Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 21:57

Het buiten rijden met Nick ging afgelopen woensdag zo goed dat ik het wel aan durfde om weer alleen te gaan en ook Oscar mee te nemen naar het bos vandaag!
Oscar was helemaal blij, want hij mocht eindelijk weer een keer mee naast het paard! Dat hadden we al een hele tijd niet gedaan. En mee gaan op stap met paard vindt hij het mooiste wat er is :)
Dus heb ik Nick rustig klaar gemaakt en ben met Oscar en Nick naar het bos gereden. Lekker dravend over de weg. Wat Nick steeds wat langer vol houdt :) Zijn conditie wordt al iets beter. En die van mij ook... ;)
Eenmaal in het bos hoorde ik in de verte al piepende remmen. Dat moest mijn auto zijn. En ja hoor. Even daarna hoorde ik David en Marloes! Oscar hoorde ze ook en ging gelijk op zoek naar zijn baasjes. En al snel kwamen we bij elkaar, zodat we samen verder konden lekker het bos in.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15356619_1237670712991234_5435519985052557498_n.jpg?oh=cc264418c244c5fa3f99d96e3455945f&oe=58EEA293

David zag het wel zitten om een wedstrijd tegen Nick te doen. Daan telde af. "1... 2.... 3... Start!" En daar ging David, hij rende zo hard hij kon. Ik spoorde Nick aan en hij sprong gelijk aan in galop. In een heel langzaam galopje bleven we netjes achter David. David voelde zicht echt super stoer dat hij voor een galopperend paar kon blijven rennen! En dat was natuurlijk ook super stoer!

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Daarna was het tijd om offroad te gaan. Door een smal, slingerend pad. Waar ook lekker veel modder was! Dat vonden de kinderen prachtig, maar ik ook. Want ik had gelijk een oefening voor Nick te pakken. Namelijk: "Niet zeuren en door de modder lopen!" Het duurde even maar ik kreeg Nick uit eindelijk door de blub. Hij zal wel een beetje smetvrees hebben, bang voor vieze voetjes ofzo ;)

6.
En onderweg konden David en Marloes mooi even een pakje drinken.
Afbeelding

7. Pakje leeg. Mamma heeft van die handige tasjes aan het paard, dus daar mogen de lege pakjes in.
Afbeelding

8. Ook Marloes heeft haar pakje leeg. Ik vind het heel stoer van Marloes dat ze zo dicht bij Nick durft te staan om het pakje te geven.
Afbeelding

Nick en ik draafde ook nog even over een smal bruggetje, wat hij heel netjes deed zo voor de eerste keer! Want het water kibbelde door de buizen onder het bruggetje. En die maffe hond sprong natuurlijk met een hoop kabaal het water in net toen wij daar reden.
Gelukkig begint Nick al aardig aan die rare hond te wennen en is hij niet meer zo snel onder de indruk van dat wilde beest!

9.
Afbeelding

We besloten nog een klein stukje verder te gaan, want de lucht werd steeds donkerder. Terwijl we lekker aan het kletsen waren schoot er ineens vliegens vlug een fazant met veel herrie uit de bosjes. David liep voorop en schrok zich kapot. Ook Nick schrok er van, maar door mijn snelle reactie bleef het enkel bij een schrik reactie. Ikzelf deed net of ik nooit die fazant had gehoord en reed gewoon verder. Wat heel goed was, want Nick was gelijk weer ontspannen. David vroeg zich eerst nog wat wat dat was geweest. "Een fazant". "Wat is dat?"
David heeft gelijk weer een stukje biologie gehad en geleerd wat een fazant is. Haha.

10.
Afbeelding

In de verte zag ik de boomstammen liggen die ik ook eens met James had gesprongen. Zal ik?? Jaaa!! Natuurlijk! Ik kon het echt niet laten en draafde met Nick op de boomstammen af. Ietwat onwennig, want ik had echt geen idee wat Nick er van zou vinden. En hoe hij zou reageren. Springen of op de rem?? Maar Nick sprong er keurig over heen! Niet heel krachtig en soepel, maar hij deed het toch maar even! En dat deed ons beide hartstikke goed! Want een tweede en een derde keer sprong hij al beter. En hij vond het echt leuk ook nog!
Wel apart gevoel weer hoor, want precies die boomstammen waren één van de laatste sprongetjes samen met James...

11.
Afbeelding

linkje
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15317911_1237671772991128_7058389733046399932_n.jpg?oh=d012b06c95a031a2f5d9032ae09e457d&oe=58F15EB2

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Na de boomstammen vond ik het mooi geweest en ben ik afgestapt om vervolgens het hele eind gewoon lekker naast hem te lopen. We kregen nog wel even een flinke plens water op ons dak, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was een fijne boswandeling met zijn allen!

15.
Afbeelding

En ik ben heel trots dat Nick en ik onze eerste crosshindernissen hebben gesprongen! Ik zie ons nu echt wel eens een crosswedstrijd doen! :D Daar gaan we in ieder geval voor :D

Als laatst wil ik de video van afgelopen woensdag ook laten zien. Hier gingen Nick en ik voor het eerst alleen op stap. Gewapend met een camera en een ministatiefje, om ons avontuur te filmen.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:00

wat ziet dat er gezellig uit zeg! en mooie sprong! :P

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:03

Ik vind jullie super leuk samen <3 en wat maken jullie sprongen vooruitgang!

F_inley

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:08

Wat fijn om jullie weer te zien genieten jullie zijn een leuke combi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:08

Ja, gelukt; wederom een topic om van mee te genieten. Heerlijk dat ongedwongene... waarom woon jij zover weg; heb gewoon zin om mee te rijden met jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:09

Heerlijk!! Welk bos is het? Ziet eruit als de moeite waard om eens met onze pup te gaan wandelen!

