Bitloze dressuurtraining met stoere KWPN'er [naam]!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Bitloze dressuurtraining met stoere KWPN'er Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:02

@xxdomixx: Dank je, het is ook leuk om met hem te rijden. :)

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:55

Wat een verschil, mooi en lief ziet het eruit!

Anoniem

Re: Bitloze dressuurtraining met stoere KWPN'er Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:53

Dank je. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Bitloze dressuurtraining met stoere KWPN'er Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:58

Ik vind het er heerlijk uit zien!
De neusriem lijkt me niet vervelend zo. Eventueel kun je er een bontje om heen doen?
Alles hangt af van de aanleuning.
Ik denk dat een bit meer druk per cm2 oplevert, op een gevoeliger plekje.

SharonStory5

Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Re: Bitloze dressuurtraining met stoere KWPN'er Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:57

Ik vind het beeld er juist ook heel fijn uitzien, je paard oogt ook alsof ie het enorm naar zijn zin heeft en uiteindelijk is dat het belangrijkste. Hij ziet er lekker actief en vrolijk uit en volgens mij is dat de graadmeter. En ben het helemaal eens met wat Gypsy hierboven zegt. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen, succes en vooral veel plezier.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Bitloze dressuurtraining met stoere KWPN'er Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:16

Leuk om jullie zo te zien ontwikkelen. Ik begrijp wat de mensen op de vorige pagina zien maar ik zie een andere oorzaak : imo doe je er met dit paard goed aan om hem actiever over de benen te krijgen en meer op eigen benen te laten lopen. Het is een krachtig paard wat snel actief voelt maar dat nog niet is, en dat hij nog wat veel op de voorhand loopt waardoor het beeld nu is dat jij teveel druk op de teugels zet. Mijn advies is heel veel kort schakelwerk en het inzetten van kleinere wendingen. Ik weet niet wat hij beheerst maar bijvoorbeeld ook oefeningen als vanuit achterwaarts bij F wegrijden naar middendraf, bij M terug op halt, draven tot H, halt achterwaarts... Etc. En daarbij opletten dat zijn zwaartepunt steeds verder onder jou komt als je de oefeningen zonder probleem scherp hebt.

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:47

Ziet er fijn uit! Knap stel +:)+

Ik heb precies hetzelfde hoofdstel voor Django, alleen dan een tintje lichter :)
(en een neusbontje erom haha)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:24

Urielle schreef:
Leuk om jullie zo te zien ontwikkelen. Ik begrijp wat de mensen op de vorige pagina zien maar ik zie een andere oorzaak : imo doe je er met dit paard goed aan om hem actiever over de benen te krijgen en meer op eigen benen te laten lopen. Het is een krachtig paard wat snel actief voelt maar dat nog niet is, en dat hij nog wat veel op de voorhand loopt waardoor het beeld nu is dat jij teveel druk op de teugels zet. Mijn advies is heel veel kort schakelwerk en het inzetten van kleinere wendingen. Ik weet niet wat hij beheerst maar bijvoorbeeld ook oefeningen als vanuit achterwaarts bij F wegrijden naar middendraf, bij M terug op halt, draven tot H, halt achterwaarts... Etc. En daarbij opletten dat zijn zwaartepunt steeds verder onder jou komt als je de oefeningen zonder probleem scherp hebt.


Kan ik me volledig bij aansluiten. Je ziet ook dat hij activiteit mist omdat hij uit elkaar valt. Dit zie je heel goed in de galop foto's.

Anoniem

Re: Bitloze dressuurtraining met stoere KWPN'er Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:43

@Gypsy: Bontje is een goed idee. Die hebben we als het goed is nog wel liggen.
@PipFiFa: Bedankt. Hij vindt het werken in de bak ook erg leuk. :)
@Urielle, @Loveuggs: Dit is inderdaad ook waar we mee bezig zijn. Hij vond het in het begin erg lastig om helemaal zonder contact gereden te worden. Dan zag je dat hij niet wist wat hij moest doen en wachtte op een instructie. We hebben toen ook een paar keer helemaal tuigloos gereden en dat begon hij steeds leuker te vinden. Het schakelen is onze volgende stap.
@Ilonamandjes: Dank je wel. :)

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 00:18

Prachtige fotos!
Vince lijkt me een heerlijk paard.
Super wat jullie in die drie maanden bereikt hebben.
Vind de foto´s er heerlijk ontspannen uitzien en zie een paard wat attent is op zijn berijder.
Persoonlijk denk ik niet dat een bontje nodig is. :o
Ik zie een goedwillig werkend paard en een enthousiaste ruiter.
Voor mij is het een schitterend beeld en ben benieuwd hoe jullie je samen gaan ontwikkelen.
Veel plezier en succes!

Anoniem

Re: Bitloze dressuurtraining met stoere KWPN'er Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:20

@blensink: Ja, we zijn echt mooi vooruit gegaan samen. Hij is ook een fijn paard, zowel in de omgang als onder het zadel. :)

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Bitloze dressuurtraining met stoere KWPN'er Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:03

Ik word heel blij van je foto's.
Er straalt zoveel plezier vanaf!! :D
Jullie krijgen steeds meer harmonie.

Anoniem

Re: Bitloze dressuurtraining met stoere KWPN'er Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:11

Ik moest erg lachen: 'natuurlijk tuigloos'... Heerlijk, dat jullie dat zo vanzelfsprekend vinden <3
Ik vind het erg prettig uit zien! Ik moet meegaan in het commentaar dat een dergelijke neusriem niet bedoeld is voor constante druk, maar ik zie op veel foto's toch ook helemaal geen constante druk of zwaar contact, dus dat lijkt me in dit geval me te vallen. Fijn hoe jullie bezig zijn!

Anoniem

Re: Bitloze dressuurtraining met stoere KWPN'er Vince!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:28

@Roosje_: We hebben ook echt veel plezier met zijn allen. :)
@NikkiDeKerf: Dank je wel, tuigloos rijden is een van de leukste dingen om te doen. :)

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:13

Leuke foto's en ziet er inderdaad ontspannen uit! :) Wel leuk om te zien dat ik niet de enige ben die zo vaak naar mn paard kijkt tijdens t rijden haha :j

Ik vind niet dat je teveel druk geeft, of eigenlijk, ik herken je wel. Mijn fjord valt ook snel op de voorhand en als ik dan bijv. bitloos rij lijkt/ of is het al gauw dat ik wat meer kracht moet zetten of al meer kracht krijg op de teugels. Komt uiteindelijk vast wel goed, daar heb ik al het vertrouwen in.

Vind het altijd leuk om jouw en KbK haar topics te zien. :)

Hoeveel paarden hebben jullie nu zelf inmiddels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:24

@amyyy55: Bedankt voor de tips. :)
We hebben nu 5 paarden.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:07

Fijn beeld, ontspannen en positief.
Ik ben het niet helemaal eens met de tip over het schakelen om hem actiever te krijgen, in ieder geval niet achterwaarts en dan direct aandraven. Dan jaag je hem juist op de voorhand en moet je te veel met je hand inwerken. Ook korte wendingen brengen zo'n paard alleen maar uit balans. Moet ie eerst meer draagkracht voor hebben en meer coördinatie.
Ik zou wel schakelen maar dan heel gedoseerd en vloeiend. Dan leert hij zijn bewegingen goed te coördineren en hoef je hem niet/nauwelijks op te vangen met je hand maar kun je voornamelijk met je zit doen. Meer actief schakelen zal in een later stadium dan des te gemakkelijker gaan, want in balans en op kleine hulpen.
Succes, jullie zijn een sympathieke combi!