Onck 2015: voor het eerst op concours

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 11:11

Voor het eerst met mijn kleine witte heksje op concours. We hebben voor de ervaring een impulsproefje gereden. Evenement was het ONCK, oftewel het 'open nederlands connemara kampioenschap'.

Sky aka de witte heks heb ik nu iets meer dan een half jaartje en ze is een 6 jarige connemara merrie.

Nou hou je vast.....ik ben gek op verslagen.....en foto's. O:) :')

's Ochtends thuis de taken verdeeld. Ik zou madam klaarmaken en mijn man onze zoon naar mijn moeder brengen. Dat liep allemaal lekker voorspoedig. Natuurlijk had ze nog even in het net vers beregende zwarte zand gelegen dus kon ze voor een tweede keer onder de slang. Maaaaaaaaar de knotten zaten er nog perfect in. *D
Ik haar gewassen en mijn man de trailer aankoppelen. So far so good. Totdat bleek dat de aansluiting voor het elektra niet op onze auto paste. :oo := := Stressssssssss zeg maar.
Gelukkig bood de staleigenaar uitkomst. Die had nog een stukkie wat het boeltje weer sluitend maakte. Oke ademhalen viel weer onder de mogelijkheden. :))

Madam voor de laadklep geparkeerd, wortel voor d'r neus en laden met die geit. Ondanks dat ze het toch wel weer even spannend vond stond ze er binnen een minuut op. Strakke score. +:)+
Onderweg alles prima en het boeltje op het terrein geparkeerd.

Voordat we haar van de trailer zouden halen eerst nog even rond gekeken. Toen sloeg mijn stress ook toe. Sjit dat is een groot terrein met aardig wat toeters en bellen. _O- _O- _O- (was 8 jaar geleden dat ik voor het laatst een concours gereden had.) Men ik was er echt heilig van overtuigd dat het laagvliegen, slidingstops en heel wat spring- en hupstaferelen zou geven. :=
En voor mijn neus zag ik alleen maar uberbrave connies zonder geneuzel hun ding doen. Waarom heb ik er nou niet zo 1? -O- :+

Enniewee tijd om de witte heks van de trailer te halen. Nou daar is ze dan met haar onvervalste heksenlook. }>
1
Afbeelding

Ze vond het allemaal reteinteressant en heeft me een partij van zich af lopen brullen niet normaal. := :=
Heksje heeft haar oren euh ogen uitgekeken.
2
Afbeelding

Ik heb haar maar gewoon laten lopen en kijken. Met losrijden was ze echt heel erg braaf. Geen pas verkeerd gezet.
3
Afbeelding

En zeg nou zelf niks mis met om het hoekske kijken. :))
4
Afbeelding

Zo gaande weg kwam de ontspanning en als die er komt ga ik geconcentreerd rijden en duik ik voorover. :+
5
Afbeelding
6
Afbeelding

Toen werden we geroepen. We mochten naar de ring. Bokker Punz voorop en heksje er een beetje bibberig achteraan. Het juryhokje was wat spannend, maar wederom met wat hulp van Punz konden we onszelf melden. En toen de ring in......not. _O- Ze heeft de vlokjes op de grond geteld, samen met de juryhokjes, de mestcontainers en ze dacht no way. :n

Punz ( jaaaaaa mijn rots in de branding) even overlegd met de jury en ze mocht even een rondje meelopen om de baan te verkennen. Madammetje vond het nog altijd heel spannend en ze liep toch maar mooi in de rondte.
Variërend van :wow:
7
Afbeelding
8
Afbeelding

tot echt al mooie stukjes <3
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding

Ze schrok nog even een keer toen de wind onder de parasol kwam en stond ineens op haar achterste pootjes. Heeft ze echt nog nooit gedaan. :')
Maar zonder problemen was ze weer om te draaien en liep ze verder. :)

Het doel was meedoen en boven blijven. Dat is meer dan geslaagd. Ben zo verschrikkelijk trots op mijn tuttebelletje. :+:
Met haar onvervalste heksenlook. <3
12
Afbeelding

Ze had het zo netjes gedaan allemaal dat we besloten hebben het daarbij te laten en niet de parade te rijden. Die doen we volgend jaar, want dan doen we gewoon weer mee.
Ik ben zo ontzettend trots op die gekke theemuts. Wat is het potverdorie een ontzettend knappe dame. <3 *\o/*

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:14

Superleuk verslag van een geweldige dag!

Jullie zijn echt een prachtige combinatie <3

En kom maar op met die startkaart, komt helemaal goed met de witte heks :D

Berdien

Berichten: 64537
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:21

Wat een vreselijk leuk dier! Die wel heel duidelijk laat zien wat ze er van vindt, heerlijk :D Dapper dat je gewoon bent gegaan en het ook hebt gedaan +:)+

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:24

Leuk verslag inderdaad! En wat een knappert!!
Jouw wedstrijd jasje is ook erg gaaf!

Kim_Evendi
Berichten: 812
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:29

Jaaaa, het eerste O.N.C.K topic dat ik tegenkom *\o/*

Leuk verslagje en ik vind jullie een leuke combi!
En een knappe connemara natuurlijk <3

Coyote

Berichten: 488
Geregistreerd: 19-10-08

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:20

Wat een leuke pony <3 Veel succes en plezier nog gewenst samen!

