Sensational Zorro is back!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:17

Jolandaa_ schreef:
dat zeg ik niet, maar vanwaar beide. ik snap nooit de combi van beide.

ik weet ook wel waar sporen voor dienen.

Er rijden zoveel mensen met zweep en sporen, en alleen omdat ze op een shet rijd en er een beetje onder uit komt is het erg?
Er zijn zat mensen die zo rijden dus zie het nut er niet van in om dat te zeggen.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:19

ik heb eigenlijk niet zo'n zin om verder in discussie te gaan..

het ziet er gewoon niet uit en een paard zal nooit pijn laten merken. het is nou eenmaal een prooidier en die zal nooit zwakheden laten zien aan een roofdier..

ukkiepuk

Berichten: 4218
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:21

Sjukke schreef:
Je shet Zorro vind ik echt supertof! (heb net in de profiel gekeken ;) ) Ik vind het er niet onvriendelijk uit zien, maar ergens ben ik het toch wel met de rest eens dat je er te groot uit ziet voor je shet.. Wat vind je daar zelf van dan Ukkiepuk?


Het plaatje ziet er mss niet voor iedereen mooi uit en mss oog ik idd wat lang, maar wie bepaald dat "perfect passende plaatje"? Verder ga ik er niet op in in dit topic, dit topic gaat over Zorro van Diel_Zor. Mensen die nog vragen hebben over mij en mijn Zorro kunnen een PB sturen.

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:24

zo eerst even over TS haar gewicht, omdat iemand er slank uitziet op foto's wil niet zeggen dat haar gewicht ook laag is. men verkijkt zich hier veels te vaak op!

of je het nou leuk vind of niet je bent echt te groot voor deze pony.

waarm heb je een bontje onder het zadel? past het niet goed? of kan je dan daadwerkelijk meelopen als je het bontje er onder weg haald? je zadel lijkt ook wat naar voren te glijden

ukkiepuk

Berichten: 4218
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:25

Jolandaa_ schreef:
ik heb eigenlijk niet zo'n zin om verder in discussie te gaan..

het ziet er gewoon niet uit en een paard zal nooit pijn laten merken. het is nou eenmaal een prooidier en die zal nooit zwakheden laten zien aan een roofdier..


Jij vindt het er niet uitzien, prima jouw mening maar maak van je mening geen feit :Y) Dat een paard geen pijn zou laten merken vind ik onzin, anders liepen ze altijd rad en nooit kreupel :+

ukkiepuk

Berichten: 4218
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:31

Appieee schreef:
Vind het er echt idoot uitzien.
Zeker als jullie er wedstrijden mee rijden terwijl je er zoveel te groot voor bent.
Geef hem een klein ruitertje, die kan nog een hoop van hem leren en andersom zal zij hem ook veel meer plezier doen dan jullie.

Snap ook niet zo goed waarom jullie steeds met iedereen in discussie blijven gaan, dit soort reacties kun je verwachten als je deze foto's plaatst op Bokt. Je kan niet alleen maar positieve reacties verwachten ;)


Op wie doel je nou, want het zijn 2 verschillende pony's :+ Diëlle rijdt geen wedstrijden met haar Sensational Zorro en Zorro's Tornado en ik zijn gestopt met de wedstrijden :D

Dit is een discussieforum dus dan heb je discussies ;) Iedereen mag zijn mening geven, vind ik allemaal prima, maar spreek voor jezelf en maak er geen feit van :D

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:34

Ik ben er niet echt voor om met deze lengte nog op je shet te gaan rijden.
Het Lange Lijnen topic vind ik dan ook veel leuker om naar te kijken.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:35

Je hebt hem leuk aan het lopen maar ik vind het echt geen gezicht meer. Zelfs met je beugels kom je zo ongeveer al voorbij de voorknieen van je pony. Zoek een leuke kleine ruiter en ga vooral door met dressuur aan de lange teugel want hij kan het allemaal wel. Dit vind ik geen mwa mwa geval meer maar gewoon echt véél te lang.

