Sensational Zorro is back!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:59

als ze geen commentaar wil dan moet ze geen topic openen, dat is het risico van het vak. als ze enkel wil horen hoe super schattig het is en dat ze zo top bezig is moet ze lekker een brief met foto's naar de penny sturen!

nogmaals ga lekker bezig met de lange lijnen en lekker grondwerk als je dat leuk lijkt maar klim er niet meer op!

tutje_D
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:00

als ik er iets tegen had zou ik haar er af gooien ;) hij protesteert heus wel als het te zwaar voor hem is;)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:02

xXxdesiixXx schreef:
het is idd ook raar dat de jury er niks van zei en zoals ingetarita al zei moet ze haar benen op trekken om ze te gebruiken


Ze rijdt helemaal geen wedstrijden met deze pony :+ jullie moeten beter lezen ;)

Bovendien heeft ze helemaal niet aangeven geen commentaar te willen over het te groot zijn :? Zie beginpost!!

Diel_Zor schreef:
Over het te groot zijn: ik weet wat de gevolgen ervan KUNNEN zijn. Iedereen mag z'n eigen mening hierover hebben, maar blijf respectvol en houdt iedereen in z'n waarde
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 30-03-09 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:03

>;) volgens mij gaat dit verder een afzeik topic worden,toch wel zielig :r

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:18

aangezien we zaterdag wedstrijd hebben. Dat zei ze ook. :+

Maar even ontopic. Ik vind jullie een erg leuk combinatie. Erg leuk om te zien hoe een shetlander ook kan lopen. :D Met wijken idd goed je buitenbeen er
bij houden zodat hij daar niet over heen kan lopen en probeer niet te veel stelling te vragen. Anders kan je het ook proberen door eerst de teugel (rechter van jou kant) wat losser te laten zijn zo loopt hij niet met te veel stelling. En anders kleine stukje wijken en dan weer recht uit stellen zo dat hij op jou leert letten en niet meteen naar de hoefslag loopt. Verder ziet het er leuk uit. De meeste cometaar is al gezegt of weet je zelf al.
Succes ermee ;)

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:25

mAnDyXX schreef:
aangezien we zaterdag wedstrijd hebben. Dat zei ze ook. :+

Lange teugel wedstrijd misschien?

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:34

70 ermee gesprongen?
Waar hield ze dan dr benen?
Ik bedoel... dan trap je toch meteen de balk eraf of is dat mijn verbeelding?

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:44

Hoihoi!!

My god, wat is bokt weer aan het zeuren

Ik vind dit er goed uit zien, oké je bent te groot maar dat geef je zelf al aan dus ga ik niet verder op in.

Verder de reacties van: "Ik zie liever een klein meisje van 6 rondhobbelen op zo'n pony" "Neem een meisje die erop past" vind ik onzin. Waarom zou een Shet geen dressuur mogen lopen? Meeste kindjes die erop passen kunnen nog niets van de dressuur.

Laat haar lekker haar fotootjes plaatsen, help haar om de dressuur te verbeteren en als je het zielig vind, ga dan lekker ergens anders heen, maar ga hier dan geen topic verpesten.

Marjoow.

kimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Nijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:46

Marjoow schreef:
Hoihoi!!

My god, wat is bokt weer aan het zeuren

Ik vind dit er goed uit zien, oké je bent te groot maar dat geef je zelf al aan dus ga ik niet verder op in.

Verder de reacties van: "Ik zie liever een klein meisje van 6 rondhobbelen op zo'n pony" "Neem een meisje die erop past" vind ik onzin. Waarom zou een Shet geen dressuur mogen lopen? Meeste kindjes die erop passen kunnen nog niets van de dressuur.

Laat haar lekker haar fotootjes plaatsen, help haar om de dressuur te verbeteren en als je het zielig vind, ga dan lekker ergens anders heen, maar ga hier dan geen topic verpesten.

Marjoow.


tuurlijk mag een shet dressuur lopen, maar doe dat lekker aan de lange teugel. (in dit geval dan)

AlicavR

Berichten: 514
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:48

Marjoow schreef:
Hoihoi!!

My god, wat is bokt weer aan het zeuren

Ik vind dit er goed uit zien, oké je bent te groot maar dat geef je zelf al aan dus ga ik niet verder op in.

Verder de reacties van: "Ik zie liever een klein meisje van 6 rondhobbelen op zo'n pony" "Neem een meisje die erop past" vind ik onzin. Waarom zou een Shet geen dressuur mogen lopen? Meeste kindjes die erop passen kunnen nog niets van de dressuur.

Laat haar lekker haar fotootjes plaatsen, help haar om de dressuur te verbeteren en als je het zielig vind, ga dan lekker ergens anders heen, maar ga hier dan geen topic verpesten.

