Cantana (santanoxooseven) TTC Zuid Holland selectie

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Cantana (santanoxooseven) TTC Zuid Holland selectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 10:11

Om ons nog even in het kort voor te stellen.
Ik ben Jamie, 20 jaar en Cantana is mijn (bijna) 6 jarige merrie van de hengst Santano. Ik heb haar sinds September 2012 in bezit.
Cantana is een enorme fanatieke merrie. Ze is zo werkwillig en perfectionistisch, heerlijk om mee te werken ! We vormen ons samen dan ook steeds meer als team.
We zijn in April voor het eerst gestart in het M1 waar we nu 3 puntjes in hebben. Dit betekende dat we nog net voor de laatste keer zouden voldoen aan de eisen
van het TTC maar wel al te laat waren voor de brief die al veel eerder was opgestuurd naar de ruiters die op dat moment voldeden aan de eisen. Hiervoor heb ik
contact opgezocht met het TTC en heb ik alsnog een uitnodiging opgestuurd gekregen, super tof !

Het jaar daarvoor had ik namelijk een uitnodiging ontvangen met mijn schimmelmerrie.. Helaas zou mijn merrie ingeslapen worden wegens een ongeneesbare
peesaandoening waarvan ze niet eens meer op een stukje wei zou kunnen staan ze had te veel pijn. Dus dit jaar heb ik meegedaan om mijn laatste kans te pakken
al is het alleen om 'daar' gereden te hebben en om eens wat anders te hebben gedaan dan alleen de wedstrijden zelf !


9 Mei 2013 was het dan zover..
We waren wat laat omdat de tomtom ons de verkeerde kant van de weg had gestuurd. Eindelijk daar aangekomen, snel aangemeld en opgezadeld en toen de bak
in.. Wauw wat voelde dat lekker, daar wilde ik nou altijd gewoon al een keer op gereden hebben, op de bodem van het CHIO en voor een selectie ! Cantana was dan
ook heel relaxed en zelfverzekerd, alsof ze daar altijd liep ! Toen mochten we de ring in.. Wat was ik zenuwachtig zeg ! Van beide heb ik hele fijne instructie
ontvangen.. Ze hebben precies onze zwaktes aangepakt en hebben een aantal pluimen aan ons uitgedeeld. Ik was trots !!!
Na afloop ben ik nog een stukje met haar door het bos gegaan om lekker tot rust te komen. Wat was Cantana super zeg !
Nu afwachten of ze talent in ons zien voor de terugkomdag en afwachten op de brief.. Maar hetgeen waar ik voor gekomen ben.. het terrein..
daar heb ik gereden !!

Genoeg gekletst hier dan eindelijk de foto's:

Afbeelding
1. Daar zijn we dan !

Afbeelding
2. Mams checkt nog even alles na

Afbeelding
3.

Afbeelding
4. Mooie foto, zonde dat ik zo met m'n schouders naar achteren hang en naar beneden kijk, laat ik de zenuwen de schuld geven :+

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7. Onderweg naar de ring

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

Afbeelding
14.

Afbeelding
15.

Het was een super mooie ervaring om deel te mogen nemen aan zo'n selectie, leuk georganiseerd en de mensen zijn super positief !
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik de foto's terug kijk ik zie dat ik door de zenuwen hele oude stomme dingetjes terugzie zoals handen
niet helemaal netjes rechtop, het naar achteren hangen met m'n schouders, niet naar voren kijken.. Echt zonde !
Toch heb ik ook een filmpje via facebook doorgestuurd gekregen en daar valt me dat niet op maar ik wel a.h.v de foto´s zie
dat ik er dus nog flink bewust van moet blijven werken, ook als ik dus ergens aan mee doe en zenuwachtig ben !

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's, ik heb iig enorm genoten van m'n paard en van de dag !

Dankjewel voor het kijken !
Groetjes, Jamie en Cantana :wave:

aniquegraaf
Berichten: 647
Geregistreerd: 02-12-12
Woonplaats: Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:18

Mooie foto's
Bij de eerste foto voelt iemand aan de singel, maar je kunt het beter aan de onderkant voelen daar zit de singel veel strakker dan aan de zijkant. Moet je maar eens proberen. :)

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 10:22

aniquegraaf schreef:
Mooie foto's
Bij de eerste foto voelt iemand aan de singel, maar je kunt het beter aan de onderkant voelen daar zit de singel veel strakker dan aan de zijkant. Moet je maar eens proberen. :)

Ik denk eigenlijk dat m´n moeder bezig was met het extra riempje wat aan m´n flapje van m´n zadel vast zit,Daar zit ze altijd mee te k.oten maar het zou best kunnen ik controleer het indd normaliter aan de zijkant, bedankt voor je tip :)

aniquegraaf
Berichten: 647
Geregistreerd: 02-12-12
Woonplaats: Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 00:41

xxjamiexx schreef:
aniquegraaf schreef:
Mooie foto's
Bij de eerste foto voelt iemand aan de singel, maar je kunt het beter aan de onderkant voelen daar zit de singel veel strakker dan aan de zijkant. Moet je maar eens proberen. :)

Ik denk eigenlijk dat m´n moeder bezig was met het extra riempje wat aan m´n flapje van m´n zadel vast zit,Daar zit ze altijd mee te k.oten maar het zou best kunnen ik controleer het indd normaliter aan de zijkant, bedankt voor je tip :)


Graag gedaan :D

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:10

Nou dat was het dan met het topic, hihi :o
Ik heb btw nog een leuk kort filmpje ervan:


Adin

Berichten: 2388
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Vlakbij Leeuwarden

Re: Cantana (santanoxooseven) TTC Zuid Holland selectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:18

Het filpmje zegt ook wat meer dan de fotos vind ik!
leuk, kan me voorstellen dat het een waanzinnige evaring was.
Op het laatste stuk lijkt ze zwaar op de hand, klopt dat?

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 21:20

Adin schreef:
Het filpmje zegt ook wat meer dan de fotos vind ik!
leuk, kan me voorstellen dat het een waanzinnige evaring was.
Op het laatste stuk lijkt ze zwaar op de hand, klopt dat?

Ja ik had het echt super naar m'n zin maar was daardoor wel een beetje zenuwachtig en misschien wat te gespannen.
Cantana was eigenlijk juist erg relaxed, zelfs een beetje te inkakkerig, maar helemaal niet zwaar op de hand eigenlijk :)

gabiiy
Berichten: 109
Geregistreerd: 10-08-12

Re: Cantana (santanoxooseven) TTC Zuid Holland selectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:18

Wanneer horen we of we door zijn naar de 2e selectie?

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 09:37

gabiiy schreef:
Wanneer horen we of we door zijn naar de 2e selectie?

Ik heb je een pbtje gestuurd. Ik weet het namelijk ook niet precies.
Ik dacht dat er een brief werd verstuurd maar een aantal ruiters hebben gisteravond een telefoontje gehad ! :)