Wat betreft je sporen, je benen hangen zo ver onder zijn buik dat je eerst je hak enorm omhoog moet trekken voordat je ze uberhaupt kan gebruiken.

Op je profiel staat dat je 1.66 bent, ik ben kleiner dan jij en rijd al jaren niet meer op shetlanders. Geen haar op mn hoofd die eraan denkt om er nog op te stappen.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:41

Sappos schreef:
Je hebt hem leuk aan het lopen maar ik vind het echt geen gezicht meer. Zelfs met je beugels kom je zo ongeveer al voorbij de voorknieen van je pony. Zoek een leuke kleine ruiter en ga vooral door met dressuur aan de lange teugel want hij kan het allemaal wel. Dit vind ik geen mwa mwa geval meer maar gewoon echt véél te lang.

Wat betreft je sporen, je benen hangen zo ver onder zijn buik dat je eerst je hak enorm omhoog moet trekken voordat je ze uberhaupt kan gebruiken.

Op je profiel staat dat je 1.66 bent, ik ben kleiner dan jij en rijd al jaren niet meer op shetlanders. Geen haar op mn hoofd die eraan denkt om er nog op te stappen.

dat is jouw mening,mensen verklaren mij ook voor gek dat ik met mijn 172 en 85kg op een pony van 150cm zit :+ ik hou van pony`s en niet van grote paarden :D
ieder zijn eigen beslissing.

en je mag natuurlijk vinden wat jij wilt ,dat doet TS ook :j :D

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:43

Dat betekent dat wanneer ik te lang ben de TS zeker te lang is...
1.72 op 150 kan nog wel...qua gewicht zou ik het zelf liever niet doen..of echt als max

P_A_R_Love

Berichten: 2370
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:45

Het eerste wat mij eingelijk opviel was dat je zadel te klein is voor jou ;)
Waarom draag je sporen?
Heeft zo als ik het bekijk geen nut meer om sporen aan te doen..
Je bent echt veelste groot voor hem.
Koop een leuke Dpony en ga daar veder op en laat zorro lekker met een kleine ruiter lopen of ga veder met lange lijnen en stop met rijden..

Even een vraagje:
Ben jij die gene die ook op het Gerner heeft gereden met een Shetlander?
Zoja vonden ze je op het Gerner er nog oppassen?

moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:48

Je bent al gestopt met wedstrijden, maar rijden vind ik niet meer kunnen eerlijk gezegt.
Ik dacht dat je over ging naar de paarden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102297
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:19

Mensen het is niet de bedoeling om constant in het herhaling te vallen. Daar heeft de TS niets aan namelijk.

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:31

Ik ben het met Stravero eens wat betreft het te groot/zwaar zijn. Hoe weinig je ook mag wegen, je bent te lang en je zit je pony echt in de weg met je benen.
Ik zag gisteren ook je topic van het werken met de lange lijnen, en in mijn ogen zag dat er veel vriendelijker en leuker uit, ga daar lekker mee verder een vraag een klein verzorgmeisje voor het rijden!

Als laatste begrijp ik dat als je dit zelf leuk vind je er een topic over wil openen, maar vind ik het wel enigzins dom aangezien je dit soort reacties kan verwachten..

Ik hoop dat je door de reacties hier nog eens goed naar de foto's kijkt, want dan zie je echt dat dit een niet kloppend plaatje is, en hoe vrolijk de pony ook mag kijken, ik denk echt dat je hem véél meer plezier doet met werken aan de lange lijnen.

Succes!

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:33

Dat het plaatje niet klopt is allemaal niet zo erg, ik ben ook iets te lang voor mij D. Wat ik wel storend vind bij deze combi is dat ze hem veelste veel tegenhangt. En nu zal ze dit misschien ook op een groot paar doen, maar een shet breng je wel even wat sneller uit balans :j
Verder no offence hoor :D

tiffclaus

Berichten: 686
Geregistreerd: 04-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:36

Bellatrix schreef:
Mensen het is niet de bedoeling om constant in het herhaling te vallen. Daar heeft de TS niets aan namelijk.


Nee dat is zo maar het geeft wel aan dat de gemiddelde mens er zo over denkt. Daarbij zullen misschien mensen die in haar omgeving die weten hoe gek ze is met het beestje het misschien niet meer zeggen, maar WEL denken.

Ook ik vindt het beeld storend, dat vindt ik bij de andere Zorro niet. Ook zij is te groot voor een shet maar het beeld is absoluut anders

Ik zou zelf het ook houden bij lange lijnen werk en een leuk gemotiveerd dametje zoeken die intensief met zorro wedstrijden kan rijden. Hardstikke leuk en daar beleef je als eigenaar dan ook lol aan! Ik kan ook wel op de b pony van mijn dochter rijden, geeft t zelfde beeld. Maar het ziet er niet uit en ik geloof dat ik de pony er geen lol mee doe. Daar in tegen beleef ik even veel lol doordat mijn dochter er wedstrijden mee rijdt

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:45

Jolandaa_ schreef:
en de oortjes vind ik niet bepaald vrolijk staan, maar dat is hoe ik het opvang..

Hoe ik het opvang, is dat de oortjes geconcentreert zijn op de ruiter.

Iedereen kan zien dat ze te groot is... Maar in de openingspost staat dat de TS een kwartiertje ohz heeft gereden. Niets mis mee toch? Hoe iedereen reageert lijkt net alsof ze dit beestje mishandelt :+

TS, ik vind dit er wel leuk uit zien. Volgens mij ben ik haast de enige met een positieve reactie, maar, keep up the good work! Niet alleen met rijden, maar ook met Lange Lijnen en alle andere dingen die je met Zorro doet!

Sissi87

Berichten: 1604
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:49

Waarom zeuren mensen dan nog over sporen en zwepen? Omdat dit in sommige gevallen ook niet diervriendelijk word gebruikt!
Is dit wel diervriendelijk? No way! Dat de jury daar niks van zegt als je wedstrijden rijd op een shet, echt m'n mond valt open 8)7

ingetarita
Berichten: 892
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:52

Sissi87 schreef:
Waarom zeuren mensen dan nog over sporen en zwepen? Omdat dit in sommige gevallen ook niet diervriendelijk word gebruikt!
Is dit wel diervriendelijk? No way! Dat de jury daar niks van zegt als je wedstrijden rijd op een shet, echt m'n mond valt open 8)7

omdat ze er toch niet fatsoenlijk bij kan zonder dr benen op te trekken kan je ze beter uitlaten
diervriendelijk heeft er niks mee te maken in het Z1 MOET je zelfs met sporen rijden geloof ik

Sissi87

Berichten: 1604
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:52

vind jij het diervriendelijk als je zo groot bent, om op zo'n klein shetje te rijden?

mara1
Berichten: 705
Geregistreerd: 03-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:53

xxxdonja,

ben het helemaal met je eens.
Ik vind het er ook netjes uitzien.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:53

het is idd ook raar dat de jury er niks van zei en zoals ingetarita al zei moet ze haar benen op trekken om ze te gebruiken

Sissi87

Berichten: 1604
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:55

Tja, ik snap dit niet meer hoor.... :n

tutje_D
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Sensational Zorro is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:56

jongens wat zeike jullie ze heeft gevraagd voor GEEN commentaar want ze WEET dat ze te groot is.
zolang zij vind en het is HAAR shetje dat het beestje er geen last van heeft nou dan is het toch niet jullie probleem??


verder vind ik het leuk uitzien en het ziet er niet uit of hij er last van heeft ;)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:57

tutje_D schreef:
jongens wat zeike jullie ze heeft gevraagd voor GEEN commentaar want ze WEET dat ze te groot is.
zolang zij vind en het is HAAR shetje dat het beestje er geen last van heeft nou dan is het toch niet jullie probleem??


verder vind ik het leuk uitzien en het ziet er niet uit of hij er last van heeft ;)


hoe zou jij het vinden als jij een shet was en ze ging op jou rijden?