Marjoow.


Hahaha wie niet? ;)

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:50

Dus een shet is dus per definitie "ronhobbelknol".

Een shet kan meer, en zij laat het zien. Wat heeft het voor zin om 4 (!) pagina's lang haar af te zeiken omdat ze "te groot" is?
Wil je iemand nog verder de grond in boren ofzo?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:51

We zijn weer roomser dan de paus met z'n allen.
Tuurlijk is het plaatje niet optimaal maar ik zie een pony die heel veel prettiger loopt dan wat ik op sommige foto's in profielen zie van mensen die dit allemaal heel verschrikkelijk vinden.

Opmerkingen als koop maar een andere pony is makkelijk gezegd. Als ze plezier heeft met deze en hij met haar waarom zou ze dat dan doen.

De top opmerking vind ik toch wel dat hij in de middeldraf op de voorhand valt door het gewicht van de ruiter. 80% van de paarden doen dit van nature ook zonder ruiter.

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:53

@Marjoow, kijk eens in het profiel van SANEX, daar zie je een meisje op de shetlanders rijden die zeker wel kan rijden en ook een stukje aan dressuur doet :)

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:55

marlinH schreef:
@Marjoow, kijk eens in het profiel van SANEX, daar zie je een meisje op de shetlanders rijden die zeker wel kan rijden en ook een stukje aan dressuur doet :)


Oke, dat is er 1. Hoe groot is de kans dat er in haar buurt een meisje rijdt die zo kan rijden?

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:56

Het is onzin dat je, omdat een shet ook dressuur kan, maar een groot iemand er op moet zetten omdat kleine kindjes het niet kunnen. Een kleiner kindje, en daarmee bedoel ik niet meteen een kind van 4, kan ook best dressuur leren. En al leert ze niet dressuur, die pony vindt het echt fijner als er een klein kind op rijdt..

En het is wel waar dat paarden een hoge pijngrens hebben en het zo lang mogelijk niet laten merken dat ze pijn hebben.

Ik vind dit maar niks.. Zet er gewoon een klein kind op en klim jij op een paard. ;)

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:00

Als er ook één schaap over de dam is volgt heel bokt direct.

Ze rijd het beestje 2x in de week en hoe lang zal het hooguit zijn? Als Zorro er zoveel last van zou hebben kan hij dat prima laten merken lijkt mij,genoeg paarden die in protest gaan tegen hun ruiter.
Bovendien vind ik een volwassenen op een ijslander ook geen gezicht en ook bij deze beestjes slepen de benen van de ruiter heel vaak haast over de grond,maar nee een ijslander moet kunnen want die zijn veel sterker en daar zal dan ook geen commentaar op komen.

Zo makkelijk om te zeggen koop dan een andere pony: weten wij hoe de TS er financieel bij zit? bovendien zal je maar gehecht zijn aan je pony en 'm niet willen verkopen voor een vervanger.
Een kleiner ruitertje zoeken zou een oplossing zijn, maar hoeveel kleine ruitertjes kunnen ook daadwerkelijk goed rijden? denk dat het een behoorlijke zoektocht word voor de TS. Zoveel kleine ruitertjes kunnen nog amper in evenwicht blijven zitten,trekken in de mond omdat ze de bewegingen nog niet goed kunnen bijhouden en vaak nog te slap en klein om een pony goede beenhulpen te geven. Bovendien zijn shetjes pony's met meestal een behoorlijk karakter waar je eigenlijk nog geen klein kind op kunt zetten.
Dat is dus vaak het probleem bij de kleine pony's, ze zijn klein maar hebben een mega eigenzinnig karakter,bovendien zijn ze meestal te fel om er ook maar veilig een ukkie op te kunnen zetten.
En zien we ook niet geregeld ukkie's op grote paarden, zo groot dat zo'n kind het beest amper kan rijden.
Ik zie liever een goed gereden Shet dan een verkl**t paard omdat de ruiter 'm niet aan kan.

In het geval van de TS vind ik het heel erg knap dat ze überhaupt de ballen heeft om zo'n topic te openen,vind ik het erg knap dat ze op zo'n ukkie kan rijden.....ik zou het zelf namelijk niet kunnen.
Bovendien doet ze genoeg andere leuke dingen met haar Shet en zal ze zelf ook wel weten dat het rijden niet alledaags is.

