Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bamii

Berichten: 1373
Geregistreerd: 20-10-13

Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 16:59

Wat doe je als het heel erg mooi weer is, je net een boog hebt gekocht en je een vriendin mee hebt? :D

Ik heb net 2 weken terug een boog gekocht met het idee om zo nu en dan wat in de kelder te schieten en om er ooit misschien eens een shoot mee te doen. Ik wou er ook ooit wel te paard mee schieten, maar dat ik na een week al met boog en al te paard zat had ik echt niet verwacht! :+
Er zijn veel verbeterpunten en mijn 'techniek' zal vast ver te zoeken zijn, maar ik was zo trots op Dyke dat ik het jullie toch graag wil laten zien :D

Dyke is een 9 jarige Friese merrie welke ik nu net iets langer dan een jaar heb. In dat jaar hebben we al zo veel vooruitgang geboekt en zo veel gedaan ( [ITP] Dyke's nieuwe carrière als showpaard! en dit jaar gaan we weer in het theater! :D ). Toen ze net bij mij kwam was er veel spanning met rijden, rijden met een losse teugel zat er niet in en ze bleef vooral in een veel te kleine krul lopen, ook was ze erg schrikachtig. Nu zie ik dat helemaal niet terug in haar, jullie wel? :D

Stap 1: Ga op je paard zitten
Eerst hebben we natuurlijk vanaf de grond geoefend, maar daar is geen beeldmateriaal van. :)

Afbeelding


Stap 2: Nok je pijl.
Wat een stuk makkelijker klinkt dan het is :') Vaak zit er 1 apart gekleurde veer aan de pijl, zodat je weet op welke manier je de pijl moet nokken. Op deze pijlen zitten die natuurlijk niet :P



Stap 3: Shoot!
En dan schiet je zomaar even boog te paard :D ! Je kan zien dat Dyke het geluid van de pees nog wel wat raar vindt :+



Stap 4: stap 2 en 3 samen in stap
Gelukkig vindt Dyke Berber (Mariett hier op bokt) helemaal geweldig (want snoep :Y) ) dus loopt ze mooi achter Berber aan zodat ik mij alleen hoef te concentreren op het schieten.
'Ik heb zoveel respect voor mensen die dit doen in galop' :')



Stap 5: In draf en wat verder van de snoepjesautoma- Berber af.



Stap 6: Alle stappen samen in galop.
Herinner je de ''Ik heb zoveel respect voor mensen die dit doen in galop' nog? :P
Na in stap en draf een aantal keer herhalen ging het eigenlijk best goed dus vroeg Berber of ik niet in galop wou. Hmm, dat wist ik niet zeker. Dyke is nog best ongebalanceerd in galop en ik kon haar nu niet ondersteunen met een boog in mn handen en met de teugels los. Maar omdat Dyke er zo veel plezier er in had konden we natuurlijk altijd even proberen, en kijk eens hoe goed ze het deed! :D



Stap 7: Raak schieten :=


Stap 8: Alles in galop! :D
Eerst ging ik van galop even halthouden om een nieuwe pijl te nokken, want ja, dat nokken is nog steeds niet mn beste punt :+. Maar uiteindelijk is het gelukt om alle 4 pijlen in 1x te schieten zonder dat ik of Dyke moesten stoppen :D



Stap 9. Profit 8-)



Je kunt ons volgen om https://www.instagram.com/friesiandieuwke/ waar nog meer gave foto's staan ;)

larapurdy
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-03-16

Re: Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:03

Wat gaaf!

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Re: Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:17

Super gaaf! Doet me altijd denken aan Merida uit de film Brave :j

artosje
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:22

SUPER !!!!

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:43

Gaaf!

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:05

Cool! Mooi paard heb je ook :)

Ik doe zelf aan boogschieten en zie inderdaad wel wat verbeterpunten.. :D ten eerste is dit dus een horsebow, welke eigenlijk best verschilt van een normale recurve of longbow qua techniek. Zo trek je de pees van een horsebow naar je borst ipv naar je gezicht. In ieder geval succes! Boogschieten is moeilijk, maar het ziet er al goed uit ;)

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:46

Wat staat het stoer, jullie zijn eem hele gave combinatie :) !

