Ibiat van puppy naar krachtpatser

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Ibiat van puppy naar krachtpatser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 11:44

Februari 2017 werd mijn knappe schimmelruin Viavia na 6 jaar verkocht naar Istanbul, Turkije. Mijn instructeur vroeg of we toevallig geen interesse hadden in zijn 3-jarige springgefokte ruin. Het was een nakomeling van mijn eerste paard. Ik was niet direct op zoek naar een nieuw paard, ik wilde geen heel jong paard én de prijs lag een stuk boven ons budget. Toen vroeg mijn instructeur of hij het paard bij ons in pension mocht zetten en dan zou ik hem mogen rijden totdat hij verkocht werd. Zodoende kwam hij op de dag dat mijn schimmel vertrok bij ons op stal te staan.

Na een paar weken longeren konden we beginnen met rijden aan de longe en daarna los. Het ging steeds beter en ik kreeg steeds meer plezier met Ibiat, maar al snel kwamen er kopers. Meisje was te onervaren voor een jong paard en dus ging het niet door, stiekem was ik er wel heel erg blij om. Helaas voor mij kwamen er snel daarna weer kopers en ze deden een bod. In spanning wachtte ik af of mijn instructeur het bod zou accepteren en een paar dagen later toen ik op school zat kreeg ik een sms van mijn vader: "We hebben vanavond een verrassing voor je."

Toen ik thuis kwam stonden er glazen en een fles champagne op tafel, maar ik durfde het nog niet te hopen. Uren later zaten mijn ouders en ik aan tafel en kwam het verlossende woord: "Wij hebben Ibiat voor je gekocht". Ik kreeg tranen van geluk. Wat was ik blij dat mijn maatje bij mij mocht blijven!!

Over Ibiat:
- Ruin
- 2013
- Rabiat Z * Lux
http://www.allbreedpedigree.com/ibiat

Eerst wat losse foto's, daarna vergelijkingsfoto's! *\o/*

1. Baby-Ibiat
Afbeelding

2. De dag dat ik hem kreeg
Afbeelding

3. Eerste keer mee naar springles
Afbeelding

4. Lekker thuis oefenen met springen en dressuur
Afbeelding

5. Na een paar weken in de bak rijden konden we zelfs al op buitenrit
Afbeelding

6. We begonnen met dressuurwedstrijden
Afbeelding


7. en oefenen dus ook veel dressuur
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Tussendoor lekker plezier maken!
Afbeelding

10. En gewoon gek doen!
Afbeelding

11. maar ook heeeeel veel knuffelen, want het is écht een kroelbeer
Afbeelding

En tenslotte de vergelijkingen! <3

12. Links vorig jaar april, rechts dit jaar april
Afbeelding

13. Links vorig jaar april, rechts dit jaar april
Afbeelding

Inmiddels zijn we dressuur B+8 en wil ik sowieso dit jaar met hem naar het L. Met springen willen we ons wedstrijddebuut gaan maken. Ik ben onwijs blij met mijn knuffel- en teammaatje en hoop dat we nog lang plezier mogen hebben samen! <3

Bedankt voor het lezen en een reactie zou leuk zijn!
Afbeelding

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Ibiat van puppy naar krachtpatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:00

Wat super lief van je ouders dat ze hem gekocht hebben voor je!
Jullie zijn een leuke combi. Veel plezier samen verder

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 13:36

mala26 schreef:
Wat super lief van je ouders dat ze hem gekocht hebben voor je!
Jullie zijn een leuke combi. Veel plezier samen verder


Lief dankjewel!!

Elliottt

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-02-18

Re: Ibiat van puppy naar krachtpatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:49

Wauw wat een leuke combinatie zijn jullie!! Nog veel plezier samen!

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Ibiat van puppy naar krachtpatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:05

Springen ziet er super uit. Leuk paard ook
Dressuur loopt ie teveel op de voorhand. Hier zie ik persoonlijk geen verschil in

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 21:29

Kabayo schreef:
Springen ziet er super uit. Leuk paard ook
Dressuur loopt ie teveel op de voorhand. Hier zie ik persoonlijk geen verschil in


Dankjewel! Klopt zijn we mee bezig. Ben eigenlijk pas sinds een tijdje écht serieus met dressuur bezig. In het begin wel veel privélessen gehad om de basis er goed in te krijgen, maar daarna (te) weinig gelest. Dat gaan we nu weer oppakken :)

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 21:29

Elliottt schreef:
Wauw wat een leuke combinatie zijn jullie!! Nog veel plezier samen!


Dankjewel!! We doen ons best *\o/*

Anoniem

Re: Ibiat van puppy naar krachtpatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:35

Wat leuk dat je ouders hem voor je hebben gekocht.
Maar ik schrik wel een beetje van je rijfoto's. Een paard wat compleet op en over de kop loopt en taktmatisch helemaal de fout in gaat. Hier wil ik rijtechnisch niet teveel van zeggen, maar wat ik je wel mee wil geven, is dat je dit beeld niet moet willen nastreven. Foto 7 bedoel ik dan vooral als voorbeeld. Hier zie ik een paard wat met het voorbeen nog op de grond staat, veel te ver achter de loodlijn gaat en een stekend voorbeen heeft ipv een strekkend voorbeen ;) Foto 8 zie je een ruiter met een terugwerkende hand en zit, ook een beeld wat je niet moet willen zien.

Het klinkt cru en hard en dat is niet mijn bedoeling, ik hoop je iets mee te geven :)

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Ibiat van puppy naar krachtpatser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 21:54

@Joolien daarom plaats ik eigenlijk nooit rijfoto's op bokt.. Ben zeker blij met tips en neem alles aan, maar vind het altijd 'knap' als mensen een hele situatie kunnen schetsen op basis van enkele momentopnames, geen bewegende beelden. Natuurlijk heeft elke combinatie verbeterpunten en is het far from perfect, maar taktmatisch helemaal de fout in daar is absoluut geen sprake van :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Ibiat van puppy naar krachtpatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:03

Foto zeven is inderdaad wel uit takt, maar waarom gelijk een hele bijbel, bokt?

Wat een leuk paard TS, vind dat er echt een hele aansprekende kop op zit! :D Nog heel veel succes samen, ben benieuwd nar verbeteringen, dus hoop dat je die nog wel durft te plaatsen binnenkort! :P

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 22:08

AlwaysH schreef:
Foto zeven is inderdaad wel uit takt, maar waarom gelijk een hele bijbel, bokt?

Wat een leuk paard TS, vind dat er echt een hele aansprekende kop op zit! :D Nog heel veel succes samen, ben benieuwd nar verbeteringen, dus hoop dat je die nog wel durft te plaatsen binnenkort! :P


Haha ja je zou het haast zeggen. Ik ben al nooit zo van commentaar op foto's, maar heb verder niks te verbergen dus wie weet :D Ik vind het ook fijn om tips te krijgen, maar niet alles kan gezegd worden na het zien van enkele rijfoto's vind ik. Bedankt voor het compliment!!

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:13

Erg leuk paard. :j :j hier ga je nog veel lol mee hebben.

Succes met de wedstrijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 06:31

Er zit wel iets van de afstamming van ons paard in (ook een Z) en ik herken er veel in. Oa dat de grond in lopen had die van ons ook een handje van. Wij starten nu L2 en hij begint eindelijk beter te snappen hoe het hoort. Volgens mij heeft jouw paard echt een fijn meewerkend karakter. Jullie gaan vast ver komen samen!