Horse Event! Het vervolg op...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Horse Event! Het vervolg op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 18:16

.. mijn laatste topic!
[RIJ-ITP] Tijd om weer verder te gaan...

Begin augustus zocht Horse Event combinaties die mee wilden doen aan de kennismakingclinics. Ik las dat ze ook combinaties zochten voor het boogschieten te paard! Iets wat al zo lang op mijn lijstje stond. Mailtje gestuurd met mijn motivatie en wat foto's zoals gewenst. En daarbij sloot ik mijn mail af met: 'Ik hoop eind augustus leuk nieuws te mogen ontvangen' en dat nieuws kwam!! Wij waren een van de combinaties die was uitgekozen! Snel wat geregeld met mijn werk en alles klaar gemaakt voor Horse Event.

Zo stonden wij op zondag 15 september om 6 uur op stal, paard inladen en wegrijden! Heenweg ging voorspoedig en Sandro bij aankomst lekker op stal gezet. Bij het secretariaat aangemeld en doorgelopen naar de stand van 'Kessen Moving Mounted Archery', de clinicgever. We kregen voordat we de clinic hadden al even snel een half uurtje les in het boogschieten, zonder paard zodat we dat alvast konden oefenen en namen we de veiligheidsregels, tips en tricks even door.
Afbeelding

Daarna was het tijd om op de zadelen en in te rijden!

een vriend van mij die niet helemaal in de paardenwereld bekend is had terwijl ik aan het losrijden was hele gesprekken met Tineke Bartels zonder dat hij het doorhad wie het was :') :j
Afbeelding

Met het inrijden was hij redelijk relaxed, totdat hij ineens 2 shetlanders zag... Ik kon er niet meer bij in de buurt komen en ineens was alles spannend }> gelukkig gingen die na een tijdje de bak uit en was hij weer heerlijk relaxed!
Daarna was het tijd om de paarden kennis te laten maken met de bogen. Zoals verwacht keek hij er niet naar om en vond hij alles prima!
Afbeelding
Afbeelding

Toen was het tijd voor de echte clinic! Sandro stapte voorop met een los teugeltje de baan in en vond het helemaal prachtig! Al snel stak hij z'n hoofd tussen de mensen voor wat extra aandacht.
Afbeelding

Toen de roundpen was opgebouwd was het tijd voor het echte werk!

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
bovenstaande foto's zijn gemaakt door SarahIlse op bokt
Afbeelding

En zo schoten de minuten voorbij en was het alweer afgelopen... Nog even snel een groepsfoto van ons allemaal!
Afbeelding

Daarna lekker afgezadeld, verwend en op stal gezet. Tussen het shoppen door af en toe even kijken maar elke keer stond hij heerlijk te slapen! Hij was zo relaxed!
En als hij dan doorhad dat je er weer was en uiteraard weer een proefzakje eten ergens had geregeld was hij weer heel blij!
Afbeelding

Het was een ontzettend geslaagde dag! En ik ga zeker nog een les volgen bij Kessen Moving Mounted Archery!

:evaw:
mocht je nog foto's of filmpjes van ons hebben zou ik het leuk vinden om die te ontvangen. Ik zal dan in een pb mijn e-mail geven waar je ze heen kan sturen

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Horse Event! Het vervolg op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:10

Leuke foto's. Ziet er als een geslaagde dag uit

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:38

Leuk! Ik had getwijfeld om mij aan te melden voor deze clinic. Een of andere manier durfde ik toch niet.

Hoe was het? Vond ie het ook eng wat je deed op zijn rug? Zo te lezen niet. Of heb je thuis ook wat geoefend?

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 19:52

Kabayo schreef:
Leuk! Ik had getwijfeld om mij aan te melden voor deze clinic. Een of andere manier durfde ik toch niet.

Hoe was het? Vond ie het ook eng wat je deed op zijn rug? Zo te lezen niet. Of heb je thuis ook wat geoefend?