Majabeestje
Berichten: 3812
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:23

Echt top gedaan!
Ik vind jouw heksje zó leuk.. <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:49

Wat een plaaaaaatje! Knap hoor!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 21:23

@ Berdien: ik ben voordat ik er op stapte wel duizend doden gestorven. _O- _O-
Maar ik ben zo blij dat we gegaan zijn en zit nog steeds op een enorme roze wolk. <3 <3

Ir111

Berichten: 11970
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:10

Ontzettend jammer dat ik de dag gemist heb. Maar tof om deze plaatjes te zien. Ziet er geweldig uit!

Punz

Berichten: 8578
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:01

Joh, ik zie nu pas dat je een eigen topic hebt gemaakt. Wat leuk!!

Dat met die parasol: dat was ook echt niet misselijk hoor! Het ding steeg haast op! Daar was Jou-Jou denk ik ook niet braaf op gebleven ( als het achter hem was gebeurd was me dat gegarandeerd op een gigantische bok komen te staan>>) Ben wel benieuwd wat er op je protocol stond, want vanuit het juryhokje werd er hoorbaar met je meegeleefd :)

En ik ga het hier nog een keer herhalen: wat heb jij je pony netjes en eerlijk gereden. Dit is gewoon echt een heel goede ervaring geweest voor haar! En met de rust waarmee je haar rijdt, en de ondersteuning die je geeft, door gewoon vriendelijke, maar consequente duidelijkheid én een brááf waar het nodig is. gaat dit héél snel héél erg goed komen!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 23:06

Op het protocol stond er niks over. Ze waren iig heeeeeeeel erg lief voor me geweest. :j
Voornamelijk mijn bekende aandachtspunt....het goed doorstrekken van de rug. Ze hebben het geïnterpreteerd als spanning, maar dat vergt altijd de nodige aandacht. :=
Wel grappig om te horen dat ze met ons begaan waren. :))

Verder is het een vreselijke tuttebel, maar zo'n goudeerlijk dier. Vind het zo zonde om daar iets in te forceren. Ze wil haar stinkende best voor me doen én ze vindt het superspannend allemaal. :D

Punz

Berichten: 8578
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:17

Oh... ze was inderdaad precíes zoals je het beschrijft: Goudeerlijk, ze vond het súperspannend, maar was zo bereid jou ( en de meelopende mens naast haar) te vertrouwen. Ontroerend gewoon.
En ze dééd het gewoon. Dat vond ik zo dapper van haar. Want laten we eerlijk zijn: het was echt superkijkerig! En dan had je ook nog de pech dat in de ring achter je het demo team zich aan het opstellen was, wat er ook best imponerend uit zag zo van een afstandje.

Kortom: De kleine witte heks was gewoon een zilverwitte fee gisteren!

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:28

Mooi paard, en mooi tuig, ik ben zo normaal niet voor bruin, maar dit vind ik echt leuk!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 22:08

Punz schreef:
Kortom: De kleine witte heks was gewoon een zilverwitte fee gisteren!


Denk dat ze haar wratje geëpileerd heeft. :))

Het bruin heeft erg mooi uitgepakt. :j

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:13

De prachtige witte heks <3 . Geloof het of niet, ik had haar herkend aan haar witheid :')

MarliesV

Berichten: 15220
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:20

Wauw! Ik reageer eigenlijk nooit op foto topics maar wat een onwijs gaaf stel zijn jullie.

De looks zitten helemaal goed (wat voor hoofdstel heb je?). En zeer vriendelijke rijden van jou kant.

Complimenten en meteen ook getemd voor uitgelicht.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 22:24

Dat witte schijnt uitzonderlijk wit te zijn. Er hadden meer mensen haar herkent aan het witte wit. :D

Hoofdstel is van dobert en heb ik bij de ruitersportzaak hier in de buurt laten samenstellen.
Voor de bruinliefhebbers. De kleur bruin is tobacco met gewoon donkerbruin onderlegd. :)
Die kleur komt weer terug in de bies van het zadel, maar kan je op de foto niet zo goed zien nu.

En thanks voor de complimenten. :o

Punz

Berichten: 8578
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:05

Klopt....
Ook ik herkende haar werkelijk van vérre met haar witter dan wit uitstraling. Echt waar!

(En voor de niet ONCK kenners/ONCK gangers: zo'n 80 (?) procent van de startende combinaties is wit/schimmel. Dus als je daar als witte pony opvalt, dan ben je echt heel bijzonder wit :j :j :D )

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:35

Echt, wat een respect heb ik gekregen voor jou en je Witte Heks!

Wat ben jij goed voor je pony! _/-\o_
Zo rustig, zo kalm, fouten mochten gemaakt worden, de ervaring was het belangrijkste.
Echt prachtig om te zien hoe jij jouw pony de ruimte geeft om te leren!

En wat is ze mooi <3

Change3x

Berichten: 6585
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:37

Superleuk verslag van een superleuke dag!

Vaker gaan starten!! :D

Punz

Berichten: 8578
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:33

Muurp: Daar ben ik het nu hélemaal mee eens!!!
Super verwoordt!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Onck 2015: voor het eerst op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:28

Super leuke plaatjes suus! Echt een mooi setje zijn jullie :j

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:45

Wat een prachtig heksje!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:41

Oohh foto 8, die blik heeft mijn merrie ook vaak als ze weer eens zit te loeren op iets :D
Leuke foto's en trouwens erg mooi tuig zo :j