Elano het dappere watje!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
puppy1128
Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Elano het dappere watje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-19 09:31

Ik vond het weer eens tijd voor een ITP, gewoon omdat het kan en ik het leuk vind om het te maken. :D

Afgelopen maanden hebben Elano en ik toch weer een hoop gedaan samen. Op pad geweest met andere paardjes, zadels testen, zadels passen, grenzen verkennen, de grond van dichtbij bekijken (oeps), een mini sprongetje gemaakt, als een zieke zeehond op mijn paard meeliften en nog véél meer! Elano wordt steeds zelfverzekerder met rijden, afgelopen 2 keren besloot hij zelf dat het niet altijd meer nodig is om achter iemand aan te lopen. Waarbij hij soms zelfs iets te enthousiast wordt.
We wandelen grotendeels en we rijden max 2 keer per week 20 minuten. Maar meestal is het 1 tot 2 keer per week 5-15 minuten. Op het moment doen we het rijden met een barebackpad, aangezien we moeten wachten op ons zadel.

1.
[ img ]

-Elano
-Irish Cob
-Ruin
-5 april 2015
-Van mij sinds 26-11-2016

2. Wat we ook héél veel doen, belonen met koekjes. Hij doet alles voor het koekje, dus we oefenen gewoon 1000 keer 'ho' en hij krijgt dan een koekje. Altijd fijn die extra rem, want: Koekje. :D
[ img ]

3. Ons mini sprongetje met het testzadel (ghost quevis). Ik wilde weten of ik het stevig genoeg vond om er een sprongetje mee te kunnen maken. Aangezien ik een schijtluis ben als het om springen gaat, mijn paard nog nooit met iemand gesprongen heeft, vond ik dus 1 sprongetje ook meer dan genoeg. Hij ging er makkelijk op af, wat ik in eerste instantie eigenlijk niet verwacht had.. Meneer wilde namelijk niet over de balken stappen als ze op de grond lagen. Maarja, ik heb dan ook een gek paard zo af en toe.. :')
[ img ]

4. Zoals ik al zei, een gek paard. Dit is echt iets voor Elano. Eindelijk heeft hij heel leuk zijn oortjes naar voren, loopt een beetje mooi en.. :9
[ img ]

5. Afgelopen woensdag was het de bedoeling naar het strand te gaan, maar we hadden toch maar besloten naar het park met wat bospaadjes te gaan en een klein veldje. Maar goed ook, het regende. Maar een beetje regen houd ons niet tegen!


6. Maar ik wilde nog steeds naar het strand om daar te rijden. Dus zijn we gister naar het strand gegaan. Maar goed ook, het was heerlijk rustig! Was ook wel nodig. Meneertje was namelijk enorm enthousiast, veel te veel energie en vooral veel te speels. :+
[ img ]

7. Maar, ik kan er gelukkig wel om lachen! Gek blij paard! :D
[ img ]

8.
[ img ]

9. Uiteindelijk kon meneer ook weer normaal gaan draven zonder gekke dingen. Gelukkig maar, het zit niet heel lekker als je alle kanten op gaat.
[ img ]

10. Lekker relaxed. :z
[ img ]

11.
[ img ]

12. Ik ben weer super trots op ons. Dat hij dit gewoon allemaal maar even doet! Het dappere watje! <3
[ img ]

13. En uiteindelijk had ik ook weer gewoon mijn rem met mijn stem. Ben ik afgestapt en mocht hij nog eventjes rennen en spelen. :D


Helaas zijn de foto's enorm achteruit gegaan door het verkleinen en uploaden, aangezien ik nog geen bewerkingsprogamma op de PC heb.


_Reneee
Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:59

Wat groeit ie gaaf uit zeg! Het wordt echt een mooi zwaar paard. Fijn dat ie ook zo braaf is :)

puppy1128
Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 09:47

_Reneee schreef:
Wat groeit ie gaaf uit zeg! Het wordt echt een mooi zwaar paard. Fijn dat ie ook zo braaf is :)


Haha ja hij groeit goed, zeker nadat ik gestart ben met extra eiwitten voeren. Een klein guppie is hij niet meer in elk geval. :D

[ img ]

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Elano het dappere watje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:34

Het is echt een leuk ventje aan het worden en het is duidelijk dat jullie een goede combinatie zijn. Duidelijk gevalletje van lol met je knol.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Kiekeboefje
Berichten: 1793
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:44

Wat een leuke foto’s! Jullie hebben veel lol samen <3

puppy1128
Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 15:46

Maflinger_S schreef:
Het is echt een leuk ventje aan het worden en het is duidelijk dat jullie een goede combinatie zijn. Duidelijk gevalletje van lol met je knol.


Bedankt! <3
Lol hebben we zeker. Alles wat we samen doen is leuk. Elke keer een ander avontuur beleven met elkaar. :D


Kiekeboefje schreef:
Wat een leuke foto’s! Jullie hebben veel lol samen <3


Bedankt! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers