit paard daarbij optelt is het behoorlijk aannemelijk dat hier het probleem zit. Niet onrespectvol dus, maar een behoorlijke goede optie van de bron van het probleem.


Het kan wel waar zijn

Maar dan kan je het nog anders omschrijven dan dan Ladygiroc deed.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:41

Anoniemk2 schreef:
Ik vind jouw reactie niet respectvol overkomen richting TS alsof iemand met dunne lange benen wel zijn benen om het paard kan vouwen. :?


Schei toch uit, ze verwoord het keurig. Als je hier al niet tegen kan heb je wel een heel teer zieltje.

Ts: ik had eerst de foto's gezien en daarna pas het filmpje. Ik kan me het filmpje nog zo goed herinneren. Heel knap hoe ver jullie zijn gekomen.
Vwb je houding, je kan eens kijken naar de ophanging van je beugelriemen. Als je deze wat verder naar achter kan hangen hangt je been automatisch wat rechter naar beneden. Ik heb dit een keer die Country Mill laten oplossen, ze hebben toen een kunststof blokje over de haak geplaatst zodat je beugelriem naar achteren kwam.

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:49

Sodeknetters wat een gaaf dier, je hebt m fijn aan t lopen. Je zal veel geduld hebben gehad om zn balans en kracht in zn lichaam te optimaliseren.

In wat voor trailer past dit paard, hihi?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:49

Anoniem schreef:
Respectloos bedoel je. Onrespectvol is echt geen bestaand woord. :x O:)

En uit ervaring; met iets stevigere bovenbenen zit je wel sneller in stoelzit dan dunne benen als je wat wijder moet zitten.

Is gewoon zo. Daar weet ik met mijn kkdp'tjes alles van. Lange dunne benen hangen gewoon van nature mooier af. Maar ook met kkdp'tjes op een breed paard kun je goed leren zitten, alleen kost het wat meer moeite.
Voorbeeldje? Denk eens aan Isabell Werth

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:58

Ik heb een paard van 1.85 m. gereden op school maar uh jeetje dat was toch wel andere koek dan het standaard maatje. Ik ben zelf ook niet zo heel lang 1.64 m. en vond het lichtrijden toch een hele uitdaging. Dus ja ik vind het erg knap van je dat hem zo mooi aan het lopen hebt! +:)+

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 23:31

Oohh nimber wat een mega verschil, en wat een gaaf paard is het toch!

Ik hou van joekels en weet je misschien komt dat moment wel dat jouw benen dezelfde kant op gaan als dat de mijne gegaan zijn en dan wordt het toch echt heel anders zitten...

Je zit m geen strobreed in de weg, dat is duidelijk en als ik ooit nog een ander paard zou willen, weinig kans want Alf wordt 100, dan eentje waar jij eerst heerlijk mee aan het werk gegaan bent! Top dit!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 01:11

Weet je wat het is... Men moet onderscheid kunnen maken tussen een houding die het paard blokkeert. En die houding kan voldoen aan alle aspecten en lijntjes die zo omhoog gehaald worden hier. En een functionele houding die wellicht niet geheel voldoet aan dat ‘ideaal plaatje’. Wat Nimber hier toont. Mij valt vaak op dat juist mensen die vaak andermans miserie oplossen die houding krijgen. Ze zitten als een huis maar niet zoals in de boekjes staat. En dat stoort mij dan helemaal niks want je zíet dat dit dier zelfs gebaat lijkt te zijn bij die houding.
En dan is dat gewoon goed. :) Dan moet je daar niet te veel aan willen veranderen.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:47

Goed bezig Kim! Wat een verschil!!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:12

Ik mag hopen dat je met "Project kneus" jezelf bedoeld en niet het paard, want dat zou niet eerlijk zijn. Aan de foto's zie ik een paard wat ontzettend zijn best doet en een flinke dosis kracht bezit.

Als ik dan naar de amazone kijk dan denk ik dat je best eens wat kritischer mag zijn op jezelf, en dan vooral op je houding. Ik bedoel dit absoluut niet vervelend maar ik krijg pijn in mijn rug als ik naar je foto's kijk. Aangezien je dan ook jurylid in instructrice bent vraag ik me af wat je er van zou vinden als jij diegenen op de foto's zou moeten beoordelen. Wat anderen hier van vinden is namelijk niet belangrijk, wel is het belangrijk (neem ik aan) dat jij nog een aantal fijne en gezonden sportjaren kunt hebben met je paard want het is te zien dat deze ontzettend veel potentie heeft. Vanuit jouw professie had ik verwacht dat je je hier ook van bewust bent :)

Maar dat is dan ook het enige puntje kritiek wat ik over de foto's kan zeggen. Heb ook het filmpje gezien en ik vind dat je zeker trots mag zijn op wat je tot nu toe hebt bereikt, en ook heel knap dat je zo veel bent afgevallen, veel respect voor!!

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:47

Wat een enorm verschil Nimber! Met de problemen die je beschrijft waarmee hij bij je kwam, heeft het dier echt geluk gehad dat hij bij jou terecht is gekomen. Hij zou bij menigeen in de salami zijn beland. En moet je zien hoe geweldig hij zich al heeft ontwikkeld en wat een enorme buffel het aan het worden is.

Bepaald charming is je reactie niet CharmingS. Alle mensen kan het ook even zonder zo persoonlijk te worden.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:49

Nimber , alle respect , ik volg je al heel lang en iedere keer weer zie ik hoe je een paard aan het lopen krijgt , en de resultaten die je ermee behaalt. Echt super.

Als je ziet waar Ice vandaan kwam en hoe hij nu presteert vind ik iets om heel trots op te zijn.

Voorderest zitten de beste ruiters achter de computer........