PS. Is jullie plekje zichtbaar vanaf de snelweg? Moet altijd aan jullie denken als ik langs de SES rijd :D

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:10

TS wat een mega tof topic dit!! Nick is al helemaal ingeburgerd bij jullie! Heeeerlijk met familie paard en hond op pad! Je geniet volop dat is duidelijk te zien :)

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:16

Ziet er leuk uit! Lekker genieten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:17

Dat paard heeft het getroffen met jullie! De kinderen trouwens ook. Alles samen leren en beleven in de natuur, geweldig!

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:18

Ziet er heerlijk uit! Genieten met een grote G!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 22:27

Dank je allemaal, wat lief :)

Het was ook gezellig zo lekker samen :D En inderdaad heel ontspannen allemaal. Gewoon met plezier! Niks geforceerd.

Sinds ik geaccepteerd hebt dat James nooit meer terug komt, zijn Nick en ik inderdaad met sprongen vooruit gegaan. Nu durf ik me pas open te stellen voor Nick. En dat gaat heel goed!

Ik vind het ook jammer dat ik zo ver van andere ruiters woon. Ik zou ook wel eens gewoon lekker samen willen rijden met iemand. Maar zo met het gezin is natuurlijk ook heel erg leuk! En Nick begint al een echte gezinsHaf te worden :) Echt heel leuk! En hij is ook zo lief voor de kinderen.

Lente, je kan ons plekje niet vanaf de snelweg zien. We zitten aan de westerval. Als je daar rijdt kan je het wel zien, maar dan moet je weten waar je moet kijken. Beetje lastig uit te leggen. Wel aan de SES kant, dat wel :)

Tzt wil ik ook graag van de hulpteugels af, maar dat komt wel. Alles op zijn tijd. Met James ben ik ook met vol tuig begonnen. En later reden we zo lekker vrij, dat komt net Nick ook nog wel. Dat weet ik zeker. :D
Ik ben al heel blij dat ik nu alleen met hem op stap kan! En dat dat ook gewoon goed gaat. Zonder spanning.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:30

Leuk is dat hè als je met het hele gezin kunt genieten van paardlief.

silvia58

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:00

Wat fijn om te zien dat jullie weer zo kunnen genieten met elkaar !
James zal je nooit vergeten Y;( . Maar wat heb je een geweldige opvolger in Nick +:)+
Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten als gezin :j

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:05

Wat super gaaf!! En zo jarloers haha ik wou dat ik t durfde.. gewoon gaan.. niet nadenken maar gewoon doen.

Merk je echt verschil met zo oornetje??

Maar de geluk straalt er vanaf.
Laatst bijgewerkt door plutolover op 11-12-16 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:07

wat een leuke foto's!! ik vraag me ook wel af of je verschil voelt met dat oornetje :)

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:24

Picasso schreef:
Ja, gelukt; wederom een topic om van mee te genieten. Heerlijk dat ongedwongene....

Helemaal mee eens, het blijft genieten om jullie zo te zien. +:)+

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:42

Wauw! Ik zit me echt te verbazen, heb zelf ook een haflinger en dat is zo'n ongelooflijke ondeugd en druktemaker, niet te vergelijken met hoe Nick is in dat filmpje. Zo rustig wachten met oversteken, heb ik in 8 jaar nog nooit meegemaakt hahaha. Heerlijke pony!

Sterre98

Berichten: 6333
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:47

Wat leuk zeg! Dat bos komt me bizar bekend voor, is dat in de buurt van het Ledenboerpark?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 23:51

Wederom weer hele leuke, lieve reacties. Doet me echt goed. Dank jullie wel!

Ik heb het idee wat het oornetje werkt. Nick was - toen ik hem net had - best wel gefocust op geluidjes. Toen heb ik James' oude oornetje gebruikt en dat ging best goed! En dat heb ik er eigenlijk zo in gehouden en heb 2 weken terug een roze gekocht :') Hihi. Misschien dat het straks ook wel zonder oornetje kan hoor, maar vind het ook best wel leuk stiekem.

Femke, wat leuk dat je ook een Haf hebt!
Ik heb Nick nu bijna een half jaar. Mijn vorige Haflinger, James, is heel onverwachts overleden. Ik mis hem nog elke dag!
Ook James was een heel lief, betrouwbaar dier. (Heb daar uiteraard wel naar toe moeten werken). Maar uiteindelijk kon zelfs David er mee buiten rijden. David was toen 5.Dit was zijn eerste buitenrit op James, en ook de laatste... Dus ik ben heel erg blij dat ik dit op video heb!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 23:53

sterreke98, Uhm... ja en nee :P Ledenboerpark is niet ver van ons. Maar ik zou het verschil niet willen lopen haha. DIt bosje is Twekkelo.

Sterre98

Berichten: 6333
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:00

Ooh, kan ook haha. Leek er bizar veel op, daar reed ik vroeger met de manege buiten. Super gaaf van die boompjes ook! Jammer dat ik dat niet hier heb haha

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:53

Prachtig om te zien hoe veel jullie vooruit gaan.
En ook van Nick maak je een geweldig leuk familie paard.

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:10

Wat een topper ben je Chasey! Wat een heerlijk gezellig leuk gezin heb je zeg! De plezier straalt er bij jou en de rest eraf!

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:28

Super hoor Evelien :D zie weer een hoop bekende paden, maar ook wat onbekend terrein. Wat illegale paadjes genomen? :')
Vind jullie topics altijd zo tof

Anoniem

Re: Haflinger Nick: Met ons gezinnetje naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:18

Fantastisch! Heerlijk om jullie zo te zien genieten! <3