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:21

Jaa het was zo tof! En die stoere Dyke die het allemaal gewoon maar even doet :oo Trots op jullie!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:24

Leuk! Lekker lol met je knol :D

Als je toch met blunts wil schieten, is het misschien fijner om dat met redheads te doen. Die larppijlen die zijn enorm onvoorspelbaar omdat die bal te groot is. Redheads vliegen in ieder geval nog een beetje. Als je ze dan nog te snel vind gaan kan je er altijd fluflu's aan hangen, dan heb je geen veren maar een soort wcborstel achter op je pijl, waardoor hij ook traag vliegt.

Bamii

Berichten: 1373
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 14:50

Wat een lieve reacties allemaal! :o

Sneeuwvlok23 schreef:
Super gaaf! Doet me altijd denken aan Merida uit de film Brave :j

Haha! Zo voelde het wel ja 8-)


Lynnepinny schreef:
Cool! Mooi paard heb je ook :)

Ik doe zelf aan boogschieten en zie inderdaad wel wat verbeterpunten.. :D ten eerste is dit dus een horsebow, welke eigenlijk best verschilt van een normale recurve of longbow qua techniek. Zo trek je de pees van een horsebow naar je borst ipv naar je gezicht. In ieder geval succes! Boogschieten is moeilijk, maar het ziet er al goed uit ;)

Oh wat gaaf! Zit je dan bij een vereniging? Een lesje zal niet verkeer zijn voor mij haha :P Hoe bedoel je precies naar je borst toe? Ik heb even gezocht maar kan niet precies vinden wat je bedoeld denk ik. Wel iets dat je te paard de pees meer naar je sleutelbeen toe trekt ipv je wang.


Hoppit schreef:
Leuk! Lekker lol met je knol :D

Als je toch met blunts wil schieten, is het misschien fijner om dat met redheads te doen. Die larppijlen die zijn enorm onvoorspelbaar omdat die bal te groot is. Redheads vliegen in ieder geval nog een beetje. Als je ze dan nog te snel vind gaan kan je er altijd fluflu's aan hangen, dan heb je geen veren maar een soort wcborstel achter op je pijl, waardoor hij ook traag vliegt.

Hahah ik weet precies welke je bedoeld met wcborstel :') :') Toevallig komen vandaag mijn echte oefenpijlen van dragonheart aan :D Deze larp pijlen kreeg ik bij de boog, leek mij wel veiliger voor de eerste keer. Maar die redheads zien er ook goed uit! Denk dat ik daar ook wel een setje van bestel, altijd handig :D


chriske schreef:
Wat staat het stoer, jullie zijn eem hele gave combinatie :) !

Dankje wel! Wat leuk om te horen! :D


Mariett schreef:
Jaa het was zo tof! En die stoere Dyke die het allemaal gewoon maar even doet :oo Trots op jullie!

Ik had echt nooit verwacht er uberhaupt op te zitten al bij de eerste keer oefenen :D We nemen de boog snel eens mee naar Marietje!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:57

Hoe gaaf is dit zeg! :wow:

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:00

Whaaaa, super tof!!!

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:01

Super leuk Nienke! Jullie zijn lekker bezig!

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:39

Bamii schreef:
Oh wat gaaf! Zit je dan bij een vereniging? Een lesje zal niet verkeer zijn voor mij haha :P Hoe bedoel je precies naar je borst toe? Ik heb even gezocht maar kan niet precies vinden wat je bedoeld denk ik. Wel iets dat je te paard de pees meer naar je sleutelbeen toe trekt ipv je wang.


Yes, een studenten boogschietvereniging in Wageningen! Als er bij jou in de buurt lessen te volgen zijn zal ik het zeker een keertje doen :) Volgensmij kan je ook speciale lessen volgen voor boogschieten te paard rond Arnhem en Kaatsheuvel.
Op YouTube zijn vast ook wel tutorials te vinden over hoe je met een horsebow schiet :D

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:32

In Maarsbergen bij Hoeve Romantico doen ze daar ook trainingen in. Heul erg hard van plan om er eens te gaan kijken, maar het komt er maar niet van :')

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:46

Wat gaaf zeg!