Al zit je overdwars , je presteert : Ice gaat als een zonnetje *\o/*

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:58

eveline_B schreef:
Bepaald charming is je reactie niet CharmingS. Alle mensen kan het ook even zonder zo persoonlijk te worden.


Had al wel zo'n reactie verwacht. Jammer dat je alleen mijn kritische stukje hebt gelezen en mijn laatste alinea waarschijnlijk bent vergeten. Is niet erg hoor :)

Soms is het goed om jezelf een spiegel voor te houden en eerlijk te kijken naar je eigen aandeel in het proces.

Daarnaast ben ik inderdaad kritisch, en dat mag hier toch? Denk dat we met zijn alle nog veel van elkaar kunnen leren. Je kan mijn bericht dan ook op meerdere manieren lezen. Dat jij voor de negatieve manier gaat is echt erg jammer, want dat is namelijk niet mijn intentie :)

@ TS Nogmaals respect voor je vorderingen en blijf open staan voor kritiek, ook naar jezelf en dan zal dit zeker helemaal goed komen :)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:00

Kaatje schreef:
Voor de rest zitten de beste ruiters achter de computer........


Je hoeft niet perse een goede ruiter te zijn om te kunnen zien dat het beeld van de amazone nog niet goed genoeg is. En dat is ook helemaal niet erg dat het nog niet zo is.

Ik ben wel erg benieuwd hoe de TS zou jureren en wat haar commentaar op het protocol zou zijn als ze een ruiter/amazone moet beoordelen die zo'n houding en zit heeft.

MarjanB

Berichten: 16495
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:03

Nou ja ik zie liever iemand zo zitten dan dat achterover gehang en in de mond trekken.

T is niet makkelijk met van die grote veel bewegende paarden. Denk dat nimber heel hard gewerkt heeft aan haar lijf en weet uit ervaring dat het dan soms ook weer even zoeken is.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:08

MarjanB schreef:
Nou ja ik zie liever iemand zo zitten dan dat achterover gehang en in de mond trekken.

T is niet makkelijk met van die grote veel bewegende paarden. Denk dat nimber heel hard gewerkt heeft aan haar lijf en weet uit ervaring dat het dan soms ook weer even zoeken is.


Ik zie liever geen van beide ;)

Niemand heeft gezegd dat paardrijden gemakkelijk is. Dat word nergens beweert. Alleen word deze slechte houding waardoor het paard uiteindelijk nogal klachten in zijn rug kan gaan krijgen niet gezien. Dat vind ik jammer voor het paard..

Verder moet iedereen lekker zelf weten wat ze doen, en ik ga dan ook niet verder in discussie.. Ik hoop alleen dat de TS mijn berichten niet negatief op pakt maar er eens over na wil denken :)

Succes :)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:26

CharmingS schreef:
Niemand heeft gezegd dat paardrijden gemakkelijk is. Dat word nergens beweert. Alleen word deze slechte houding waardoor het paard uiteindelijk nogal klachten in zijn rug kan gaan krijgen niet gezien. Dat vind ik jammer voor het paard..


Dit soort topics zijn er toch ook om van te leren? Dat ts weet wat ze doet, een erg leuk paard heeft, en ts behoorlijk hard werkt en daar alle lof voor verdient is duidelijk.
Maar het is toch ook duidelijk dat ze echt niet goed zit? En dat zal vast niet makkelijk zijn met zo'n reus, maar zou wel prioriteit moeten zijn om echt verder te kunnen. Daar kun je elkaar, dmv tips en opbouwend advies, toch mee helpen?

Wat voor dingen heb je al geprobeerd, ook echt centered riding-achtige dingen? Zaken om je been meer te verlengen, je bekken te openen, je core wat sterker te maken? Er werd ergens iets gezegd over Edward Gal... Maar veel van dat soort ruiters hebben toch een behoorlijk streng fitness regime voor zichzelf.
Op Bokt slaan we dat deel nogal eens over heb ik het idee....

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:36

Waarom kan men niet gewoon blij wezen voor TS i.p.v. persoonlijk te worden of nare opmerkingen te maken dat TS beter moet weten omdat ze zelf jurylid en instructrice is. Dat slaat de kant nogal aan wal. Het enige doel wat men hiermee bereikt is dat er steeds minder rijfoto's worden gepost en dan is nou net wat we niet willen toch?
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 25-09-19 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:38

Bijzondere uitdrukking: "dat slaat imo de kant nogal aan wal". Nederlands is ook een vak.
En weer on topic.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:39

Ninx; En alsnog zitten ze in stoelzit. :) Bij sommige paarden is "het ideaal plaatje" gewoon niet de houding die werkt. Wie heeft eigenlijk ook beslist dat dat de enige goede houding is? Van hoe lang dateert dat idé inmiddels al?
Wie zegt dat TS niet bezig is met trainen en er aan werken?

Zoals ik Nimber van bokt ken komt ze op mij over als iemand die erg kritisch op zichzelf is. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet is wb haar rijden. Maar Rome is niet in één dag gebouwd en als je met een dier bezig bent dat niet zo simpel is dan kan het gewoon niet allemaal met die ideale houding. :)
Ik wil een aantal hier het haar wel eens zien na doen eigenlijk. :)

Zo'n leuk dier en zo'n enorme vooruitgang, paard loopt fijner dan menig paard dat ik op rij itp voorbij zie komen dat bejubeld wordt en dan gaat het topic over een stoelzit.. Zo zonde. :n

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:44

Ayasha schreef:
Zo'n leuk dier en zo'n enorme vooruitgang, paard loopt fijner dan menig paard dat ik op rij itp voorbij zie komen dat bejubeld wordt en dan gaat het topic over een stoelzit.. Zo zonde. :n


Ik denk daar precies hetzelfde over. :D