Zolang jullie beide nog lol hebben, Zorro het werk met jou nog graag doet zou ik er nog lekker van genieten.Als je je maar wel beseft dat je idd wel aan de lange kant bent voor je pony,maar volgens mij weet je dat wel.

kimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Nijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:00

Marjoow schreef:
marlinH schreef:
@Marjoow, kijk eens in het profiel van SANEX, daar zie je een meisje op de shetlanders rijden die zeker wel kan rijden en ook een stukje aan dressuur doet :)


Oke, dat is er 1. Hoe groot is de kans dat er in haar buurt een meisje rijdt die zo kan rijden?


Groot zat, ga is naar de plaatselijke manege tientallen kienders die staan te springen om een shet

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:03

Ja dat zeker, maar hoeveel van die kindjes kan op een L niveau dressuur?? Geen eentje waarschijnlijk.


Ik vind dat jullie té aanvallend zijn op de TS, 5 pagina's volpraten met dat de ruiter te groot is. Kom op, waar zijn we met zn allen mee bezig?

Zijn jullie er echt op uit om dit meisje het leven zuur te maken?

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:06

@marjoow ik ken een paar kinders op de manege die prima op shetlanders passen (niet alleen omdat ze jong zijn, maar ook wat ouder en klein zijn) en een paar ervan rijden L/M bij de pony's.

Dus ik denk dat je, wanneer je zoekt, genoeg kindertjes hebt die het geweldig zullen vinden om op een shetlander te mogen rijden en ook het 'gewenste' niveau hebben.

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:07

Neehoor, daar zijn we niet op uit. Maar ze ziet zelf al in dat ze té groot is, maar de vraag is, als je weet dat het zo is, waarom rijd je dan nog? Vind ik een beetje egoistisch tegenover de shet. Er zijn zat andere leuke dingen die ze ermee doet, nou prima toch, dan doet ze dat toch wat vaker ipv het rijden. En zoekt ze er daarnaast nog een leuk ruitertje bij, die er heus wel zijn. Waarom zou het ruitertje trouwens L moeten rijden? Zolang de houding en zit ongeveer correct is kun je best beginnen met wat dressuuroefeningen, en dat kan ook een klein kindje al. Bovendien is deze pony dat al gewend en hoeft het niet meer aangeleerd te worden, dus dat zal bij deze pony nog wat gemakkelijker zijn.. :)

Ik heb zelf ook een leuk ruitertje voor m,n vorige vz shet gevonden en dat ging ook prima. Heb 2 mensen gehad en bij 1 klikte het niet en bij de 2e wel, als je zoekt vind je heus wel wat! :)

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:08

wendyashley schreef:
Als Zorro er zoveel last van zou hebben kan hij dat prima laten merken lijkt mij,genoeg paarden die in protest gaan tegen hun ruiter.
Bovendien vind ik een volwassenen op een ijslander ook geen gezicht en ook bij deze beestjes slepen de benen van de ruiter heel vaak haast over de grond,maar nee een ijslander moet kunnen want die zijn veel sterker en daar zal dan ook geen commentaar op komen.


Hoe moet de pony dat laten merken dan, voodat de ruiter dit begrijpt?
Daarbij kan de pony er best plezier in hebben,maar logisch dat dit overbelasting is en dus veel kans op blessures waar de pony niet over na kan denken.

Verschil met ijslanders is o.a de botstructuur... Die kunnen daarom meer dragen.

Een shet is sterk ja, daarom mag deze 20% van zijn gezonde gewicht relatief veilig dragen Een groot paard kan veel minder relatief veilig dragen..

Financieel is geen goede reden dat een paaard of pony moet lijden 8)7
Dat het slechter kan is ook geen goede reden natuurlijk..

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:09

Nouja, dan maar geen klein kindje vinden. Waarom moet je, om plezier met een paard te hebben, er op rijden?

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:15

Dus we moeten met zn allen 10.000 keer zeggen dat ze te groot is, terwijl ze dit zelf al aangeeft?

Als de pony dit niet fijn vind (vooral een shet) geeft ie vast wel wat bokjes.

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:16

@ katja

Volgens mij slaat het op de vergelijking die jij maakte met het "veel slechter gereden paarden" in de profielen van sommige mensen hier.
Dus zij heeft het zo opgevat als "Ja, het kan altijd nog slechter.... duhuh, maar dat wil niet zeggen dat dit goed is"

Denk ik.

Salama

Berichten: 1339
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:17

Ja, ze is echt veeeeeeel ste groot, pony zakt bijna door zijn benen, zo zwaar heeft hij het...

Mensen asjeblief zeg! Kom op, voor 2x in de week max. is dit toch geen probleem, dat kind weegt zowat niks joh (in positieve zin ;) )
Ik heb deze 2 in het echt zien rijden, en het is echt niet verkeerd hoor!

Super hoor, het ziet er goed uit :)
Probeer idd. die knik in je polsen eruit te krijgen :Y)