Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 17:43

Elf jaar lang heb ik rondgelopen bij de IJslanders. Van manege-hobbelaar ging ik naar ijslands rijden, eerst op Brúnka, later op Hátíd. Ik vond het fantastisch en was dol op mijn "oma's" <3 Helaas komt aan alles een eind en juni 2015 heb ik afscheid moeten nemen van ze. Oud en op, het was goed zo :(:)

Sinds eind december 2015 kreeg ik de kans om een tinker te gaan rijden. Een heuse Ierse opa, want meneer is 20 jaar en stond al geruime tijd meer stil dan dat ie werd gereden. De eigenaresse zag dit graag anders en bood mij de kans om weer te kunnen rijden, een mooie win-win situatie dus :D En zo ben ik van IJslandse oma's naar een Ierse opa gegaan :')

We hebben door het slechte weer de afgelopen tijd niet veel kunnen rijden dus het zal ongeveer de 10e keer zijn dat ik erop zat vandaag. Hiervoor heb ik 6 jaar niet gereden omdat de oma's toen al te oud waren en zeker 10 jaar geen les gehad. :o De foutjes zijn er dus wel ingeslopen. Meneer is wat bol :o en dat komt mijn beenhouding ook niet ten goede, maar ik kan zelf nog genoeg verbeteren daaraan vind ik :j (en mn rechtopzitten en mn handen en mn tenen en mn ... :') )

Voor nu rijden we dus ook nog lekker gewoontjes rond, ik doe niet aan "geen gelul trek hem in de krul" maar als ie het aanbied uit zichzelf dan is het goed. Voor de aankomende tijd gaan we dus eerst lekker kilometers maken om zowel zijn als mijn conditie op peil te brengen en mij weer te laten wennen aan paardrijden :j Zodra we wat verder zijn qua conditie dan wil ik zeker weer gaan lessen om mijn houding eens fiks onder handen te nemen :D

Maar genoeg gekletst, de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet genoeg dus waar ik last van heb... -O- Maar waar we pas écht last van hebben zijn photobombende stalhouders >;) _O- (ik had niks door, eigenaresse van paard maakte de foto en moest hard lachen)
Afbeelding

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:13

Leuke tinker! Fijn dat je weer lekker kunt rijden :). Grappig die laatste foto :')

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:15

Veel plezier!

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:16

Zo die is bol. Wat een leuk tinkertankje. Echt leuk dat je na je IJslandse oma's weer een leukerd hebt gevonden om lol met je knol mee te beleven.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 19:13

Shinedown schreef:
Leuke tinker! Fijn dat je weer lekker kunt rijden :). Grappig die laatste foto :')

Dank je! Ik ben er zelf ook erg blij mee. Na 6 jaar alleen maar wandelen mis je het rijden toch wel :j

AlwaysH schreef:
Veel plezier!

Dank je! :)

Maflinger_S schreef:
Zo die is bol. Wat een leuk tinkertankje. Echt leuk dat je na je IJslandse oma's weer een leukerd hebt gevonden om lol met je knol mee te beleven.

Ja er mogen wat kilo's af, maar goed hij is wat ouder en heeft lange tijd bijna helemaal stilgestaan dus dan is het logisch :j We gaan lekker trainen om het eraf te krijgen en wat meer conditie te krijgen :j
Ja, na de oma's was het wel even stil en wennen om zonder paarden te zijn, maar gelukkig heb ik nu weer wat om mee te rijden en te genieten :D

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:21

Ah leuk! Even lekker aan elkaar wennen. Wordt steeds leuker en makkelijker als jullie beide weer aan het rijden zijn gewent. Vele plezier!

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:24

Wat een leukerd! Goed voor hem dat hij weer beweging krijgt :)

AlaskaTorrie
Berichten: 304
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:03

Jeetje, die is lastig gebouwd! Het galopwerk ziet er fijn uit, daarna lijkt hij ook iets fijner te draven. Is vast een enorme lieverd, veel plezier ermee!

Serena_Milco
Berichten: 151
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:05

Ziet er leuk uit! en wat een enorm schattige tinker, lekker in die teddyberenvacht :)

Rooz11
Berichten: 92
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:55

Wat een wolliebollie <3

LisaXLoll
Berichten: 243
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:09

Rooz11 schreef:
Wat een wolliebollie <3


Fieuw, dacht dat ik de enige was die dit woord gebruikt :+
Maar ja, dat is het echt! Wat een schatje *D

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:58

Heel erg leuk :D heel erg veel plezier er mee!