Het was echt super leuk! We begonnen na het losrijden met het rijden met alleen de boog vast dat ze daar aan wennen. Sandro kijkt nergens van op dus dat scheelt! Daarna vanuit stilstand of stappend (mocht je kiezen, sommige wilde liever niet stilstaan) Sandro keek alleen even op toen de pijl van het bord terug kaatste maar na dat 2x gezien te hebben was dat ook niet meer raar.
Thuis een dag van te voren een beetje met m'n zweep heen en weer gezwiept boven m'n hoofd maar meer dan dat ook niet.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Horse Event! Het vervolg op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:04

Supergaaf en stoer! Kon je ook raakschieten?
Ik had me ook opgegeven, maar helaas niet uitgekozen. Ik mocht wel meerijden in de clinic damesbladen rijden, maar er was geen stal voor Prada, dus besloten om niet te gaan, dan zou ze minimaal 8 uur op de trailer staan voor een half uurtje lol.

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:07

Kabayo schreef:
Leuk! Ik had getwijfeld om mij aan te melden voor deze clinic. Een of andere manier durfde ik toch niet.

Hoe was het? Vond ie het ook eng wat je deed op zijn rug? Zo te lezen niet. Of heb je thuis ook wat geoefend?


De meeste nieuwe paarden die wij tegen komen Tijdens workshops vinden het best snel oké, en eigenlijk zoals met alles in de paardenwereld, als de stap er voor nog te spannend is(en dus niet bevestigd is) ga je nog niet naar de volgende.

Maar bijna alle mensen kunnen de eerste keer in stap/of stilstand best een pijltje schieten. Soms met begeleiding op de grond en soms al helemaal zonder. :)

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 08:20

saskiaojan schreef:
Supergaaf en stoer! Kon je ook raakschieten?
Ik had me ook opgegeven, maar helaas niet uitgekozen. Ik mocht wel meerijden in de clinic damesbladen rijden, maar er was geen stal voor Prada, dus besloten om niet te gaan, dan zou ze minimaal 8 uur op de trailer staan voor een half uurtje lol.


Ik heb 2x in totaal (zonder paard schieten en met paard) misgeschoten! Dus vrijwel alles raak! Had het veel moeilijker ingeschat maar het viel reuze mee!
Ik had gelukkig wel een stal kunnen regelen anders was ik allewn voor de clinic gegaan en weer naar huis gereden

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Horse Event! Het vervolg op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:29

Oh wat ontzettend leuk dat je dit hebt gedaan en het zo een goede ervaring is geweest voor jullie beide. Dankjewel voor je verslag plus fotos

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Horse Event! Het vervolg op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:07

Wauw wat goed!
Ja dat was voor ons geen doen vanuit Friesland en 2 uur van te voren aanwezig moeten zijn, vond het ook echt jammer dat de stallen vol waren.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 18:43

Svadilfari1 schreef:
Oh wat ontzettend leuk dat je dit hebt gedaan en het zo een goede ervaring is geweest voor jullie beide. Dankjewel voor je verslag plus fotos


Dankjewel!!

saskiaojan schreef:
Wauw wat goed!
Ja dat was voor ons geen doen vanuit Friesland en 2 uur van te voren aanwezig moeten zijn, vond het ook echt jammer dat de stallen vol waren.


Het was voor ons een uur rijden dus gelukkig wel te doen! En geen last gehad van files, zowel heen als terug, ideaal!

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Horse Event! Het vervolg op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:31

Was een leuke demonstratie!
Afbeelding
Afbeelding

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 21:09

Florale schreef:
Was een leuke demonstratie!
[ [url=m/Qr8bBP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PFEqAy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk dat je bent komen kijken!!

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Horse Event! Het vervolg op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:12

Die kruising fjord? was ook fanatiek. Daar heb ik ook nog foto's van. En volgens mij ook van een schimmel.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 21:19

Florale schreef:
Die kruising fjord? was ook fanatiek. Daar heb ik ook nog foto's van. En volgens mij ook van een schimmel.


Ja die fjord was zeer fanatiek haha!

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Horse Event! Het vervolg op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:23

Haha ja, inderdaad. Bijna vlak door de bochten. Vond juist het verschil van paarden leuk om te zien.