Tor aan het dressuren (of zoiets)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lord_Ik

Berichten: 1190
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen (België)

Tor aan het dressuren (of zoiets)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 22:30

Aangezien de wei er eindelijk weer eens wat droger bij lag en aangezien de zon altijd mooie foto's geeft heb ik mij moeder eens opgetrommeld om fotootjes te trekken. Het is pas de tweede keer dit jaar dat we weer aan het dressuren gaan, wat we vorige zomer ook al niet al te vaak/goed deden dus verwacht vooral niet teveel :+. Er zijn een heleboel foto's getrokken en dit zijn dus enkel de beste. Een niveau hebben we niet.
Ik werk aan m'n houding (die benen doen toch altijd hun zin en in galop kan ik ook wat van artistieke houdingen), zijn linker galop (spring momenteel aan over balkje, anders lukt het niet), ontspannen nageeflijkheid, men hakken uitdrukken (geloof dat ik wat lang zit :o) en op het niet-inknikken van m'n polsen/handen.
Er is trouwens een reden dat dit NIET bij HAW staat... als je het dus niet vriendelijk kan brengen, zwijg dan liever :) ik ben me er heus van bewust dat dit geen wedstrijdniveau is.

Btw;; klopt ik ben m'n chaps halverwege ergens verloren;; klopt er staan daar ergens bomen met prikkeldraad rond die je best ontwijkt en nog iets dat ik alweer vergeten ben :+.

Afbeelding
1. Opwarmen :+ (al hebben we dan wel 80% van de tijd opgewarmd tussen het werk door }> )

Afbeelding
2. Is dit wel het juiste paard en zit ik er wel op (ja,, dat duidelijk wel want het is iemand die de grond graag bestudeerd) :9?

Afbeelding
3. Raar moment :P

Afbeelding
4. Artistiek *D

Afbeelding
5.

Afbeelding
6. Looptie wel lekker dachtikzo :o

Afbeelding
7. Hengst? Neeee. Hengstje! :Y)

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.Effe kijken of men benen er nog aanhangen :+

Afbeelding
10. Boink de grond in :+

Afbeelding
11.

Afbeelding
12. Hoe het de rest van de tijd gaat ... :P blij dattie wel z'n beentjes bijhoudt ipv te gaan sloffen

Afbeelding
13. Linker galopje


14. Rechter galopje (en toevallig zit ik op beide foto's nog redelijk ... XD overigens probééér ik nog niet eens om 'm te laten nageven in galop :) )

Afbeelding
15. BRRRRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrruuumpffff

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:52

Ziet er netjes uit. Die artistieke en de laatste foto's zijn echt tof!
Verder kan het beestje best netjes lopen..

delfa

Berichten: 969
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Tor aan het dressuren (of zoiets)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:48

ziet er leuk uit! maar zou je je beugels niet wat korter doen??;)

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Tor aan het dressuren (of zoiets)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:52

Leuk beestje, vind het er goed uit zien. Alleen je beugels mogen wel wat korter ;).

_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:02

Leuke pony :j Het dekje staat goed.
Misschien je beugels 2 gaten korter en hem iets lager instellen.

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re: Tor aan het dressuren (of zoiets)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:30

super leuk diertje
maar iets aan het totaal plaatje klopt niet
ik zou ook de beugels 1 gat korter doen

Lord_Ik

Berichten: 1190
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:51

:D denk dat m'n beugels inderdaad een gaatje of twee korter mogen :o rij vaak zonder beugels en het voelt dus niet zo lang :D maar als ik foto's zie weet ik het inderdaad toch ook weer XD
Ik weet wel wat er aan het totaal plaatje niet klopt :D veel zelfs; allereerst ben ik aan de grote kant voor 'm waardoor de verhouding mens-ruiter nogal vreemd is, ten tweede is hij een samenraapsel van vanalles,, lange nek korte rug zware voorhand fijne achterhand scheve poten achteraan,, lange poten en fijn hoofdje :P ten derde zitten betekenen we echt zo goed als niks op dressuurvlak dus zijn we allebei nog erg aan het zoeken naar een goede houding en dressuren in de ontspanning in plaats van te slapen of te crossen op buitenrit.

@Irene 11: Hij loopt uit zichzelf redelijk hoog in de hals,, zowel als ie nageeft als wanneer hij vrij loopt,, pas als hij een lekkere hoofdhouding heeft gevonden gaat hij ontspannen en wat zakken of als hij volledig lange teugel krijgt terwijl hij gewoon doorloopt,, maar toen ging zijn hoofdje na 5 passen mooi nageven alweer lekker de lucht in en dan moet je maar net trekke wanneer hij wat zakt nietwaar :P. Moet wel zeggen dat er paarden waaronder twee hengstige merries op de weides rondom stonden,, waardoor hij op bepaalde delen wel volledig afgeleid was.

Bedankt voor de posts allemaal!!