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:14

AlaskaTorrie schreef:
Jeetje, die is lastig gebouwd! Het galopwerk ziet er fijn uit, daarna lijkt hij ook iets fijner te draven. Is vast een enorme lieverd, veel plezier ermee!

Dit viel me ook op. Uit ervaring weet ik dat dergelijke types vaak goed stappen n galoppern maar minder goed draven, ik zou dus veel galopwerk meepakken om hem sterker te maken en zo de draf opbouwen.
Ziet er goeduit hoor! Je houding is netjes !

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:28

Wat leuk :D

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 15:47

Bedankt voor alle reacties! :)

Duhelo schreef:
AlaskaTorrie schreef:
Jeetje, die is lastig gebouwd! Het galopwerk ziet er fijn uit, daarna lijkt hij ook iets fijner te draven. Is vast een enorme lieverd, veel plezier ermee!

Dit viel me ook op. Uit ervaring weet ik dat dergelijke types vaak goed stappen n galoppern maar minder goed draven, ik zou dus veel galopwerk meepakken om hem sterker te maken en zo de draf opbouwen.
Ziet er goeduit hoor! Je houding is netjes !

Hij is idd niet ideaal gebouwd, maar doet goed zn best :j
Galop is idd zn beste gang naar mijn idee. Neemt ruime sprongen (moet het nog goed leren uitzitten :') )
Ik merk ook dat ie na de galop makkelijker uit zichzelf aanbiedt en ik ook beter kan doorzitten. :j Ik ga de tip van het galopperen meenemen :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:23

Noi ja zeg wat bol. -O- gewoon een heerlijk compact gebouwde mooi ronde tinkerman :D . Zijn gangen lijken wat op die van de oude man hier. Stap en galop zitten heerlijk. Draf tjsa een heel stuk minder lekker.

Ziet er lekker ontspannen uit. Neem vooral de tijd deze man op te bouwen. Overvragen is bij een graag werkend dier zo gedaan,

Ik zou wel even kijken naar het zadel. Lijkt of wat naar voren te liggen of door de bouw naar voren te kantelen. Zit voor hem en voor jou minder fijn. Kan best dat als het wat rechter ligt je zijn draf ook beter kunt uitzitten.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 16:31

Ik neem zeker de tijd :j we hebben geen wedstrijdambities, gewoon lol met je knol :j :D

Ik zal het doorgeven over het zadel, al heb ik niet het idee dat het slecht ligt. Foto's vertekenen misschien, maar kan best dat ik het verkeerd zie :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:36

Bij de derde en vijfde foto lijkt het vooral zo. Je boven benen lijken wat te ver naar achter te liggen daar met een iets te gekanteld bekken. Dat wil nog wel eens komen door een zadel dat net niet lekker ligt. En overbouwdheid (tenminste daar lijkt het wel op) doet dat vaak geen goed. Heb er ervaring mee met oude man. :+

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 17:08

karuna schreef:
Bij de derde en vijfde foto lijkt het vooral zo. Je boven benen lijken wat te ver naar achter te liggen daar met een iets te gekanteld bekken. Dat wil nog wel eens komen door een zadel dat net niet lekker ligt. En overbouwdheid (tenminste daar lijkt het wel op) doet dat vaak geen goed. Heb er ervaring mee met oude man. :+

Ik heb even gekeken naar de foto's. Snap wat je bedoelt :j
Maar persoonlijk twijfel ik of dat het zadel is of het feit dat dit de tweede keer was dat ik met langere stijgbeugels reed en dus nog erg zoekende ben in de juiste beenhouding. Ik ga in ieder geval naar het zadel kijken en eens zien of ik van de week nog beeldmateriaal kan laten maken van mn rijden. :)

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:13

Wat een leuke tinker! En fijn dat je er weer op kunt rijden! Leuk duo vormen jullie samen! <3

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Van IJslandse oma's naar een Ierse opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:22

Wow, dacht even dat je mijn oude tinkertje had gevonden (zie profiel)! Ook een ruintje, zou nu ook twintig moeten zijn, precies gelijke uitdrukking.... maar hij is het toch net niet, helaas.

Veel plezier met deze opa!

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 10:16

Chardy schreef:
Wat een leuke tinker! En fijn dat je er weer op kunt rijden! Leuk duo vormen jullie samen! <3

Dank je wel :)


Tiko schreef:
Wow, dacht even dat je mijn oude tinkertje had gevonden (zie profiel)! Ook een ruintje, zou nu ook twintig moeten zijn, precies gelijke uitdrukking.... maar hij is het toch net niet, helaas.

Veel plezier met deze opa!

Hij lijkt er idd op ja :j