Byou @work

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oorklep

Berichten: 219
Geregistreerd: 15-02-08
Woonplaats: Koudekerke

Byou @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 17:17

Hoi,

vandaag hebben Byou en ik in de bak gereden, het was een heerlijk zonnetje dus mijn broertje heeft daar lekker tegenin gefotografeerd :+
De foto's zijn niet mooi en niet zo helder, binnenkort zal ik betere laten maken (niet meer door mijn broertje :D )

Ik zal even wat achtergrondinformatie geven:
Byou is een 8 jarige NRPS-merrie, haar vader is Bonaparte.
Ik heb Byou nu bijna een jaar, we raken steeds meer aan elkaar gewend.
Hiervoor is Byou met stang&trens gereden maar ik rij haar met een gewoon trensje. Ze heeft verder nooit wedstrijden ofzo gereden, ook niet bij de vorige eigenaar. Ik rij geen wedstrijden.
Ze is nu een beetje schraal omdat ze deze winter bloedworm heeft gehad.
Ik wissel buitenritten en 'trainingen' graag af, het komt er dus op neer dat we evenveel buiten als in de bak rijden.
Byou is erg actief en loperig, toen ik haar net had liep ze alleen maar met haar hoofd omhoog en erg hard. Een keer per week krijg ik een half uur privéles en daarin zijn we nu vooral bezig aan de basis: het tempo (dat ze dus niet te hard loopt) en we zijn bezig geweest Byou op haar 4 benen te laten lopen ipv. alleen maar op de voorhand.
Dit gaat nu al stukken beter, dus nu werken we naar de ontspanning toe. Af en toe loopt Byou stukken nagefelijk, ze is erg aan het zoeken. Die stukjes worden steeds langer... Op zo'n moment kan ik wel juichen!

Mijn houding werkt ook niet echt mee, ik val naar voren dus het is niet gek dat Byou af en toe op haar voorhand gaat lopen.
Ik moet meer met mijn schouders naar achteren rijden en op mijn billen zitten.
Ik kan mijn handen niet stil genoeg houden, als ik haar naar beneden vraag moet ik af en toe ook ontspannen en dat vergeet ik nogal eens.

Ik weet dat het niet geweldig is, maar we doen echt ons best. Ik wil graag commentaar &tips, maar hou het vriendelijk alsjeblieft!

Foto's staan niet op volgorde:
Afbeelding

Afbeelding

Echt Byou dit, ze hoort wat en is afgeleid!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moonbx
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:11

Ik kan hier niet veel uit opmaken.. (jammer)
Maar ik zie wel dat je je armen heel erg strekt, Probeer je elleboog te buigen.
& je handen meer te dragen.

oorklep

Berichten: 219
Geregistreerd: 15-02-08
Woonplaats: Koudekerke

Re: Byou @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 20:13

ik zal binnenkort nieuwe/mooie/duidelijke foto's maken!
bedankt, ik zal erop letten